MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Wat vind je van...?

zoeken in:
ik noem een artiest en degene die na me post geeft een cijfer en wat uitleg (mening!) en noemt daarna zelf een artiest.

Royce da 5'9''

Wel goed idee denk. Zolang je maar artiesten noemt waar mensen wat zinnigs te vertellen hebben.

Helaas moet ik passen bij Royce da 5'9"
Ken van hem te weinig

|Joël|
Reijersen schreef:
Wel goed idee denk. Zolang je maar artiesten noemt waar mensen wat zinnigs te vertellen hebben.

Helaas moet ik passen bij Royce da 5'9"
Ken van hem te weinig

En de artiest die jij noemt...

|Joël| schreef:
(quote)

En de artiest die jij noemt...

Laten we wel zorgen dat er echt iets gezegd wordt over de artiest. Dus dat ik m niet ken is niet genoeg.

Royce da 5' 9''altijd een beetje een gare naam gevonden. Dat was een van de redenen waardoor ik hem een tijdje links heb laten liggen. Uiteindelijk bleek het toch een aardige rapper, ook niet meer dan dat. Z'n laatste album is de moeite waard maar dat wordt mede overeind gehouden door DJ Premier.
Hij heeft wel een goede flow moet ik toegeven, het heeft meer inhoud dan 50 cent e.a. maar ik vind hem niet iemand die echte 'political rap' met een boodschap kan brengen. Typische battlerapper soms.

Ik geef hem een 6-, omdat ik streng ben maar hij ozpich wel net een voldoende verdient.

Mijn artiest: Prince Paul of Justin Warfield (ik verwacht dat beide hier onbekend zijn dus noem ik twee namen waarbij de eerstevolgende persoon met een mening mag kiezen wie hij bespreekt.)

Pauper
...hmm, juist ja, houdt lekker de vaart erin als je even twee van de meest onbekende artiesten uit je platen collectie trekt, denk even na voor je zulke namen post

Ik ken alleen de naam ''Prince Paul'' maar daar houd het ook mee op. Als we eens met wat bekendere rappers/rapgroepen beginnen. Nas ofzo, of GangStarr.

revolver11
Prince Paul, Ik ken hem alleen maar als producer van De La Soul debuut. Album vond ik altijd licht overschat maar de productie vond ik leuk plus punt dus kent te weining voor een cijfer.

Volgende:

Big L

erg dope freestyler en met een goede flow en die niet voor de makkelijkste rijmschema's kiest.
freestylent is hij beter dan op zijn albums.

8.2/10

Papoose

Die heeft nog niet eens een officiël album uitgebracht...

Papoose:
Gehyped rapper, terecht of niet moet nog blijken. Zijn verse op de remix van Touch It (van Busta) is redelijk goed en ook op het nieuwe album van Hi-Tek rapt hij erg goed mee op het beste nummer van de cd.
6.5/10

Mr. Lif ....

Ik kan hem nog niet beoordelen, niet echt goed dan omdat ie zoals ik al zei nog niet eens eens CD heeft. Wat ik heb gehoord van hem is een 6 waard.

MJ_DA_MAN schreef:
Ik kan hem nog niet beoordelen, niet echt goed dan omdat ie zoals ik al zei nog niet eens eens CD heeft. Wat ik heb gehoord van hem is een 6 waard.

Nee lijkt me ook niet dat er veel mensen zijn die er iets intressants over te melden hebben dus heb ik maar een beperkte beoordeling gegeven.

Nou dan zal ik eens een artiest geven, waarbij het wel interresant kan worden: Canibus

Na Mr. Lif dan, ok? (Lif staat op mijn lijstje ''nog te checken'' dus ik weet nog bijna niks over hem)...

Canibus. Onderschatte rapper. Heeft verschrikkelijk goede lyrics (luister Rip the Jacker). Door een gebrek aan promotie nooit een commerciel succes geworden. Maar misschien is dat maar goed ook.
Heeft i.i.g. een felle aggresieve flow, en luistert toch lekker weg. Topper

9/10

Volgende: Supastition

Ik heb 7 years of bad luck en ik vind het een redelijke rapper. Niet de buitencategorie. Ik heb een album van hem 'dat dus erg klinkt als de sound van illogic. Waarbij ik moet zeggen dat Illogic qua stijl toch net een stukje beter is.

Suppastition: 6

Schande overgens dat mensen Prince Paul niet kennen hier, dat is helemaal niet zo onbekend als gesugerereerd wordt. Laat ik er dan maar een bekendere ingooien: Scarface.

Scarface fetured beter dan hij zelf nummer maakt. Zijn stem staat me op zich wel aan, maar een heel nummer alleen van hem gaat vervelen.

5/10

Dit gaat toch niet alleen over Hiphop, maar ook over R&B en Soul?

Volgende = LL Cool J

LL cool J , een 7
redelijke displaten (mama said knock you out) maar soms ook de foute R&B kant op. Z''n nieuwe albums kunnen niet aan zn oude tippen.

--> RJD2

Mag het nou ook in de R&B/Soul?? Staat immers ook in het forum-sectie van die genres.

Doe dan Blackalicous maar, jou kennende.

Revo schreef:
Doe dan Blackalicous maar, jou kennende.

Bedoel je mij?

Ik vraag me gewoon af of R&B en Soulartiesten ook in dit topic geopperd mogen worden.

tuurlijk mag dat

dutchboi schreef:
tuurlijk mag dat

Meuhj

Pauper
Revo schreef:
Schande overgens dat mensen Prince Paul niet kennen hier, dat is helemaal niet zo onbekend als gesugerereerd wordt. Laat ik er dan maar een bekendere ingooien: Scarface.

Ik ken de naam wel daar niet van en over De La Soul gepsproken, dat klopt allemaal. Maar het feit is dat ik te weinig van hem ken om er een oordeel over te willen vellen.

Over RJ2D, zelfde verhaal, ken ze beste tracks wel en die staan bij mij bekend als orgineel, vernieuwend en verfrissend de man heeft klassiekers gemaakt! Veel meer kan ik er ook niet over zeggen.

Nu wil ik graag iemand (een afzeik verhaal) horen over Chamillionaire

Pauper schreef:

Nu wil ik graag iemand (een afzijk verhaal) horen over Chamillionaire

Het is afzeik

Pauper
Reijersen schreef:
(quote)

Het is afzeik

klopt

Het eerste wat ik van Chamillionaire hoorde was Ridin' met Krayzie Bone. Geen onaardig nummer, maar ook niet echt een hoogvlieger. Heb laatst ook zijn album gehoord en daarop is het eentonigheid troef. Zijn stem gaat erg snel vervelen. De beats zijn ook niet echt hoogstaand.
Wederom een te gehypte Hip-Popper.

Volgende: Miri Ben Ari

L2K

De hip hop vioolspeelster

O, die.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:05 uur

geplaatst: vandaag om 13:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.