MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / MusicMeter Rap Crew

zoeken in:
Harco
Heb je de EP al beluisterd? Dan moet "Nightmare" je alleen al bekend voorkomen.

En kom op, de hoes kent toch overduidelijk vergelijkingen met Psycho van Hitchcock? Dat huis bij nacht en een schreeuwende blonde vrouw.

Ik ben de EP nu net wat halfslachtig aan het luisteren, dus de nachtmerrie-clue moet blijkbaar nog komen...

En ik wist voor het googlen daarnet niet wie Hitchcock was. Laat staan dat ik een filmtitel wist, waarbij bekend zijn met de inhoud al helemaal ondenkbaar is. Op het gebied van films ben ik een zeer rudimentair figuur. Het interesseert me werkelijk geen hol. Het is dus niet al te verwonderlijk dat ik jouw opmerking niet kon plaatsen.

Harco
Dat "Nightmare"-gedeelte begint bij, uit mijn hoofd, 0:45 op de titeltrack.

En misschien volgende keer eens van tevoren gaan googlen voordat je je publiekelijk gaat afvragen waar die opmerking ineens vandaan kwam.

Harco schreef:
Dat "Nightmare"-gedeelte begint bij, uit mijn hoofd, 0:45 op de titeltrack.

En misschien volgende keer eens van tevoren gaan googlen voordat je je publiekelijk gaat afvragen waar die opmerking ineens vandaan kwam.

Oké.

Dat is totaal onlogisch om nu te stellen, omdat ik de desbetreffende opmerking ook na vooraf googlen niet gevat had. Ik denk sowieso dat de meeste mensen het door jou beoogde verband niet gelegd hadden. Vandaar deze wel degelijk logische opmerking: je mag wel wat onhullender zijn in je opmerkingen.

Harco
Iedereen die die film gekeken heeft, weet waar ik het over heb.

Degenen die hem niet snappen, lezen toch mooi over het bericht heen? Jij bent de eerste die erover valt. Maar goed, laten we een deal sluiten: typ jij de volgende keer gewoon fatsoenlijk Nederlands (niet dit formele gewauwel, we zitten op een forum, remember?), dan ben ik de volgende keer onthullender in mijn opmerkingen.

Daag, Sjaak.

Sorry Sjaak hierbij moet ik je toch een keer ongelijk geven. Het is wel degelijk een knipoog naar Hitchcock. En met alle respect maar ik vind het best wel beschamend dat je zelfs die naam überhaupt niet kent, het interesseert mij trouwens wel een hol.

Trouwens leuk om al deze reacties te lezen .

RedLightCityBoy
Tape klinkt stukken beter dan de vorige! keep it up! Ben helemaal weg van dat belletje (of bliepje) in the Strings of Death.

Stapler schreef:
Sorry Sjaak hierbij moet ik je toch een keer ongelijk geven. Het is wel degelijk een knipoog naar Hitchcock. En met alle respect maar ik vind het best wel beschamend dat je zelfs die naam überhaupt niet kent, het interesseert mij trouwens wel een hol.

Trouwens leuk om al deze reacties te lezen .

Ik ontken toch ook helemaal niet dat het een knipoog naar Hitchcock is? Ook verwerp ik het helemaal niet wanneer anderen wel geïnteresseerd zijn in films...

Akkoord, maar dat verband leggen de meeste echt wel die Psycho (klassieker!) kennen.

Dudes,
fuck the drama
Roll a bomba.

en thanks RLCB

Ik heb mijn beste nummer tot nu toe maar op zshare gezet, dus nu kan iedereen het alvast beluisteren. Deze komt dus ook op mijn aankomende EP: Zakdoekje Leggen, Waardeloze Rapper.

Klik en luister

RedLightCityBoy
best wel dope.

Timbaland had die in 1843 al voor mij geproduceerd. 07.48 in de ochtend om precies te zijn. Maar volgens mijn trouwe fans maak ik een duidelijke groei door.

RedLightCityBoy
Het klinkt inderdaad wat gelikter. Niet slechter maar anders...

Bij Juju & Stapler - Ante Mortem: Beat Tape (2009):

Ik heb Ante Mortem: Beat Tape nu meerdere draaien gegevem. Het begin met Ante Mortem vind ik niet geweldig, vind het mede door de drum wat flets klinken. Daarna gaat de EP meteen een niveau omhoog als Julian fraaie strijkers laat horen op Hectic en Sander een koor heeft uitgenodigd op Mystery Bliss, dit zorgt voor de nodige spanning. Resurrection kent met name een fijn tempo, de drums zorgen er wel voor dat ik in beweging kom, de sample vind ik minder bijzonder maar stoort absoluut niet. Voor The Strings of Death valt min of meer het zelfde te zeggen, bij beide beats had ik overigens zo iets van: dit heb ik al eens eerder van jullie gehoord. Maar dat kan kloppen aangezien ik regelmatig een bestandje van jullie krijg via msn, dus is het onzinnig om daar over te zeuren. Het slotakkoord met Volt vind ik echter briljant. Om een woord als ‘meesterwerk’ te gebruiken vind ik weliswaar te ver gaan, maar ik vind het toch een tamelijk briljante beat. Met name de uitgekozen sample is er voor mij een om de vingers bij af te likken.

