MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hoe backpack ben jij?

zoeken in:
01. Hoe ziet jouw ideale vakantie er uit?
Goed geprepareerde racefiets. Bagage en tentje achterop en rijden maar! Van huis uit Europa in en mooie dingen ontdekken en zwaartepunten overwinnen.

02.Wat zijn je favoriete hiphopsites?
Ik haal wel wat hiphop van qt-online.nl Maar verder volg ik wat hiphop-ers op MusicMeter

03. Atmosphere of Clipse?
Als ik moet kiezen? Zekers Atmosphere!

04. Wat is je favoriete mainstream album?
Kanye West - The College Dropout (of is Common ook mainstream met Be? Of the Roots?)

05. Hoeveel uur TMF/MTV kijk jij per week?
Nu nooit meer.

06. Welke users volg je op MuMe?
kemm, thelion, jelmer, zinulzki, en alle deelnemers aan het soulalbum van de week voor mijn dosis soul/funk
R&P en Rene19.. voor de soulvolle hiphop

07. Aan welke artiesten erger jij je?
Trijntje Oosterhuis en Rihanna kan ik vooral vocaal niet zoveel mee

08. Stel je mag ruilen met het leven van een artiest, met wie zou je dan willen ruilen?
Dwele! Multi-instrumentaal en toptalent, daarbij ook nog zeer muzikaal. Ik kan nu geen instrument bespelen, daarom vooral dus!

09. Hoe kleed jij je?
Goed zittende boxer, spijkerbroek met daarboven een overhemd of een shirt.

10. Wat houdt hiphop voor jou in?
Hiphop is voor mij muziek om bij de relaxen. Hiphop moet voor mij vooral goede teksten hebben en een jazzy/soulvol karakter hebben.

@Arrie:

Fijn voor jou dat je je niet ergert aan muziek in de supermarkt, maar ik heb er gewoon een hekel aan om blootgesteld te worden aan muziek die ik niet mooi vind. Dat hebben trouwens meer mensen.

Waarom zou ik dan een kutleven hebben? Ik vermijd gewoon de muziek die ik afschuwelijk vind voor zover ik dat kan.

En het was niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen tho. Maar ik wilde een synoniem bedenken voor laag niveau en kon even op niets anders komen. Ik zweer dat ik geen vooroordelen heb over de muzieksmaak van mensen van het vmbo ten opzichte van leerlingen op de havo en het vwo.

frustraties

Nee, een compleet antwoord.

@MurryMusic: Misschien komt je daar ooit nog achter.

Ik heb er nu even tijd voor:

J.M.: 7,5
Harco: 3,75 (dure kleding en rijk willen zijn ).
Harco (na opmerking over Slug): 2,5
Sandokan: 5,5 (op het laatst daal je flink)
Chrisseh: 9,5 (kan niet missen )
ManMonster: 7,25
Mb.: 5,25
Winnetou: 7
levenvergeten: 7,25
Jorge-E: 7 (maar op een andere manier )
Reijersen: 8

Rhythm & Poetry schreef:
Sandokan: 5,5 (op het laatst daal je flink)

Gelukkig heb ik andere kwaliteiten.

Werk ze nog!

Harco
Rhythm & Poetry schreef:
Harco: 3,75 (dure kleding en rijk willen zijn ).

Mb. schreef:
Als je als Amerikaanse Hip-Hop artiest een handje fans in fokkin' Nederland all the whole across the sea hebt, ben je echt niet 'underground' meer.
Ben ik het echt niet mee eens. Nu tegenwoordig íedereen Internet heeft en beginnende artiesten even makkelijk een profielsite op MySpace aanmaken als naar de supermarkt lopen; is het een stuk makkelijker om internationaal 'bekend' te worden. Ik ken echt wel een paar gasten uit de V.S. die je zonder meer underground (of, 'under the underground') kan beschouwen. Nu is het natuurlijk wel zo dat 'mainstream' en underground zulke ongedefinieerde woorden zijn dat je er weinig mee kan

En... WIN!

