MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hip Hop-release Radar

zoeken in:
De titel zegt het al, dit topic is om andere mensen attent te maken op aankomende releases of dingen die net vers van de pers zijn. Zo is er onze oude vriend Rene1979: die heeft namelijk nauwe banden met het nieuwe label Hip Hop Relickz die het debuut van L*Roneous gaan re-releasen. Ik zal er een YTlinkje bij doen, check hier! Oh ja, exclusief verkrijgbaar bij het Belgische label en huisdealer van ondergetekende: HipHopEnterprise.

Het zou dope zijn om de actief kopende mensen zo op de hoogte te houden van wat er allemaal aankomt, en daar ik de nieuwe releases (aankondigingen) op MuMe heel erg beperkt vind...

MAS
Goed plan Pete! Volgens mij zijn er best wel wat mensen in het hiphop gedeelte van MuMe die net als wij fervente kopers van fysieke hiphop zijn.

Die L*Roneous was al op mijn rader en ga ik deze week eens checken.

MAS
Een tip voor de liefhebbers van vinyl en Three 6 Mafia: Het volledig door Juicy J en DJ Paul geproduceerde
King Of Da Playaz Ball van Kingpin Skinny Pimp, komt voor het eerst op vinyl uit.

https://cdn11.bigcommerce.com/s-7fd99jwy75/images/stencil/1280x1280/products/5007/14264/kingpin-skinny-pimp-king-of-da-playaz-ball-vinyl-record-rapbay__76175.1674154593.jpg?c=1

Cool om zo'n topic te hebben. Zal er zeker aan bijdragen als ik denk een interessante release te zien verschijnen.
Geen idee overigens waar op deze site je dat normaal zou moeten kunnen zien en wat volgens jou dus niet zo veel voorstelt.

Nr.4 schreef:
Cool om zo'n topic te hebben. Zal er zeker aan bijdragen als ik denk een interessante release te zien verschijnen.
Geen idee overigens waar op deze site je dat normaal zou moeten kunnen zien en wat volgens jou dus niet zo veel voorstelt.

Bij het albums overzicht staan er onder een paar dingen van nieuwe releases en uit te komen, maar het navigeert niet fijn en er staat maar een schraal aanbod op. Ik zit gelukkig op een MP3-Discord server waar alle nieuwe releases wel gedropt worden, en ben een trouw bezoeker van enkele blogs waardoor ik op de hoogte blijf. Echter veel releases zijn snel uitverkocht tegenwoordig omdat alles in gelimiteerde oplage is zo'n beetje. En dan heb je veel resellers die tig kopietjes kopen...

MAS
Een echt overzicht van fysieke releases ontbreekt inderdaad, ik denk ook dat het hiphoplandschap daar te versnipperd voor is. Ik krijg mijn info ook via verschillende wegen. Deels via een appgroep met gelijkgstemden, deels via insta en soms via discord.

Nog een tip voor de Three 6 Mafia fans: DJ Pauls - Vol 16: For Da Summer 94 wordt voor het eerst op vinyl uitgebracht. Voor veel mensen een classic een een van de hoogte punten uit de eerdere mixtape series van Juicy en Paul. Het bevat daarnaast het debuut van de toen 14 jarige (!) Gangsta Boo. RIP!

En een meer toegankelijke tip: HHV's label 90's tapes heeft Wild Pitch classic School of Hard Knocks voor het eerst gerereleaed op vinyl, CD en tape.

Op Spotify is het album van Che Noir en Big Ghost Ltd. al te vinden, geen idee of fysieke kopietjes al worden aangeboden... Maar diegene die het zouden willen aanschaffen zullen hun weg wel vinden!

Spotify-link voor Noir Or Never

MAS
Fysieke Big Ghost releases gaan volgens mij altijd via De Rapwinkel. Is dit wat?

Ik vind hem wel dope...

ForWhomThePeteTolls schreef:
Op Spotify is het album van Che Noir en Big Ghost Ltd. al te vinden, geen idee of fysieke kopietjes al worden aangeboden...
Gaat idd via Derapwinkel komen. Zag dat de test press net binnen was dus pre-order zal niet al te lang op zich laten wachten

JayM schreef:
(quote)
Gaat idd via Derapwinkel komen. Zag dat de test press net binnen was dus pre-order zal niet al te lang op zich laten wachten

Ik verzamel dergelijke ish niet op Vinyl, buiten dat... Heb het nog eens geluisterd en wat een slappe drums zijn dat toch weer van Big Ghost, kan me bij nader inzien niet echt bekoren. Misschien dat ik 2 kopietjes koop van de CD om de reseller uit te hangen!

