Genres / Hip-Hop / Hiphop albumhoezen en booklets, Cd (uiterlijk)
zoeken in:
0
geplaatst: 25 januari 2011, 18:45 uur
Ik zit te kijken wat het is, maar kom er niet uit... (hoeft natuurlijk ook niet iets te zijn).
Erg mooi!

Erg mooi!

0
toris
geplaatst: 25 januari 2011, 19:09 uur
Ik neem aan dat het wel iets is, het zal wel op het woord Rainbow duiden, met die kleuren ed. Als het niks zou voorstellen vind ik het maar leukdoenerij dat niks met het album te maken heeft. Het ziet er natuurlijk wel top uit!
0
geplaatst: 25 januari 2011, 20:24 uur
Inderdaad een prachtige hoes. Die moet je eigenlijk op vinyl hebben.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 25 januari 2011, 20:32 uur
toris schreef:
Als het niks zou voorstellen vind ik het maar leukdoenerij dat niks met het album te maken heeft. Het ziet er natuurlijk wel top uit!
Als het niks zou voorstellen vind ik het maar leukdoenerij dat niks met het album te maken heeft. Het ziet er natuurlijk wel top uit!
Mijn God.

Ik vind het ook fraai. Deed me een beetje denken aan de hoes van Nujabes die hier ook staat.
0
geplaatst: 25 januari 2011, 20:38 uur
toris schreef:
Als het niks zou voorstellen vind ik het maar leukdoenerij dat niks met het album te maken heeft.
Ooit van kunst gehoord?Als het niks zou voorstellen vind ik het maar leukdoenerij dat niks met het album te maken heeft.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 25 januari 2011, 20:52 uur
Ik vind hem ook wel nice, niet echt uitzonderlijk ofzo. Die van Metaphorical Music vind ik wel stukken mooier.
Als het niks voorstelt is het trouwens juist geen kunst
dan is het gewoon design.
Als het niks voorstelt is het trouwens juist geen kunst
dan is het gewoon design.
0
geplaatst: 25 januari 2011, 23:07 uur
Alles kan kunst zijn, want voor de een stelt het wel wat voor en voor de ander niet. En alle kunst is design! 

0
toris
geplaatst: 25 januari 2011, 23:15 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ooit van kunst gehoord? Ja, en ik zeg ook dat ik het als plaatje mooi vind, maar dat ik het niet veel te maken vind hebben met hiphop. Ik krijg het gevoel dat hij een willekeurig plaatje ( dat er bijzonder goed uit ziet ) heeft gepakt, er zijn naam bij heeft gezet, en klaar is kees.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 25 januari 2011, 23:30 uur
Dit klinkt misschien heel gek, maar dat gevoel heb ik ook.
0
geplaatst: 25 januari 2011, 23:35 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ooit van kunst gehoord? Kunst moet naar mijn mening wel iets voorstellen of iets met je doen, hoe abstract het ook is... deze hoes is gewoon een en al vaag gedoe en ik zie er helemaal niks in. Dan kan het wel wat leuke kleurtjes hebben, maar dan valt het voor mij ook onder de leukdoenerij.
0
geplaatst: 26 januari 2011, 00:08 uur
Maar jij weet de betekenis erachter (nog) niet, toch? Misschien stelt het wel wat voor. En zoals ik al zei: wat een afbeelding met je doet en voor je betekent verschilt per persoon, dus het is altijd kunst. Ik ken genoeg dingen die ook iets zouden moeten voorstellen, maar wat er ook niet uit af te leiden valt. Maar ja, boeie. Het is en blijft een vette cover! 
En waarom zou het hip-hop moeten zijn, toris? De covers van bijv. Nujabes stralen ook alles behalve hip-hop uit.

En waarom zou het hip-hop moeten zijn, toris? De covers van bijv. Nujabes stralen ook alles behalve hip-hop uit.