Julian en Stapler hebben beide een duidelijke groei doorgemaakt. Het vorige album was ook al erg vermakelijk, maar dit is weer een stuk professioneler. Overigens ga ik dan ook kritischer oordelen, want hoewel ik dit album beter vind, behoud ik ook mijn 4* bij The House of Horror. Maar de samples worden vaak leuker verwerkt, er zitten meer verrassende elementen in, het tempo ligt hoger en over het algemeen creëren de twee beatbakkers een veel voller geluid. Verder blijven ze nog altijd zeer sfeergevoellig en verweken ze de spanning nog altijd erg goed in de muziek.

Ante Mortem: Beat Tape is uiteindelijk dus een prima EP geworden, er is zeker nog werk aan de winkel voor beide heren maar dat ze talent hebben bewijzen ze zeker. Ik ben benieuwd hoe dit klinkt met rappers op de beat en heb nu al zin in het aankomende album.

01. Volt: 9
02. Hectic: 8,25
03. Mystery Bliss: 8,25
04. Resurrection: 7, 25
05. The Strings of Death: 7
06. Ante Mortem: 6

Alweer bedankt Rob voor de uitgebreide review .

En bedankt RLCB voor de tape op mume knallen!

RedLightCityBoy
Juju & Stapler, ik ben verrast!

De tape klinkt erg lekker in het gehoor. De mastering klinkt stukken beter dan op de vorige plaat. (dan bedoel ik met name het lekkere samenspel tussen de bas en de samples). De beats geven stuk voor stuk een lekkere machtige en duistere sfeer door aan de luisteraar. Ik zie een opgefockte Vinnie Paz bijvoorbeeld al helemaal over een beat als Hectic ( ) rappen! toch lijkt mij een snare op Hectic beter inplaats van een clap. Ik denk dat dat toch iets meer zou passen...Net als R&P ben ik ook wel enorm benieuwd naar de LP met raps erover. Blijf vooral doorgaan met het maken van muziek. Blijf experimenteren... zo zullen jullie denk ik nog meer groeien! 3.5* van mijn kant.

PS: Kan iemand mij een lijstje geven met wie welke beat heeft gebakt? alvast dank.

Het album van Juju & Stapler is van MuMe verwijderd omdat het niet voldeed aan de toevoegnormen alhier. Het album is niet te koop geweest en er is absoluut geen media aandacht voor geweest.

RedLightCityBoy
Toch best vreemd want een last.fm link naar een album dat in eigen beheer is uitgebracht is voldoende.

Aan de ene kant misschien wel te begrijpen, maar de ene mod keurt het wel goed en de andere niet. Daarnaast vind ik het erg jammer en een gemis voor de site dat het album er af is gehaald.

Inderdaad een dieptepunt in de historie van MuMe

Het is gewoon een geval van meten met twee maten; er staan genoeg platen op die ook niet aan de regels voldoen, alleen zijn deze artiesten geen lid van MuMe waardoor het minder opvalt.

RedLightCityBoy
Precies! maar dat vind ik dan geen reden om het sneller te verwijderen..

Alleen als het consequent gebeurd, wat dus niet het geval is. En ja, ik weet dat het soms moeilijk te bepalen is, maar dat is imo geen volwaardig excuus.

RedLightCityBoy schreef:
Toch best vreemd want een last.fm link naar een album dat in eigen beheer is uitgebracht is voldoende.

Een last.fm link is niet voldoende. Daar kan iedereen die maar wil wat uploaden.

MJ_DA_MAN schreef:
Het is gewoon een geval van meten met twee maten; er staan genoeg platen op die ook niet aan de regels voldoen, alleen zijn deze artiesten geen lid van MuMe waardoor het minder opvalt.

Het kan altijd zijn dat er wat tussendoor sijpelt, maar bij mijn weten is er voor de andere Eigen Beheer-releases wel media-aandacht geweest (de laatste die ik heb toegevoegd stonden bv. op de 3voor12-luisterpaal).

Ik ben het eens met de hier genomen beslissing, zie de argumenten, en heb ook niet het idee dat de desbetreffende criteria, 'media-aandacht' en 'verkoop', inconsequent worden toegepast door de moddereters.

Laat het een motivatiebron zijn. Ik bedoel: op MuMe staan is natuurlijk een heuse eer. Tenminste, op deze manier wel.

lambf
Start een eigen label zou ik zeggen.

RedLightCityBoy
Juist en iedereen die muziek maakt op musicmeter kan dan op dat label. en via hiphopleeft krijgt het dan aandacht.

Mume toch

Btw, Risskant heeft naar onze beats geluisterd? Is dat voldoende aandacht?

Wat vond hij er van?

Gast
geplaatst: vandaag om 01:51 uur

geplaatst: vandaag om 01:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.