MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Videos

zoeken in:

Elohim schreef:
(quote)

Waar heb jij het over? 'Nog maatschappijkritisch was in zijn raps.' Zijn laatste release was in 2009, Us. Meerdere tracks daarop waren maatschappijkritisch.
Op zijn minst Tight Rope, Slippin Away en Us.

Het kan natuurlijk zijn dat je dat album nog steeds niks vindt. De tekst op deze track spreekt me dan wel weer aan. Ik heb zelf aardig wat afgeschreven, en de manier waarop hij het beschrijft, heb ik nog niet vaker gehoord, en komt me bekend in de oren.

Er staat: ''toen hij nog maatschappijkritischer was in zijn raps". Citeren is ook een vak, blijkbaar.

Mijn indruk is dat Brother Ali zijn sociaal bewuste teksten steeds vaker verruilt voor zelfexpressie. Dat is een indruk op de nummers die ik de laatste tijd van hem of met hem voorbij heb horen komen. Van The Undisputed Truth zou jij ook wel meer maatschappelijk betrokken nummers uit het blote hoofd kunnen opstampen dan je nu van US gedaan hebt. Ik zeg hoegenaamd nergens dat hij niet meer maatschappijkritisch zou zijn.

Heerlijk nummer!

Heerlijk nummer inderdaad! Ook een van de betere nummers van Cats & Dogs.

Ik schrok echt van dit dramatische optreden van Blu. Erg jammer dat zo een fijne rapper zo erg is afgezakt.
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HaeS3BVgmwQ#![/embed]

Sjaakspeare schreef:
(quote)

Er staat: ''toen hij nog maatschappijkritischer was in zijn raps". Citeren is ook een vak, blijkbaar.

Mijn indruk is dat Brother Ali zijn sociaal bewuste teksten steeds vaker verruilt voor zelfexpressie. Dat is een indruk op de nummers die ik de laatste tijd van hem of met hem voorbij heb horen komen. Van The Undisputed Truth zou jij ook wel meer maatschappelijk betrokken nummers uit het blote hoofd kunnen opstampen dan je nu van US gedaan hebt. Ik zeg hoegenaamd nergens dat hij niet meer maatschappijkritisch zou zijn.
Ah, sorry, dat was een fout van mijn kant dan. Twee letters die inderdaad een verschil maken.

Heb je wel een punt, ja. =]

deagleking schreef:
Ik schrok echt van dit dramatische optreden van Blu. Erg jammer dat zo een fijne rapper zo erg is afgezakt. (embed)
Het is maar een fragment. Hoe lui hij na alle ophef staat te rappen is echter wel vrij belachelijk. Leunen op je microfoon paal.. C'mon son.

Passion

Zag 'm ook net. Kutclip voor zo'n geweldig nummer..

Ik vind het anders helemaal geen verkeerde clip. Het is allemaal heel zacht en subtiel in elkaar gezet en naast de daaruit resulterende serene waassfeer zit het tjokvol deviërende elementen in de vorm van onplaatsbare depicties en gevolgtrekkingen.

Deze is al iets ouder, maar blijft voor mij nog steeds een Underground Classic.

Improvision

Totdat Butterfly er zelf in komt. , erna zwakt het wat af.

Mooi nummer van Lil' Wayne & Bruno Mars.

Uitkijken voor deze boys!

Colucci_Era schreef:
(embed)

Mooi nummer van Lil' Wayne & Bruno Mars.

Tot mijn verrassing klinkt het niet slecht. Wayne flowt op de manier waarop het hoort op deze beat... Toch is zijn tekst teleurstellend en had naar mijn mening Child Gambino het beter gedaan op deze beat. Ook Bruno Mars... Tsja, maakt het wel een stuk zoetsappiger.
Wel een vette video.

Als het hele album vol zit met dit soort tracks... Kijk ik er naar uit!

Geweldig nummer van Bonobo!

"Last Donut of the Night" .

Oldground schreef:
Deze is al iets ouder, maar blijft voor mij nog steeds een Underground Classic.
(embed)

Beat van viro the virus ( snowgoons ) ? wtf ?

Improvision

Gast
geplaatst: vandaag om 10:07 uur

geplaatst: vandaag om 10:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.