MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / MC v.s. MC: The Battle

zoeken in:
|Joël|

Dit heb ik net even bedacht en het is best simpel.
Iemand noemt twee Hip-Hop artiesten, bijvoorbeeld:

The Notorious B.I.G. v.s. 2Pac
of
Bow Wow v.s. Lil’ Romeo
of
Jay-Z v.s. Nas
etc.

We nemen nu even de eerste “The Notorious B.I.G. v.s. 2Pac”
De rest mag daarna vertellen waarom ze de één beter vinden dan de ander.
Stel jij vindt The Notorious B.I.G. beter dan 2Pac dan zet je dat in je reactie (met daarbij een toelichting waarom je The Notorious B.I.G. beter vindt).
Ook zet je dit in je bericht:

The Notorious B.I.G.: 1
2Pac: 0

De volgende die reageert, doet weer hetzelfde (zeg wie je beter vindt).
En plaats dan ook dit in je bericht:

The Notorious B.I.G.: 2
2Pac: 0

In dit geval vinden de twee mensen die als eerste reageren dus allebei The Notorious B.I.G. beter dan 2Pac anders gaat je punt natuurlijk naar 2Pac.

De artiest die als eerste 5 punten behaalt die wint.
Als dit het geval is dan mag de persoon die het winnende punt aan de artiest gaf (dus die ervoor zorgde dat de artiest op 5 kwam) twee nieuwe MC’s kiezen.
En dan gaat het spel dus weer verder met die twee nieuwe totdat er weer één van de twee 5 punten heeft, dan kiest de persoon die het winnende punt gaf weer twee nieuwe MC’s, etc.

Hierboven zag je vrij gelijkwaardige MC’s (The Notorious B.I.G. v.s. 2Pac | Bow Wow v.s. Lil’ Romeo | Jay-Z v.s. Nas).
Maar je mag natuurlijk ook dit soort dingen doen:

The Notorious B.I.G. v.s. Nick Cannon
of
Ice Cube v.s. Lil’ Flip
of
Kanye West v.s. Paul Wall
etc.

Zodat er reacties komen waar in staat waarom bijvoorbeeld The Notorious B.I.G. juist zoveel beter is dan Nick Cannon.

|Joël|
Ik begin wel ff:

Snoop Dogg v.s. Eminem

Snoop Dogg 1
Eminem 0

Eminem is zwaar irritant. Zijn stem, zijn houding, alles. Snoop Dogg heeft nog een klassieker gemaakt, en zijn nieuwste liedjes digg ik ook wel.

Dr.Greenthump
Het komt er dus op neer dat dit gewoon een Knocc Out is zoals bij het ''Games'' forum. Concept is best leuk inderdaad anders krijgen we steeds weer nieuwe topics over welke van de zoveel artiest het dopest komt. Alleen zou ik de nadruk dan wel leggen op de toelichting en is 3 punten niet een beetje een de lage kant .. ?

Improvision
ik stem op eminem, ik vind hem tekstueel sterker

Snoop Dogg 1
Eminem 1

|Joël|
Dr.Greenthump schreef:
Het komt er dus op neer dat dit gewoon een Knocc Out is zoals bij het ''Games'' forum. Concept is best leuk inderdaad anders krijgen we steeds weer nieuwe topics over welke van de zoveel artiest het dopest komt. Alleen zou ik de nadruk dan wel leggen op de toelichting en is 3 punten niet een beetje een de lage kant .. ?

Ik dacht eerst aan 5, maar dat kan misschien juist weer net iets te lang zijn als de artiesten héél gelijkwaardig opgaan. Of niet?
Wat denken jullie
3
4
5
Als winnende score?

Ik kan het nu namelijk nog veranderen.

Dr.Greenthump
lol ik zat eigenlijk meer in de richting van 10 te denken, maar je hebt wel een punt wanneer artiesten gelijkwaardig aan elkaar zijn. Tja 6 vind ik dan een stuk beter. Overigens ben ik niet zo'n fan van Knocc Out's, maar dat terzijde

|Joël|
Oke, ik heb er maar ff 5 van gemaakt dat is wel goed nu duurt het niet te lang en gaat het ook weer niet te snel.

Improvision schreef:
ik stem op eminem, ik vind hem tekstueel sterker

Snoop Dogg 1
Eminem 1

Waarom Eminem?

