Genres / Hip-Hop / Dode hiphopartiesten
zoeken in:
0
geplaatst: 8 augustus 2010, 00:19 uur
raffael77 schreef:
Waarom? Dit zijn nou van die typetjes zoals Lexusssss. Je weet wel die bati boy met vlechten die ook geknald was.
Allemaal de gangster uithangen en dan ook nog gaan huilen als ze de verkeerde gasten tegenkomen.
Sorry hoor maar er zit vast wel wat achter.
Waarom? Dit zijn nou van die typetjes zoals Lexusssss. Je weet wel die bati boy met vlechten die ook geknald was.
Allemaal de gangster uithangen en dan ook nog gaan huilen als ze de verkeerde gasten tegenkomen.
Sorry hoor maar er zit vast wel wat achter.
Knap van je dat je al weet hoe alles precies is gegaan en hoe de slachtoffers erop reageren.
btw: Ik zag Lexxxus niet echt huilen toen ie in dat ziekenhuisbed lag.

0
raffael77
geplaatst: 8 augustus 2010, 00:48 uur
Colucci_Era schreef:
Knap van je dat je al weet hoe alles precies is gegaan en hoe de slachtoffers erop reageren.
(quote)
Ze staan er toch om bekend dat het geen lievertjes zijn. Dat gold zeker voor Flex maar Mr Probz is een gok maar hij is wel down met Flex dus dat zegt genoeg.
0
geplaatst: 8 augustus 2010, 02:05 uur
Dus dat vind jij ook van de stoere Amerikaanse collega's? Of hebben die een licentie om gangstah te zijn? Nice.
0
raffael77
geplaatst: 8 augustus 2010, 11:52 uur
Bedorvenkebab schreef:
Dus dat vind jij ook van de stoere Amerikaanse collega's? Of hebben die een licentie om gangstah te zijn? Nice.
Hier zijn het wannabees. Mensen die te lui zijn om te werken en dan maar doen alsof ze gangster zijn.
In Amerika hebben velen geen keus omdat ze nergens aan de bak kunnen komen omdat ze uit achterstands wijken komen die velen malen erger zijn dan het meest erge achterstands wijk hier in Nederland.
Veel zijn onderontwikkeld en kijken sneller op tegen de bendes.
Niet dat ze per definitie het willen zijn maar stomweg omdat ze geen andere keus hebben omdat ze op alle fronten zakken. Geen school geen werk, geen werk dan maar handelen. De weg naar vrijheid in Amerika is wel iets langer.
Hier daarin tegen hebben velen wel een kans maar gooien die weg. Kijk hoeveel jongeren hier gewoon stoppen na voortgezet onderwijs.
School is niet belangrijk voor ze. Ze hangen liever rond met vrienden die allemaal hetzelfde denken. We zien wel waar het schip strand.
Daar in de US hebben ze niet eens de kans om voortgezet onderwijs te krijgen vanwege dat ouders het niet kunnen betalen en er geen speciale fondsen voor zijn zoals hier. Dat wil zeggen dat ze er sneller aan blood gesteld worden en als je een onstabiel kind daarmee opzadeld dan weet hij of zij niet anders en wordt iets dat absurt is gewoon.
Het probleem in Nederland is dat je overal wel geld kan krijgen. Is het de soos niet dan wel wajong en is het de wajong niet dan wel aow.
Zo heb je allerlei fondsen die het thuis zitten makkelijk maakt.
Dat zijn allemaal dingen die je helpen niet kunnen/willen werken.
Zo krijg je dus van die rotte appels die ervoor zorgen dat ze allerlei kinderen benaderen om mee te doen en juist bij de kinderen met weinig zelfvertrouwen gaat het mis. Ze denken wow het is cool wat ze doen. Niet wetende dat die persoon je toekomst kan verknallen.
Je kans van slagen in NL is dus velen malen groter dan in de US of neem Favela in Rio.
Als je alle kansen van mensen wegneemt uit zo'n gebied dan kiezen ze maar een weg en dat is de verkeerde.
Hier heeft het gewoon te maken metgeen zin hebben om naar school te gaan. Geen zin hebben om zich aan te passen naar normale maatstaven, geen zin hebben om te werken.
Lekker alleen blowen, drinken en dealen.
