MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / MC v.s. MC: The Battle

zoeken in:
FunkyMonk schreef:
Raffael houd zich trouwens al een lange tijd goed hier;

Toch is het niet toevallig dat hij weer eens betrokken is bij een discussie die uitdraait op puur op de man spelen. (alhoewel Conway mss ff iets onder de gordel ging.. deed overigens niks af aan het feit dat het wel grappig was.)
FunkyMonk schreef:
je moet gewoon weten (Conway ook trouwens; jij bent hier al ook al een lange tijd) dat hij een nogal vastberaden mening heeft.

Eigenwijs heet dat. Koppig. En vaak ook onredelijk. Ingredienten die funest zijn, wil je een discussie voeren.

eazyfan
Ok, en dan besloten we allemaal verder te gaan met de topic, ik post alvast een snelle:

Rakim vs. MF DOOM
1-0

Ik koos 2 toplyricisten, eentje van vroeger, een van nu, oke Rakim is nog steeds bezig, maar beschouw beste MC's op hun toppunt

Moeilijk. Het materiaal van Doom vind ik vetter. Ook vind ik Doom unieker. Maar daar kan Rakim weer weinig aan doen, omdat hij als rolmodel veel wordt gekopieerd. Qua lyrics is Rakim beter, qua flow ligt Doom me beter. Toch maar Rakim, omdat flow erg smaakgevoelig is, en lyrics meer feitelijk.

2-0

kArIzMa_TuRk
3/0! de tijd toen hij samenwerkte met Eric B was top!

4-2

eazyfan schreef:
Ik koos 2 toplyricisten, eentje van vroeger, een van nu...

KMD anyone? Ik begrijp wat je bedoeld hoor

Oja en Conway, zielig figuurtje. Toch wel raar om dan offtopic te gaan en het persoonlijk (en zwak) te spelen en vervolgens het goed praten terwijl je niet stemt op de persoon die je zogenaamd verdedigd. Aparte Top 10 heb je ook bij nader inzien.

kArIzMa_TuRk
waxs schreef:
Aparte Top 10 heb je ook bij nader inzien.
wat is er mis met zijn top 10?

rico-bballer
5-2 Mf doom begin ik steeds meer te waarderen maar rakim is echt een meester.

kArIzMa_TuRk
al een kwartiertje stil...

Guru - Ice Cube

rico-bballer
1-0 Voor mij is dit simpel maar ben toch benieuwd

raffael77 schreef:

Ik reageerde en vervolgens kiest hij toch voor Sage Francis.

Ik vind Francis ook briljant (had je kunnen weten stond in top10 en heb 4.5en) gegeven, maar jij doet het werk van Eminem, mischien door de muziek die hij nu maakt, af als iets dat niks voor stelt. Hier zou ik graag tegen in willen brengen dat:

-Eminem een werkelijk briljante gevoel voor flow had en op vele manieren kon rappen.
-De albums van Eminem een enorme verscheidenheid hebben aan tracks, de een uitzettend bedoeld (Stan bv.), de andere provocerend (Real Slim Shady), van luchtig (Under The Influence) tot confronterende persoonlijke tracks (Rock Bottom).
-Eminem was 'echt'. hij hield weinig praatjes met pistolenpraat, maar je had altijd (danwel vaak) het idee dat wat hij schreef meende en dat er een verhaal achter zat.
-Eminems albums zaten boordevol humor, over de grootste taboe's kon hij met het grootste gemak grappen maken, de Columbine-line bv

Ik kan snappen dat jij dit heel anders ziet, maar geef dan een gegronde mening en ga niet zomaar zeggen dat je na lang overwegen toch een, met alle respect, simpele EP beter vindt dan een complete discografy.

waxs schreef:
Toch wel raar om dan offtopic te gaan en het persoonlijk (en zwak) te spelen en vervolgens het goed praten terwijl je niet stemt op de persoon die je zogenaamd verdedigd. .

Waar slaat dit nou weer op, ze staan toch allebei in mijn top10 en ik mag ze allebei erg graag.
Of had ik gewoon op Sage moeten stemmen en zeggen; ja Raffael je hebt gelijk .

