menu

Genres / Hip-Hop / Human Beatbox

zoeken in:
avatar van Devoo
Nieuw filmpje voor de geïnteresseerden. Hier doe ik wat Drum & Bass, Dubstep (Where's My Money) en de Youtubehype van het moment, Big Booty Bitches! Enjoy. And subcribe if you want!



avatar van yizzieee
ik zou graag ook eens meedoen maar ik weet niet hoe :s
zou iemand mij kunnen helpen aub?

greetz

yizzieee

avatar van Arrie
Leuk filmpje, Devoo! En woow, die Roxorloops is geweldig, zeg!

avatar van yizzieee
Arrie schreef:
Leuk filmpje, Devoo! En woow, die Roxorloops is geweldig, zeg!


kan jij me soms helpen?

avatar van Arrie
Waar wil je precies aan meedoen dan?

avatar van yizzieee
Arrie schreef:
Waar wil je precies aan meedoen dan?


talentenjacht, beatboxeliminaties,..... ik heb nog nooit meegedaan aan zoiets en ze zeggen dat ik niet slecht ben

avatar van Arrie
Ik zou Devoo eens een PM sturen als ik jou was.

avatar van yizzieee
Arrie schreef:
Ik zou Devoo eens een PM sturen als ik jou was.


PM? ;D

avatar van Arrie
Private Message, oftewel, privébericht. Je klikt op z'n naam, dan kom je bij z'n profiel uit. Vervolgens zou je ergens het knopje "stuur privébericht" moeten vinden. Stel je vraag dan eens aan hem, ik vermoed dat hij je wel verder kan helpen.

avatar van yizzieee
Arrie schreef:
Private Message, oftewel, privébericht. Je klikt op z'n naam, dan kom je bij z'n profiel uit. Vervolgens zou je ergens het knopje "stuur privébericht" moeten vinden. Stel je vraag dan eens aan hem, ik vermoed dat hij je wel verder kan helpen.


ok zeer wel bedankt

avatar van Arrie


En wie weet krijg je niet meteen antwoord, maar heb vooral geduld.

avatar van yizzieee
Arrie schreef:


En wie weet krijg je niet meteen antwoord, maar heb vooral geduld.


wil eens kijken of dat redelijk goed is

YouTube - Beatbox Yizzieee

thanks


avatar van Devoo
Oké, ik heb je een PM gestuurd met info voor de volgende wedstrijd!

Op je filmpje. Je bent geen amateur meer, dat is duidelijk. Zeer goede throat bass heb je dat is die "OWOWOWOOWOW" in je eerste filmpje, iets mindere inward-keh snare, maar voor de rest zijn al je basisgeluiden gewoon goed. Je cover van I'm a Slave is zeker nog werk aan, de zanglijnen zijn zeer benepen en komen zelfs een beetje belachelijk over. Maar meedoen aan wedstrijden is zeker geen slecht idee voor jou, zeker doen, je zult er schitterende ervaringen op doen!

avatar van Stapler
Hoe doen jullie in hemelsnaam die throat bass ?

avatar van Devoo
Kwestie van oefenen, het is ongeveer dezelfde techniek dat Death Metal zangers gebruiken trouwens.

avatar van Stapler
Je bedoelt het grunten ? Dan zal ik dat eens aan me metalmaatjes vragen. Haha

avatar van Devoo
De controle over de stembanden is hetzelfde zodat het niet belastend is voor de stem. Maar dat vergt enige oefening. Je kunt ook spreken of zingen met zo'n stem en inderdaad het grunten is een soortgelijke techniek.

avatar van yizzieee
er is nog veel werk aan mij :/

avatar van yizzieee
hoe moet ik mijn zanglijnen dan precies doen?

raffael77
Throatbass. Lol Ik wist niet dat je er een naam voor had. Ik kan dat ook en kan je vertellen dat als je veel vocalen wil gebruiken in je beat box of zelfs hoge sounds dan raad ik je af om continue Throatbass te gebruiken omdat juist dat een behoorlijke aanslag is op je stembanden.

