MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Videos

zoeken in:
Het klinkt allemaal een stuk aangenamer als die gasten niet steeds met kanker strooien. Eerste track dus waar ik me niet erger aan Steen, hoera.

RedLightCityBoy schreef:
Opzich heeft dat nummer wel een machtig sfeertje, alleen die teksten, die slaan echt nergens op?

Ik wil samen met de wereld naar de totale verkankering

Toch een vrij duidelijk stukje tekst lijkt me. Nihilistische horrorcore, ook leuk.

RedLightCityBoy
Het is opzich wel duidelijk alleen ik snap niet waarom die rappers zo depressief zijn en alleen over dood en bloeden in de hell etc. rappen. Voor de liefhebbers is het vast zalig..maar het is niet echt iets wat ik bewonder.

Ze spelen gewoon een rol, zoals zoveel rappers al zo lang doen.

Tja dat is het zelfde als bijv. 50 cent die alleen maar over z'n geld en rijkdommen rapt, 2pac die alleen over z'n harde leven rapt etc. etc.
Ik vind zo'n soort rap over duivels etc. wel vet, maar ook wel eens 'n beetje ziek. Peter Parker is ook zo een.

Abstract Rude - Nuff Fire

Een kerel uit me hometown maakt clips en deze vond ik erg hard
Bovendien is het nog een goed en origineel nummer ook:

Gikkels - De Wereld Draait

Hij heeft o.a. samengewerkt met Gino Pietermaai, Brakko en Kiddo Cee (Gikkels heb ik het dan over).

Butterscotch, bij mijn weten de enigste vrouwelijke beatboxer.
Op dit filmpje is ze aardig knapper (qua uiterlijk) dan andere filmpjes moet ik er effe bijzeggen

Nocturnal
Hypnotick schreef:
Nieuwe videoclip van Spinal & Steen van hun nieuwe album: Tot Het Ontbindt.

(embed)

Dit is voor Maria haar zuigeling, ik wil dat de duivel zingt als een huilend kind in totale verduistering, dus graaf een kuil en kruip erin, ik wil dat Jezus wederkeert en getuigt bij m,n eigen kruisiging.

Holy Shit

Geweldige track. Normaal luister ik niet naar Nederhop maar deze track is gewoon geweldig , zo hoort het.
Die teksten zijn nu niet 100 % mijn ding , maar ik waardeer hun haat tegen de wereld wel.

RedLightCityBoy
Nocturnal schreef:
(quote)

Geweldige track. Normaal luister ik niet naar Nederhop maar deze track is gewoon geweldig , zo hoort het.

Aantal berichten verwijderd.

Nocturnal schreef:
(quote)

maar ik waardeer hun haat tegen de wereld wel.

Voor de gene die het nog niet wist:

Nega gaat pissen op zijn nikes!

GEWELDIG
Pete Rock & C.L. Smooth bij Yo MTV Raps.

Super video... Zorgt ervoor dat je DOOM écht nog meer gaat waarderen.. Heb terstond zin om zijn MM..FOOD met een halfje te verhogen .

Kos
. . ben het ook zo eens over Rap Snitches, moet er ook altijd om lachen.

Ge-wel-di-ge ode dit trouwens, hoewel misschien onbedoeld.

I understand tegen die Madvillain hoes. .

Improvision

Dj2Jelle
6-delig interview met de nabestaanden van Dilla, Deel 5 staat niet op Youtube .

1

2

3

4

6

Improvision
Zo heb je ook nog die James Yancey interviews met Dilla zelf, ook wel boeiend.

Kende iemand de originele versie van Who shot ya al?

The Notorious B.I.G ft. Keith Murray - Who Shot Ya?

Improvision
Dilla nam ooit een track op met Biggie, de vocals zijn uiteindelijk gebruikt op Dangerous MC's.

Dit is de originele track:

Mooi zoek werk Improvision. Alleen ik vind dit nummer productie wijs niet zo lekker en sterk. Trouwens dit nummer schijnt een 2pac diss te zijn geweest. Luister maar naar de laatste paaar zinnen.

Edit: Ik zie al van wie dat account is

Improvision
Kill_illuminati schreef:
Mooi zoek werk Improvision. Alleen ik vind dit nummer productie wijs niet zo lekker en sterk. Trouwens dit nummer schijnt een 2pac diss te zijn geweest. Luister maar naar de laatste paaar zinnen.

Edit: Ik zie al van wie dat account is
Nu weet ik ook plots van wie de commentaar is.

Is inderdaad een 2pac diss. Het nummer zou oorspronkelijk opgenomen zijn met Busta Rhymes (featuring Notorious BIG). Maar deze zou het nummer niet uitgebracht hebben net omdat Biggie Pac disste en Busta wou zich niet verwikkelen in die beef. Ook Nas zou mogelijk op de track verschenen zijn als Busta zijn zegen over de track had gegeven.

De vocals van Biggie zijn gebruikt op Dangerous MC's, en Busta heeft de rechten voor de beat nog. Die zou verschenen zijn op een mixtape van de Flipmode Squad.

De track is opgenomen in '96. De beat klinkt toch wel anders dan de rest uit die tijd.

Improvision schreef:
De track is opgenomen in '96. De beat klinkt toch wel anders dan de rest uit die tijd.

Bwa, klinkt me toch gewoon als dat oude Ummah-geluid in de oren, hoor...

Hier volgt een clipje van een inmiddels opgeheven hiphop band van een aantal oud-schoolgenoten van me. Vind het zelf een geslaagd, vrolijk, zomers hiphopnummer, en de clip, gemaakt door een andere oud-klasgenoot, vind ik ook leuk:

Funkabilities - Take a sec

Bandje uit Haarlem, ben benieuwd wat jullie ervan vinden als outsiders
Voor de geinteresseerden, de rapper is verdergegaan met een andere band, onder de naam Chefs Special.

Haha, wat leuk dat dit lied nu hier wordt geplaatst, goede herinneringen. In Australie was er een andere Nederlander die dit lied op z'n iPod had, werd de 'theme-song' van de roadtrip. Heerlijk, vrolijk lied!

Improvision
A Tribe Called Quest feat. Rah Digga - Mardi Gras at Midnight.

Afkomstig van the Jam EP. Hij is niet uitgebracht op een volledig album. Productie weer door Dilla.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:05 uur

geplaatst: vandaag om 08:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.