MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / MusicMeter Rap Crew

zoeken in:
raffael77
Hier een goed advies Korhymes: Stop met rappen want je stem is echt niet om aan te horen. Je rapvaardigeheden zijn goed en flow is ook een stuk beter maar je stem zuigt echt.

Wat is dan het goede: Ik persoonlijk vind jou beat geweldig dope klinken. Heel relax en zeer prettig in het gehoor. Ga zo door met produceren en niet met rappen.

Wat is nog meer goed: SB die maat van je heeft een perfecte stem voor dit soort beats. Zijn stem geluid is ook goed en licht goed in het gehoor.

Maak SB vocals en jij achter de boards.

Prima toch

Allereerst wil ik zeggen dat ik de beat puik vind. Hij is véél te repetitief, daarom ben ik niet enthousiaster. Daarnaast kan ik zeggen dat ik ook geen bewonderaar van je stem ben, maar dat een rapper van mij best een aparte stem mag hebben. In ieder geval: er zit potentie in. Ik heb bijvoorbeld het idee dat je je stemgebruik nog wel evenwichtiger zult weten te krijgen, waardoor je niet zo hoeft te leunen op dubbele vocalen, of hoe je dat ook in hiphopjargon noemt.

Social_Mask
Wat mooi verwoord weer, Sjaak .

Ik ben het wel eens met de beide heren hier boven mij. Beat is vrij relaxt al ben ik nog steeds niet zo weg van je raps, maar hey; ik vind Aesop Rock ook niet al te veel dus wat weet ik nou. Die SB vond ik wel erg goed klinken, dar zit zeker potentie in. Verder is het een aardig nummer.

Frostyx
Je hoort dat je niet Engels bent... dat is not done...
Je stem valt wel mee, ik bedoel Lil'Wayne heeft het ook ver geschopt ?

raffael77
Frostyx schreef:
Je hoort dat je niet Engels bent... dat is not done...
Je stem valt wel mee, ik bedoel Lil'Wayne heeft het ook ver geschopt ?

Je gaat hem toch niet vergelijken met Wayne. dat vind ik nou te ver gezocht. Ik snap je standpunt wel maar Wayne maakt gewoon kut muziek en kan al helemaal niet rappen. Hij brabbelt maar wat.

Dat is bij hun helemaal niet aan de orde en hun stemmen klinken niet nederlands en als het dan wel zo is is het heeeeeel lichtjes te horen bij rhymes maar SB heeft gewoon een dope stem

Hehe, die sample ken ik al van D-sisive's EP 'The Book'. Waarschijnlijk omdat ik die beat meer gewend ben, vind ik die dan ook beter dan deze. Verder vind ik jouw enthiousasme wel leuk, maar probeer misschien eens iets minder... 'druk' te rappen. Het is iniedergeval niet helemaal 'mijn' soort flow.

Ik vind dat gezeur bij elke Nederlander die in het Engels rapt dat je hoort dat hij geen 'native speaker' wel heel typisch. Volgens mij komt dat 50% van de keren doordat men weet dat hij geen native speaker is. Verder is het natuurlijk bij sommigen wel meer terecht dan bij anderen, maar toch, vind het opvallend dat dezelfde comment overal staat.

Chrisseh schreef:

Ik vind dat gezeur bij elke Nederlander die in het Engels rapt dat je hoort dat hij geen 'native speaker' wel heel typisch. Volgens mij komt dat 50% van de keren doordat men weet dat hij geen native speaker is. Verder is het natuurlijk bij sommigen wel meer terecht dan bij anderen, maar toch, vind het opvallend dat dezelfde comment overal staat.

Aaiight, thanks voor de vele reacties! Ik krijg vaak comments op mijn stem, sommigen vinden het verschrikkelijk, anderen vinden het juist dope. Het is een smaak ding I guess. Ik denk ook dat ik nu op het punt ben dat ik het allemaal wel onder de knie heb, maar dat het er gewoon ligt of het mensen hun smaak is. En ja, ik hoor ook nog steeds accent, maar ik vind het niet storend meer, of in ieder geval verbeterd. Natuurlijk kan het altjid beter, en zal ik ook zeker eraan werken om het te perfectioneren maar ik ben blij dat ik dit punt in ieder geval heb bereikt.

Ik ben ook pas 16 dus moet mijn stem nog wat lager worden, ik vind hem nu nog vaak iets te hoog. En yez, SB heeft een erge sexy stem hehe. Nja, voor de mensen die dit wel echt dope vinden, alle beats zijn af, de meeste teksten ook en het is nu gewoon een kwestie van alles opnemen, en er 1 geheel van maken. En dan kunnen we een vol album droppen

Edit: En over Lil Wayne's stem, ik hou mezelf liever het voorbeeld van Lil' Dap voor. Als hij met zijn stem door kan breken dan kan ik dat zeker ook haha.

