MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week

zoeken in:
ManMonster
Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Jij denkt toch niet dat iedereen het album daadwerkelijk gaat kopen? Eerst luisteren via een verkregen downloadlink en dan kan de user zelf bepalen of hij/zij het wil kopen. Zo werkt het ook in de andere album van de week topics.

Tja, ik geloof er niet in, downloaden om iets te promoten... geef dan een link naar een online shop waar je de nummers (of snippets) kunt beluisteren, bijna elk nummer staat ook op YouTube dus noodzakelijk lijkt het me niet.. Dat ik in die andere topics er niks over heb gezegd komt omdat ik in die andere topics nog niet gekeken heb (het is dus niet dat ik jou wil persoonlijk aanvallen ofzo). Ik heb de strijd ertegen (downloaden) trouwens al opgegeven, iedereen doet uiteindelijk toch wat ze willen maar ik ben wel van mening dat georganiseerd links rondsturen (zoals hier zou gebeuren en blijkbaar al langer gebeurt in dergelijke topics) eerder de drempel verhoogt om het te kopen dan verlaagt.

Ik zelf ben meer gaan kopen sinds ik aan het downloaden ben, probeer nu toch wel wekelijks iets te kopen waar ik eerst een keer in de paar maanden iets kocht.

Maar zoals jij zegt, mensen bepalen toch zelf of ze iets kopen of downloaden; vandaar kunnen we toch gewoon linkjes doorsturen.

RedLightCityBoy
En wat nou als ze het niet gaan kopen. Is toch ook niet erg?

Het doel van een dergelijk topic is juist om leuke platen die bij de massa onbekend zijn te promoten hier op het forum. Het mooiste is dan natuurlijk dat andere users die platen op zo'n manier kunnen ontdekken en het album daarna kopen als ze overtuigd zijn door de muziek. Zonder downloads zou een topic als dit niet goed werken. Ik zou niet gauw een mij geheel onbekende plaat zomaar aanschaffen en dat dan iedere week.

En op YouTube is best wel wat te vinden maar lang niet alles, met name van minder bekende namen is er vaak niets.

Rene1979
Ik snap ManEater wel maar ben het met de rest eens..Ook ik ben juist meer gaan kopen..Zeker 1 a 2 cd's per week...Plus nog is het tweedehands werk wat ik bij elkaar hossel

raffael77
De linken mogen volgens mij niet hier gedropt worden.
Wel in je PM.

Ik vind dat je anno 2009 toch wel zelf kan zoeken naar albums.

Dus voor mij hoef je geen link te plaatsen en ik doe het zelf ook niet.

Ik download alleen om te checken maar dan vooral bij nieuwe hiphop maar van de oude shit koop ik het zo als het niet te duur is.

Het is mij zelden voorgekomen dat ik een miskoop doe.

Vind je een album leuk dan koop je hem toch gewoon.

Wanneer wordt er een album gedropt?

Dat we de links verzenden via PM lijkt me logisch, staat ook in mijn openingsbericht. Ik wil in het weekend beginnen met dit topic; dus nog even geduld mensen.

- R&P
- Seedorf
- Jacktherapper
- Gekkenhuis
- Jelle
- lambf
- Social_Mask
- reijersen (al zal het zelf inbrengen wat lastiger worden)
- Modder-Eter
- Korhymes
- RedLightCityBoy (Gezellig)
- rene1979
- Nega
- Relax
- Aghora
- Kill
- Raffael77
- kemm
-Jurrien

Rene1979
Moet het eigenlijk een nieuw album zijn? Want dan heb ik voor mijn eerste al een in gedachte:-)

Dat hoeft niet, maar mag natuurlijk wel.

- R&P
- Seedorf
- Jacktherapper
- Gekkenhuis
- Jelle
- lambf
- Social_Mask
- Modder-Eter
- Korhymes
- rene1979
- Nega
- Relax
- Aghora
- Kill
- Raffael77
- kemm
-Jurrien
- JLjuju

Ach what the hack:

- R&P
- Seedorf
- Jacktherapper
- Gekkenhuis
- Jelle
- lambf
- Social_Mask
- Modder-Eter
- Korhymes
- rene1979
- Nega
- Relax
- Aghora
- Kill
- Raffael77
- kemm
-Jurrien
- JLjuju
- Stapler

Maar waarom 20 stemmen of meer?

Stapler schreef:
Maar waarom 20 stemmen of meer?

Nee, juist maximaal 10 stemmen. Dus 10 of minder....

Rene1979
en dan stemmen we neem ik aan gewoon bij het album of in dit forum?

Jablonski
Rhythm & Poetry schreef:
Er is al een jazz album van de week - en soul album van de week topic. Het is nu dus tijd voor het hiphop album van de week topic.

Iedereen die mee wil doen mag zijn naam toevoegen aan dit lijstje:

-R&P

Als er genoeg users zijn kunnen we beginnen, elke week wordt er een nieuw album uitgekozen dat aan de volgende criteria moet voldoen: maximaal 10 stemmers en het moet met hiphop te maken hebben.