Ik speel bovendien niet persoonlijk, daar zit een hele goede reden achter:
Als iemand een van de grootste lyricists in het genre afdoet als iemand die niks kan, maar vervolgens zelf nog geen simpele Nederlandse zin kan formuleren dan vind ik dat op zijn minst enigzins curieus.

kArIzMa_TuRk
en nu weer on-topic:

Guru - Ice Cube

3-0

kArIzMa_TuRk schreef:
wat is er mis met zijn top 10?

Hou jij er nou maar gewoon buiten met je 12 jarige puberale praatjes, nietzeggend kansloos persoon.

Conway Twitty schreef:
Ik speel bovendien niet persoonlijk, daar zit een hele goede reden achter:
Als iemand een van de grootste lyricists in het genre afdoet als iemand die niks kan, maar vervolgens zelf nog geen simpele Nederlandse zin kan formuleren dan vind ik dat op zijn minst enigzins curieus.

Fijn dat je wel op zo'n hoogstaand ABN niveau weet te praten.

kArIzMa_TuRk
waxs schreef:
(quote)
Hou jij er nou maar gewoon buiten met je 12 jarige puberale praatjes, nietzeggend kansloos persoon.
en dit zeg jij? haha FakeAss Gangsta!

Ik ben nu toch wel erg benieuwd wat er nou mis is met zijn top 10. Het is gewoon een goeie top 10. met je ''goh, wat een aparte top 10...'' gelul.

kArIzMa_TuRk schreef:
FakeAss Gangsta!

Doe er nog een schepje bovenop zou ik zeggen, dit soort opmerkingen werken alleen maar in mijn voordeel.

Niek schreef:
(quote)

Toch is het niet toevallig dat hij weer eens betrokken is bij een discussie die uitdraait op puur op de man spelen. (alhoewel Conway mss ff iets onder de gordel ging.. deed overigens niks af aan het feit dat het wel grappig was.)
(quote)

Eigenwijs heet dat. Koppig. En vaak ook onredelijk. Ingredienten die funest zijn, wil je een discussie voeren.

Ja; dat klopt, hij is er wééral bij betrokken. Maar hoe komt dat denkje? omdat jullie altijd zo uilig zijn daarop in te spelen.
Je bent toch zelf slim genoeg om in te zien dat hij koppig is? Discussieer dan ook niet met hem...
Raffael moet alleen leren zijn mening wat vaker te onderbouwen met argumenten. (een beetje meer medelevend zijn kan geen kwaad; niet al te snel typen wat je denkt; kan voor krikkelige reacties zorgen zoals je ziet)
Soit; ik ga verder blokken; heb 2e zit (anatomieeeee)

Relax
Ik vind deze ruzie echt lachwekkend.
Raffael77 is gewoon persoonlijk aangevallen omdat hij helaas niet zo goed NL kan typen ? nou ik dacht met persoonlijk aanvallen toch echt op uiterlijk e.d.

En Waxs die geiriteerd reageerd, en natuurlijk de prachtige reacties van MJ_DA_MAN die weer onder Raffael vliegen.

Idd grappig, dit soort discussies.

Relax schreef:

...reacties van MJ_DA_MAN die weer onder Raffael vliegen.

Nee, hij kan het écht niet onder stoelen en banken steken...

Relax schreef:
Ik vind deze ruzie echt lachwekkend.
Raffael77 is gewoon persoonlijk aangevallen omdat hij helaas niet zo goed NL kan typen ? nou ik dacht met persoonlijk aanvallen toch echt op uiterlijk e.d.

Beetje zonde hoe Conway met ze IQ van een poffertje zich er makkelijk af probeert te maken. In deze hele discussie wordt raffael77 gewoon uitgelokt en tot overmaat van ramp krijg je dan ook nog zo'n gastbijdrage van kArIzMa_TuRk die op elke reactie even "Haha FakeAss Bitch" moet reply'en, ook zo enorm interlectueel. (Één advies, als je niet snapt waar het over gaat hou je er dan gewoon buiten.)

