MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hip Hop-release Radar

zoeken in:
Was op de hoogte van de nieuwe Billy en kijk daar zeker naar uit. Snap dat de flow van Billy niet voor iedereen is en zijn stijl aardig ver weg staat van boombap. Zie het eerder als een voortvloeisel uit de CanOx/Def Jux sound. Ik kan het op zijn tijd erg waarderen, zeker als Kenny Segal van de partij is.

Met Atmosphere heb ik een beetje een haat/liefde verhouding. You Can’t Imagine We’re Having Fun vind ik heel dope, losse tracks van andere albums trek ik ook prima, maar warm lopen voor nieuwe releases doe ik al lang niet meer.

As vrijdag Larry June & Alchemist. Ook al heb ik weinig met Larry June, de 4 singles klinken goed en ben zeer benieuwd ondertussen.

MAS
Nieuwe album van Muggs, Madlib en Meyhem Lauren is inmiddels ook te bestellen (al sinds vrijdag).

Nondeju, incl shipping 60 dollar voor de cd. Is me te veel. Jammer, want lijkt me vette plaat.

Was een rare drop van Muggs. Eerst alleen de duurste varianten online gooien (alsof dat de enige versie was) en pas later de goedkopere. Dat en het feit dat het altijd afwachten is of het echt goed is en langer duurt dan 15 min was voor mij genoeg om over te slaan

Ik heb juist te weinig moeite met Atmosphere. Daar bedoel ik mee dat ik het allemaal wat saaiig en veilig vind klinken, waardoor het langs me heen glijdt en ik nergens opveer. Er zijn wel wat uitzonderingen in hun oeuvre maar ik vind het altijd een beetje hiphop voor mensen die niet can hiphop houden. Je kan mensen laten zien dat hip-hop niet altijd aggressief klinkt en over bitches gaat, maar als je meer into hiphop geraakt, verliest Atmosphere wat glans.

ForWhomThePeteTolls vandaag 18u Kool Keith & Real Bad Man album op vinyl via RRC music. Oa Atmosphere en Edan op de gastenlijst. Geen idee of, waar en wanneer de cd uitkomt

Voor de geïnteresseerden: Larry June & Alc vinyl etc nu beschikbaar

Haha echt de strategieen van artiesten om op welk moment bepaalde fysieke releases te droppen zijn interessant zullen we maar zeggen.
Soms alleen digitaal en dan maanden of ongeveer een jaar later een keer een cd of vinyl, zoals de laatste Nas en Joey Badass.
Anderen gooien vaak zo snel fysieke releases in de verkoop online dat ik nog lang niet heb geluisterd en het ook al uitverkocht is voor ik weet of het de centen waard is. Ben soms dan geneigd maar te bestellen maar gelukkig weet ik me vaak wel te beheersen. Daardoor wel bv Mickey Diamond en Big Ghost gemist eind vorig jaar. Ach ja.

JayM schreef:
Voor de geïnteresseerden: Larry June & Alc vinyl etc nu beschikbaar

Serieus, sloth rap to the max. Boldy James kan al slaperig en ongeinspireerd klinken, maar Larry June geeft er een nieuwe dimensie aan. Klinkt alsof hij 5 jaar oud is en net zijn eerste rap heeft gehoord en vervolgens geschreven... Ik heb het album beluisterd en geloof dat ik alleen bij een paar guestverses ontwaakte uit mijn coma.

MAS
Nr.4 schreef:
Daardoor wel bv Mickey Diamond en Big Ghost gemist eind vorig jaar. Ach ja.

Volgens mij zag ik laats op IG voorbij komen, dat daar een rerelease van komt als 'store exclusive' in de nieuwe, fysieke DRW winkel.

MAS
A.s. maandag krijg je 50% korting op alles bij Copenhagen Crates
The discount will be available from midnight CET on April 3rd. That means 7PM EST on April 2nd, due to the time difference. The discount will be available for 48 hours.

Yes, the 50% discount will also be included on the "Sold out" bonus drop, so you can really get some gems here for a very low price.

The bonus drop will be released at 1PM CET / 8AM EST on April 3rd and will be the first product on the frontpage.

The discount includes every product on the website except for "Malice At The Palace" out of respect for those just ordered and paid full price for that album.

MAS schreef:
(quote)

Volgens mij zag ik laats op IG voorbij komen, dat daar een rerelease van komt als 'store exclusive' in de nieuwe, fysieke DRW winkel.

Is er bekend wanneer die gaat openen?

MAS
29 april is de opening. Ik kan er zelf helaas niet bij zijn, anders zou ik zeker gaan. Denk wel dat het de moeite waard is.

Hahaha yep die Larry June en Alc plaat bevalt mij wel. Ik vergelijk die met die laatste van Curren$y en Alc, waar ik ook een van de weinigen was die dat tof vond. Beide rappers waar ik niet snel warm voor loop, weinig diepgang en rap skills die te wensen overlaat, maar waar het totaalplaatje, grotendeels bepaald door de sfeer en beats, voor mij wel werkt.

Die Copenhagen Crates sale kan interessant zijn, maar als we het over labels hebben met een bijzondere release strategie dan hoort CC daar zeker ook bij. Een aardige puinhoop daar de laatste tijd.

Ga sowieso een kijkje nemen in de DRW store, maar weet nog niet of dat tijdens de opening is of later. Die Mickey en Ghost dingen heb ik gelukkig al, maar tof dat anderen een extra kans krijgen.

