MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Human Beatbox

zoeken in:
Ik merk dat er nog geen topic was over dit fenomeen. Human Beatbox is een synoniem voor "muziek maken met als enige hulpmiddel de mond en keel". Het is een underground genre, met af en toe klein commercieël probeersel zoals Justin Timberlake die het een beetje wereldwijde aandacht wou geven.

Er worden heel veel battles georganiseerd in de underground, waar verschillende beatboxers het opnemen tegen elkaar om zo de titel in de wacht te slepen.

Enkele namen om te checken:

Rahzel (Godfather of Beatbox)
Kenny Muhammed
Joël Turner (World Champioen 2005)
Roxorloops (Vice World Champion 2005)
Fatty K (Belgisch Kampioen)
Dawan Player (French Champion 2008)
Eklips
Squeak (Female Vice-World Champ 2005)
Pooplo
Roustix
Copyc@

The Fat boys

DJ Scratch

Biz Markie en Doug E Fresh natuurlijk.

Dj2Jelle
Beatboxen vind ik altijd heel knap als mensen het kunnen, maar eerlijk gezegd vind ik het niet om aan te horen.

Improvision
Fatty K heb ik al live gezien, die kerel is echt geschift.

raffael77
T La Rock
Mantronik
The Brothers
D-Nice
Mr Lawne (Black Sheep)

Wie weet kom ik op nog meer namen.

raffael77
Me, Myself & I.

Ik kan er ook wat van maar heb nooit mee gedaan aan grote kampioenschappen.

Ik heb het meer gedaan voor mijzelf en zeker nooit om op te scheppen.

Als het goed is komt Stapler bij mij langs om Mixtapes op te halen en vraag hem wel wat hij ervan vind en mag hij een ordeel geven hier ok.

Ik beatbox ook maar ben niet echt geweldig.
In een microfoon klinkt 't gaar.

Verder kan ik je:
Rahzel
Butterscotch

aanraden

Rahzel stond al in de lijst.

Zondag doe ik mee met één van de belangrijkste Belgische kampioenschappen, namelijk Polemo.

MJ_DA_MAN schreef:
DJ Scratch

Ik lag helemaal in een deuk toen hij het tegen een saxofoon ging nemen op Illadelph Halflife.

6de of 7de geworden op Polemo. Behoorlijk teleurgesteld in mijzelf eigelijk.

Dj2Jelle
Hoe groot is dat eigenlijk, Polemo?

Als je weet dat Roxorloops, Fatty K en Céto daar al hebben gewonnen, kun je stellen dat het redelijk groot is. Het is net een stapje lager dan het Belgisch Kampioenschap. Maar als je daar grote ogen hebt gegooid, stoot je meteen door naar het Belgisch Kampioenschap.

Dj2Jelle
Devoo schreef:
Roxorloops, Fatty K en Céto

Dat zegt me dus helemaal niets . Maar wat zal ik zeggen, gefeliciteerd?. Je bent niet blij met je zesde plaats dus ik zal het daar bij laten. Wat me wel leuk lijkt is of je misschien een opnamen van jezelf op de site kan zetten, of een link?
Ik ben wel benieuwd hoe goed iemand is die 6e word op Polemo.

Morgen komt er waarschijnlijk materiaal online. Ik zelf heb niets gefilmd, maar heb wel genoeg mensen gezien die dat wel deden. In ieder geval, ik ben een beetje teleurgesteld omdat ik veel te zenuwachtig was, en er om die reden vanalles fout liep. In ieder geval, ik ben eruit gegaan tegen één van de beste deelnemers, dus dat was ook wel terecht. Maar toch knaagt het dat ik niet alles van mezelf heb kunnen geven.

Wat moet je zoal kunnen om aan een beatbox battle mee te doen?

Beatboxen. Je schrijft je in, en je hoort dan meteen of je mee mag doen of niet. Meestal zijn er eliminaties, en dan vallen de mindere af, en dan gaan ze verder met de 8 beste.

Nuja, ik stond tegenover Copyc@, die nu blijkbaar van naam is verandert, en dat was gewoon een onbegonnen strijd.

Ik bedoelde dus wat voor technieken

Mja, in ieder geval de basics. Dus je moet de Kick Drum, Snares, Hi-Hats, Kick en Bassen kunnen. Je moet ze ook kunnen combineren in beats. Met de standaard beats zoals Bttktttptttk kom je niet ver, maar als je zelf een beetje zoekt en experimenteert en complexere beats maakt, kun je al een heel eind komen. De Inward geluiden zijn ook uitzonderlijk belangrijk, en dan vooral de Keh-Snare.

Verder is het natuurlijk ook maar een saaie bedoeling als je alleen beats maakt. Het is al een stuk interessanter als je dat kan combineren met humming, zang, speciale geluideffectjes en dergelijke.

Ahja, er bestaan zoveel verschillende geluiden dat ik het moeilijk allemaal in een post kan beschrijven. Maar als je deze technieken de meester bent, zou je eventueel wel kunnen overwegen om mee te doen met een battle.

Om je even een idee te geven, dit was een deel van de finale op Polemo.

MC Sammy (Copyc@) VS BBG

BBG heeft het gewonnen trouwens.

Even een filmpje van mijzelf showen. Laat even weten wat je ervan vind! Er zit vanalles in, Dubstep, Drum & Bass, Hip Hop, House en enkele covers.

Overgang van White Stripes naar Snoop is dope En Dubstep had ik nog niet eerder gehoord als beatbox . Respect voordat . Vooral at 2:07 is vet.

Harco
2:15 is het mooiste; dan begint de zon te schijnen.

The Good, The Bad and the Ugly.

Dubstep beatbox vond ik vetter dan Dubstep zelf haha.

Trouwens, Kenny Muhammad is de shit, dit is misschien niet het beste voorbeeld, maar het klinkt gewoon superlekker met die strings:

Ik zie de reacties nu nog maar, maar in ieder geval hartstikke bedankt allemaal!

Kenny Muhammad is werkelijk waar een held!

ManMonster
Geef mij maar onze Belgische trots, de Roxorloops:

In mijn ogen de beste beatboxer ter wereld, en dat zeg ik niet omdat hij toevallig Belgisch is.

Voor de mensen met Facebook zou het fijn zijn als ze even fan werden van mijn pagina.

Fanpage Devoo

Nice jah roxorloops is echt dope, zag em eens een paar jaar geleden in het voorprogramma van Talib ofzo. Echt dope al is Fatty K toch niet veel minder hoor

Gast
geplaatst: vandaag om 23:09 uur

geplaatst: vandaag om 23:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.