Ik kom er ook wel voor uit, ik houd van backpacker-hiphop. De vervelende backpacker-trekjes probeer ik een beetje achterwege te houden

Hoe is dit zo'n populair topic? Met allerlei mensen die ik nog nooit in deze duistere hoek van de fora heb gezien

Rene1979
RECTIFICATIE

R&P voor nieuwe ontdekkingen op Jazzy hip hop gebied
MJ voor alles wat nieuw is in het JMT kamp
RLCB voor alles wat ik nog niet ken... Hij komt echt met de meest onbekende maar goeie artiesten op de proppen (bedankt voor al het geld wat ik heb uitgegeven )
Reijersen voor alles wat soul is

Eigenlijk dankzij al deze jongens vliegt het geld me zak uit.
Ook -marco- maar die spreek ik meer met onze backpack phone

Chrisseh schreef:

Hoe is dit zo'n populair topic? Met allerlei mensen die ik nog nooit in deze duistere hoek van de fora heb gezien

Rob heeft met SoulSeek nieuwe vrienden gemaakt.

Winnetou schreef:

Waarom zou ik dan een kutleven hebben?

Omdat je je overal aan ergert.
Ik bedoel, kijk zelf eens naar die lijst van je. Het is echt een hele waslijst.

En alsof er alleen maar lage niveau-muziek in de top 2000 staat. Ik denk eerder dat de muziek je niet ligt. En zo niet, dan mag je van mij gaan beargumenteren waarom alles wat daarin staat van laag niveau is.

Mb.
Chrisseh schreef:
(quote)
Ben ik het echt niet mee eens. Nu tegenwoordig íedereen Internet heeft en beginnende artiesten even makkelijk een profielsite op MySpace aanmaken als naar de supermarkt lopen; is het een stuk makkelijker om internationaal 'bekend' te worden.

Dat is mijn punt ook. De term 'underground' is overbodig.

Chrisseh schreef:
Ik ken echt wel een paar gasten uit de V.S. die je zonder meer underground (of, 'under the underground') kan beschouwen. Nu is het natuurlijk wel zo dat 'mainstream' en underground zulke ongedefinieerde woorden zijn dat je er weinig mee kan

Wat dit punt betreft, ben ik het eigenlijk ook met je eens. Ik kan genoeg artiesten noemen waar jij ongetwijfeld nooit van gehoord heeft, en vice versa, maar dat betekent in mijn ogen niet dat het 'underground' is maar eerder 'minder bekend bij de massa', of zelfs 'bij de liefhebbers'. De huidige communicatie, met name door de mogelijkheden op internet, maken het woordje 'underground' gewoon overbodig. Het is maar net waar je de definitie van mainstream en underground plaatst.

Maar of even in de gedachtegang van dit topic verder te gaan, zal ik mijzelf als een redelijke backpakker neerzetten. Mijn favoriete Hip-Hop plaatjes zijn over het algemeen zelfs bij de algemene liefhebber hier onbekend (hoewel dit een overschatting kan zijn, dus neem het vooral met een korreltje zout, lieve backpakkertjes van me!).

RedLightCityBoy schreef:
Mooi! maar veel is wel in cassete kwaliteit, maar daar ga je hopelijk wel aan wennen. Trouwens, dit is ook een enorm lekkere plaat: Infectious Organisms - Human Experience (2001)

Wanneer luister je die plaat? Het is me echt te zwaarmoedig. Ik ken hem eigenlijk al jaren en afgelopen jaar heb ik het weer is geprobeerd, maar het lukt me gewoon niet om er fijn naar te luisteren.

Je bent mij trouwens vergeten met je scores, Rob.

Overigens, Winnetou, ik heb je top 10 eens bekeken. Bob Dylan, Jimi Hendrix en Neil Young staan alledrie ook wel in de top 2000, en ook echt niet zo laag.

De lotterij winnen zonder mee te hebben gedaan, boot kopen en de wereld rond varen of zo.

definitivejux.net, eigenlijk alleen voor de blogs van Blockhead.

Atmosphere

Illmatic van Nas

Heb net Gamekings gecheckt, omdat ik tijdens het zappen plots de instrumental van Agent Orange van Cage op de achtergrond hoorde (serieus)
Anders eigenlijk nooit.

R&P, Social Mask, Harco, Raffael77, Osiris Apis, Niek, Crisseh, P Jay, Sjaakspeare, MJ, Dj2Jelle, Stapler, RLCB, BoordAppel, Kos.
Meer in de zin van, als zij iets posten bij een album of topic in mijn updates, kijk ik sowieso. Gebruikersupdates gebruik ik eigenlijk nooit.

