MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Wie van jullie doet aan eigen raps?

zoeken in:
MattDamon2
Ik heb in me hele leven maar 1 zin geschreven wat ik zelf wel vind dat ermee doorkan..

Ik spill bloed op een kill net als vlees op de grill,
Neem advies van Brainpower , en wees even stil,
Je rhymes zijn wack, ik serveer je ass naast het bestek,

Social_Mask
Neem advies van Brainpower , en wees even stil

Vind ik wel leuk

MattDamon2
Ha me eerste Fan

Social_Mask
Nou..fan?

www.myspace.com/detrimentalcrew

staat n track van mij + crew op

raffael77
S.o.n.G schreef:
www.myspace.com/detrimentalcrew

staat n track van mij + crew op

het zingen moet eruit, want dat klinkt echt niet. Wat ik ook jammer vind is dat jullie erg dat jullie nl accent te horen is. Achtergrond sound is vet maar de beat klinkt niet echt geweldig. Beetje R&B beat maarja ik heb natuurlijk 1 ding gehoord nu. Lees dit niet als afkraken maar als positieve kritiek.

Zang mag je wel gebruiken maar dan wel iemand die er goed in is
Beats mag je gebruiken als je graag pop artiest wil worden.
Tekst klinkt wel ok en wel leuk dat er meer rappens meedoen

^^ ben ik t niet helemaal mee eens, op t stukje van de beat.. die beat is juist es wat anders dan de standaard 1234 beats die in de hiphop zeten, geen wazige hoge synths op scott storch stijl.. maar lekker melodieus underground beatje..

Beat is ok! De raps zijn ook wel ok! Het gezang vind ik ook minder, zou ik weglaten en misschien een gewoon gerapte hook maken ofwel iets samplen als hook...

rico-bballer
gezang vind ik ook niet goed de Beat is inderdaad oke, maar ik vind jullie flow en tekst wel goed alleen irritant nederlands accent .Ik denk dat jullie NL beter klinken.

Hypno
Ik doe zeker weten aan raps:

Eyo zoek dekking want als ik spreek gaat de bom af.
Ik eet wat de pot schaft.
Mothefuckers zijn fake als de koran.
Ren voordat ik je fucking hersens meteen uit je kop knal.
Je moet met een tank komen als je tegen me op kan.
Want ik ben zo,n ondergrondse MC.
Dat alleen de fucking mollen me zien.
Al jullie bitches spelen de game vals net als boxen onder de riem.
Ik drop een bom op die beat, en ik ben een schoft en een freak.
Want ik wil je docter van tien zonder ondergoed zien.
Ben fucking te ziek. jongen ik trap je verrot, tot je hart niet meer klopt.
En lik daarna het mes af die ik stak in je strot.
Sleep je mee en graaf je graf in het bos.
Mothefucker je zit nu vast in de grond want dat is je lot !

Niet bijten mothefuckers !

Nou, nou, nou, wat een haat

raffael77
S.o.n.G schreef:
^^ ben ik t niet helemaal mee eens, op t stukje van de beat.. die beat is juist es wat anders dan de standaard 1234 beats die in de hiphop zeten, geen wazige hoge synths op scott storch stijl.. maar lekker melodieus underground beatje..

Jullie maken dezelfde soort beats zoals je hier in jeiegen teksts beschrijft. Ga niet zeggen dat het underground klinkt want dat is het totaal niet. Scott Storch is geen hiphop maar pop.

Sorry dat ik het zeg maar eh wat valt er bij jou onder hiphop.

CaliLove
Hypno schreef:
Ik doe zeker weten aan raps:

Mothefuckers zijn fake als de koran.
Niet bijten mothefuckers !

Wackste line die ik ooit heb gelezen...........

Hypno, als je een geloof aanvalt, besef dan wel wat je zegt, en ga niet in een disstekst zoiets roepen, dit is geen haatbericht(aangezien wat je geluisterd hebt, blijkt er kennis van Hip-Hop bij jou te zijn, nice), maar het is gewoon belachelijk hoe je die verse zet. B-EE-R maakt nog betere verses.

Hypno
Hoezo is het belachelijk hoe ik die verse zet ik vind de meeste lines Vooral naar het einde toe echt sick en tja het spijt me als ik iemand Beledigt heb met die koran line want dat is echt niet m,n bedoeling.