MAS
JayM schreef:
Hahaha yep die Larry June en Alc plaat bevalt mij wel. Ik vergelijk die met die laatste van Curren$y en Alc, waar ik ook een van de weinigen was die dat tof vond. Beide rappers waar ik niet snel warm voor loop, weinig diepgang en rap skills die te wensen overlaat, maar waar het totaalplaatje, grotendeels bepaald door de sfeer en beats, voor mij wel werkt.

Die Copenhagen Crates sale kan interessant zijn, maar als we het over labels hebben met een bijzondere release strategie dan hoort CC daar zeker ook bij. Een aardige puinhoop daar de laatste tijd.

Inmiddels al heel veel sold out. Wilde zelf die vier platen van Smoovth, maar daar was er vanacht al een van uitverkocht, dus toen maar niets gekocht.

Hoezo een puinhoop? Daar heb ik niks van mee gekregen.

MAS schreef:

Inmiddels al heel veel sold out. Wilde zelf die vier platen van Smoovth, maar daar was er vanacht al een van uitverkocht, dus toen maar niets gekocht.

Hoezo een puinhoop? Daar heb ik niks van mee gekregen.
Bangkok Dangerous drop was een drama en de oplossing en beloftes daaromheen lachwekkend/frustrerend, verder incomplete orders shippen, laks reageren op issues, vragen/berichten etc. En dit zijn puur persoonlijke ervaringen of uit directe kring. Op fora ging het nog meer los.

Was daarvoor wel altijd tevreden over CC, maar heb deze keer de sale overgeslagen

Ken hem niet als verkoper, maar ik heb een aardige tijd met veel plezier samengewerkt met Copenhagen. Heel aardige gast die vrijwel alles alleen doet. Misschien wel te veel gezien het aantal releases. Dat kan wel het één en ander verklaren.

Mochten er mensen trouwens releases van hem gemist hebben mogen ze altijd even PM’en. Heb behoorlijk wat van hem liggen en niet alles is evenveel mijn cup of tea.

Silky & Smooth schreef:
Heel aardige gast die vrijwel alles alleen doet. Misschien wel te veel gezien het aantal releases. Dat kan wel het één en ander verklaren.
Denk dat je daar de spijker op de kop slaat. Zo was ook altijd mijn ervaring en hoop dat dit slechts incidenten waren.

MAS
Cunnlynguists heeft Oneirology CD's en Vinyl over en verkoopt deze nu via bandcamp.

Uit de nieuwsbrief:

The dust has settled on the clusterfuckery that was the Oneirology vinyl release, and we have some remaining copies. In addition to the 2X and 3X versions of the album on vinyl in multiple colorways, there are also CDs and cassettes available.

All items will be shipped within seven days.

Please note that if you participated in the Strange Journey Volume One vinyl campaign, these orders cannot be combined.

Ik zoek een muziek clip van de jaren 90 van op MTV. Hierin zie je een man wandelen, hij heeft rode trui aan met daarop Marseille geschreven, hij heeft ook een koptelefoon op. De camera is precies vast op hem gemaakt waardoor de camera met hem mee beweegt.

Timo schreef:
Ik zoek een muziek clip van de jaren 90 van op MTV. Hierin zie je een man wandelen, hij heeft rode trui aan met daarop Marseille geschreven, hij heeft ook een koptelefoon op. De camera is precies vast op hem gemaakt waardoor de camera met hem mee beweegt.

Dit hoort hier: Help! ik zoek een nummer - MusicMeter.nl

MAS
A.s. vrijdag is het nieuw album van Oh Jay en Micky Diamond te koop bij DRW!

MAS
JayM schreef:

Ga sowieso een kijkje nemen in de DRW store, maar weet nog niet of dat tijdens de opening is of later. Die Mickey en Ghost dingen heb ik gelukkig al, maar tof dat anderen een extra kans krijgen.

Aan de IG filmpjes van vandaag te zien is het een veelbelovende winkel! Ik heb ook vernomen dat hij veel 90's classis, OG persingen in goede staat te koop heeft.

MAS schreef:
(quote)

Aan de IG filmpjes van vandaag te zien is het een veelbelovende winkel! Ik heb ook vernomen dat hij veel 90's classis, OG persingen in goede staat te koop heeft.

Potver, vet hoor. Hopelijk alvast zaterdag een kijkje nemen. En anders ben ik bijna elke dag in de buurt, dus snel een bezoekje brengen.

Pre-order voor vinyl en cd voor Queensbridge to The Hague City, producersalbum van OG MistaSweet uit Den Haag. Featurings van een hele lijst aan QB-veteranen: o.a. Tragedy, Big Noyd, Craig G, Capone en Blaq Poet.

www.mistasweet.nl

Nr.4 schreef:
(quote)

Potver, vet hoor. Hopelijk alvast zaterdag een kijkje nemen. En anders ben ik bijna elke dag in de buurt, dus snel een bezoekje brengen.

Ziet er inderdaad heel vet uit! Mooie verzameling. Ik ben er zaterdag sowieso te vinden.

Snel de plannen voor vandaag omgegooid waardoor ik vanochtend een half uurtje naar De Rapwinkel in Den Bosch kon. Supervet. Sowieso genieten om een winkel binnen te lopen en dan een rapper als Mickey Diamond te horen. Nu al een leuke collectie met classics, underground dingen en rapwinkel records platen. Gelukkig voor mij was het tweetal Gucci Ghost albums er ook op cd. De eigenaar zei dat ie nog heel veel niet had neergezet, dus wordt vast een terugkerende bestemming voor mij.
Hoorde van een groepje bezoekers dat ze speciaal uit Denemarken en Duitsland waren overgekomen haha.

MAS
Nice! Ik hoorde ook alleen maar goede dingen en op insta was iedereen lovend. Ik ga er snel eens naar toe.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:09 uur

geplaatst: vandaag om 04:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.