Nederlandse rappers die MF DOOM namedroppen voor streetcred.

08. Stel je mag ruilen met het leven van een artiest, met wie zou je dan willen ruilen?
Sean Price, ik heb het idee dat als die dude wakker wordt er allemaal random shit gebeurd. Hij moet z'n teksten érgens vandaan halen.

09. Hoe kleed jij je?
Met een mix van wat ik leuk vind en wat ik aandoe naar werk (Ja, dat is een Brother Ali quote, 10 punten NU!)

Veruit mijn favoriete muziekgenre, waar ik fanatiek naar luister. Niks meer.

P.S. Raffael! whaha

Harco schreef:
Trouwens, de mensen die willen ruilen met Slug's leven... verlangen jullie allemaal naar de dood?
Jij gaat in de komende dagen Slug koudmaken?

Citytrippin'

okayplayer.com

Clipse (gebaseerd op 1 album van elk)

Outkast - Speakerboxxx/The Love Below
De grens wordt moeilijk te maken, maar hier weet ik zeker dat het mainstream is. toch?

Soms voor South Park. En Scream Queens ofzoiets.

via updates niemand. Maar ik klik wel geregeld op mensen hun usernaam. Het vaakst op degenen die ik het meest tegenkom.

Ongetalenteerde Nederlansde rappers op mijn radio: "Ik ben een rapfanaat, en een rapfanaat, een rapfanaat, een rapfanaat..." Wie is die gozer? Er is er ook nog een ergere, maar dat weet ik ni meer hoe dat gaat. Gelukkig komen de ongetalenteerde Belgische rappers helemaal niet op de radio.

Jay Electronica! Badu, here I come!

09. Hoe kleed jij je?
stijlvol, wat 'street'-elementen soms (Starter-hat, remember that?)

Het begin van mijn liefde voor muziek.

Vliegen naar New York, daar een paar dagen doelloos verdwalen en naar MoMa, dan doorvliegen naar Rusland, St Petersburg bezoeken, dan een treinreis door de krochten van Oost-Europa. Daarna vliegen naar Londen, en daar een weekend uitgaan.

Hiphopbijdrages van gorillavsbear, gaat bijna altijd over Stones Throw; altijd goed.

Clipse.

Parels voor de Zwijnen van De Jeugd

Nooit

Goodfella, tovenaar, herman, Onderhond, levenvergeten, John Doe, Gyzzz, KampF

Artiesten die zichzelf avant-garde vinden; moeilijke muziek maken en dan lekker onbegrepen doen.

Erol Alkan

09. Hoe kleed jij je?
Casual vintage gemixt met sporty design. Nee, grapje. meestal een strakke spijkerbroek met daaronder leren schoenen en daarboven een overhemd.

Rustige stoerheid tussen alle dansbeats.

luc011190 schreef:
Vliegen naar New York, daar een paar dagen doelloos verdwalen en naar MoMa, dan doorvliegen naar Rusland, St Petersburg bezoeken, dan een treinreis door de krochten van Oost-Europa. Daarna vliegen naar Londen, en daar een weekend uitgaan.

GarnalenPeller schreef:

Nederlandse rappers die MF DOOM namedroppen voor streetcred.

ik ken eigenlijk alleen "ik ben gevaarlijk met de muis als MF DOOM" van Rico... Vind dat niet egt namedroppen voor streetcred. Bedoelde je die of andere?

Harco

Deze eerste line ook, beste Murry.

Maar ey! Rosco is okay so, als K-Solo en z'n tijd tijdens Hit Squad.

Arrie schreef:
Je bent mij trouwens vergeten met je scores, Rob.

Dat is niet waar, je staat op een 6.

GarnalenPeller: 8,25
Kemm: 6,75
luc: 6,75

Nice, een 7.

Arrie schreef:
(quote)

Omdat je je overal aan ergert.
Ik bedoel, kijk zelf eens naar die lijst van je. Het is echt een hele waslijst.

En alsof er alleen maar lage niveau-muziek in de top 2000 staat. Ik denk eerder dat de muziek je niet ligt. En zo niet, dan mag je van mij gaan beargumenteren waarom alles wat daarin staat van laag niveau is.

