Genres / Hip-Hop / Hiphop voor beginners
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juli 2010, 18:53 uur
Sjaak is een baas. Hij mag hier zoveel zeuren als ie kan van mij
. Dit topic faalt toch al
. Ayy let me twitter dat.
0
geplaatst: 6 juli 2010, 19:01 uur
Ben het helemaal eens met Stapler, Sjaak is inderdaad een baas ! 

0
geplaatst: 6 juli 2010, 19:15 uur
Stapler schreef:
Zoveel treurige berichten in een topic dat goed bedoeld is, ik word week.
Het is gewoon de bedoeling dat de users die zovaak vragen 'is er nog goede hiphop?' verwezen kunnen worden naar dit topic. Want elke week is er wel weer iemand die een dergelijke vraag stelt. Vaak helemaal niet met slechte bedoelingen, en heel veel users staan wel degelijk open voor diverse genre's (dus ook hiphop). Vandaar dat dit topic er is. Binnenkort zal ik weer wat nummers plaatsen.
0
geplaatst: 7 juli 2010, 12:25 uur
@ Sjaak:
Interessant punt, maar kan je dat überhaupt wel bewijzen? Want ik ben er van overtuigd dat dit voor ieder persoon anders is.
Hier kan ik me gedeeltelijk in vinden. Zo heb ik wel respect voor de echte old school, maar het klinkt me toch vaak te kaal. Enkele tracks uitgezonderd.
Alleen het zielig vinden..... Tja. Ik vind het zelf best leuk om iemand te introduceren/overtuigen van een andere muzieksoort. Niks zieligs of raars aan lijkt me.
Arme Rob ook.
Voor diegenen die geloven of hopen dat er hier echt mensen een liefde voor hiphop kunnen ontdekken zeg ik dus: dat kan niet. Als je er niet geschikt voor bent, ontdek je die liefde nooit, en anders moet je het uit jezelf doen.
Interessant punt, maar kan je dat überhaupt wel bewijzen? Want ik ben er van overtuigd dat dit voor ieder persoon anders is.
De anderhalve kip die niet van hiphop houdt, en dit topic bezoekt, zal echter inderdaad wat meer respect voor hiphop kunnen krijgen. 'Respect' is hier dus de rationele gedachte dat hetgeen in kwestie wel degelijk kwaliteit herbergt. Maar echt buitenrationele, oprechte waardering zou die kip dus niet voor hiphop krijgen door dit topic. Nu was het scheppen van een waarlijk enthousiasme ook niet de bedoeling, en willen de meesten van jullie volgens mij alleen wat respect genereren, maar wat ik bedoelde met mijn vergelijking was nu net dat ik dat onnodig, eigenlijk zelfs zielig vind.
Hier kan ik me gedeeltelijk in vinden. Zo heb ik wel respect voor de echte old school, maar het klinkt me toch vaak te kaal. Enkele tracks uitgezonderd.
Alleen het zielig vinden..... Tja. Ik vind het zelf best leuk om iemand te introduceren/overtuigen van een andere muzieksoort. Niks zieligs of raars aan lijkt me.
Arme Rob ook.
0
geplaatst: 7 juli 2010, 13:22 uur
Ik heb het zelf heel erg in me om mensen te overtuigen om goede hiphop te gaan luisteren.
Maar dan krijg je het geval van "wat is goed?".
Dat ligt helemaal bij jezelf.
Zoals de meesten hier weten houd ik van de meer duistere en de boom bap hiphop, maar iemand die alleen maar top 40 luisterd etc. is hier totaal niet blij mee.
Dus dan denk je: laat ze eens iets van God Loves Ugly bijv. of iets dergelijks horen. Maar als je dan hoort dat de meesten daar ook niks aan vinden en "crap" vinden, dan begin ik me echt bedenken bij sommige mensen xD.
Oke, dat sommigen rap gewoon niet diggen kan ik begrijpen, maar dat ze dan wel naar 50 cent, Rick Ross en Lil wayne luisteren en niet naar de wat meer diepgaande artiesten denk ik dat er altijd een groot verschil zal blijven tussen beluisteraars van de commerciele hiphop aanhangers en de underground. Terwijl dat helemaal niet nodig is.
Maar dan krijg je het geval van "wat is goed?".
Dat ligt helemaal bij jezelf.
Zoals de meesten hier weten houd ik van de meer duistere en de boom bap hiphop, maar iemand die alleen maar top 40 luisterd etc. is hier totaal niet blij mee.
Dus dan denk je: laat ze eens iets van God Loves Ugly bijv. of iets dergelijks horen. Maar als je dan hoort dat de meesten daar ook niks aan vinden en "crap" vinden, dan begin ik me echt bedenken bij sommige mensen xD.
Oke, dat sommigen rap gewoon niet diggen kan ik begrijpen, maar dat ze dan wel naar 50 cent, Rick Ross en Lil wayne luisteren en niet naar de wat meer diepgaande artiesten denk ik dat er altijd een groot verschil zal blijven tussen beluisteraars van de commerciele hiphop aanhangers en de underground. Terwijl dat helemaal niet nodig is.
0
geplaatst: 7 juli 2010, 15:31 uur
Dat is inderdaad helemaal niet nodig. Meestal zijn mensen die enkel commerciele artiesten diggen (nog) niet klaar voor het betere underground werk. Omdat het vaak geen easy listening is waar het gaat om catchy beats en refreinen en standaard verses met als het kan een aangename flow en stemgeluid.
Bij de 'goede' hip hop die niet noodzakelijk underground moet zijn, er zijn sowieso goeie artiesten die ook succes oogsten, zijn de producties vaak iets moeilijker en ligt de focus ook op de lyrics, de rijmschema's, de thematiek, de opbouw van een track,... Kortom daar moet je veel meer tijd insteken... Sommige willen daar de tijd niet voor nemen of luisteren (nog) niet op een dergelijke manier naar muziek.
Bij de 'goede' hip hop die niet noodzakelijk underground moet zijn, er zijn sowieso goeie artiesten die ook succes oogsten, zijn de producties vaak iets moeilijker en ligt de focus ook op de lyrics, de rijmschema's, de thematiek, de opbouw van een track,... Kortom daar moet je veel meer tijd insteken... Sommige willen daar de tijd niet voor nemen of luisteren (nog) niet op een dergelijke manier naar muziek.
0
geplaatst: 7 juli 2010, 17:05 uur
.... En daarom denk ik dat we nou eens moeten stoppen met de discussie of dit een goed topic is, of daar een ander topic voor aanmaken (
). Je zal misschien niet iemand overtuigen of wat dan ook, maar een duwtje in de rug was bij mij al genoeg. De rest komt dan vanzelf wel.
). Je zal misschien niet iemand overtuigen of wat dan ook, maar een duwtje in de rug was bij mij al genoeg. De rest komt dan vanzelf wel.
0
Sqritz
geplaatst: 23 juli 2010, 15:29 uur
Leuk topic R&P.
De albums waarmee ik echt "into hiphop" ben gekomen zijn When Life Gives You Lemons van Atmosphere & A Piece of Strange van Cunninlynguists. Zeker WLGYL, tgoh wat een indruk maakte dat album op me zeg.
Sindsdien zowat alles beginnen waarderen.(The Infamous, Illmatic, Aquemeni, Liquid Swords, ... maar ook recentere projecten, zoals Madvillainy, A Healthy Distrust, Time Being, DANGERDOOM, ...)
DOOM vind ik sowieso eigenlijk "een genre apart"
Ik begon hem pas te waarderen na het iets meer toegankelijke DANGERDOOM.
Leuke tracks voor mensen die hiphop willen ontdekken:
Atmosphere - Painting
CYNE - First Person
DOOM - That's That
Meer volgt nog
De albums waarmee ik echt "into hiphop" ben gekomen zijn When Life Gives You Lemons van Atmosphere & A Piece of Strange van Cunninlynguists. Zeker WLGYL, tgoh wat een indruk maakte dat album op me zeg.