De user die een album heeft gekozen zorgt ervoor dat iedereen die aan dit topic meedoet een link van het album krijgt.

En eh wat bedoel je met een link van het album?? Een download link?? Ik ben nog ff aan het dubben of ik meedoe met dit, vind het op zich wel wat hebben

Ja een downloadlink die via de pm verzondern wordt.

@Rene, dan stemmen we bij het desbetreffende album en het is leuk als je er ook een bericht achterlaat.

raffael77
Ik doe wel mee maar ik stuur niemand een link. Wat betreft hiphop albums zijn de meeste wel zo te vinden.

Rene1979
Rhythm & Poetry schreef:
Ja een downloadlink die via de pm verzondern wordt.

@Rene, dan stemmen we bij het desbetreffende album en het is leuk als je er ook een bericht achterlaat.

Cool!

En @ Raf

T is wel zo handig als je wel een pm stuurt sommige mensen zijn niet zo handig met linkjes zoeken....

RedLightCityBoy
raffael77 schreef:
Ik doe wel mee maar ik stuur niemand een link. Wat betreft hiphop albums zijn de meeste wel zo te vinden.

Geef nou maar gewoon. Iedereen geeft een linkje, dus wat maakt jou zo speciaal omdat niet te doen?

- R&P
- Seedorf
- Jacktherapper
- Gekkenhuis
- Jelle
- lambf
- Social_Mask
- Modder-Eter
- Korhymes
- rene1979
- Nega
- Relax
- Aghora
- Kill
- Raffael77
- kemm
-Jurrien
- JLjuju
- Stapler
- Pooiertje

Wat heeft iedereen toch met die MF Doom/ Masker avatars? Enkel omdat er een nieuw Doom album uitkomt?

Ik stuur de linkjes wel namens raffael, no problemo.

Ja maar dat linkje sturen is wel een klote-klus.
Want dan moet je steeds opnieuw sturen.
21 man!

lambf
1 x uploaden (of gewoon goed zoeken op een blog)
21 x een pm sturen
Dat is toch niet zo lastig?

- R&P
- Seedorf
- Jacktherapper
- Gekkenhuis
- Jelle
- lambf
- Social_Mask
- Modder-Eter
- Korhymes
- RedLightCityBoy
- rene1979
- Nega
- Relax
- Aghora
- Kill
- Raffael77
- kemm
- Jurrien
- JLjuju
- Stapler
- Pooiertje
- Osiris Apis

- R&P
- Seedorf
- Jacktherapper
- Gekkenhuis
- Jelle
- lambf
- Social_Mask
- Modder-Eter
- Korhymes
- RedLightCityBoy
- rene1979
- Nega
- Relax
- Aghora
- Kill
- Raffael77
- kemm
- Jurrien
- JLjuju
- Stapler
- Pooiertje
- Osiris Apis
- FunkyMonk

Ach ja, ik doe ook wel mee. Ik snap het nog niet helemaal, maar dat zal wel komen als ik het topic werkend zie.

- R&P
- Seedorf
- Jacktherapper
- Gekkenhuis
- Jelle
- lambf
- Social_Mask
- Modder-Eter
- Korhymes
- RedLightCityBoy
- rene1979
- Nega
- Relax
- Aghora
- Kill
- Raffael77
- kemm
- Jurrien
- JLjuju
- Stapler
- Pooiertje
- Osiris Apis
- FunkyMonk
- Boris91

RedLightCityBoy
Heel simpel. R&P loot al deze users in een volgorde via random.org. Dan moet de bovenste user van de lijst een album in gedachte hebben waar de hele lijst aandacht aan gaat besteden. (dit album mag niet meer dan 10 stemmen hebben). Zo stuurt degene die een album in gedachte heeft iedereen via de PM een linkje wat het destbetreffende album. Dan is het leuk om er je mening over te geven. (bij het album uiteraard) Zo is er elke week een nieuwe user die een nieuw album opgeeft tot de lijst is afgerond.

Via random.org heb ik geloot, dit is wat er uit kwam:

- Modder-Eter
- Aghora
- Jacktherapper
- R&P
- Osiris Apis
- Stapler
- Nega
- FunkyMonk
- Korhymes
- Boris91
- Social_Mask
-RedLightCityBoy
-Jurrien
-kemm
- JLjuju
- Kill
- rene1979
- Seedorf
- Raffael77
- Jelle
- Pooiertje
- Gekkenhuis
- Relax
- lambf
- reijersen

Modder-Eter mag dus dit weekend beginnen met zijn album van de week. Nogmaals de regels: het album mag maximaal 10 stemmen hebben en het moet met hiphop te maken hebben. De user die het album heeft uitgekozen stuurt iedereen die mee doet aan dit topic een pm met een downloadlink.

Daarnaast is het leuk en stel ik het zelfs op prijs als de user die het album heeft uitgekozen in het kort zelf iets over het album wil vertellen (net als bij het soul album van de week topic). Het korte verhaaltje over het desbetreffende album plaats je dan hier.

Rene1979
Ben benieuwd kkom maar op modder-eter

Gast
geplaatst: vandaag om 10:07 uur

geplaatst: vandaag om 10:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.