Heb nog een heel boekwerk met engelstalige teksten: zal eens opduikelen. De eersten die ik noteerde dateren van 88 denk ik. Alhoewel ik ver daarvoor al teksten schreef.

C Changes schreef:
Hypno, als je een geloof aanvalt, besef dan wel wat je zegt, en ga niet in een disstekst zoiets roepen, dit is geen haatbericht(aangezien wat je geluisterd hebt, blijkt er kennis van Hip-Hop bij jou te zijn, nice), maar het is gewoon belachelijk hoe je die verse zet. B-EE-R maakt nog betere verses.

Is volgens mij zijn goed recht om zijn mening te verkondigen.

|Joël|
Van mij mag hij zijn gang gaan ik ben geen moslim maar ik snap wel dat mensen die iets met de koran hebben het niet leuk vinden om zoiets te zien en ik neem aan dat het tegen de forum regels is om te discrimineren, dus volgens mij mag iedereen zijn mening verkondigen maar je mag iemand niet aanvallen op zo'n manier met de koran ofzo.

Social_Mask
Ik ben moslim, en ik moet zeggen dat ik niet echt al te blij word van die line...
Maar jah, wat kan ik eraan doen. Zou je me kunnen uitleggen waarom je de koran fake vindt dan? (al lijkt het me sterk dat je de koran zo goed kent om het te kunnen beoordelen)
Ach laat ook maar...

Als hij het klakkeloos zeg: " de koran is fake " dan vind ik Hypno een oen.

Als hij het zegt nadat hij erover nagedacht heeft, vind ik Hypno de meest ontactvolle kerel hier.

Waarom deze lijn zou kunnen? Arabisch is een erg dubbelzinnige taal en zeker de taal van de Koran. Die taal mocht nooit veranderd worden of gemoderniseerd worden, aangezien men dacht dat het letterlijk de tekst was die Allah had ingefluisterd en daarom heilig was.

Als de tekst van 600 n. C. dateert, wil dat wel eens problemen geven onder vorm van verkeerde interpretaties. Vandaar dat fundamentalistische terroristen zich ook ten onrechte rechtvaardigen in hun acties omdat ze bepaalde wendingen in de Koran verkeerd interpreteren....

Vandaar zou je 'eventueel' kunnen zeggen dat de interpretatie van moslims 'fake' is, maar door gewoon te zeggen: "... fake als de koran" dan is die gedachtengang van mij toch wel erg ver te zoeken en vandaar ook niet echt acceptabel, al is er natuurlijk vrijheid van meningsuiting.... mja, zo'n dingen zeg je best niet, maar principieel is er niets tegen te doen.

Social_Mask
Dat kan jij misschien vinden jah, maar ik zou liever willen weten waarom Hypno dat vindt. En als hij als reden geeft over die terroristen, dan deel ik die mening. Ikzelf vind ook dat veel moslims tegenwoordig de Koran verkeerd interpreteren.

Maar als hij zegt de Koran is fake..en dat alles wat erin staat nep is en niet klopt, zou ik graag willen weten waarom hij dat vind.

Ik vind dat hij zijn mening wel erg onvoorzichtig naar voren brengt(als hij bedoeld dat de Koran opzich fake is). Hij mag zeggen wat hij wilt, tuurlijk. Maar geef dan ook een nadere verklaring.

waxs schreef:

Is volgens mij zijn goed recht om zijn mening te verkondigen.
Ja, vrijheid van meningsuiting, maar het 's verboden om te discrimineren,( toch?).

Om eerlijk te zijn, Hypno, vind ik je tekst niet écht goed. "Zo'n ondergrondse MC dat alleen de fucking mollen me zien" is wel grappig, maar dat 'fucking' komt geforceerd over en die line lijkt me niet echt origineel.
Voor de rest redelijk aggressief allemaal, en zo veel boasting komt bij mij altijd een beetje nep over. Oh, en "ik eet wat de pot schaft" is een beetje random erin gezet, vind ik .

Over het 'Motherfuckers are fake like the Koran"... Tjah. Ik ben zelf geen moslim, snap wel waarom mensen zich beledigd voelen, maar het is eigenlijk gewoon een slappe line.