Ik erger me misschien aan een aantal artiesten ja. Voor jou reden om mij aan te vallen en te zeggen dat ik een kutleven heb. Dat vind ik belachelijk. Het is juist goed om je tegen slechte muziek te verzetten. Ik ben hier duidelijk in: je bent deel van het probleem of je bent deel van de oplossing.

Bovendien staan er in de lijst van Winnetou geen onredelijke namen. Zijn stuk voor stuk artiesten die je bijna wel MOET haten.

Rhythm & Poetry schreef:

Jorge-E: 7 (maar op een andere manier )

Haha

Winnetou schreef:
Nice, een 7.

(quote)

Ik erger me misschien aan een aantal artiesten ja. Voor jou reden om mij aan te vallen en te zeggen dat ik een kutleven heb. Dat vind ik belachelijk. Het is juist goed om je tegen slechte muziek te verzetten. Ik ben hier duidelijk in: je bent deel van het probleem of je bent deel van de oplossing.

Dat jij je aangevallen voelt, zegt voor mij al genoeg.
En ik denk dat jij muziek die slecht is en muziek die je slecht vindt met elkaar verwart. Al die top 2000-artiesten die je noemt maken namelijk niet per se slechte muziek. En dan vraag ik me af wat er goed is om je daadwerkelijk te verzetten tegen muziek die je slecht vindt. Trek je er gewoon niet zoveel van aan.

Arrie schreef:
En ik denk dat jij muziek die slecht is en muziek die je slecht vindt met elkaar verwart.

Volgens mij is muziek niet goed of slecht, er is alleen smaak.

Winnetou schreef:
Nice, een 7.

(quote)

Wat een indianenverhalen zeg...

GarnalenPeller schreef:
(quote)

Volgens mij is muziek niet goed of slecht, er is alleen smaak.

Dat moet je tegen Winnetou zeggen.

P-DawG
Winnetou schreef:
Ik ben hier duidelijk in: je bent deel van het probleem of je bent deel van de oplossing.

Harco
Lukas schreef:
(quote)

Wat een indianenverhalen zeg...

sq
Nou ik heb mijn best gedaan hoor!

Steden bezoeken en liefst veel variatie daarin. Meer dan vroeger gesteld op luxe, zowel bij vervoer als bij verblijf. In de hoop dat dit invloed heeft op de score : Vorig jaar op vakantie in New York geweest en daar 3 concerten bezocht: dat was een redelijk ideale vakantie naar mijn beleving.

Musicmeter

ken ze geen van tweeen..

(als dat enigszins in de Hiphop moet vallen:) Gnarls Barkley - The Odd Couple. Verder nummer 1 in mijn top10 natuurlijk en ook daar staat hiphop op.

Alles bij elkaar nog geen uur.

Users waarvan ik de berichten altijd lees als ze voorbij komen in mijn updates (topics en albums) zijn lebowski, Herman, jellorum, Scientist, L_T_B, aERo en alle users die met album vd Week (Soul/jazz) meedoen.

Alles wat meer businessdriven dan artiestiek is en waar alle emotie uitgeperst is, door artiesten die ook zakelijk ´goed bezig zijn´. Voorbeelden: Mariah Carey, de latere Metallica

Met niemand, dat zouden ze wel willen!

09. Hoe kleed jij je?
Functioneel, net genoeg om niet únderdressed te zijn op het werk en verder weinig aandacht voor uiterlijk. Uitzondering: Tshirts. Ik heb er voor mijn leeftijd ook veel te veel naar het schijnt.

Genre, Intrigerend door zijn ontwikkeling waarbij meest diverse andere genres erin gezogen kunnen worden, inventief door zijn hergebruik van bestaande muziek. Veel rommel en overschreeuw, veel humor en maar ook af en toe tranentrekkende emotie van Artiesten met een grote A die echt een verschil maken. Ik dacht even (zo begin jaren 00) dat Eminem een van de grootste artiesten ooit zou worden.

Harco
sq schreef:
Meer dan vroeger gesteld op luxe, zowel bij vervoer als bij verblijf. In de hoop dat dit invloed heeft op de score

In negatieve zin!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:08 uur

geplaatst: vandaag om 19:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.