Genres / Hip-Hop / Waardering overleden rappers
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juni 2006, 14:17 uur
Een vriend van mij zei dat Tupac en Biggie meer waardering krijgen dan Eazy E en Big Pun omdat ze zijn doodgeschoten. Zijn jullie het daarmee eens of zijn het echt 2 betere MC's? Persoonlijk spreekt Big Punisher mij het meest aan van deze 4, vooral door zijn flow en wordplay. Capital Punishment vind ik net iets beter dan Ready to Die. (Of vinden jullie dat ze gelijke waardering krijgen)
P.s. mochten er mensen zijn die niet weten hoe Eazy en Pun zijn gestorven. Eazy aan Aids, Pun aan een hartaanval
P.s. mochten er mensen zijn die niet weten hoe Eazy en Pun zijn gestorven. Eazy aan Aids, Pun aan een hartaanval
0
geplaatst: 3 juni 2006, 14:18 uur
met gelijke waardering bedoel ik de 4 mc's en niet capital punishment en ready to die
0
Snowman
geplaatst: 3 juni 2006, 15:07 uur
Eazy-E vind ik niks.
Tupac vind ik overschat maar redenlijk gied.
De twee big's horen bij de beste.
0
geplaatst: 3 juni 2006, 15:19 uur
Snowman schreef:
Eazy-E vind ik niks.
Eazy-E vind ik niks.
Helemaal mee eens, maar zullen we er de 3 Bigs van maken, want Big L vind ik ook geweldig
0
Snowman
geplaatst: 3 juni 2006, 15:36 uur
Zeker het jamer dat toen L dood ging hij niet echt dorgebroken was. Lifestylez of da poor & dangerous staat in mijn top 10 hiphop albums.
0
geplaatst: 3 juni 2006, 20:35 uur
Is jullie dit nooit opgevallen: ''Big'' in je artiestnaam betekend een kleine overlevingkans, zie: Notorious BIG, BIG Pun, BIG L, Proof's alternative naam was BIG Proof, BIG Hawk (ik ken hem verder niet). Zit hier een theorie achter of vinden we dit puur toeval?
0
geplaatst: 3 juni 2006, 20:44 uur
Inderdaad ze moeten die Bigs wel hebben.
Neem de volgende keer eens een Young of een Little.
Neem de volgende keer eens een Young of een Little.
0
geplaatst: 3 juni 2006, 20:48 uur
Is het niet gewoon zo dat je als rapper domweg een bescheiden levensverwachting hebt?
0
geplaatst: 3 juni 2006, 21:03 uur
Tuurlijk niet. Als crimineel of iemand in een criminele wijk wel natuurlijk. Dat is meer het probleem in dit geval.
0
geplaatst: 3 juni 2006, 21:56 uur
Die bigs zijn natuurlijk veel gemakkelijker te raken dan een lil.
0
geplaatst: 3 juni 2006, 22:24 uur
0
geplaatst: 4 juni 2006, 01:20 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Is jullie dit nooit opgevallen: ''Big'' in je artiestnaam betekend een kleine overlevingkans, zie: Notorious BIG, BIG Pun, BIG L, Proof's alternative naam was BIG Proof, BIG Hawk (ik ken hem verder niet). Zit hier een theorie achter of vinden we dit puur toeval?
Ik vind het een absurde verglijking. Er zijn ook zoveel mensen gestorven met dezelfde naam aan hetzelfde ding. Dat is geen toeval. Ik snap wel dat het niet serieus. Maar niets dan goeds over de doden komt wel tot uiting. En dat Big pun dood ging. Hij had dus een vetproblem. Het had zo moeten zijn, mensen geven niet meer waardering aan Eazy E dan aan Dr. Dre.. of met Biggie. Het gaat erom dat er mensen zijn die deze mensen herrineren. Een Romeins gezegde: 'Een Mens Is Pas Echt Dood Als Hij Niet Meer Wordt Herrinert.'