No hatin', though.

Social_Mask
Lijn tussen je menig uiten en discrimineren is (tegenwoordig) behoorlijk dun.

Hypno
Luister mensen ik ben atheïstisch en ik had die line wellicht niet Moeten gebruiken maar ik heb echt geen haat tegen moslims of Christelijken ofzo ik ben het over het algemeen alleen niet met hun Eens. net als Vinnie Paz die volgens mij iets tegen christelijken Heeft en gelooft in Allah kijk maar naar Scars Of The Crucifix:
They wanna tell you that islam is dangerous
When everybody know the christians are the blame for this
Cuz it's the truth, deal with it
But you complain everytime I'm real with it
I'm bout to kill critics, and then take 'em to war
And teach 'em how to put their love and faith in Allah
Or I'm breaking their jaw, or I take 'em to burn
Cuz that's the only fucking way the pagans will learn

En dat vind ik persoonlijk nog erger dan die line van mij want hij Heeft het hier dus over gedwongen religie ( in negatieve vorm )
En ondanks dat ik het niet altijd eens ben met Vinnie Paz blijft hij Voor mij een van de beste MC,s die er op aarde rondloopt.
En nogmaals ik heb niks tegen christelijken of moslims iedereen Mag geloven wat ie wil bijv: Social Mask is een moslim ( no hatin en Ik vind het niet leuk voor je als ik je beledigt heb. maar kijk als je Telkens maar moet opletten wat je wel of niet mag schrijven dan Kan je zowat geen tekst meer schrijven want er wordt altijd wel Iemand gekwest de een wat sneller dan de ander maar toch Ik heb Besloten om gewoon ongecencureerd te schrijven. en ik zou het Niet leuk vinden als mensen me hier als discriminator gaan zien. Want dat ben ik absoluut niet ik ben atheïstisch en heb absoluut Niks tegen mensen die in de bijbel of koran geloven ik ben het Alleen niet altijd met hun eens.

En nu hoop ik dat alles is duidelijk, opgehelderd en opgelost is.

Maar waarom vind je de koran dan fake? Waarop berust je vergelijking?

Social_Mask
Duidelijk ja, maar met welke moslims of christenen ben je dan niet eens? De radicale?

|Joël|
Hypno schreef:

En nu hoop ik dat alles is duidelijk, opgehelderd en opgelost is.
Dus eigenlijk kwam het er op neer dat die hele koran line een broodje aap line was...

raffael77 schreef:
(quote)

Jullie maken dezelfde soort beats zoals je hier in jeiegen teksts beschrijft. Ga niet zeggen dat het underground klinkt want dat is het totaal niet. Scott Storch is geen hiphop maar pop.

Sorry dat ik het zeg maar eh wat valt er bij jou onder hiphop.

oke ik zal rustig reageren omdat je waarschijnlijk achterlijk bent.. ik zeg zelf dat het NIET op scott storch lijkt want dat vind ik vreselijk.. en wat bij mij onder hiphop valt is waarschijnlijk niet die crap die jij luistert waarmee je een excuus hebt om te zeggen dat je geen commercieele troep luistert.
jij zal wel zon fokhead zijn die omdat die naar een paar tracks van JMT luistert denkt dat die de undergroundking is..

Raekwon the chef
Maar wat is er eigenlijk mis met die line?
ik vind het niet echt discriminerend. Hij is een atheist en verteld uit zijn oogpunt hoe hij daarover denkt. al zullen er verder natuurlijk weinig diepere betekenissen achter schuilen.
ik ben zelf christelijk (op zich) en als ie nou had geschreven ''Motherfuckers zijn zo fake als de bijbel' had ik me er niet echt druk over kunnen maken omdat ik dat bijna wel elke dag aanhoor.
Kijk, als je heel persoonlijk wordt in je raps en je je identiek tot Theo van Gogh o.d. gaat gedragen, dan kan ik wel begrijpen dat je daar vijanden mee maakt.

Het is gewoon een feit dat moslims zich rapper storen aan kritiek op hun godsdienst dan christenen... Culturele verschillen,...!

Gast
geplaatst: vandaag om 05:03 uur

geplaatst: vandaag om 05:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.