Misschien dat ik 2 kopietjes koop van de CD om de reseller uit te hangen!
Haha wat jij wil. De cd zal daar iig op hetzelfde moment verschijnen

JayM schreef:
(quote)
Haha wat jij wil. De cd zal daar iig op hetzelfde moment verschijnen

Ik moet ook voorzien in wat broodwinning voor mijn eigen hobby at times... Wajong is niet echt een vetpot, jwz!

MAS
Kun je dan niet beter een fruity colored vinyl versie kopen? Of verkopen CD's juist goed omdat er relatief weinig van gemaakt worden?

MAS schreef:
Kun je dan niet beter een fruity colored vinyl versie kopen? Of verkopen CD's juist goed omdat er relatief weinig van gemaakt worden?

Haha, tja... Ik ben wat meer thuis in de CD's, hou het daar maar op!

MAS
Nu we het toch over CD's hebben: een schaamteloos oproepje voor mijn main ISO, het enige ontbrekende item in mijn Opgezwolle collectie.

Ik ben al jaren op zoek naar de eerste versie van Opgeduveld. Dat is de versie met 'zilveren'/blanco CD en zonder handtekeningen.

Deze dus:

https://i.discogs.com/7ZrtBv_2jGLRcqJ1S-Mfmdz2r6NF2xMHJa1Tee2xaxo/rs:fit/g:sm/q:90/h:480/w:599/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTkxMjgx/MjgtMTQ3NTI1MzUx/Ni02NjUzLmpwZWc.jpeg
https://i.discogs.com/9R616Qg5B0PS1-Jm19kBg0m1dnJMF6EE9-1PzDzO1Mg/rs:fit/g:sm/q:90/h:344/w:590/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTkxMjgx/MjgtMTQ3NTI1MzUx/Ni0xNDY3LmpwZWc.jpeg

Mocht iemand deze hebben en willen verkopen (of ruilen) HMU. Prijs/ruil komen we vast wel uit.

Aparte uitgave wel zullen we maar zeggen. Heb m nooit eerder gezien.

Morgen verkoop van 2 CD-versies en 2 of meer verschillende tape-versies van Mickey Diamond's "And His Name Is Death".

Mocht iemand het gemist hebben, Supastition heeft ook sinds jaren weer eens een project uitgebracht. Prima EP. Fysieke release komt later dit jaar.

https://open.spotify.com/album/3e11RJyUaZrULWQGQubOAQ?si=0ZI--yyJRlq4eQIHDDv6gg&app_destination=copy-link

Flipm0de schreef:
Mocht iemand het gemist hebben, Supastition heeft ook sinds jaren weer eens een project uitgebracht. Prima EP. Fysieke release komt later dit jaar.

https://open.spotify.com/album/3e11RJyUaZrULWQGQubOAQ?si=0ZI--yyJRlq4eQIHDDv6gg&app_destination=copy-link

Hoorde Make it home voorbij komen, klonk dik. Ga de rest morgen eens beluisteren!

ForWhomThePeteTolls en Nr.4 zojuist een Mickey reissue voor jullie

Ik was te laat. Was weg en alarm stond op 9 want dat was oorspronkelijke tijd...

MAS
Voor de vinylliefhebbers: Inmiddels zijn er ook reissues te bestellen van Buhloone Mindstate, Stakes Is High, Art Official Intelligence: Mosaic Thump en AOI:Bionix.

MAS
In ieder geval een goede cover.

Glitch
Benieuwd naar. Ik blijf het maar proberen met Billy en consorten. Het kwartje wil nog niet vallen.

Glitch schreef:
Benieuwd naar. Ik blijf het maar proberen met Billy en consorten. Het kwartje wil nog niet vallen.

Ik probeer het niet meer, production is way off voor mij, ik trek het niet. Lyrically klopt het heel goed allemaal, voor mij blijft het een no go!

(quote)

Ik probeer het niet meer, production is way off voor mij, ik trek het niet. Lyrically klopt het heel goed allemaal, voor mij blijft het een no go!

Probeer het waarschijnlijk vast wel weer, om vrees ik op dezelfde conclusie uit te komen. Maar wie weet haha.
Binnenkort nieuwe Atmosphere. Totaal andere soort hiphop, maar daar heb ik altijd hetzelfde mee. Elke release weer proberen en dan weer concluderen dat het niet voor mij is. Maar ik houd hoop.

Glitch
Hah, ook bij Atmosphere heb ik dat. Maar daarbij begint het kwartje al wat meer te vallen. Moet er wel enorm voor in de stemming zijn.

Atmosphere vind ik een heel andere sound hebben, maar ik kan het me voorstellen. Vind dat vooral qua productie een stuk beter en ik vind Slug plezieriger luisteren dan Billy. Atmosphere duurde even, maar ik kan het nu wel waarderen!

Gast
geplaatst: vandaag om 09:53 uur

geplaatst: vandaag om 09:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.