0
geplaatst: 8 augustus 2010, 12:32 uur
Maar Raffael dat snap ik wel hoor. In de VS heb je inderdaad in sommige gevallen veel minder kans op slagen. Neemt niet weg dat je ook in Nederland lastige situaties/wijken (o.a. Bijlmer, Kruiskade enzovoorts) hebt en eigenlijk bijna nooit zeker weet of een rapper überhaupt "real" is geweest. Ja hij is opgepakt voor dealen? In Amerika is het naar mijn mening veel meer: Mijn status groeit elke keer wanneer ik iets crimineels doe. Ik ga hier maar niet verder over door, want dat wordt teveel politiek.
Bovendien zie ik bijvoorbeeld in Mr. Probz iemand die met muziek verder wilt komen. Je weet geeneens de motivatie waarom het is gebeurd, misschien waren het wel dronken lamballen die een bekend iemand wilden omleggen. Van Flexx inderdaad wel. Sowieso is het raar dat je het hen verwijt eigenlijk dat ze zijn neergeschoten? Tefuck?
Ik vind het gewoon zuur dat je zegt dat je ze niet zal missen. Natuurlijk mag je je mening geven, maar soms is het netter als je dat soort dingen niet zegt. Punt is gewoon dat we hier lekker hypocriet kunnen huilen om die twee rappers die zijn neergeknald, en waarschijnlijk boeit het de 90% van de Mume users ook niet, maar ik hoop dat ze er wel bovenop komen.
Bovendien zie ik bijvoorbeeld in Mr. Probz iemand die met muziek verder wilt komen. Je weet geeneens de motivatie waarom het is gebeurd, misschien waren het wel dronken lamballen die een bekend iemand wilden omleggen. Van Flexx inderdaad wel. Sowieso is het raar dat je het hen verwijt eigenlijk dat ze zijn neergeschoten? Tefuck?
Ik vind het gewoon zuur dat je zegt dat je ze niet zal missen. Natuurlijk mag je je mening geven, maar soms is het netter als je dat soort dingen niet zegt. Punt is gewoon dat we hier lekker hypocriet kunnen huilen om die twee rappers die zijn neergeknald, en waarschijnlijk boeit het de 90% van de Mume users ook niet, maar ik hoop dat ze er wel bovenop komen.
0
raffael77
geplaatst: 8 augustus 2010, 13:52 uur
Als mens bedoel ik het niet zo. De oorzaak weet je niet maar als je je op glad ijs begeeft is de kans groot dat je een keer uitglijd.
Rondhangen met de verkeerde personen zal leiden tot meer problemen en dat is wat ik wilde zeggen.
Nu zeg jij al sommige gevallen maar kijk menig cijfer na over de zeden delicten in US in vergelijking met NL.
Dan kan je het toch een lachertje noemen.
De wijken zoals bijlmer heb je in andere plaatsten ook zitten zoals Utrecht, Rotterdam en Den Haag maar dat wil niet zeggen dat ze geen kans hebben om jezelf te beteren.
Kijk die docu maar eens over de NL crips en vergelijk dat met de van de US en zie het verschil hoe iets is onstaan.
Zelfs in de NL Crips versie durven de echte gang members te zeggen wat ze echt wilden en dat zegt toch genoeg. In de amerikaanse docu doen ze dat niet omdat ze dan dood geschoten worden door eigen bende leden.
Hoezo te veel politiek. Voel je jezelf een grote zondebok ofzo.
Tuurlijk zien ze het als een uitweg.(MR Probz)
Als blijkt dat hij talent heeft en dat heeft hij volgens mij wel kan hij toch ook ergens gaan wonen waar dit soort dingen niet gebeuren.
Dat is wat ik duidelijk probeer te maken.
Dat willen ze niet en dat is een vrije keuze die je mag maken maar als het dan te heet onder je voeten wordt moet je niet gaan zitten janken dat je neer geschoten bent. Je hebt zelf een keuze en zeker hier in Nederland maar het is maar net wat je zelf wilt.
Ik heb ook zo mijn dingen mee gemaakt maar heb wel de keuze gemaakt op positief verder te gaan.
Is muziek je uitweg ga er dan mee door en distanzeer je van zogenaamde vrienden die het vaker slechter met je voor hebben dan dat ze hopen dat je het goed doet omdat ze jaloers zijn omdat jij iets kan wat zij niet kunnen.
Rondhangen met de verkeerde personen zal leiden tot meer problemen en dat is wat ik wilde zeggen.
