MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Beste diss track?

zoeken in:
Ik blijf toch vinden dat Shit Hit's the Fan te weinig genoemd wordt. Dre's vers daarin is hard, grappig en vooral vernederend voor Ja Rule..

hit em up vind ik totaal geen diss, beetje fuck dit fuck dat roepen is geen diss, daarvoor moet je hard uit de hoek komen, ik vind ether en takeover allebei erg goeie disses..
in nederland vind ik van t-slash - ik klap je, erg hard, hendig goeie tekst, hij disst bijna de hele nederlandse scene.. alleen reffrein is een beetje afgezaagd...

T-Slash vind ik écht heel dope. Vooral die soundtrack voor Afblijven! van Maria Peters, daarmee heeft die bewezen dat 'ie echt heel goed is.
Hij is ook matties met Brainpower en DiceCream, en hij disst Wudstik in Afstof.

De diss van T-Slash op Wudstik, en andersom

raffael77
wie de beste dropte waren Kool Moe Dee vs LL Cool J
eindigde in draw en dat na 7 jaar battle wow stil he jullie

Ether
Of course

raffael77 schreef:
wie de beste dropte waren Kool Moe Dee vs LL Cool J
eindigde in draw en dat na 7 jaar battle wow stil he jullie

zoooo, daar word ik toch wel stil van. weet gewoon niet meer wat te zeggen

raffael77
herbertwest schreef:
(quote)

zoooo, daar word ik toch wel stil van. weet gewoon niet meer wat te zeggen

ik zit maar ff te dollen kreeg al krietiek van zo'n gast die dacht dat ik iemand diste omdat ie naar commerciele muziek luisterde

maar het is wel waar van die 2 kool en LL

|Joël|
De beste diss track vind ik toch wel Takeover, daar luister ik tenminste het liefste naar van alle diss tracks die ik ken.
Ether van Nas en Takeover van Jay-Z blijven gewoon de beste diss tracks tot op heden (vind ik).

Hieronder staan twee onofficiële video clips, gemaakt van fragmenten uit Nas en Jay-Z video clips
Jay-Z - Takeover & Nas - Ether

Improvision
Ik heb deze onlangs toevallig gevonden.
Het is van die chinese rapper, Jin.

(gewoon site opendoen dan komt het nummer vanzelf)

|Joël|
Die kende ik al
Is inderdaad ook een hilarische track

Pelvin
Cypress Hill - Fuck Westside Connection
en de reactie daarop:
Westside Connection - King of the Hill
zijn ook wel grappig.

Ice Cube Killa is ook dope van Cypress

Raekwon the chef
Pelvin schreef:
Fuck Westside Connection

die titel zegt waarschijnlijk al genoeg over de diss

eazyfan
Raekwon the chef schreef:
(quote)

die titel zegt waarschijnlijk al genoeg over de diss
Door die track begon ik Cypress Hill te luisteren, een van me favo tracks van hen, is wel unreleased ofzo. Maar gelekt ofzo. Is over dezelfde beat als King Of The Hill dacht ik. Maar B-Real is zo hard in die track. De 2 andere leden eerder grappig.

Pelvin
herbertwest schreef:
Ice Cube Killa is ook dope van Cypress

Das dezelfde track als 'fuck westside connection', maar dan met andere naam. die disstrack stond eerst iig altijd onder die twee namen op limewire

Harco
Verse van Ludacris op Young Buck - Stomp.

Niek schreef:
Ik blijf toch vinden dat Shit Hit's the Fan te weinig genoemd wordt. Dre's vers daarin is hard, grappig en vooral vernederend voor Ja Rule..

uhmmm nee. Dat nummer klinkt aardig, maar is geen hele sterke diss.

Ik denk dat takeover van Jay-Hova de beste is, deze overstijgt ether van Nas.
Daarnaast real muthaphukkin' g's van eazy

C Changes schreef:
(quote)

Noem gelijk die hele Cd van krs-one

Er staan wel hele dikke nummers op

Beste disstrack, geen idee welke.

