MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Vetste scratches en/of samples

zoeken in:
P Jay schreef:
(quote)

Als Prodigy wordt gesample't klinkt het bijna altijd erg vet, vind ik.

Vind ik ook met M.O.P.

Ik heb gisteren voor het eerst geluisterd naar Dust to Dust van Prime Minister Pete Nice & Daddy Rich uit '93 (Pete Nice van 3rd Bass) en buiten het feit dat het zeker een erg goed album is moet ook worden gezegd dat die Daddy Nice een steengoede DJ is met heerlijke scratches! Zeker het checken waard...

Ook een scratch waar ik altijd kippevel van krijg is DJ Premo op Clockwork van Dilated People, vooral die sample van Daddy-O van Stetsasonic "HOW that sound?" .... retevet is dat!

Ik heb het opgezocht maar inderdaad: How that sound!?

Ik heb echt een zwak voor dit soort dingen, dus moet ik dit topic ff kicken... Het zal een vrij onbekende track zijn, kon hem ook niet op youtube vinden. Kay LC - Leavin', van de ''van brooklyn tot breukelen'' cd, wat zit daar een vette Slick Rick sample in..! Uit Ladi Dadi, ''Don't cry, dry, your eyes. Zal kijken of hem binnenkort op youtube kan uploaden.

Verder waarschijnlijk de best gekozen sample die ik ken, van Canibus. In Rain van Cunninlynguists als de vette pianobeat erin komt, dat ''Learn to adapt to the change, or get washed away like tears in the rain''. Geniaal gesampled.

raffael77
Ik heb dat album orgineel van Kay-LC.

Kort maar vet album.

Ik heb al een plaatje van hem gevonden en dit is ook de cover van het album

raffael77
Dit is trouwens ook de persoon die E-Life op de kaart zette alleen heeft ie pas jaren later een album gedropt.

raffael77
Hier heb ik nog zo'n groep die in de vergetenheid raakt maar gruwelijk goed mee konden komen met de amerikanen.
Je kan gerust zeggen dat dit ook golden age hiphop is.

Ik heb hun werk alleen maar op tape gehad en kwijt geraakt.
Ook wel te downloaden maar kwaliteit sucks.
DJ Mass zat in deze formatie en heeft ook de beats gemaakt.

Two Outta Millions - Concrete Mindstate

Hier heb ik er nog 1 van 24K - We Have No Enemies

Al deze groepen hadden dope producties en hele vette scratch sapmles zoals je toch veelal zag bij de amerikanen

Harco
Damn, wat heb jij veel vette dingen origineel. Ik heb die For You 'n Yours EP op mijn PC staan, maar daar staat Concrete Mindstate niet op jammer genoeg. Dik nummer.

raffael77
Voor de fans van deze muziek komen ze allen nog een keer bij 1.

Ik ga naar Zwolle toe om ze daar te zien.

The Dutch Legend Tour heet het geloof ik.

o.a. Deams, Two Outta Millions, Rowdy en ga zo maar door.

Hahahha Skate the Great doet er ook aan mee
Hier meer info Dutch Legends Tour - houseofhiphop.nl | House of HipHop
Vette poster trouwens

Omdat ik niet goed wist wat ik me bij die tour moest voorstellen, ben ik even gaan zoeken, en stuitte hierop:
YouTube - REDLIGHT BOOGIE feat:SKATE THE GREAT,TWO OUTTA MILLIONS AND MC TEN "101 BARZ"
Ze zijn zeker nog 'relevant', zoals dat artikel van Stapler het noemde.

Harco
Ik wist niet eens dat Two Outta Millions Nederlands waren, joh.

Harco
LaQuatal gaat hard trouwens op die 101 Barz sessie. En Cane blijft voor mij gewoon één van de beste rappers (zo niet, de beste) die Nederland ooit gekend heeft.

Wie is die kale met dat baardje?

Haha Skate

Harco
In dat pak? Dat is LaQuatal.

Ja.
Hij komt idd errug hard!

Harco
4 juli staan ze hier in Groningen, zie ik net. Samen met Onyx, zelfs.

RedLightCityBoy
ROB SWIFT!

check hem uit. Samples/scratches, he's your man.

raffael77 schreef:
Ik heb dat album orgineel van Kay-LC.
Kort maar vet album.
Ik heb al een plaatje van hem gevonden en dit is ook de cover van het album
...video...

Damn, ik was al lang opzoek naar dat nummer. Bedankt om het even te posten; ik wist totaal niet vanwie het eigelijk was.
Musicmeter

Because it is....Survival of the Fittest - Masta Ace

Een DJ Premier scratch van het nummer Crooklyn voor het nummer Return of the Crooklyn Dogers.

Tweede keer alweer dat ik dit topic kick, maar toen ik Return of the Crooklyn Dodgers las moest ik ook ff de sample van Black Moon's ''Who's got tha props'' uit dat nummer noemen. Verder is de sample van Brand Nubian in 2pac's Oldschool ook noemenswaardig, Onyx (Slam dacht ik) in Jeru's Come Clean en KRS' ''Back in the days i knew rap would never die) in 2014 van Tha Alkaholiks.

raffael77
Dat is geen slam van Onyx maar ik het ligt op mijn tong

AirMaxJohnny
Throw Ya Gunz

Ohja klopt. Chuck D in Biggie´s Ten Crack Commandments is ook dope, om ook nog maar effe iets toe te voegen.

In Genres > R&B en Hip-Hop > Favourite Beats en/of Samples:

Ik zag hier geen topic over, misschien een leuk idee om over producties te discussiëren? Drop je favo beats !

Is het dan ook de bedoeling dat je alleen de instrumental dropt? Want sommige nummers vind ik vet, maar heb ik de instrumental niet van

TheLegacy schreef:
Is het dan ook de bedoeling dat je alleen de instrumental dropt? Want sommige nummers vind ik vet, maar heb ik de instrumental niet van

Ja dat maakt niet uit. Gaat alleen om de beat.

@PJC dope beat idd, heb je de sample wel eens gehoord? Dan vind je hem nog doper denk ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:35 uur

geplaatst: vandaag om 20:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.