Nu zeg jij al sommige gevallen maar kijk menig cijfer na over de zeden delicten in US in vergelijking met NL.
Dan kan je het toch een lachertje noemen.
De wijken zoals bijlmer heb je in andere plaatsten ook zitten zoals Utrecht, Rotterdam en Den Haag maar dat wil niet zeggen dat ze geen kans hebben om jezelf te beteren.
Kijk die docu maar eens over de NL crips en vergelijk dat met de van de US en zie het verschil hoe iets is onstaan.
Zelfs in de NL Crips versie durven de echte gang members te zeggen wat ze echt wilden en dat zegt toch genoeg. In de amerikaanse docu doen ze dat niet omdat ze dan dood geschoten worden door eigen bende leden.
Tuurlijk zien ze het als een uitweg.(MR Probz)
Als blijkt dat hij talent heeft en dat heeft hij volgens mij wel kan hij toch ook ergens gaan wonen waar dit soort dingen niet gebeuren.
Dat is wat ik duidelijk probeer te maken.
Dat willen ze niet en dat is een vrije keuze die je mag maken maar als het dan te heet onder je voeten wordt moet je niet gaan zitten janken dat je neer geschoten bent. Je hebt zelf een keuze en zeker hier in Nederland maar het is maar net wat je zelf wilt.
Ik heb ook zo mijn dingen mee gemaakt maar heb wel de keuze gemaakt op positief verder te gaan.
Is muziek je uitweg ga er dan mee door en distanzeer je van zogenaamde vrienden die het vaker slechter met je voor hebben dan dat ze hopen dat je het goed doet omdat ze jaloers zijn omdat jij iets kan wat zij niet kunnen.
0
geplaatst: 8 augustus 2010, 13:56 uur
Ik kan het niet geloven, maar ik ben het gewoon met je eens. Het is gewoon gajes (lees: wannabe gangsters) dat toevallig rapt. Maar goed, wanneer ze moeten vechten in het ziekenhuis voor hun leven speelt dat niet, een leven is een leven, alhoewel ze natuurlijk risoco lopen dat ze ook daadwerkelijk een keer kunnen worden neergeschoten. Zuivere koffie zal het niet geweest zijn, nee. Lexxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx(zo genoeg x's?)us is natuurlijk dé clown en dé schande voor de NL-hiphop-scene. Ik geef je bij deze het respect Raff, hopelijk aanvaard u dat.
Iig, beiden zijn van de IC af.
Iig, beiden zijn van de IC af.
0
geplaatst: 8 augustus 2010, 14:12 uur
Nou sorry hoor. Dit soort zinnetjes alleen al:
Je weet zelf ook wel dat op deze site je niet teveel naar politiek moet uitwijken, want dan wordt het gewoon verwijderd. Ik heb nergens Crips, Lexxxus of wat dan ook genoemd. Maar ik vond het gewoon een rare reactie dat je eerst zegt "Ik zal ze niet missen". Als ik dat in het RIP topic bij elke rocker ga posten, dan kan ik me net zo goed gelijk uitschrijven. Verder leuk wat je er allemaal bij haalt (ben het er ook grotendeels mee eens), maar dat was mijn punt niet.
Kleine toevoeging, het verschilt per persoon of je de verkeerde keuzes maakt. Dat ligt ook aan je thuissituatie, persoonlijkheid, omgeving, scholing en uiteindelijk ook aan de wijk waar je in opgroeit maar niet alleen dat. Elk mens is anders.
Je weet zelf ook wel dat op deze site je niet teveel naar politiek moet uitwijken, want dan wordt het gewoon verwijderd. Ik heb nergens Crips, Lexxxus of wat dan ook genoemd. Maar ik vond het gewoon een rare reactie dat je eerst zegt "Ik zal ze niet missen". Als ik dat in het RIP topic bij elke rocker ga posten, dan kan ik me net zo goed gelijk uitschrijven. Verder leuk wat je er allemaal bij haalt (ben het er ook grotendeels mee eens), maar dat was mijn punt niet.
Kleine toevoeging, het verschilt per persoon of je de verkeerde keuzes maakt. Dat ligt ook aan je thuissituatie, persoonlijkheid, omgeving, scholing en uiteindelijk ook aan de wijk waar je in opgroeit maar niet alleen dat. Elk mens is anders.
