MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Straattaal geschiedenis

zoeken in:
Er zijn er ook die letters of zelfs hele woorden in hun zinnen vergeten.

Wollah fouthje maake kan togg a sahbi gaa niet praate jij wollah ik klap je jonge ik klap je. Wollah, tfoee. Wollah.

Zoveel wollah, ik maak truiah.

Over straattaal gesproken :

Pak wel even de lyrics erbij, want het gaat nogal snel .

Weirdo Wizzy schreef:
Van die blanke jochies (lees: wiggers) die gaan praten met Surinaamse woorden krijg ik helemaal plaatsvervangende schaamte.

Niet doen gewoon vooral stoïcijns doorlopen. Negeren die bende.

Zo moet het

raffael77
LOL. Zo'n oma wil iedereen hahaha

funny sjit main, of ik zo een oma zou willen weet ik niet, die komt weed schooien als hare op is waarschijnlijk

Wel wat leuke inspiratie hier opgedaan, wellicht maar eens in de strijdt gooien tijdens mijn sollicitatie gesprek vanmiddag.

Rini, Nerdgay, zaadje, slang

BoordAppel schreef:
Volgens mij is er een keer onderzocht dat straattaal juist een enorm positieve invloed heeft op het taalgevoel van jongeren.
Toch leuk om dit na meer dan drie jaar te lezen. Ik zei het toentertijd al, maar we kunnen nu toch wel vaststellen (iemand PowNews gisteren gezien?) dat dit onderzoek hard faalde. Ik snap best dat BoordAppel zogenaamde onderzoekers vanuit zijn stoel (niet denigrerend bedoelt) op hun woord geloofde, maar als je zelf tussen de straattaal-jongeren hebt gezeten zoals ik toentertijd had je het binnen één seconde kunnen concluderen.

MJ_DA_MAN schreef:
(iemand PowNews gisteren gezien?)

Ja

Nuff said. haha.

maar we kunnen nu toch wel vaststellen (iemand PowNews gisteren gezien?) dat dit onderzoek hard faalde

Als je afgaat op PowNews zou je dat misschien wel kunnen concluderen, maar dat lijkt me nu niet de beste bron om er iets zinnigs over te zeggen.

Ik concludeer het ook niet omdat ik een doeltreffend fragment zag op PowNews maar omdat ik het (was maar een voorbeeldje dat er eigenlijk niets mee te maken had verder), zoals ik altijd al zei, het van dichtbij meemaak(te) in diverse sferen. Tussen 2007 en 2011 is er iig niets positiefs veranderd, sterker nog, het wordt alleen maar erger.

Relax schreef:
Blijft lachwekkend dat iedereen dit fouttypt:

Fittie (Fight) : Vechten, Ruzie - We hadden gisteren een fittie

Fittie is vechten.. Ik was gister met iemand aan het Fittie.

Zowiezo lachwekkend.

Ik weet dat dit een post uit 2007 is. Maar ik MOEST geween even kwijt dat dit zeer lachwekkend is. In een post waarin je praat over een typefout, type je iets fout.

Het is sowieso, niet zowiezo.

aswhin

Ik moet toegeven dat ik er wel aan meedoe, woorden als: Chapvis, bakoe en ziekenhuis gebruik ik graag.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:56 uur

geplaatst: vandaag om 12:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.