Genres / Hip-Hop / Vrouwelijke MC's
zoeken in:
0
geplaatst: 28 december 2006, 14:59 uur
1. Jean Grae
2. Brina (Mo Thugs)
3. Lareece (Thugline)
En ik zie Lauryn Hill nou niet echt als een emcee, meer een zangeres. Toch luister ik liever 'Miseducation Of' dan een album van de 3 artiesten hierboven.
2. Brina (Mo Thugs)
3. Lareece (Thugline)
En ik zie Lauryn Hill nou niet echt als een emcee, meer een zangeres. Toch luister ik liever 'Miseducation Of' dan een album van de 3 artiesten hierboven.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 28 december 2006, 17:56 uur
Misty44 schreef:
Cker Da Brat!
Lil Kim zo af en toe ook wel.
en verder vind ik Jewell erg goed eveneens als The Lady of rage, maar ook Ms. Roq mag erbij.
En niet te vergeten Missy Eliot, en de spit van Mary J Blidge op Touch it vond ik ook erg verrassend, zij kan het ook wel.
Cker Da Brat!
Lil Kim zo af en toe ook wel.
en verder vind ik Jewell erg goed eveneens als The Lady of rage, maar ook Ms. Roq mag erbij.
En niet te vergeten Missy Eliot, en de spit van Mary J Blidge op Touch it vond ik ook erg verrassend, zij kan het ook wel.
jewell is geen mc, en eerlijk gezegd vond ik mary j blige dramaaaaatisch slecht
ik luister niet veel naar vrouwelijke mc's maar degene die ik wel aardig vind zijn jean grae en foxy brown
lil kim kan ik echt niet uitstaan

0
CaliLove
geplaatst: 28 december 2006, 17:59 uur
Zoals Raekwon The Chef al zei, Jewell is geen MC maar een zangeres. Ze zingt mee op een aantal tracks van Dr.Dre's "The Chronic" .
Je kan in het boekje dat bij het album zit kijken welke tracks dat zijn.
Je kan in het boekje dat bij het album zit kijken welke tracks dat zijn.
0
geplaatst: 29 december 2006, 00:59 uur
Lauryn Hill vind ik bijzonder sterk. Natuurlijk als zangeres maar ook zeker als MC. I get mad frustrated when I rhyme is de opening van How Many Mics.. Erg vet! Ook op dr soloplaat laat ze zich rappend heel sterk horen. Verder word Eve hier niet genoemd en Missy Elliott wel. Vind ik niet kloppen, zoals ik Eve soms op die Dre beats hoor is Missy nog nooit gekomen. Enfin, het blijft wel een mannending, dat is wel duidelijk. Vrouwenvertegenwoordiging is wel erg schaars toch.
0
raffael77
geplaatst: 29 december 2006, 10:07 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Queen Latifah, MC Lyte, Foxy Brown, (Salt n Pepa maarja die negeren jullie al meerdere malen
)
Queen Latifah, MC Lyte, Foxy Brown, (Salt n Pepa maarja die negeren jullie al meerdere malen
)ik ken dat maar het komt vast dat wij meer rappers kennen omdat wij misschien wat ouder zijn dan de rest en meer hebben meegekregen
0
geplaatst: 29 december 2006, 13:33 uur
Raffael, ik ben bijna 18 jaren jong en luister pas een ruime anderhalf jaar naar echte hiphop..... En ik denk dat 80% van de hiphopluisteraars hier die genoemde namen toch wel kent.
0
Pauper
geplaatst: 29 december 2006, 13:56 uur
Ik ken ze ook wel, maar kan er nog geen minuut naar luisteren. Niet echt interessante artiesten ook naar mijn mening.
0
Improvision
geplaatst: 29 december 2006, 16:28 uur
Pauper schreef:
Ik ken ze ook wel, maar kan er nog geen minuut naar luisteren. Niet echt interessante artiesten ook naar mijn mening.
MC Lyte op A Film Called (Pimp) van Common was anders ook wel dope.
0
geplaatst: 5 januari 2007, 19:23 uur
Foxy Brown , en dan vooral op Broken Silence.
Rasheeda, en dan vooral op Georgia Peach.
Shawnna, allebei haar albums klinken erg goed!.
Ak'Sent, op Zingy Final samen met Beenie Man.
en natuurlijk Trina, die op B R Right samen met Ludacris erg goed klinkt.
Rasheeda, en dan vooral op Georgia Peach.
Shawnna, allebei haar albums klinken erg goed!.
Ak'Sent, op Zingy Final samen met Beenie Man.
en natuurlijk Trina, die op B R Right samen met Ludacris erg goed klinkt.
0
Harco
geplaatst: 7 januari 2007, 15:26 uur
Gangsta Boo.
...en d'r is nog iemand die ik eraan toe wil voegen, maar ik kan er zo niet opkomen.
...en d'r is nog iemand die ik eraan toe wil voegen, maar ik kan er zo niet opkomen.
0
geplaatst: 7 januari 2007, 21:17 uur
raffael77 schreef:
Roxanne Shante
Roxanne Shante

waardoor een grappige beef werd opgewekt met the Real Roxanne...
Haaa...waar is de tijd van de chickfights in hiphop van mensen die werkelijk konden rappen (i.t.t. Lil' Kim vs. Foxy Brown)
0
geplaatst: 7 januari 2007, 22:27 uur
Lil Kim en Foxy Brown waren denk ik nog beter dan Real Roxanne. Die kon er echt helemaal niks van.
0
geplaatst: 7 januari 2007, 23:32 uur
Kos schreef:
Lil Kim en Foxy Brown waren denk ik nog beter dan Real Roxanne. Die kon er echt helemaal niks van.
Nja...uiteraard erg gedateerd nu...en misschien was Roxanne Shanté ook wel beter on the mic.
Je kan vaak gewoon verschillende tijdperken moeilijk vergelijken... Real Roxanne was ook gewoon iemand die de U.T.F.O. naar voren schoof, enkel en alleen om een antwoord te bieden aan de -uit het niets komende- diss van Shanté en Marley Marl...
Ik ben ook niet echt zwaar fan van haar...maar zeker ook niet van Foxy Brown ... vandaar

