MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Vrouwelijke MC's

zoeken in:
Het doet mij over het algemeen zeer weinig: dames die rappen. En dat is dan ook een reden dat ik me er tijden niet in verdiept heb, dus ik vroeg me af of er nog toppers zijn.

Wie vinden jullie goed?
Wie raden jullie aan?
Welke cd's, welke artiesten?

Wat vind jij van vrouwelijke mc's?
Welke vind je helemaal niks?

En van dat alles nog meer.

Rah Digga (album: Dirty Harriet) vind ik heel erg aardig. Verder misschien nog Lauryn Hill, maar veel verder kom ik helaas ook niet.

Jean Grae is een van de betere. Rah Digga vind ik ook goed, alleen viel haar album wat tegen (waar blijft een nieuwe?). Missy Elliot kan ik ook altijd wel waarderen, al is het niet echt om haar kunsten op de mic. Lady Sovereign schijnt helemaal de shit te zijn op t moment maar daar ken ik zelf niets van.

Dat was het inderdaad wel zo'n beetje geloof ik .

Yak
Nina is hier in Nederland toch heel erg bekendheid aan het verwerven?

Kijk eens aan, de eerste reacties zijn binnen.

Als ik het over de dames heb die mij niet trekken dan heb ik het over: Da Brat, Eve en Lil' Kim.

Missy Elliott waardeer ik ook wel en Lauryn Hill is natuurlijk helemaal goed.

BoordAppel schreef:
Jean Grae is een van de betere.

Zekers, inderdaad erg goed. Apani B Fly is een andere vrouwelijke emcee waar ik erg goede dingen van gehoord heb, is echter nog steeds albumloos volgens mij. Doet wel een geniale track op Vaudeville Villain (Let Me Watch) en doet ook mee op Pharoahe Monch's album.

Relax
Ikzelf vind alleen dat Lil' Kim kan rappen, de inhoud is wat minder.

Kos
Buiten al genoemden
Queen Latifah (uiteraard groundbreaking als vrouwelijke MC)
Monie Love (goede MC, die niet echt doorbrak)
Boss (grappig vrouwelijk gangsterrap projectje)
Nikki D (leek door te breken, paar geinige singletjes)
Sister Souljah (Vrouwelijke Public Enemy = niet tof)
BMW (ofwel Bitches with Problems, vrouwelijke tegenhanger van NWA, beter overslaan)
Mia X (vrouwelijk lid No Limit, dat zegt genoeg)
Bahamadia (erg goed, moet ik zelf wat meer van horen)
MC Lyte (1 van de bekendste vrouwelijke MC's, haar hits ben ik niet zo kapot van)
Roxanne Shante (lekker oldschool Marley Marl werk)

Inderdaad zeg, "Deeper", da's een tijd geleden...

Salt n Pepa... misschien... toch wel een beetje redelijk heel erg bekend Push it... klassieker

BoordAppel schreef:
Rah Digga vind ik ook goed, alleen viel haar album wat tegen (waar blijft een nieuwe?)

Er zou rond deze tijd een nieuw album van haar op Koch uitkomen...

Ik vind La Mala Rodriguez cool...

Reijersen schreef:
Als ik het over de dames heb die mij niet trekken dan heb ik het over: Da Brat, Eve en Lil' Kim.
Mag ik Foxy Brown aan dat rijtje toevoegd?

Princess Superstar is bij tijd en wijlen wel leuk (soort vrouwelijk vorm van Kool Keith, alleen dan minder goed en minder krankzinnig).

En wat ik van het album van Remy Ma (lid van Terror Squad) heb gehoord, is ook wel aardig (ze deed ook mee op Lean Back van Terror Squad), maar wel behoorlijk commercieel.

Maar er is nog wel een wereld te winnen voor vrouwen in de hip-hop, zeker als ze zich zo opstellen als Lauryn Hill doet op The Miseducation Of.

Vanmiddag op MTV kwam MC Lyte ook nog even langs. Misschien is dat wat? Er staat me vaag nog een single bij die wel leuk was.

Veel al opgenoemd, maar om er nog een aantal aan toe te voegen:

- Charli Baltimore
Ik vond haar voorheen best goed. Ze had nog een cd uitgebracht, getiteld Cold as Ice, en daar zaten op zich wel een aantal leuke tracks tussen. Stand Up (samen met Ghostface Killah) blijf ik een heel vet nummer vinden (ik zal die trouwens weer eens een keertje opzetten, it's been a while ) Maargoed, ergens rond 2000 of 2001 vertrok naar Murder Inc toe en nu staat ze onder contract bij Black Wallstreet van The Game.

