MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Beste diss track?

zoeken in:
Deranged

Dit is mijn favoriet denk ik.

Humoristisch, vlijmscherp en ronduit vermakelijk.

Het venijn waar we momenteel mee te maken krijgen bevat niet echt een fun factor en is dan ook al een tijdje niet echt leuk meer of bijster creatief te noemen bovendien.

No Vaseline is mijn nummer 1 sowieso nowadays. Zo'n meer mainstreamachtige 'battle on wax' (zo noemen we het maar even voor het gemak), doet het niet voor mij. Ik heb destijds de East Vs West ook (BIG vs Pac met name) maar heel summier gevolgd! Het gaat langs me heen en het boeit me niet zo...

Hoewel ik het ook maar mondjesmaat volg was ik het wel eens met de post van Questlove op Instagram: de disses zijn te weinig gericht op kwaliteit/skills en te veel op de man (familie erbij halen etc).

Not Like Us heeft nu zelfs een video.

WVTRVE
Hard!

Nou ja...misschien liever niet

Ik moet trouwens heel eerlijk zeggen dat ik Family Matters van Drake nog steeds de tofste track vind die uit dit hele gebeuren is voortgekomen. Kendrick gaat er hard in op zijn tracks maar als nummers om naar te luisteren vind ik ze niet zo interessant. Drake dropt gewoon een paar bangers imo. Ook tekstueel vind ik er bij Drake iets meer humor in zitten waardoor ik het leuker vind om naar te luisteren. Ik moet iedere keer lachen om 'Kendrick just opened his mouth / give that man a grammy right now' en bijv 'we need a verse for the Swifties' vond ik ook leuk.

WVTRVE
Jammer dat Grime en Lord of the Mics dood is, want daar zaten ook altijd goede disses en clashes bij. Mis dat wel een beetje, Amerikaanse Hip-Hop is toch echt anders.

Ik vond er eigenlijk geen klap aan dat hele Kendrick en Drake gedoe, maar ik ben om sinds al die video's van hoe Not Like Us wordt ontvangen in VS. Sindsdien geniet ik van vooral die track, de liveshow en van de video. Heldenshit.

WVTRVE
Sorry dat ik er even tussen schiet met m'n grime maar deze blijft legendarisch:

Gast
geplaatst: vandaag om 17:50 uur

geplaatst: vandaag om 17:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.