Je hebt er ook verschillende technieken voor maar precies uitleggen kan ik je niet omdat het iets is dat je moet aanvoelen zoals Devoo al aangaf met oefenen.

Persoonlijk heb ik mij altijd proberen te verdiepen in de echte basssound waarbij je je neus ook gebruikt als uitlaat lol. Echt stom dit zo te schrijven maar waarschijnlijk weten jullie wel wat ik bedoel.

Ik geef voorkeur aan hip-hop stijl maar lekkere uptempo funke beatbox is ook cool.

Het voordeel van een soort house beat is dat je vrij eenvoudig een sound naast de beat kan doen alleen wat ik jammer vind is dat veel beatboxers dan geluidjes gebruiken die wel de melodie hebben maar minder echt lijken.

Persoonlijk vind ik clear sounds ook zwaarder mee tellen in het geheel. Er is beatboxen en beatboxen snappie?

Hoe echte de drum beat klinkt des te mooier en hoe echter de sound klinkt hoe mooier het totaal plaatje wordt.

Wat ik ook geleerd heb door de tijd heen is dat veel beatboxers bij microfoon gebruik een hall stand gebruiken waardoor sommige sounds beter klinken. Ook de beat klinkt daardoor alleen al beter. Ik beatbox nog wel maar niet altijd even vaak meer. Persoonlijk oefen ik altijd onder de douche vanwege holle sound die je krijgt.

avatar van yizzieee
de hall stand? ;p

raffael77
Als je niet weet wat dat is wordt het wel heel lastig uitleggen.

In kort gezegd is dat een stand op je microfoon vervormer en als je het nog niet weet beatbox maar eens in een kamer en dan in de douche of wc en hoor het verschil

avatar van Devoo
Klopt, mijn filmpjes neem ik meestal op in een badkamer of een toilet. De bass door de neus gebruik ik ook soms, maar minder frequent.

@ Yizzieee, tuurlijk is er nog werk, maar dat is bij mij ook het geval. Al jouw basissounds zijn goed, op de inward-keh-snare na die nog wat zwak klinkt. En hoe je de zang moet doen. Nu is het te nasaal en klinkt het alsof je het uit je stembanden forceert. Het moet op een meer ontspannende manier, zoals Killa Kela het doet. Het lijkt zo'n beetje op fluisteren. Maar laat je zeker niet ontmoedigen hé, alle andere stukjes uit je filmpje zijn echt goed, je hebt het zeker in je om een hoog niveau te halen.

Met de inward-keh snare kan ik je trouwens ook niet helpen, omdat die bij mij zeker ook niet optimaal is.

raffael77
Oefening baard kunst. Gewoon oefen oefenen en oefenen totdat je erbij neer valt. Idd het zo voor elkaar krijgt je alles soepel kan doen.

Op een ontspannen manier beatboxen zodat je zelf denk van hee dat gaat lekker ik kan wel uren doorgaan zo.

avatar van JLjuju


Een throat kicks kan ik ook nog wel .

Overigens merk ik dat ik een heel verschillende "drum" heb dan anderen. Ik zal eens wat proberen op te nemen maar mijn microfoon is daar gewoon te kut voor.

avatar van yizzieee
owkiii ik ga oefenen oefenen oefenen ;D als ik raad nodig heb vraag ik dat wel aan jullie

thx already

avatar van Devoo
Die beat met de keel heet 808-Kickdrum. Dat wordt vaak gebruikt om gefilterde Techno/House na te bootsen, of wanneer de micro tegen de keel gehouden wordt.

Eigelijk is dat de techniek waarmee ik begonnen ben, maar nu gebruik ik hem zelden nog.


avatar van Devoo
Reeps One is mijn persoonlijke held, geniaal is die kerel.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:29 uur

geplaatst: vandaag om 15:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.