menu

Genres / Hip-Hop / Zeer fijne links

zoeken in:
raffael77
Ze zijn gewoon niet zo gangster geweest als velen denken.

MJ_DA_MAN schreef:
Handig (misschien al geplaatst).

Is blijkbaar nog in volle uitbouw... Voorlopig lijken www.discogs.com en www.the-breaks.com nog steeds dé sites voor hiphopcredits...

Dj2Jelle
raffael77 schreef:
Ze zijn gewoon niet zo gangster geweest als velen denken.

Jij was erbij zeker.

Ja, want Raffael is de grootste gangster die er maar bestaat. Als ik hem zie sluit ik meteen alle deuren en ramen.

T.O. schreef:
Bij Death Row zaten zowel Bloods (Suge Knight, later DJ Quik) als Crips (Snoop, Daz) toch ?

Ja maar DeathRow deed vooral zaken met bloods, bloods gaven hen bescherming. Snoop maakte geld voor Suge dus Suge zal hen daarom al niets doen.

raffael77
Allemaal larie koek. De ere code van Bloods & Crips is net als bij de maffia. Er is maar 1 weg uit en dat is met de dood.

Aangezien Snoop nog leeft en de rest van dat zogenaamde bendes clubje waren ze allaang kapot geknald.

Luister maar naar Lifers Group en begrijp wat ik bedoel.

P Jay schreef:

Is blijkbaar nog in volle uitbouw... Voorlopig lijken www.discogs.com en www.the-breaks.com nog steeds dé sites voor hiphopcredits...

Ja, er staat jammer genoeg nog niet zoveel op. En omdat het een Wiki is, kan iedereen het ook heel gemakkelijk aanpassen, of heb ik dat verkeerd?

Ik heb er overigens ook wel eens aan gedacht om een zo compleet mogelijke rapcatalogus op te zetten. MuMe leent zich hier in principe ook heel erg mooie voor (voor alleen de juiste gastartiesten enzo dan; geen production credits), maar vaak is het zo dat users artiesten fout gespeld als gastartiest toevoegen, bv.

Voor samples heb ik vorige week WhoSampled - Discover and Discuss Music Samples and Cover Songs gevonden.
De site bestaat bijna 1 jaar. Het aanbod kan nog beter, maar je kunt zelf nummers/samples invoeren. Dus heb ik zelf ook een profiel aangemaakt. WhoSampled Profile
Het voordeel is ook dat je gelijk de audio kan beluisteren.

Het nadeel van The Breaks vind ik dat die database nauwelijks wordt geupdated.

hahaha die lego duif

In Genres > R&B en Hip-Hop > Blogs en andere handige Hip Hop sites:

Plaats hier je linkjes van pagina's die handig zijn om op de hoogte te blijven van nieuwe releases.

HipHop Addicts | Facebook

Hip Hop pagina op facebook door MAS en mij. Ik hou hier alles bij wat limited is of underground en wat de moeite is om te beluisteren of om te bestellen. Als je deze pagina bij houd dan loop je een limited release nooit mis. Gewoon even op vind ik leuk klikken boven aan en je blijft op de hoogte. We posten ook klassieke oldschool/underground Hip Hop track..

Werner von Wallenrod's Humble, Little Hip-Hop Blog - wernervonwallenrod.blogspot.com

Werner von Wallenrod is denk ik de man met de meeste kennis als het gaat om oldschool Hip Hop en alles wat erbij komt kijken. Deze blog is onwijs leuk om bij te houden. De filmpjes die hij maakt zijn ook zeer de moeite daarin bespreekt hij een plaat die of net uit is of al jaren oud is.

http://www.vinyladdicts.net/va/index.php

Het Nederlands/Duitse label bestaat helaas niet meer maar het Nederlandse lid plaats hier nog steeds reviews die zeer goed zijn om te lezen. Hij heeft onlangs ook WayBack Records opgericht.

http://forum.diggerswithgratitude.com/index.php

Forum voor en door Hip Hop liefhebbers. Dit is een forum waar veel oldschool gasten op verblijven. Het forum is van het Diggers With Gratitude label die veel zeer gelimiteerde platen uitbrengen.

Veel plezier met deze linkjes en ben benieuwd naar jullie input. AUB GEEN DOWNLOAD BLOGS PLAATSEN!

“Plus I’m gettin’ brain from this chick like whoa! Finger near a nigga asshole like whoa!”

(From “Whoa”)

I know what you’re thinking. “He didn’t say that!” Yes he did. Give it another listen. Whoa.

Hoe droog.

PS. Redman is homoseksueel?

Kos
The 100 Best L.A. Rap Songs | Complex

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://oi48.tinypic.com/2ry0r4h.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

.

Het 1e, eennalaatste en vooral 3e (Aceyalone in de coupletten, Dr. Dre in het refrein) en laatste nummer zijn nog goed ook!

Ik denk dat dit dan de juiste plek is hiervoor?

Een leuk artikel over The Atoms Family op Bandcamp te lezen, waarschijnlijk bij de meesten hier bekend als dat ene wat Vast Aire soms in zijn versen roept.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:52 uur

geplaatst: vandaag om 19:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.