Snoop Dogg 1
Eminem 2

Eminem is nog veel verder afgegleden dan Snoop maar tussen mijn 14e en 16e heb ik zulke goede herinneringen aan zijn muziek (slim shady LP, Marshall Mathers LP). Heeft mij een tijd toch meer bewogen dan Doggystyle

Pauper
Cath schreef:
Snoop Dogg 1
Eminem 0

Eminem is zwaar irritant. Zijn stem, zijn houding, alles. Snoop Dogg heeft nog een klassieker gemaakt, en zijn nieuwste liedjes digg ik ook wel.

Eminem heeft geen classics gemaakt? Vind hem toch behoorlijk legendarisch voor zijn status en dergelijke, tekstueel vind ik hem ook beter dan Snoop.

Snoop Dogg 1
Eminem 3

Snoop Dogg 1 Eminem 3

Snoop Dog heeft een meesterwerk en verder rotzooi(overwegend), Eminem heeft twee meesterwerken en verder rotzooi. (op zijn nummers op 8 mile en een aantal op Eminem Show na.)

Snoop Dogg 1
Eminem 4

Eens met Conway Twitty. Doggystyle weegt op tegen de Marshall Mathers LP, maar Eminem heeft de Slim Shady LP nog en wat ik van Snoop ken is niet zo goed als de Slim Shady LP. En de Eminemnummers op 8 Mile zijn inderdaad ook sterk.

eazyfan
Snoop Dogg 1
Eminem 5

eazyfan
2Pac 1
Biggie

Is dit niet gewoon een KO (die hoort bij muziekgames)?

2Pac 1
Biggie 1*

Uitleg daarover vind je genoeg op deze site.

2Pac 2*
Biggie 1

Fijne flow, betere beatkeuze, betere teksten.

Auw...Snoop met 5-1 eruit...pfft
2Pac 2
Biggie 2*

Betere flow, hij heeft de stem, hij freestyled beter, minder emoties in het algemeen; ligt me gewoon meer.

eazyfan
2Pac vs Biggie vind ik dom, ik koos die gewoon zodat die voorbij is en niet meer terug komt, waarom dom? omdat ik straks 5 Biggiefans er meteen bij kan halen om te winnen en omgekeerd ook.
Het komt er gewoon op neer welke fans eerst komen.

eazyfan schreef:

Het komt er gewoon op neer welke fans eerst komen.

Idd, daarom lopen KO's ook niet altijd even eerlijk. Een deadline afspreken is beter maarja, dan duurt het natuurlijk veel te lang.

rico-bballer
method man vs redman

method man 1
redman 0
vindt de flow van method man beter maar ik lag me altijd stuk om hun:P

Dit is eigenlijk best een moeilijke! Vroeger zou ik zonder twijfelen voor Method Man hebben gekozen. Maar sinds ik de 2 eerste LP's van Redman heb beluisterd, was ik toch onder de indruk. Zn flow isdaar ongeloofelijk soms. Lekker raw op een oldschool beat, zo hoort het gewoon. (Cfr Tonight's da Night, Time 4 sum Aksion) Meth Zn highlight is natuurlijk Tical. (en zijn uitstekende bijdrage aan de Wu-albums uiteraard). Ik heb zn stem altijd heel dope gevonden. Klinkt tegek op een gritty beat (crf Bring the pain) Ja, ze zijn mekaar zeker waard. Omdat ik weet dat de meerderheid op Meth zal stemmen, ga ik vr Redman (i know, stom argument )

Method Man 1
Redman 1*

Dr.Greenthump
Hoe kan er nu weer een nieuw battle zijn terwijl nog geen van de vorige artiesten al vijf punten heeft behaald. Please mensen let wel op de regels als je hier aan mee doet ...

eazyfan
Ja doe effe verder met Biggie en 2Pac.

|Joël|
2Pac 2
Biggie 3*

Luister liever naar hem door zijn geweldige flow.
Hij is in mijn ogen de perfecte rapper, wat teksten betreft is 2Pac misschien wel iets sterker aangezien hij je echt aan het denken zet.

rico-bballer
2pac 3*
biggie 3
om zijn teksten gevoel rijm en passie

2Pac 3
Biggie 4*

Ik moet zeggen dat ik niet veel van tupac ken en ook niet ga zitten haten, maar zijn stem bevalt me niet zo, en gewoon zijn hele stijl.
En Biggie.. bevalt me alles aan eigenlijk. 2 albums uitgebracht, ben op beide verliefd. Hij past zich aan de beat, rapt op veel verschillende manieren, heeft een geweldige woordkeuze/woordspelingen, flowt als een malle, heeft een heerlijke stem and I can go on and on. And on.

2pac 3
biggie 5*

biggie is gewoon een betere freestyler

Canibus - Chino XL

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:08 uur

geplaatst: vandaag om 15:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.