MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Old school versus new school

zoeken in:
(Doet de deur open en stapt binnen)..........Waar gaat het eigenlijk over?

(even bijgelezen)....Vervelend dat er niet even een verwijzings link kan worden gemaakt.

Maar goed, check mijn post hierboven 6 juli 00.12 over originaliteit en ontwikkeling van old school naar new school etc.

raffael77
Dit heeft geen zin. Ik krijg op mijn lazer terwijl de andere cats niet begrijpen dat hiphop van nu niet veel zijdiger is dan vroeger.
Het ging er anders aan toe maar ga niet zeggen dat ze toen minder waren dan nu. ik kan zo 250 artiesten van toen op noemen maar van nu komt het er echt niet bij zo veel.

Wat veel vergeten is dat ze naar veel hipop luisteren die afstamd uit de oldschool tijd en zo niet is hun muziek stijl wel oldschool

Social_Mask
Mijn voorkeur gaat toch naar de New School. De wat oudere werk kan ik niet waarderen door de beats. Dat is vrijwel het enige. Rakim bijvoorbeeld, goede rapper, maar die beats van Erik doen me vrij weinig. Tuurlijk vind ik een paar nrs van die tijd sterk, maar het werk dat ik rondom 1995 heb gehoord, vind ik toch een stukken beter. Het maakt mij bar weinig uit of iets al is gedaan, als het maar goed is. Ik hecht niet al te veel waarde aan orginaliteit, maar tuurlijk, je moet wel creatief zijn he. Het moet lekker klinken, ik moet ervan kunnen genieten. Het verschil tussen toen en nu is (mainstrain gezien) dat het toen helemaal niet draaide waar het nu wel allemaal om gaat; geld. Zoals Ewalk zegt, toen - puur nu - industrie. Daar zit erg veel waarheid in. Maar wat toen mainstrain was, is nu underground. Ik bedoel niet de stijl, maar de intensie van het maken van muziek. Ik hoop niet dat het zover komt dat de (slechte)mainstrain van nu, de underground van de toekomst wordt...

Ik dig gewoon alle fatsoenlijke hiphop. Of het nou old of new skool is, mainstream of underground. Goede hiphop is goede hiphop. Fuck het plaatsten van het genre in hokjes, dat heeft geen zin. Ik vind deze line van Tonedeff wel toepasselijk uit het nummer Archetype:

Fuck mainstream & underground - is the shit any good? is what matters

Is ongeveer vergelijkbaar met dit, vervang de twee subgenres maar in old en new skool. Vind de titel van dit topic ook slecht, het is geen strijd. Het komt gewoon allemaal hier op neer, en daar hoef je eigenlijk niet eens een topic voor te maken. Regel nummer 1 in muziek als je het mij vraagt.

raffael77 schreef:
Dit heeft geen zin. Ik krijg op mijn lazer terwijl de andere cats niet begrijpen dat hiphop van nu niet veel zijdiger is dan vroeger.
Het ging er anders aan toe maar ga niet zeggen dat ze toen minder waren dan nu. ik kan zo 250 artiesten van toen op noemen maar van nu komt het er echt niet bij zo veel.

Wat veel vergeten is dat ze naar veel hipop luisteren die afstamd uit de oldschool tijd en zo niet is hun muziek stijl wel oldschool

Gutteguttegut, luister dan is/lees eens goed, we bedoelen ECHT NIET allemaal dat hip-hop van nu veelzijdiger, beter, of wat dan ook is. Nooit zoiets gezegd. Jah, ik SNAP OOK dat de old-school, logischerwijs, de weg voor alle huidige hip-hop heeft gelegd.
Dit topic is een beetje 'out of control'. En raffael nou niet gaan zeuren 'dat wij allemaal dit of dat doen'. Serieus, ik probeer écht alles zo goed en nauwkeurig mogelijk op te schrijven zodat iedereen alles kan begrijpen, maar alsnog lijk je mijn punt te missen.

Deze hele discussie begon met 'smaken verschillen', en dat wij hier nou zitten te zeiken om nieuwe en oude school, laat maar weer eens zien hoe ongelovelijk we langs elkaar heen praten.

Anyway, laat 't maar rusten. Hip-hop van toen was nieuw en inventief, maar ook ten heden dagen wordt zeker nog vernieuwde hip-hop gemaakt (Def Jux, om zo even wat op te ratelen).

Oh, en Ewalk, weet niet of je het al doorhad, maar deze discussie begon dus in het Smaken Verschillen topic. Niet dat het zo uit de lucht kwam vallen he

Ah, heb hem gevonden ja. Ben al bezig geweest heheh.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:50 uur

geplaatst: vandaag om 12:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.