0
Relax
geplaatst: 4 juni 2006, 01:25 uur
Notorious B.I.G., 2pac en Big L waren alle 3 25 toen ze vermoord waren....
Dat vond ik nou ookal toevallig
0
geplaatst: 4 juni 2006, 01:27 uur
Er zijn zoveel dingen toeval... het is onverklaarbaar.. daaruit onstaan theorien zoals the 7th day theory... Para-Normaal
0
Relax
geplaatst: 4 juni 2006, 01:38 uur
Ik bedoel er niets mee ofzo, vond het gewoon toevallig dat de beste rappers op die leeftijd vermoord waren.
Niet dat ze nou nog leven ofzo
Niet dat ze nou nog leven ofzo

0
geplaatst: 5 juni 2006, 20:43 uur
0
geplaatst: 6 juni 2006, 16:47 uur
ik vind dit nummer wel leuk...
http://www.megaupload.com/?d=VE25RCLA
iemand naar mij toegestuurd (de link)
http://www.megaupload.com/?d=VE25RCLA
iemand naar mij toegestuurd (de link)
0
geplaatst: 6 juni 2006, 17:15 uur
Jordy schreef:
Ik stem voor een Cent of een Diddy
(quote)
Ik stem voor een Cent of een Diddy
Op dat idee was al eerder iemand gekomen en vanaf toen is het juist bergafwaarts gegaan met hem.
0
geplaatst: 8 juni 2006, 14:26 uur
[quote="C Changes
...mensen geven niet meer waardering aan Eazy E dan aan Dr. Dre.. .'[/quote]
En dat heeft Eazy E ook niet verdiend, tis dat hij ze financieel op weg heeft geholpen, maar zijn gedrag ten opzichte van zijn collega`s was niet bepaald netjes te noemen. Ook was hij niet degene die het meeste qua inbreng had binnen N.W.A. dus op die manier is die waardering hem ook niet gegund ( Dre deed geweldig productiewerk en Cube was de beste lyricist binnen de club).
Dit gaat misschien ver; maar hij had zich beter Sneaky E kunnen noemen...
Vind dat gedoe met geld en contracten gewoon niet fair zoals het is gegaan, Eazy had beter moeten weten, dan had N.W.A. langer voorbestaan waarschijnlijk.
Blijf em wel een goede rapper vinden, maar als t om een vergelijking gaat ten opzichte van de andere binnen N.W.A dan heeft ie het voor mij gewoon verneukt.
...mensen geven niet meer waardering aan Eazy E dan aan Dr. Dre.. .'[/quote]
En dat heeft Eazy E ook niet verdiend, tis dat hij ze financieel op weg heeft geholpen, maar zijn gedrag ten opzichte van zijn collega`s was niet bepaald netjes te noemen. Ook was hij niet degene die het meeste qua inbreng had binnen N.W.A. dus op die manier is die waardering hem ook niet gegund ( Dre deed geweldig productiewerk en Cube was de beste lyricist binnen de club).
Dit gaat misschien ver; maar hij had zich beter Sneaky E kunnen noemen...
Vind dat gedoe met geld en contracten gewoon niet fair zoals het is gegaan, Eazy had beter moeten weten, dan had N.W.A. langer voorbestaan waarschijnlijk.
Blijf em wel een goede rapper vinden, maar als t om een vergelijking gaat ten opzichte van de andere binnen N.W.A dan heeft ie het voor mij gewoon verneukt.
0
geplaatst: 10 juni 2006, 21:30 uur
Relax schreef:
eigenlijk was biggie 24..

0
eazyfan
geplaatst: 10 juni 2006, 22:03 uur
ja hier zijn nog wat dode rappers:
Seagram,Mausberg,Bugz' en Proof (D12),Soulja Slim,Khadafi (The Outlawz),DJ van Boogie Down Productions,Poetic (gravediggaz),Freaky Tah (Lost Boyz),
Mista C (R.C.L. Posse),Stretch (Live Squad) die kerel was met Pac bij de eerste beschieting in NY jammer genoeg overleefde hij het niet,JMJ (Run-D.M.C.),Ol Dirty Bastard (Wu).en zo zijn er nog een paar.
