MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / MusicMeter Rap Crew

zoeken in:
|Joël|
Je zegt net letterlijk dat je mensen die er wat tegen hebben respecteert, maar toch ga je het net zo hard blijven roepen... dan respecteer je die mensen dus helemaal niet.

Nee, je begrijpt me verkeerd.
Kijk, ik snap wat ze bedoelen, en ik respecteer het feit dat ze zo denken, maar dat betekend niet dat ik ook zo denk.

Maar nu ben je mij gewoon aan het "aanvallen" terwijl dat je helemaal niks aan deze shit toe te voegen hebt. Just let this nigga thing go, Lighten up people, f'real ^_^

Als het woord nigga nou echt het ergste is wat die zegt zou het met de rest van z'n tekst wel meevallen. Hij bedoeld het niet denigrerend dus ik zie niet echt een probleem.

Beetje raar is het wel trouwens, dat als een Afro-Amerikaan het woord 100x per dag zegt, er niets aan de hand is. Maar wanneer een blank iemand, die hier een hele text schrijft waarin het woordje nigga slechts 1x wordt, dat dat dan raar is.

Ik lig er niet wakker van,

Je hoort donkere mensen soms zelfs nigga tegen blanken zeggen

Lukaz schreef:
Beetje raar is het wel trouwens, dat als een Afro-Amerikaan het woord 100x per dag zegt, er niets aan de hand is. Maar wanneer een blank iemand, die hier een hele text schrijft waarin het woordje nigga slechts 1x wordt, dat dat dan raar is.

Precies, daar kan ik ook niet tegen.
Bijv. Fat Joe, is Puerto Ricaan, en "mag" wel nigga zeggen. Omdat hij geen blanke is. Want de blanken hadden alle slaven en niet de spanjaarden. Echt volkomen onzin.

Maargoed, back to the topic.

raffael77
JLjuju schreef:
(quote)

Precies, daar kan ik ook niet tegen.
Bijv. Fat Joe, is Puerto Ricaan, en "mag" wel nigga zeggen. Omdat hij geen blanke is. Want de blanken hadden alle slaven en niet de spanjaarden. Echt volkomen onzin.

Maargoed, back to the topic.

Je zit er naast, want de Spanjaarden hadden wel degelijk slaven.
Waarom denk je dat ze continenten hebben gehad in de wereld.

raffael77
Het is eigenlijk een woordje zoals MJ zegt onder Afro-Amerikaanse vrienden vaak te horen is.

Het komt raar over als een blanke het zegt omdat veel blanken in Amerika niet in de ghetto wonen. Diegene die er wel wonen kunen het gerust zeggen, want ze hebben er dan geen moeite mee omdat ze allemaal hetzelfde zijn.

Voor outsiders is het dus af te raden om zoiets te zeggen.
Ik ben ook opgegroeid met veel donkere mensen en maak onderling altijd grappen met ze die behoorlijk ver gaan, maar ik hou me wel rustig op onbekend terein omdat niet iedereen weet dat ik geen kwade zin heb.

Fat Joe is ook zo'n verhaal omdat hij onderdeel is van DITC dat voornamelijk uit Afro-Amerikanen bestaat. Hij zat al bij deze formatie sinds zijn jeugd en is altijd down geweest met afro's.

raffael77
Wat ik wel vreemd vind is dat mensen zich hieraan wel storen maar als je konstant kanker gebruikt is dat hetzelfde.
Als je familie verliest door deze ziekte is het woord moeilijker te aanvaarden. Na het gezien hebben van realiteits programma:
Over mijn Lijk, krijg je toch wel een behoorlijke nasmaak van jonge mensen die dood gaan op jonge leeftijd en er niets tegen kunnen doen.

Ik zou hier best op in willen gaan maar het meeste wat ik wil vertellen staat trouwens hier al:

Het N woord, en z'n geschie...

Check ook: Ras Kass - Nature of disasters

Relax
Ill Bill - White Nigger.

Oké.

JET_JAGUAR
Relax heb je dat nummer wel geluisterd?

they call me white nigger
Call me every name in the book
I done heard em all
fuck ya'll - I made it a hook
made it a song
exposing the hatred to all
cos any type of racism is wrong

Ik heb Ill Bill verder nog NOOIT het woord nigga horen gebruiken in z'n teksten, is ook echt not done als blanke rapper in Amerika.

Relax
Toch heeft hij het gezegt en daar gaat het om.

Want dat is toch schandalig als een blanke dat zegt volgens zwarten.

Improvision
Relax schreef:

Ja, het slaat terug op de tijden van de slavernij en werd toen als denegrerend woord voor "zwarte" gebruikt door de blanken. Het woord klinkt dus nog steeds op zijn minst onrespectvol in hun oren.

