MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Videos

zoeken in:
Pauper
Gekke aan die video is dat Cee-Lo wel herkenbaar is even als Danger Mouse, heel tof gedaan, vooral de laatste 30 seconden is genieten!

Pauper
Even buiten de video's om deze. Erg leuk in elkaar gedraaid, komen aantal classic albums voorbij, enkele ook rap waaronder Beastie Boys, Eminem, 50 Cent enz.

Voor een old-school gevoel:
Special Ed - Come On, Let's Move It
Positive K - I Got a Man (met dank aan Kos, die mij aan het nummer herinnerde).

Ik wou hier het legendarische filmpje zetten van Run-DMC's My Adidas live.. Dat 10.000 man allemaal hun adidas schoenen boven hun hoofd houden.. Kent iemand die?? Ik heb hem ooit ergens gezien, maar kan het nergens vinden op YouTube. Dus helaas.

Een DJ die de acapella versie van Pharoahe Monch's Simon Says over de instrumentale versie van Dr. Dre's Still D.R.E. gooit. Hij kan ook aardig scratchen. Klinkt geslaagd.
Hier doet hij hetzelfde met de instrumentale versie van Gnarls Barkley's Crazy en de acapella versie van Beastie Boy's Ch-Check It Out.

Kos

And You Don't Stop 30 years of Hip Hop
Erg leuke docu (24 delen) over 30 jaar hiphop.

Kos schreef:

And You Don't Stop 30 years of Hip Hop
Erg leuke docu (24 delen) over 30 jaar hiphop.

Pauper
psychonaatje schreef:
Een DJ die de acapella versie van Pharoahe Monch's Simon Says over de instrumentale versie van Dr. Dre's Still D.R.E. gooit. Hij kan ook aardig scratchen. Klinkt geslaagd.
Hier doet hij hetzelfde met de instrumentale versie van Gnarls Barkley's Crazy en de acapella versie van Beastie Boy's Ch-Check It Out.

Dope, ben nog me draaitafels bij elkaar aan't sparen.

Deze gast is ook wel behoorlijk waus

Pauper schreef:
(quote)

Dope, ben nog me draaitafels bij elkaar aan't sparen.

Deze gast is ook wel behoorlijk waus

Hé gaaf Pauper, ik ook !

Die kerel kan aardig scratchen, maar een instrumentale track over een a capella nummer laten lopen is vaak niet zo heel moeilijk.

Pauper
luc011190 schreef:
(quote)

Hé gaaf Pauper, ik ook !

Die kerel kan aardig scratchen, maar een instrumentale track over een a capella nummer laten lopen is vaak niet zo heel moeilijk.

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga nemen, wellicht 2 maal digitaal en een echte draaitafel, maar wil eigenlijk gewoon beginnen met twee draaitafels en dan met iPod/MP3 werken op mengpaneel, das erg handig, omdat je dan de instrumentals niet hoeft te kopen maar kan downloaden of zelf rippen

Pauper schreef:
(quote)

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga nemen, wellicht 2 maal digitaal en een echte draaitafel, maar wil eigenlijk gewoon beginnen met twee draaitafels en dan met iPod/MP3 werken op mengpaneel, das erg handig, omdat je dan de instrumentals niet hoeft te kopen maar kan downloaden of zelf rippen

Voor mp3's mixen, gebruiken veel amateurs Virtual DJ-software met een speciaal Virtual DJ-mengpaneel.

Pauper
luc011190 schreef:
(quote)

Voor mp3's mixen, gebruiken veel amateurs Virtual DJ-software met een speciaal Virtual DJ-mengpaneel.

Ik weet het, maar vind Virual DJ geen fijn programma, gebruik het alleen om tracks te loopen

http://www.youtube.com/watch?v=aXAIIeaP8Vs

Sorry, weet niet hoe ik een snellink moet maken, maar dit is een stuk live-optreden in the Bowery. El-P, Murs, Aesop Rock en RJD2 treden op.

http://www.youtube.com/watch?v=qMACOpqx_eM

Zoals een hiphopclip hoort te zijn, heel gaaf

herbertwest schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=aXAIIeaP8Vs

Sorry, weet niet hoe ik een snellink moet maken, maar dit is een stuk live-optreden in the Bowery. El-P, Murs, Aesop Rock en RJD2 treden op.

props voor die dat optreden.

snellink maak je zo, 'nieuw bericht' knop bovenaan en dan dat paperclip/link icoontje.

Kos
Heb je hem gezien? eigenlijk verplichte kost voor hip-hop liefhebbers.

Kos schreef:
Heb je hem gezien? eigenlijk verplichte kost voor hip-hop liefhebbers.

Ik kende de titel wel. Ik ben nog bezig (ik kijk 'm in etappes). Enorm bedankt voor de link, echt ontzettend informatief! Wel grappig, ik ben vorige week Big Apple Rappin': The Early Days of Hip-Hop Culture in New York City 1979-1982 gekocht en bij de eerste afleveringen waren er wat overlappingen met het ontzettend informatieve boekje bij die cd zit. Heel erg interessant allemaal.