Seagram,Mausberg,Bugz' en Proof (D12),Soulja Slim,Khadafi (The Outlawz),DJ van Boogie Down Productions,Poetic (gravediggaz),Freaky Tah (Lost Boyz),
Mista C (R.C.L. Posse),Stretch (Live Squad) die kerel was met Pac bij de eerste beschieting in NY jammer genoeg overleefde hij het niet,JMJ (Run-D.M.C.),Ol Dirty Bastard (Wu).en zo zijn er nog een paar.
0
geplaatst: 10 juni 2006, 22:25 uur
Cath schreef:
(quote)

Wou ik ook net zeggen

0
geplaatst: 10 juni 2006, 22:39 uur
Wij verschillen toch niet zo veel van mekaar, dat weet je toch..
0
geplaatst: 10 juni 2006, 23:28 uur
Er gaan elke dag mensen dood... puur toeval, daarom d8ten ze ook dat pac nog leefde..
0
geplaatst: 13 juni 2006, 15:24 uur
Ja wat wil je in een maatschappij als Amerika heeft, kan toch ook gewoon niet, de wapens zijn gewoon te krijgen als je wilt, geen enkel probleem.
Dan is het ook niet gek he dat er mensen om worden gelegd, in de gansterrap scene heerst altijd haat en jaluzie ed. rappers willen elkaar dissen, het publiek dat speelt daar ook weer op in, het is gewoon een samenhang van alles, wat doden tot gevolg heeft.
Lil Eazy was ook al aangehouden met een gun in zijn wagen, al die gasten krijgen ( met hun inkomen) een simpele geldboete en een voorwaardelijke straf van een paar maanden en thats it, dat werkt toch ook gewoon niet.
Het valt me ook echt 100% mee dat 50 of Ja Rule destijds niet is omgelegd...
Dan is het ook niet gek he dat er mensen om worden gelegd, in de gansterrap scene heerst altijd haat en jaluzie ed. rappers willen elkaar dissen, het publiek dat speelt daar ook weer op in, het is gewoon een samenhang van alles, wat doden tot gevolg heeft.
Lil Eazy was ook al aangehouden met een gun in zijn wagen, al die gasten krijgen ( met hun inkomen) een simpele geldboete en een voorwaardelijke straf van een paar maanden en thats it, dat werkt toch ook gewoon niet.
0
geplaatst: 13 juni 2006, 20:55 uur
Misty44 schreef:
Misschien omdat dat een commerciele nep-beef was?
0
geplaatst: 14 juni 2006, 15:58 uur
Het valt me ook echt 100% mee dat 50 of Ja Rule destijds niet is omgelegd...[/quote
Er zijn destijds wel een crewmember van Murder Inc en 1 van G-Unit omgelegd, maar geen van de rappers zelf idd
Er zijn destijds wel een crewmember van Murder Inc en 1 van G-Unit omgelegd, maar geen van de rappers zelf idd
0
geplaatst: 28 juni 2006, 11:02 uur
Ik heb niet echt het idee dat ze anders worden aangekeken omdat ze doodgeschoten zijn, Big & Pac zijn gewoon meer opgehyped
Ik ben wel van mening dat ze beide dope zijn maar als iets groter in de media komt wordt het door meer mensen geluisterd
Ik denk dat ze bij mij in deze volgorde staan:
1. Big Pun
2. Big
3. Pac
4. Eazy E
Ik ben wel van mening dat ze beide dope zijn maar als iets groter in de media komt wordt het door meer mensen geluisterd
Ik denk dat ze bij mij in deze volgorde staan:
1. Big Pun
2. Big
3. Pac
4. Eazy E
* denotes required fields.