Als zwarten het onderling gebruiken is het een soort van spottende erkenning dat ze in dezelfde situatie zitten.

Althans, zo bekijk ik het.

raffael77
Het lijkt wel of veel hier er toch moeite mee hebben dat een blanke rapper nigger gebruikt in een tekst. Ill Bill als voorbeeld nemen dan maar.

Ik vind het geen probleem omdat hij er een politieke boodschap van maakt. Hij heeft er een goede bedoeling mee en dat is altijd goed.

Gebruikt hij het om te discrimineren dan afmaken die hap.

Relax
Ik heb er ook geen probleem mee, maar ik vond het grappig dat iedereen Ill Bill vergat.. hij is opzich wel de eerste blanke rapper die het officieel op een album heeft gezegt.

Meestal waren het blanke rappers die het vroeger per ongeluk zeiden. (Eminem)

raffael77 schreef:
Ik vind het geen probleem omdat hij er een politieke boodschap van maakt. Hij heeft er een goede bedoeling mee en dat is altijd goed.

Gebruikt hij het om te discrimineren dan afmaken die hap.
Zinnig bericht, zij het een beetje extreem.
Ik vind ook dat het om context gaat, zegt een blanke 'niggas' in vriendschappelijke zin (maten, vrienden), dan is er wat mij betreft niets aan de hand (het zou immers ook discriminatie zijn als alleen negers dat woord mogen gebruiken). Zegt een blanke echter 'nigger' in negatieve zin, daar ben ik dan weer fel op tegen. Maar 99 op de 100 keer wordt het op de 'positieve' manier gebruikt.

Hypnotick
Relax schreef:
Ik heb er ook geen probleem mee, maar ik vond het grappig dat iedereen Ill Bill vergat.. hij is opzich wel de eerste blanke rapper die het officieel op een album heeft gezegt.

Meestal waren het blanke rappers die het vroeger per ongeluk zeiden. (Eminem)

Daar vergis je, je sterk in hier is Necro in 94: http://www.youtube.com/watch?v=-bIV1347w0s&feature=related

Ill Bill en Goretex gebruikte het toen ook al trouwens.

Shit man Necro was echt ziek in 94 al trouwens, er zijn weinige die hem in die periode konden evenaren.

Heel veel blanken gebruiken Nigga gewoon Yak Ballz ook bijvoorbeeld.

JET_JAGUAR
Relax schreef:

Als je dat denkt snap je de context niet...

Volgens mij was het nog al sarcastisch (misschien niet het juiste woord maar you get me) bedoelt van Relax beste JET_JAGUAR.

Relax
Inderdaad sarcasme.

Maar ok Hypnotick, hoe komt het dat hun de kogel nog niet toegestuurd is dan?

Korhymes & JLuju - Out of Luck

http://www.zshare.net/audio/1964955790e32ba4/

Nu ik et terugluister is de intro beetje, hm, alles te snel achter elkaar zegmaar xD Maar dat kan nog veranderd worden, dit is iig een nieuwe track

kapot vet nummer man. je hebt een zieke flow en beat is ook lekker.

ik weet niet die flow doet me sterk denken aan gangsta paradise.

Thanks man

En zit je nou te zeggen dat ik Coolio's flow aan et biten ben ?

fFucking hard, erg vet gedaan met die overdubs

Relax
Vond het verhaal wel leuk, maar voorderest niet speciaal.

Je weet al wat ik van de beat vond.

Maareh.. waarom post je het eigenlijk in dit topic? NIEMAND doet moeite voor die "mixtape" behalve jij.. ik deed 1x moeite maar de tekst was bagger.

Jah idd, deze shit is officieel dood mayn =/
Tenzij er opeens allemaal mensen komen met 10 tracks ofzo

Ja.. Ik zie het nu meer als een topic waar we dus musicmeter samenwerkingen droppen.
En anders word het toch lekker een album van Korhymes met producties van anderen?

raffael77
Beat van Juju is erg lekker maar de rhymes zijn echt wack. Sorry dat ik het zo zeg maar het klinkt gewoon niet. Je flowed af en toe naast het ritme en dat is jammer. Je flow is niet lekker en dat stoort.

Tjah, de rhymes zijn behoorlijk simpel maar et gaat ook om het verhaal, maar ik begrijp het als je et niet dope vind.

Mijn flow daarentegen, is volgens mij niks mis mee ? Kan je anders wat lines aanwijzen waar ik naast het ritme rap, misschien hoor ik het dan wel, dat zou wel helpen, thanks

Als ik iets zou willen beginnen,
is het mogelijk dat ik een accapella kan sturen?
Zou best een colabo doen, geef me een onderwerp en zal een verse droppen(engels het liefst).

Gast
geplaatst: vandaag om 14:42 uur

geplaatst: vandaag om 14:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.