0
geplaatst: 26 januari 2011, 00:13 uur
Ik zeg ook niet dat het geen kunst is of dat het niks voorstelt. Ik zeg alleen dat ik er niks in zie (tenminste, zo bedoelde ik het). Ik ben ook benieuwd wat Talib Kweli ermee bedoelt.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 26 januari 2011, 00:20 uur
Ik vind iets pas echt kunst als het ook met een bepaalde bedoeling is gemaakt. Niet als je zo maar even een mooi ontwerpje maakt voor een leuk t-shirt, om maar wat te zeggen... Als die cover 'gewoon een mooi plaatje' is, vind ik het geen kunst.
Maar goed, we dwalen af.
Maar goed, we dwalen af.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 26 januari 2011, 00:25 uur
Wat je volgens mij op de hoes ziet is een plas water, als gevolg van een beetje regen. We weten allemaal wat een 'gutter' is. Al die verschillende kleuren moeten de reflectie van een regenboog voorstellen. Dat is het verband tussen de hoes en de titel. Gutter Rainbows wil zeggen dat je in iets naars, zoals velen regen ervaren, ook wel eens iets moois kunt zien: een regenboog. Iets wat je door moeilijke tijden heen helpt. (Het is een metafoor.) Beetje zoals 'every cloud has a silver linling'. Talib Kweli zelf heeft hoogstwaarschijnlijk ook zwarte tijden gekend, maar heeft zijn regenboog gevonden: muziek/hiphop. En dat is dan het zwarte gedeelte.
Of zoiets. Maar wat maakt het uit; het ziet er 'leuk' uit, mede door het kleurgebruik. Dat moet voldoende zijn.
Of zoiets. Maar wat maakt het uit; het ziet er 'leuk' uit, mede door het kleurgebruik. Dat moet voldoende zijn.
0
toris
geplaatst: 26 januari 2011, 09:23 uur
Ulfat-e-Zulmat schreef:
Ik zie het er allemaal niet zo in, maar laten we het maar bij het laatste houden, want daar zijn we het over eens.
0
toris
geplaatst: 26 januari 2011, 09:26 uur
Silky & Smooth schreef:
Maar jij weet de betekenis erachter (nog) niet, toch? Misschien stelt het wel wat voor. En zoals ik al zei: wat een afbeelding met je doet en voor je betekent verschilt per persoon, dus het is altijd kunst. Ik ken genoeg dingen die ook iets zouden moeten voorstellen, maar wat er ook niet uit af te leiden valt. Maar ja, boeie. Het is en blijft een vette cover!

Ik vind hetzelfde van Nujabes, hoewel zijn muziek er wel net iets beter bij past. Denk hier eens over na: stel 50 cent neemt een kunstschilder in dienst, die maakt een prachtige afbeelding voor hem, en dan zet 50 cent zijn naam erop. Vind je het dan nog steeds zo mooi?
Ulfat-e-Zulmat schreef:
Ik zie het er allemaal niet zo in, maar laten we het maar bij het laatste houden, want daar zijn we het over eens.
0
geplaatst: 26 januari 2011, 10:54 uur
Ik dacht dat de rechtervorm een soort poort was (met een 3 erboven), en links een vervormde persoon. Misschien verklaart de muziek het een beetje, die heb ik namelijk nog niet beluisterd.
Ik vind het wel kunst. Vooral omdat het je nieuwsgierig maakt wat er achter zit. Dat is naar mijn inzien een veel sterker resultaat als bijvoorbeeld een cover van Talib met een regenboogje erachter.
Ik vind het wel kunst. Vooral omdat het je nieuwsgierig maakt wat er achter zit. Dat is naar mijn inzien een veel sterker resultaat als bijvoorbeeld een cover van Talib met een regenboogje erachter.
0
geplaatst: 26 januari 2011, 14:31 uur
Volgens mij is het iets als een plas water in de goot, als water vuil is en er drijft een of ander vluchtig solvent in (bijvoorbeeld benzine) krijg je vaak rare patronen en kleuren in het water. Daar lijkt het voor mij althans op, je zou dat dan een gutter rainbow kunnen noemen, een op het eerste zicht chaotisch geheel van kleuren en vormen waar toch iets gestructureerd als een regenboog in te herkennen valt. Geen echter rainbow maar een gutter rainbow... Anyway dat is het dichtste dat ik in de buurt kan komen van iets wat op een uitleg ervoor lijkt. Het kan ook een totaal andere betekenis hebben... Want ik zie ook een soort berglandschap met een soort van noorderlicht erboven en in het zwarte gedeelte een warboel met een 3 boven en een misvormde arm aan de linkerkant.
0
geplaatst: 26 januari 2011, 19:35 uur
Wie heeft hier de Deluxe Edition van Atmosphere - When Life Give You Lemons, You Paint That Shit Gold? Zo ja, wat zijn de extra's? 