- Lady of Rage
Voor mij persoonlijk één van de betere female mc's met een erg lekkere flow. Anyway, toendertijd that is, want ik heb in geen tijden meer iets van haar gehoord. Check haar album Necessary Roughness maar eens, die is het beluisteren zeker waard.

- Queen Pen
Zal je ongetwijfeld bekend in de oren klinken.
Had nog een hit met All My Love.

Kos
candice schreef:
Stand Up (samen met Ghostface Killah) blijf ik een heel vet nummer vinden.
Inderdaad. .

Ladybug van Digable Planets had ook een fijne flow....

psychonaatje schreef:
(quote)
Mag ik Foxy Brown aan dat rijtje toevoegd?

Ik wist dat ik er eentje vergeten was. En voila, psychonaatje voegt toe.

Wat een verschrikkelijke stem heeft die Foxy Brown zeg. Hotspot was toch haar grootste hit?

Kos
In haar begintijd met Jay-Z (Ain't no Nigga) vond ik haar wel geinig.

daarna werd het teveel van hetzelfde.

SALT N PEPA, wrm worden deze 3 dames vergeten door onze mede-gebruikers?

Ik kan eigenlijk alleen lauryn hill erg waarderen, voor de rest vind ik vrouwelijke rappers vaak manwijven of overdreven feministen.. De slechtste vrouwelijke rapper moet toch wel die op de cd at the speed of life van xzibit staat zijn.

ProZak schreef:
floetry .

Floetry??? Dat plaats ik toch echt onder de nu-soul/spoken words.

Alright, om dan nog maar even een klein lijstje hier neer te zetten ;D

- Heather B
Misschien kennen een aantal van jullie de track "My Kinda Nigga" (met M.O.P.) nog wel, want die kwam in de -goede- "oude" tijd van The Pitch (TMF) nog wel eens voorbij
Ze heeft wel een aantal leuke nummers, en o.a. Primo en Pete Rock hebben meegewerkt aan een album van haar (Eternal Affairs).

- Jamie Sommers
Behoort/behoorde tot de Wu-fam en stond voorheen dan ook onder contract bij Razor Sharp Records. Komt vaak fel over. Weinig van gehoord om er een oordeel over te fellen though. Te horen op een aantal Wu nummers (o.a. Bobby Did It en Break Bread van RZA).

en als ik het dan toch over Wu-fam heb...
er was ook een groepje bestaande uit 3 (of 4?) female mc's genaamd Deadly Venoms. Het nummer One More To Go vond ik wel ok, maar meer vanwege Wu-Tang daarop. Vind ze namelijk verder niet echt om aan te horen.

- Tekitha
Naast haar zang op diverse Wu-Tang nummers, rapt ze ook op het één en ander. Deed de chorus op Mantis en had een verse op Pump Your Fist van Cappadonna.

- Lady Luck
Vond haar best OK overkomen op de nummers die ik van haar heb gehoord. o.a. te horen op Hey Ladies, Come And Get It (van Redman) en de remix van Simon Says (van Pharoahe Monch).

- Roz
Niet zo bekend bij me. Te horen op Close Ya Doorz en Bricks Two van Redman.

- Lady Repo
Female mc uit Queens. Te horen op Aura van Tragedy Khadafi en Sick Minded van Littles. Aardig goed en verwacht nog wel meer van haar.

- Dona
Deed mee op het album Legal Hustle van Cormega (meerdere nummers). Ze doet me denken aan Foxy Brown als ik haar hoor. Vind er niet veel aan.

Hebben jullie de pest aan Salt N Pepa ofzo...............

Kos
candice schreef:

- Heather B
Misschien kennen een aantal van jullie de track "My Kinda Nigga" (met M.O.P.) nog wel, want die kwam in de -goede- "oude" tijd van The Pitch (TMF) nog wel eens voorbij
Ze heeft wel een aantal leuke nummers, en o.a. Primo en Pete Rock hebben meegewerkt aan een album van haar (Eternal Affairs).

Idd, ze werd overigens bekend doordat ze in de eerste (of 1 van de eerste) The Real World series zat op MTV.

MJ_DA_MAN schreef:
Hebben jullie de pest aan Salt N Pepa ofzo...............

Misschien als je het nog 4x herhaalt?

Xcuse me.... Vond het alleen erg vreemd dat jullie ze niet noemden. Ze zijn wel zo'n beetje de bekendste rappende dames

naja bij vrouwelijke MC's denk ik aan nummers zoals,

Sonja Blade - Looking for the word *stond op een DJ premier tape*
Mc Lyte - Lyte as rock * ben nieyt zo kapot van Mc Lyte deze gaat nog wel*
Queen Latifa - UNITY
Estelle - 1980
DMX and LIL kim - Three stories

Hé, vergeten we Salt N Pepa niet?

M.I.A.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:39 uur

geplaatst: vandaag om 02:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.