Conway Twitty schreef:
...ik had een 6 op mijn vmbo-eindlijst voor Nederlands

Hoe kun je dat nou niet persoonlijk noemen. Daar zie ik jou "argument" niet naar voren komen, maar lees ik eerder dat je hem achterlijk vind. Gewoon zwak om zo te reageren en off-topic te gaan. Bovendien is het vrij hypocriet gespeeld omdat de meeste niet onderdoen aan het geen wat hen irriteert aan raffael77.

kArIzMa_TuRk schreef:
en nu weer on-topic:

Guru - Ice Cube

3-0

4-0
Maar dit reflecteerd het kwaliteitsverschil niet. Voor beiden groot respect. Ook vanwege de productiekwaliteiten.

J. Dilla Donuts
Niek schreef:
(quote)

4-0
Maar dit reflecteerd het kwaliteitsverschil niet. Voor beiden groot respect. Ook vanwege de productiekwaliteiten.

5-0
Omdat het voor mij juist een afspiegeling is van het inmense grote kwaliteitsverschil tussen Guru en Cube.

raffael77
Weet je waarom ik kritiek geef. Om te laten zien dat de meeste hier gewoon dom lullen. Te weinig woorden hebben dus gaan ze maar persoonlijk aanvallen. Ik ben koppig dat is waar. Ondersteunend in mijn reacties ben ik ook. Ik had 5 redenen gegeven waarom ik Feminem niet leuk vind. Maar dat mensen mij daarom aan gaan vallen omdat ze niet uit hun woorden kunnen komen. Dat is nou slap. Slalisma smurf flikker dan op met je persoonlijke berichten aan mij te schrijven als je niets te vertellen heb.
Het is precies wat ik schreef aan Ewalk. Als je vaak meer weet dan de rest wordt je vaak gepest, want zo gaat dat ook met sukkeltjes in de klas. Jaloezie heet zoiets. De jongens met wie ik het meest wat heb omdat ze ook echt diggen zijn: Funky Monk, Herbertwest en Waxs. Dan zijn er een paar nog die redelijk ok zijn maar omdat ze niet zo lang hier zijn kan ik er weinig over zeggen.
De rest is gewoon bullcrap. Dat blijkt uit wacke Top 10, stemmen op albums en dat domme gelul elke keer. Als ik God echt was geweest had ik jullie op de maan gezet.

Ze zeuren wel maar heb deze vervelende kinderen met veel te grote mond nog nooit een tot nu toe top rap allertijden tot 375 zien maken.
De helft van oldschool albums kennen jullie niet want bijna geen 1 heeft er een reactie of stem uitgebracht.
Zelfs Newschool weten veel niets van omdat deze losers allemaal middelmatige mc's leuker vinden dan goede mc's.

Zelfs deze topic komen ze niet uit. Als je Rasco nog niet eens kent weet ik niet of je wel goed naar hiphop luisterd want hij is toch wel 1 van de betere uit de underground scene van nu.

Verder altijd dezelfde artiesten. Maken ze een keer een leuke battle kent bijna niemand het lol.

Gekkenhuis
Killah Priest vs Masta Killa

1-0

rico-bballer
2-0

raffael77 schreef:
Ze zeuren wel maar heb deze vervelende kinderen met veel te grote mond nog nooit een tot nu toe top rap allertijden tot 375 zien maken.
De helft van oldschool albums kennen jullie niet want bijna geen 1 heeft er een reactie of stem uitgebracht.
Zelfs Newschool weten veel niets van omdat deze losers allemaal middelmatige mc's leuker vinden dan goede mc's.

Juist dáárom kun jij met je kennis velen hier dingen leren over hiphop, raffael. Je bent een stuk ouder dan de rest, je hebt de old skool-tijd meegemaakt, terwijl sommigen van ons toen nog niet eens geboren waren. Weet je wel hoeveel dat scheelt? Ik neem aan dat je nu 30 bent, gezien je profielnaam, de meesten hier zijn onder de 20 en hebben heel die periode niet meegemaakt (inclusief ik). Dan is het toch niet zo gek dat ze er een stuk minder vanaf weten? Nogmaals, als jij je ego nou niet zovaak op hol liet slaan, zou je ''ons'' kunnen helpen en adviseren over de oude school en andere hiphop, i.p.v. ons losers te noemen omdat we niet de kennis hebben van jou.

Ik hoop dat je de moeite neemt om dit bericht te lezen want soms lijkt het alsof je reacties die naar jou gericht zijn gewoon overslaat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:03 uur

geplaatst: vandaag om 18:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.