0
geplaatst: 26 januari 2011, 19:57 uur
Arrie schreef:
Ik vind het prachtig en sfeervol, dus boeiend of het iets betekend; totaal niet (meer) relevant dan.(quote)
Kunst moet naar mijn mening wel iets voorstellen of iets met je doen, hoe abstract het ook is... deze hoes is gewoon een en al vaag gedoe en ik zie er helemaal niks in. Dan kan het wel wat leuke kleurtjes hebben, maar dan valt het voor mij ook onder de leukdoenerij.
0
toris
geplaatst: 26 januari 2011, 20:32 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ik vind het prachtig en sfeervol, dus boeiend of het iets betekend; totaal niet (meer) relevant dan. Dat slaat echt nergens op. Dus als een album cover er goed uit ziet, maakt het niet uit bij wat voor album het hoort? Dus bij een hardcore hiphop album van vinnie paz zou volgens jou ook een rustige sfeervolle afbeelding passen die er dan wel toevallig goed uit ziet?
0
geplaatst: 27 januari 2011, 09:18 uur
Dit is zou krom dat ik er niet eens op in kan gaan. Dus het slaat nergens op dat het voor mij niets uitmaakt of een cover daadwerkelijk iets betekend/voorstelt omdat ik hem mooi en sfeervol (wat uiteraard aansluit op het album zelf) vind?
0
geplaatst: 27 januari 2011, 16:17 uur
Kunst hoeft niet altijd iets voor te stellen, al ben ik niet meteen een kunstminnend persoon en dus niet bepaald goed geplaatst om dit te zeggen. Maar een combinatie van kleuren en vormen kan even geniaal zijn zonder dat het meteen iets voorstelt niet dan ? Zeker voor een albumhoes, het past bij de rustige sfeer van het album
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 27 januari 2011, 22:54 uur
Het is betekent, MJ. Stam + t. Just helping a brother out.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 11:53 uur
Ulfat-e-Zulmat schreef:
Het is betekent, MJ. Stam + t. Just helping a brother out.
Nogal logisch idd, en dat terwijl ''voorstelt'' wel goed ging.Het is betekent, MJ. Stam + t. Just helping a brother out.
0
toris
geplaatst: 28 januari 2011, 15:32 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Dit is zou krom dat ik er niet eens op in kan gaan. Dus het slaat nergens op dat het voor mij niets uitmaakt of een cover daadwerkelijk iets betekend/voorstelt omdat ik hem mooi en sfeervol (wat uiteraard aansluit op het album zelf) vind?
Dit is zou krom dat ik er niet eens op in kan gaan. Dus het slaat nergens op dat het voor mij niets uitmaakt of een cover daadwerkelijk iets betekend/voorstelt omdat ik hem mooi en sfeervol (wat uiteraard aansluit op het album zelf) vind? Dat miste ik in je bericht, je zei toen niet dat het op het album aan moest sluiten, daarom vond ik het zo raar.
MJ_DA_MAN schreef:
Ik vind het prachtig en sfeervol, dus boeiend of het iets betekend; totaal niet (meer) relevant dan.
Ik vind het prachtig en sfeervol, dus boeiend of het iets betekend; totaal niet (meer) relevant dan.
0
Mb.
geplaatst: 28 januari 2011, 16:02 uur
Ik vind die hoes van Talib ongelofelijk lelijk. Het lijkt net of hij met wat inkt heeft lopen kliederen. De betekenis erachter maakt wat mij betreft de hoes niet beter. Het zal vast zo'n clichématig idee zijn als Ulfat voorstelt. Talib is niet vies van clichés. Overigens is kunst maar een relatief begrip. Wat de één als kunst ziet, hoeft de ander niet zo te zien.
Dan zou er tenminste nog iets goed zijn aan alles waar 50 cent mee te maken heeft. Ja, ik kon het niet laten.
toris schreef:
Ik vind hetzelfde van Nujabes, hoewel zijn muziek er wel net iets beter bij past. Denk hier eens over na: stel 50 cent neemt een kunstschilder in dienst, die maakt een prachtige afbeelding voor hem, en dan zet 50 cent zijn naam erop. Vind je het dan nog steeds zo mooi?
(quote)
Dan zou er tenminste nog iets goed zijn aan alles waar 50 cent mee te maken heeft. Ja, ik kon het niet laten.
0
toris
geplaatst: 28 januari 2011, 16:06 uur
Mb. schreef:
Ik vind die hoes van Talib ongelofelijk lelijk. Het lijkt net of hij met wat inkt heeft lopen kliederen. De betekenis erachter maakt wat mij betreft de hoes niet beter. Het zal vast zo'n clichématig idee zijn als Ulfat voorstelt. Talib is niet vies van clichés. Overigens is kunst maar een relatief begrip. Wat de één als kunst ziet, hoeft de ander niet zo te zien.
Behalve dat ik de hoes niet lelijk vind, ben ik het wel met je uitleg eens.
* denotes required fields.