MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / MusicMeter Rap Crew

zoeken in:
Rhythm & Poetry schreef:
Ik heb mijn beste nummer tot nu toe maar op zshare gezet, dus nu kan iedereen het alvast beluisteren. Deze komt dus ook op mijn aankomende EP: Zakdoekje Leggen, Waardeloze Rapper.

Klik en luister
Een mooi nummer 5 sterren.

Harco

Mijn fanbase word alleen maar groter en dan heeft MJ nog niet eens mijn Duitstalige track gehoord. Rini Voets voorspelde het al, het ziet er naar uit dat hij gelijk gaat krijgen en dat ik inderdaad de grootste MC van NL word. Niet slecht voor iemand van 1,80.

RedLightCityBoy schreef:

PS: Kan iemand mij een lijstje geven met wie welke beat heeft gebakt? alvast dank.

Bij deze:
Ante Mortem: Stapler
Hectic: Juju
Mystery Bliss: Stapler
Resurrection: Juju
Volt: Stapler
The Strings of Death: Juju

Kanttekening: We helpen elkaar wel in de zin dat we tips/samples geven.

En leuk dat iedereen het zo waardeert . Een eigen label komt er trouwens ooit wel .

Trouwens, ik ben tot de conclusie dat Resurrection en Volt de beste nummers van de EP zijn. Ik merk dat ik toch meer affiniteit begin te krijgen met wat minimalistischere beats, simpelweg omdat dat de ruimte geeft aan het op de voorgrond treden van raps. Die moeten dat wel steengoed zijn natuurlijk.

JLjuju schreef:

Btw, Risskant heeft naar onze beats geluisterd?

Waarom vraag je dat aan ons?

Hij bedoeld het anders. Of het is gewoon een ordinaire typefout.
Ik weet er alles van.

Hehe, altijd wel grappig als Pooiertje een vraag verkeerd opvat . Niet lullig bedoeld, hoor.

RedLightCityBoy
Pooiertje weet het ook wel (hoe juju het bedoelde) alleen hij hamert er strontvervelend op door alsof hij het echt niet weet.

Hm, dat klinkt een beetje wannabe Frosty.

Ik zal jullie maar verwennen met twee nieuwe nummers van me, een maakte ik gisteren en de andere vandaag. Beide komen als het goed is op de EP Zakdoekje Leggen, Waardeloze Rapper te staan.

Klik & beluister hier Ouderwetsch Hollandsch (Prod. by Stoupe the Enemy of Mankind).

Klik & beluister hier De Volgende Episode (Prod. by Dr. Dre).

RedLightCityBoy
MJ_DA_MAN schreef:
Hm, dat klinkt een beetje wannabe Frosty.

explain yourself. EDIT: o bedoel je dat pooiertje frostyx na doet?

Of andersom, kan natuurlijk ook.

RedLightCityBoy
Bedoel je nu dat Frostyx Pooiertje na deed...
of dat je mij een wannabe vindt?

Misschien moet je wat duidelijker zijn in je uitleg.

Ik denk dat vrijwel iedereen het toch wel begrijpt. Maar ja, ik bedoel dus dat Pimpje een beetje wannabe Frosty doet, mocht ie de vraag zogenaamd niet begrijpen. Het kan natuurlijk ook zijn dat Frosty Pimp nadeed, vandaar het ''of andersom''.

RedLightCityBoy
Ik begreep het wel alleen ik check altijd even voor de zekerheid.

RedLightCityBoy
Rhythm & Poetry schreef:
Klik & beluister hier Ouderwetsch Hollandsch (Prod. by Stoupe the Enemy of Mankind).

Dit nummer vind ik weer zeer amusant. De kip-imitatie is ook wel geslaagd te noemen. De verses moeten we niet meer quote, dat het geniaal is staat vast. En die imitatie op het eind... Appa in In de noordside?

Rhythm & Poetry schreef:
Klik & beluister hier De Volgende Episode (Prod. by Dr. Dre).

Best een heerlijk nummer. In dit nummer laat je ons echt horen dat je ook flow hebt. kan niet anders zeggen dan dat ik benieuwd ben naar je albums of eps enzo. en ik zit ook wel te wachten op een colab met De Jeugd van Tegenwoordig.

Die laatste twee regels zijn niet meer als imitatie bedoeld, heel die verse doe ik gewoon op zijn Jus Allahs.

Dit is een imitatie, inflatie,
een natie, ik raak uit de gratie.
Waarom blijf ik zo rappen?
als ik ook kan gaan steppen.

Die laatste 2 regels staan er zeg maar los van. Of bedoel je het gedeelte daarna nog? Dat ik what-wh-wh-what-what schreeuw? Dat is dan weer meer een Vinnie Paz imitatie.

Verder bedankt voor je geweldige commentaar.