Ik was al langer op zoek naar een goede docu of boek over de geschiedenis van hiphop. Weet iemand of er misschien een DVD (NL vertaald) is over de hiphopgeschiedenis. Zoiets als die souldocu bij Het Uur van de Wolf toen, wat was dat genieten!

Kos
psychonaatje schreef:

Ik kende de titel wel. Ik ben nog bezig (ik kijk 'm in etappes). Enorm bedankt voor de link, echt ontzettend informatief! Wel grappig, ik ben vorige week Big Apple Rappin': The Early Days of Hip-Hop Culture in New York City 1979-1982 gekocht en bij de eerste afleveringen waren er wat overlappingen met het ontzettend informatieve boekje bij die cd zit. Heel erg interessant allemaal.
Ik kijk hem ook in etappes, ben nu op de helft ongeveer.

Maar erg grappig bijvoorbeeld dat Sugarhill gang meer een soort boyband was die hun teksten voor Rapers Delight gejat hebben en die opnames van Walk this Way van Run DMC .

Ook geweldig natuurlijk die Public Enemy aflevering .

Pauper
Kos schreef:
(quote)
Ik kijk hem ook in etappes, ben nu op de helft ongeveer.

Maar erg grappig bijvoorbeeld dat Sugarhill gang meer een soort boyband was die hun teksten voor Rapers Delight gejat hebben en die opnames van Walk this Way van Run DMC .

Ook geweldig natuurlijk die Public Enemy aflevering .

Ik heb keer op de Box een reportage gezien van de VPRO (tijdens HipHop weekend) werd gek genoeg pas 's nachts om 2 uur uitgezonden. Maar daarin gaat zo'n Belg, die nog steeds programma'tjes presenteerd hier en daar, heb hem wel eens gezien bij dat Dictee programma waarbij Belgen het opnemen tegen Nederlanders. Hoe dan ook...

Hij ging naar Brooklyn om daar ondermeer The Last Poets, LL Cool J, Doug E. Fresh, Grandmaster Flash en allerlei andere mannen te interviewen. Dat was wel echt een hele vette documantaire over HipHop. Als je die ergens kan vinden mag je wel contact met me opnemen want die zou ik heel graag nog een keer zien!

Oja dat RJD2 filmpje

Kos
Pauper schreef:

Ik heb keer op de Box een reportage gezien van de VPRO (tijdens HipHop weekend) werd gek genoeg pas 's nachts om 2 uur uitgezonden. Maar daarin gaat zo'n Belg, die nog steeds programma'tjes presenteerd hier en daar, heb hem wel eens gezien bij dat Dictee programma waarbij Belgen het opnemen tegen Nederlanders. Hoe dan ook...

Hij ging naar Brooklyn om daar ondermeer The Last Poets, LL Cool J, Doug E. Fresh, Grandmaster Flash en allerlei andere mannen te interviewen. Dat was wel echt een hele vette documantaire over HipHop. Als je die ergens kan vinden mag je wel contact met me opnemen want die zou ik heel graag nog een keer zien!

Big Fun in the Big Town .

Pauper
och och, dank u wel.. snel gevonden btw, leuke documantaire om keer te zien, wel aanrader voor iedereen

Op de site van Adult Swim (Amerikaanse tekenfilmzender, was ook het thema van DangerDoom) zijn video;s te zien van het project Chrome Children van Stones Throw.

J Chrome Children video's (J Dilla & Madlib)

Ook een docu van de VPRO over hiphop. Deze heb ik ooit op tv gezien.
VPRO: RAM Hiphop docu
Met Chuck D, Buck65, Kid Koala en Stones Throw.
Die lijpe Arnold Grunberg komt er ook in voor. Hij doet het interview met Cuck D.

Stones Thow in Canada.
Klein interview met Madlib, Peanut Butter Wolf, J Rocc en MF DOOM.

Madlib docu
Het tussencommentaar is wel in het Noors.

http://www.aboutdj.nl/content/view/488/2/

Beste DJ die ik tot nu toe op internet heb gezien. Sickshit!

Lijken me leuke filmpjes Osiris, ga ik snel kijken

Pauper
Osiris Apis schreef:
Ook een docu van de VPRO over hiphop. Deze heb ik ooit op tv gezien.
VPRO: RAM Hiphop docu
Met Chuck D, Buck65, Kid Koala en Stones Throw.
Die lijpe Arnold Grunberg komt er ook in voor. Hij doet het interview met Cuck D.

Ik kan hem niet afspelen? Hoe doe je dat?

^ Rechts, onder 'Video' op de link:' R.A.M 12 december 2004'
klikken.
Je hebt Windows Media Player of Real Player nodig om het af te spelen, dus dat moet geen probleem zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:08 uur

geplaatst: vandaag om 05:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.