0
raffael77
geplaatst: 8 augustus 2010, 14:26 uur
Bedorvenkebab schreef:
(quote)
Daarom zeg ik je dat ik ook genoeg mee heb gemaakt en ik ben ook niet als dealer gaan leven. Thuis situatie teld tegenwoordig niet meer want vele ouders weten niet eens meer wat hun kinderen doen. Dat zie ik hier om mij heen en in de media.
Ik snap wel wat je bedoeld met het is eigenlijk erg om te zeggen dat ik ze mis maar ik zie ze ook niet als goede artiesten en dat is het gewoon. Daarom zei ik dat. Zowiezo gold het voor Flexxx.
0
geplaatst: 8 augustus 2010, 14:35 uur
Ok, dan begrijpen we elkaar. Je hebt een punt over thuissituatie-media trouwens. Hoewel ik ongeveer de helft van je leeftijdsjaren oud ben.
0
geplaatst: 8 augustus 2010, 14:37 uur
Hey Raf, dat over die thuissituatie, dat is dan toch al erg genoeg of niet? Dat die ouders niet eens weten wat hun kinderen allemaal uitspoken, beetje vader en moeder houden hun kinderen wel beter in de gaten.
0
raffael77
geplaatst: 8 augustus 2010, 17:21 uur
Het is ook niet dat elk kind zo is maar de ouders zijn een deel de oorzaak. Je wilt toch graag weten waar je kind uithangt.
Maar veel ouders vinden het ook gewoon als kinderen drinken al zij het een biertje. Ook door alcohol gebeuren er gekke dingen waardoor sommige kinderen ontsporen in ware vandalen. Er is een onderzoek gedaan en aangetoont dat meer dan de helft van alcohol gebruikers er agressief van worden en lastig doen op bijvoorbeeld een blockparty op Keizerslanden Stapler.
Maar veel ouders vinden het ook gewoon als kinderen drinken al zij het een biertje. Ook door alcohol gebeuren er gekke dingen waardoor sommige kinderen ontsporen in ware vandalen. Er is een onderzoek gedaan en aangetoont dat meer dan de helft van alcohol gebruikers er agressief van worden en lastig doen op bijvoorbeeld een blockparty op Keizerslanden Stapler.
0
geplaatst: 8 augustus 2010, 17:26 uur
@ Stapler: Ik merk in mijn omgeving dat Raffael wel degelijk een punt heeft hier hoor. Ouders zijn of veels te vrij ten opzichte van hun kind, of veels te streng (wat ook tegen werkt). Zo ben ik zelf te vroeg begonnen met blowen met vrienden door verveling, maar aangezien ik daar nogal gevoelig voor ben is het ook twee keer fout gegaan. Mijn ouders controleerden dat nooit, en wisten dat pas toen ik het een paar jaar geleden dat zelf vertelde.
Nu ben ik geen agressieve vandaal, maar deze combinaties (verveling, ouders, omgeving, vriendengroepen) veroorzaken uiteindelijk hanggroepen. En in sommige gevallen hebben die jongeren van mijn leeftijd nu al bijna geen toekomst meer. Zo, ook even een speech gedaan vandaag. En we zijn offtopic
Nu ben ik geen agressieve vandaal, maar deze combinaties (verveling, ouders, omgeving, vriendengroepen) veroorzaken uiteindelijk hanggroepen. En in sommige gevallen hebben die jongeren van mijn leeftijd nu al bijna geen toekomst meer. Zo, ook even een speech gedaan vandaag. En we zijn offtopic

0
geplaatst: 9 augustus 2010, 07:35 uur
Wat ik bij mezelf merk als ik naar Nujabes luister en die man zie op foto's (en bij Dilla ook, maar in iets mindere mate) is dat ik het voor hen veel sneuer vind dat ze overleden zijn dan bijvoorbeeld een 2Pac of een Biggie. Hun dood past wel bij de muziek die ze uitbrachten, plus het waren gewoon gangsters. Het blijft natuurlijk erg en er mag eigenlijk geen onderscheidt gemaakt worden, maar als je die muziek van Nujabes luistert... zo vredig en kalm. Ik kende hem niet natuurlijk, maar hij leek mij een echt goede gast. Daarbij komen dode rappers als Pac, Biggie en Big L, zoals verwacht, om door vuurwapens. Nujabes overlijdt aan een kutauto-ongeluk en Dilla aan een slopende ziekte.