RedLightCityBoy
Ik bedoel dat stuk waarin je Jus Allah na deed (ken Jus niet) dus weet ook niet dat hij zo rapt. Appa in ieder geval ook. Kijk eens mijn reactie bij de video: YouTube - THC - In de Noordside dan moet je ff luisteren hoe erg hij op die manier rapt.

Nah, hij doet het sowieso veel sneller dan dat ik het doe. Maar check Jus Allah maar (de 2de verse): YouTube - Jedi Mind Tricks - Deathbed Doctrine LYRICS.

Harco
Haha, Jus Allah.

Het leuke is dat het op hetzelfde tekstuele niveau is als de Jus Allah van dit moment.

Dat is wel de bedoeling van een imitatie. Of bedoel je ook mijn overige raps?

In eerste instantie eigenlijk niet, maar nu je het zeg: idd de rest ook.

Dat ben ik niet met je eens, ik ga meestal veel dieper op onderwerpen in dan Jus Allah. Hier wat quotes van mijn laatste 2 tracks:

Het leven is als het Varen in een boot,
alleen geen water en je gaat dood.
Metaforen daar was ik nooit goed in,
en tegenwoordig eigenlijk evenmin.
Punchlines idem dito,
ze zijn wel dik maar niet als don vito.

Vissen zijn vogels als ze vliegen,
ik kan me vergissen,
maar vliegen zijn geen vissen.

20 jaar en ik heb echt wel een schaar,
Bokken zijn raar, Robhef is volstrekt normaal.
Ik ben niet kaal maar heb wel haar,
ik heb een koe en ook een paard.
Een openhaard, een staart, een taart,
van daar een kaart, ik ben behaard.
En ik heb een relatie met meneer Aart,
hij heeft geen snor en ook geen baard.

Met alle respect maar zulke grote lyricale uitspraken die een verrijking zijn voor de hiphopscene hoor ik Jus Allah zo snel niet maken.

Lang leven zelfverheerlijking.

Rhythm & Poetry schreef:
Wat vond hij er van?

Hij vond dat we beats naar hem mochten sturen.

En Pooiertje, doe niet zo 14 jarig.

En Rob geniale tracks JEZ!

JLjuju schreef:
(quote)

Hij vond dat we beats naar hem mochten sturen.

En Pooiertje, doe niet zo 14 jarig.

En Rob geniale tracks JEZ!

1 JEZ

Je Eet Zalf, mensen die zalf eten weten meestal niet zelf.

Persoon 1: Je weet toch?
Persoon 2: Nee man.
Persoon 1: JEZ!

Bedenker: Sander "Stapler" Brouwer.

Aldus Urban Dictionary

PEAAACE

MJ_DA_MAN schreef:
Hehe, altijd wel grappig als Pooiertje een vraag verkeerd opvat . Niet lullig bedoeld, hoor.

Ik snapte (natuurlijk) heus wel wat hij bedoelde, ik vond het gewoon leuk om erop te reageren (Ik zeg toch ook niet: Ik eet nu bitterkoekjes??)

Rhythm & Poetry schreef:
Dat ben ik niet met je eens, ik ga meestal veel dieper op onderwerpen in dan Jus Allah. Hier wat quotes van mijn laatste 2 tracks:

Het leven is als het Varen in een boot,
alleen geen water en je gaat dood.
Metaforen daar was ik nooit goed in,
en tegenwoordig eigenlijk evenmin.
Punchlines idem dito,
ze zijn wel dik maar niet als don vito.

Vissen zijn vogels als ze vliegen,
ik kan me vergissen,
maar vliegen zijn geen vissen.

20 jaar en ik heb echt wel een schaar,
Bokken zijn raar, Robhef is volstrekt normaal.
Ik ben niet kaal maar heb wel haar,
ik heb een koe en ook een paard.
Een openhaard, een staart, een taart,
van daar een kaart, ik ben behaard.
En ik heb een relatie met meneer Aart,
hij heeft geen snor en ook geen baard.

Met alle respect maar zulke grote lyricale uitspraken die een verrijking zijn voor de hiphopscene hoor ik Jus Allah zo snel niet maken.

Lang leven zelfverheerlijking.

Met alle respect, maar ik vind dit best wel skeere lines hoor
Ik ben niet kaal maar heb wel haar?
En wtf kan het mij schelen dat je een open haard hebt, of een taart, en wat doet meneer Aart nou in je lines?
Nee, dit kan mijn broertje van 13 ook wel over 3 weken, voor zijn Sinterklaasgedichten

Dat is du Robhef style.
Jelle (DJ2Jelle), ik, David (niet van Mume) en Rob (R&P) weten.

Het idee is dus gewoon teksten schrijven die zoveel mogelijk onzin bevatten en nergens over gaan.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:00 uur

geplaatst: vandaag om 21:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.