Chrisseh schreef:

Bij sommige mensen, zoals je al zei, hoor je goed dat het een Nederlander is zonder te weten dat hij het is. Bij Korhymes vind ik dat reuze meevallen. Mensen uit het noorden van Nederland hebben een bepaalde tong of uitspraak die het Engels gewoon niet optimaal laat klinken. Dan kunnen jullie me voor gek verklaren (in het zuiden is het overigens ook zo hoor, maar beduidend minder dat heb ik gemerkt), maar door ervaring weet ik waar ik over praat.

Het kan ook gewoon zijn dat bepaalde mensen er zich de moeite niet voor nemen of er gewoon geen "feel" voor hebben.

@ Korhymes: Lil' Dap had net zoals lil wayne heel erg de beats mee. Het 2e album van Group Home die geen 1 Premo-beat had was een stuk minder succesvol.

Lil' Dap heeft naast een irritante stem ook gewoon een ontzettend belabberde flow en een erg lage tekstvaardigheid. Ik kan er met mijn hoofd ook niet bij dat er überhaupt iemand beats voor die gast (en die andere, die al niet veel beter is) wil maken. Dat het dan uitgerekend Premo is die het toch doet, is eigenlijk gewoon te gek voor woorden.

Dus: waarom vergelijk je jezelf met Lil' Dap?! Hou het dan bij Aesop Rock.

Lil'Dap verkloot het nummer I'm the Man aardig. Op Youtube vinden ze hem op de Gangstarr posse cuts het hardst komen, terwijl Jeru vele malen harder komt.

Ik heb nu zelf ook een track gemaakt. Nu kan ik voor geen meter rappen, maar ik vond het wel leuk om te doen. De beat is van Julian en was al eerder te bewonderen op The House of Horror. Dit is niet geschikt voor de users die niet zo van R&P humor houden. Daarnaast is het geschikt voor 12 jaar en ouder.

MC Robhef - Een Kaassoufflé, Gewoon Omdat het Kan download je hier:

http://www.zshare.net/audio/650568564c4a8926/

MC Robhef in du building!
Een ouwe stof vergaarde beat van mij weer totaal tot leven gebracht door 's werelds origineelste rapper.

9/10 (omdat je mijn naam verkeerd uitsprak, tot 2 keer aan toe zelfs)

Het zal niet meer gebeuren Djulian.

Robhef zorgt voor ophef.

Frostyx
Robhef komt harder nog dan op het tieske lied

Zshare doet bitch.

Waar? Dat wil ik zien .

Zshare doet het bij mij ook niet.
Maar gelukkig heb ik de track van de Main Man himself al gekregen.

MJ_DA_MAN schreef:
Zshare doet bitch.

Blijkbaar ligt dat aan mij, iedereen krijgt te zien dat de pagina het niet doet behalve ik. Dit is al de tweede link die ik plaats... Maar ik heb aan Julian gevraagd of hij hem wil uploaden (tot nu toe hebben een aantal users de track via msn gekregen).

Edit. Ik ga het zelf even via megaupload doen.

De hoofdpagina van Zshare kan ik ook niet openen.

Oké, Julian dus ook niet. Maar ja jullie wonen dan ook in respectievelijk Brabant en Limburg.

Nu een megaupload link

Ik heb de titel wat aangepast, maar origineel heet het nog steeds: Een Kaassoufflé, Gewoon Omdat het Kan

Dj2Jelle

Wat een meesterlijk accent om een kutverhaal mee te vertellen.

Ik ben een clown

RedLightCityBoy
je accent.

Je accent is inderdaad echt verschrikkelijk, Rob

Jammer dat Megaupload het wel deed.

Dj2Jelle
Ja echt he

Fidelodelientje
*Eens is met MJ*

Ik zei al dat het niet voor mensen zonder humor was, en ook waarschuwde ik ervoor dat ik niet kan rappen. Niet je geld terug vragen als iets gratis is.

Frostyx
Niet haten gewoon op zijn creatieve uitspattingen. Het was geniaal jullie zijn gewoon asfkljg\ ;ldtjiaptgj\sep'tiawt'py{} _jtpawjtás\ifge jyhg'p\stekgmo

Gast
geplaatst: vandaag om 09:37 uur

geplaatst: vandaag om 09:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.