0
geplaatst: 10 augustus 2010, 12:53 uur
Ik snap wel een beetje wat je bedoeld maar ik zou toch liever Biggie nog zien leven dan Nujabes.
0
geplaatst: 10 augustus 2010, 15:28 uur
De dood van Big L is anders een echt verlies. Niet alleen zo zeer omdat hij zo'n geweldige rappers is. Nee het ging om een jonge met het hart op de goede plek. Een jongen die bezig was met zijn passie. Een grappige jongen die na 7 jaar knokken in the game eindelijk zijn plek zou krijgen via Jay-Z's Rock a Fella en eigen label Flamboyant Entertainment. Maar nog twee weken voordat die droom uitkomen werd hij vermoord. Zoals Big L het zelf verwoordde:
Stay off the corners; that might be your best plan
Before you catch a bullet that was meant for the next man
Big L ging wat halen voor zijn moeder maar zou vervolgens nooit meer thuis komen. Hij zou zijn vermoord als gevolg van een wraakactie. Een wraakactie die niet op hem was bedoeld maar op zijn broer die op dat moment in de bak zat. Of degene Big L voor hem identificeerde is tot op heden niet duidelijk. Later zou de broer vrij komen en de moordenaar van zijn broertje zoeken. Dat hem werd hem fataal. Big L werd vermoord op dezelfde straat die te zien is op L's debuut Lifestylez ov Da Poor & Dangerous.
Stay off the corners; that might be your best plan
Before you catch a bullet that was meant for the next man
Big L ging wat halen voor zijn moeder maar zou vervolgens nooit meer thuis komen. Hij zou zijn vermoord als gevolg van een wraakactie. Een wraakactie die niet op hem was bedoeld maar op zijn broer die op dat moment in de bak zat. Of degene Big L voor hem identificeerde is tot op heden niet duidelijk. Later zou de broer vrij komen en de moordenaar van zijn broertje zoeken. Dat hem werd hem fataal. Big L werd vermoord op dezelfde straat die te zien is op L's debuut Lifestylez ov Da Poor & Dangerous.
0
geplaatst: 10 augustus 2010, 16:30 uur
Een van de reacties:
87 zeer mooie leeftijd om te sterven ...
88 of ouder was nog mooier geweest.
MJ was jij dit?
87 zeer mooie leeftijd om te sterven ...
88 of ouder was nog mooier geweest.
MJ was jij dit?
0
geplaatst: 10 augustus 2010, 17:02 uur
87 jaar geworden... Je zou 't m niet gegeven hebben.
Topvent, prachtige muziek gemaakt.
Topvent, prachtige muziek gemaakt.
0
Harco
geplaatst: 10 augustus 2010, 18:40 uur
Silky & Smooth schreef:
Wat ik bij mezelf merk als ik naar Nujabes luister en die man zie op foto's (en bij Dilla ook, maar in iets mindere mate) is dat ik het voor hen veel sneuer vind dat ze overleden zijn dan bijvoorbeeld een 2Pac of een Biggie. Hun dood past wel bij de muziek die ze uitbrachten, plus het waren gewoon gangsters. Het blijft natuurlijk erg en er mag eigenlijk geen onderscheidt gemaakt worden, maar als je die muziek van Nujabes luistert... zo vredig en kalm. Ik kende hem niet natuurlijk, maar hij leek mij een echt goede gast. Daarbij komen dode rappers als Pac, Biggie en Big L, zoals verwacht, om door vuurwapens. Nujabes overlijdt aan een kutauto-ongeluk en Dilla aan een slopende ziekte.
"Gangsters." Yeah man, they had it comin'.

0
Leidenaar187
geplaatst: 10 augustus 2010, 18:41 uur
off-topic:
Mr Probz(o.a. bekend van Bolletjes Bleus) is neergeschoten in z'n rug.
Hij leeft nog wel dus beetje off-topic maar wist niet waar ik t anders moest melden als t niet al bekend is.
Hij was met rapper Flex die ook is neergeschoten,die ken ik dan weer niet.
Mr Probz(o.a. bekend van Bolletjes Bleus) is neergeschoten in z'n rug.
Hij leeft nog wel dus beetje off-topic maar wist niet waar ik t anders moest melden als t niet al bekend is.
Hij was met rapper Flex die ook is neergeschoten,die ken ik dan weer niet.
* denotes required fields.