Raekwon the chef
real muthaphuckkin is echt een zwaar zwakke diss

Ilyasse15 schreef:

Ik denk dat takeover van Jay-Hova de beste is, deze overstijgt ether van Nas.
Bullshit.
Jay-Z praat bij vlagen grote onzin daar:

1) o yeah I sampled your voice, you was usin it wrong
You made it a hot line, I made it a hot song

Die zin was: 'Somehow the rap game reminds me of a crack game' uit Represent.
Jay-Z gebruikte die zin in zijn nummer 'Rap game/Crack game'
Nou ik denk dat ongeveer 99.9999% van alle hiphopliefhebbers toch liever Represent hoort dan Hova's track.

2) Four albums in ten years nigga? I can divide
That's one every let's say two, two of them shits was due
One was - NAHHH, the other was "Illmatic"
That's a one hot album every ten year average
And that's so - LAAAAAAAME! Nigga switch up your flow

Hoeveel goede platen dropt Jay-Z in zijn hele carriere? 2. Blueprint en Reasonable Doubt. En beiden zijn minder goed dan Illmatic.

Verder heeft hij alleen een echt harde punchline met:
'Fell from top ten to not mentioned at all
to your bodyguard's "Oochie Wally" verse better than yours'

Wat over blijft is vooral zichzelf representen en wanneer hij bij elk refrein zegt dat hij met oa Beenie Sigel en Freeway (!) de rap game runt dan is hij wat mij betreft zijn geloofwaardigheid kwijt.

Takeover is een lekker nummer, maar qua diss absoluut niet beter dan Ether.

Last Caress - Metallica

Raekwon the chef
niek, bedoelt hij niet Dead Presidents? dat is tenminste wat ik al jarenlang denk

Improvision
Niek schreef:

1) o yeah I sampled your voice, you was usin it wrong
You made it a hot line, I made it a hot song

Die zin was: 'Somehow the rap game reminds me of a crack game' uit Represent.
Jay-Z gebruikte die zin in zijn nummer 'Rap game/Crack game'
Nou ik denk dat ongeveer 99.9999% van alle hiphopliefhebbers toch liever Represent hoort dan Hova's track.

Ik dacht dat het ging om "Dead Presidents II" en "The World is Yours"?

Pauper
Improvision schreef:
Ik dacht dat het ging om "Dead Presidents II" en "The World is Yours"?

In Dead Presidents en The World is Yours is het juist andersom toch, daar sampled Jay-Z de teksten van NaS.

Improvision
Pauper schreef:
(quote)

In Dead Presidents en The World is Yours is het juist andersom toch, daar sampled Jay-Z de teksten van NaS.

Dan is het toch juist hetzelfde, of mis ik het punt?

Nee inderdaad. Dat kan ook. Ik dacht altijd automatisch aan dat andere nummer. Maar met Dead Presidents idem. The World is Yours is toch zeker ook geen slecht nummer?? In dit geval is Dead Presidents ook niet slecht, maar zeker niet veel beter ofso dan The World is Yours. Dus dan klopt de punchline ook niet.

Raekwon the chef
Dead Presidents is goed, heel goed zelfs, maar The World is Yours is een van de beste hip-hoptracks ooit vind ik

Beiden zijn classics; is idd de line uit the world is yours ''I'm out for presidents to represent me''. Hij gebruikte die sample trouwens omdat Jay-Z vroeger grote fan was van Nas, en wilde een collab, maar Nas weigerde dit. Jay was erg teleurgesteld, dat merk je trouwens in de clip:
Dead Presidents
Op een gegeven moment zittie met Biggie & AZ en wat anderen aan tafel; en er is 1 lege stoel...voor wie denkje dat die was?

FunkyMonk schreef:
Op een gegeven moment zittie met Biggie & AZ en wat anderen aan tafel; en er is 1 lege stoel...voor wie denkje dat die was?
Vet!

Improvision schreef:
(quote)

Dan is het toch juist hetzelfde, of mis ik het punt?

Volgens mij heb jij het juist hoor improvision. (Zo heb ik hem ook begrepen.) Jay-Z gebruikt de lijn uit The World is Yours in Dead Presidents 2. Met Andere Woorden: in The World Is Yours is alleen die zin goed en Jay-Z bouwt er dan een heel ander nummer om en zo heeft het bijgedragen aan een goede track (die Nas dus niet maakte m.a.w.). Dat is volgens mij de hele bedoeling.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:38 uur

geplaatst: vandaag om 23:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.