0
geplaatst: 8 januari 2007, 10:25 uur
Roxanne Shante was wel een echte MC. Maar idd is het soms tijdsgevoelig.
0
geplaatst: 8 januari 2007, 11:18 uur
Ik zie nu op discogs.com staan dat Jean Grae dezelfde persoon als What?What? die ik kende van Natural Resource (het nummer Baseball). Vond haar destijds ook goed, zij is nog wel eens geïnterviewd door Kees de Koning en Too Tall voor Villa 65 

0
geplaatst: 8 januari 2007, 15:43 uur
Wisten jullie trouwens dat Roxanne Shanté ten tijde van Roxanne's Revenge 14 (!) was? Ik las het een tijdje geleden, echt nooit geweten.
0
raffael77
geplaatst: 9 januari 2007, 20:20 uur
Yep zij was 1 van de jongste misschien wel de jongste van alle female mc's
0
raffael77
geplaatst: 20 januari 2007, 03:21 uur
P Jay schreef:

Haaa...waar is de tijd van de chickfights in hiphop van mensen die werkelijk konden rappen (i.t.t. Lil' Kim vs. Foxy Brown)
(quote)

Roxanne is 1 van de beste female battle mc's als je dat soms nog niet wist
0
eazyfan
geplaatst: 21 januari 2007, 14:16 uur
http://www.musicmeter.nl/forum/8/2636
Wie kan helpen?
Wie kan helpen?
0
geplaatst: 24 januari 2007, 14:48 uur
Luister net Eazy-E 'Str8 Off Tha Streets..' voor het eerst. En op Old School Shit komt die Sylk wel bijzonder lekker. Is dat Sylk-E. Fyne?
0
eazyfan
geplaatst: 24 januari 2007, 14:49 uur
Niek schreef:
Luister net Eazy-E 'Str8 Off Tha Streets..' voor het eerst. En op Old School Shit komt die Sylk wel bijzonder lekker. Is dat Sylk-E. Fyne?
Ja, die vrouw waar ik beide albums van toegevoegt heb.Luister net Eazy-E 'Str8 Off Tha Streets..' voor het eerst. En op Old School Shit komt die Sylk wel bijzonder lekker. Is dat Sylk-E. Fyne?
0
geplaatst: 5 maart 2007, 03:56 uur
Dan had je ook nog zo een vrouwtje MC Trouble eind 80, begin 90.
Een vrouw met een kortstondige carriere omdat ze op hele jonge leeftijd is overleden.
Ik heb heel weinig van haar meegekregen, maar ik heb wel ergens gelezen dat ze heel veel waardering kreeg van verschillende grote namen (destijds) uit de rapscene waaronder Q-tip
Een vrouw met een kortstondige carriere omdat ze op hele jonge leeftijd is overleden.
Ik heb heel weinig van haar meegekregen, maar ik heb wel ergens gelezen dat ze heel veel waardering kreeg van verschillende grote namen (destijds) uit de rapscene waaronder Q-tip
0
raffael77
geplaatst: 5 maart 2007, 20:46 uur
Boss was ook een mc die er maar zeer kort was. Ze was denk ik wel 1 van de meest harde mc's met nummers die bekent zoals: Deeper & Recipe of a hoe. 1993 Was er een album van haar Born Gangstaz. Ze is na dat album verdwenen en nooit meer terug gezien. Ze was destijds ook down met dj quick en amg.
0
geplaatst: 14 juni 2007, 02:23 uur
raffael77 schreef:
Boss was ook een mc die er maar zeer kort was. Ze was denk ik wel 1 van de meest harde mc's met nummers die bekent zoals: Deeper & Recipe of a hoe. 1993 Was er een album van haar Born Gangstaz. Ze is na dat album verdwenen en nooit meer terug gezien. Ze was destijds ook down met dj quick en amg.
Heel toevallig las ik gisteren nog wat over deze vrouw, echt heel toevallig. Het blijkt dus dat deze vrouw onder contract stond bij Def Jam en rapte over een gangster leven en dat soorten dingen. Haar succes duurde voort totdat een magazine erachter kwam dat ze op een privé school heeft gezeten en eigenlijk een relaxed leven had. Gelijk was al haar streetcred weg en dit heeft haar hele carriere verpest. Gedropt door de label daarna en toen is ze een DJ op een radio station geworden.
0
geplaatst: 2 augustus 2007, 23:44 uur
Dit werd er gechreven:
Mijn reactie:
Ook goede vrouwelijke MC's (niet qua lyrics trouwens):
La Chat
Kaos
Ghetto Twiinz
Roxanne Chanté
Nini X
Raekwon the chef schreef:
ik luister niet veel naar vrouwelijke mc's maar degene die ik wel aardig vind zijn jean grae en foxy brown
(quote)

Mijn reactie:
Ook goede vrouwelijke MC's (niet qua lyrics trouwens):
La Chat
Kaos
Ghetto Twiinz
Roxanne Chanté
Nini X
0
geplaatst: 23 december 2007, 04:12 uur
In Genres > R&B en Hip-Hop > Beste female mc:
Die mij nu binninschieten zijn