MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / TopNotch (het label)

zoeken in:
raffael77
nopro schreef:
ik weiger SPEC Entertainment een Hip-Hop label te noemen als ik kijk naar de muziek die erop uit komt.

Maar wel TopNotch noemen waarvan 95% ruk is.

Kos
Ik weet niet, ik kan gewoon niks slechts over Kees de Koning zeggen. ik volg hem al van 20 jaar terug. Die kerel begrijpt het gewoon.

Ik geef meteen toe dat zeker niet alles wat Top Notch doet geweldig is (integendeel), maar als je een hip-hop label opzet in de huidige muziekbiz is dit denk ik wel de enige manier.
Je moet gewoon alle kanten vertegenwoordigd hebben wil je iets betekenen.
Je moet echt niet denken dat Kees alles wat van dat label komt zelf zou draaien, maar hij weet dat je gewoon commerciële dingen nodig hebt en dan moet je gewoon proberen ze zo leuk mogelijk te maken.
Tuurlijk is de Opposites of Partysquad geen geweldige hiphop, dat weten ze zelf ook wel. Maar de productie is altijd wel geinig gedaan. Meer kun je ook niet doen als je het wel aan TMF kids moet binden. Dan kun je wel met je grimy of Dilla beats komen maar dan haken ze af en sta je ook aardig voor lul op de zoveelste schoolmanifestatie of optredens.

-edit- het enige waar ze bij TN een beetje in doordrijven is bewust crews uit alle windstreken van Nederland proberen te halen, ook al zijn ze helemaal niet zulke goede rappers.
Ik luister liever naar de zoveelste Rotterdammer met skills dan een Fries die omdat hij Fries is een kans moet krijgen.

Kos schreef:

Tuurlijk is de Opposites of Partysquad geen geweldige hiphop, dat weten ze zelf ook wel.

Partysquad zit niet bij Top Notch ze hebben hun eigen label. Waaronder andere Wudstik vandaan kwam met z'n debuut album.

Kos
Het was maar een voorbeeld.

raffael77 schreef:
(quote)

Maar wel TopNotch noemen waarvan 95% ruk is.

Waarom nou net dit zinnetje quoten ;') Ik wist dat ik dat niet had moeten zeggen.

Super Elmo
TopNotch, man ik weet het niet hoor. Opgezwolle was in het begin nog wel leuk, een fris drietal de laatste jaren werd het al heel wat minder en nu zijn ze dus ook gestopt. Typhoon is nog een van de weinige talenten die onder het label gecontracteerd is. Over Fresku heb ik zo mijn twijfels, heel slecht is hij niet maar goed na twee nummers kan ik nog geen goede conclussie trekken.

Dan heb je ook nog acts die ik echt heel slecht vind, denk aan De Jeugd van Tegenwoordig en Dio. Clowns zijn het.

Iedereen vergeet een beest op de mic als Winne, ik heb vertrouwen in de man.

cd van winne valt zwaar en zwaar tegen!

jacknina schreef:
cd van winne valt zwaar en zwaar tegen!

Dat vind jij, hij haalt toch 3 en een halve ster op MM dusja, geen enkel album wordt door iedereen gedigged betekent niet dat hij slecht is.

Ik vind het totaal buiten verhouding dat Zwart Licht's Bliksemschicht ongeveer hetzelfde gemiddelde heeft als Winne zonder Strijd.
Winne is hard, maar zijn album kan niet tippen aan Zwart Licht

Waar ik nu het meest van verwacht in Topnotch zijn:
Fresku
Zwart Licht
Typhoon
Winne
Fakkelbrigade
en misschien kan Cilvaringz nog een hard album brengen.

degene die Topnotch echt echt echt moeten dumpen:
Jayh
Kiddo Cee
Nina
dan kunnen ze zich pas weer een serieus label noemen.

Dio krijgt nog het voordeel van de twijfel, ondanks dat Rock&Roll zwaar teleurstellend was.

tovast schreef:
Ik vind het totaal buiten verhouding dat Zwart Licht's Bliksemschicht ongeveer hetzelfde gemiddelde heeft als Winne zonder Strijd.
Winne is hard, maar zijn album kan niet tippen aan Zwart Licht

dit neem ik terug

Lucky Fonz III heeft nu ook getekend. Tikje onverwacht wel.

toris
tovast schreef:
degene die Topnotch echt echt echt moeten dumpen:
Kiddo Cee

Heb je de bijlmerstyle 101 barz gezien? ik vind hem daar toch behoorlijk goed rappen hoor.

Wat ik vreemd vind bij Topnotch, is dat vanaf 22 januari de cd Aux Raus - Aux Raus Remixes via hen uit zou zijn. Maar ik kan hem nergens vinden. Niet in de winkel, niet op internet en niet in hun shop.
Ik zie ook geen mogelijkheid om hen een berichtje te sturen via de site.
Iemand een idee hoe ik aan deze cd kan komen?
Of iemand bij Topnotch een e-mail kan sturen.

Aux Raus wat is dat dan weer voor iets??????????

MAS
Een gabberpunkband die vorig jaar getekend is bij Top-Notch. Ik vind het wel leuke muziek maar je moet er van houden. Ik moet wel zeggen dat ik hun album wat ze op Top-Notch hebben uitgebracht niet ken.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:23 uur

geplaatst: vandaag om 17:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.