Sindsdien zowat alles beginnen waarderen.(The Infamous, Illmatic, Aquemeni, Liquid Swords, ... maar ook recentere projecten, zoals Madvillainy, A Healthy Distrust, Time Being, DANGERDOOM, ...)
DOOM vind ik sowieso eigenlijk "een genre apart"
Ik begon hem pas te waarderen na het iets meer toegankelijke DANGERDOOM.Leuke tracks voor mensen die hiphop willen ontdekken:
Atmosphere - Painting
CYNE - First Person
DOOM - That's That
Meer volgt nog

0
geplaatst: 24 juli 2010, 13:43 uur
Mensen die enkel commerciële muziek luisteren luisteren net zo graag naar een Lil Wayne als naar Pietsnot en de Jostiband. Dus het maakt niet uit met wat voor muziek je komt. Ze zullen het hoogstwaarschijnlijk toch niet leuk vinden.
0
geplaatst: 24 juli 2010, 15:38 uur
Hieruit mag ik concluderen dat jij gelijk begonnen bent met underground Hip-Hop a la MF Doom?
0
toris
geplaatst: 29 juli 2010, 02:08 uur
Ik zelf ben met artiesten als pac en biggie begonnen, en later ben ik steeds meer gaan ontdekken, zoals ook de underground. Ik denk dat het voor iemand die net begint met luisteren naar hiphop, het beste is om nummers van oa 2Pac, The Notorious BIG, Ice Cube, Snoop Dogg ( Doggystyle ), Nas, Outkast etc te luisteren. Allemaal vrij toegankelijke muziek, vanwaaruit je, je ver kan gaan verdiepen in het genre.
0
geplaatst: 6 november 2010, 22:10 uur
Beetje jammer dat dit topic vooral gaat over het nut ervan, want het idee van Rhythm & Poetry was prima. Misschien moeten we dan later maar een tweede ("Hiphop voor dummies") openen waarin alleen een paar posts met tracks staan en verder geen enkele discussie.
Toevallig kwam ik iets tegen bij de Guardian dat wel aardig was:
Move over Jay-Z! Guardian readers pick a hip-hop playlist for beginners | Music | guardian.co.uk
Ik zal even selectief quoten cq. samenvatten:
1. Public Enemy - Bring the Noise (1991)
"Hip-hop was a social oppression-emergent music genre, so if you want to sample a little of its politically molten core, with some intellectual stimulation to boot, try (among others) Public Enemy – Bring the Noise". (Edifice)
2. Dead Prez - Hip Hop (2000)
Other readers have previously tried to induct newbies to hip-hop, namely their relatives. "I did this with my dad a while back", explained Kissmeneck. "He wanted to know what on earth I could possibly see in hip-hop after 20 years of listening to it, so I played him Dead Prez – Hip Hop".
3. Mobb Deep ft. 112- Hey Luv (2001)
JohnCondor said: "I've noticed repeatedly that people who hardly know anything about hip-hop really get taken by surprise and then carried away by Mobb Deep's 1995 album The Infamous." So I chose Hey Luv (featuring 112), from 2001's Infamy, to show off rap's senstive side.
4. Luniz - I Got 5 On It (1995)
While we're on the subject of relatives, I couldn't help but add john615's recommendation of Luniz's I Got 5 On It. Not necessarily the most popular choice, but it still sounds great, and I recall an older relative being exposed to this song on repeat at one family gathering only to finally ask: "What's this song about then?" Failure to grasp its meaning may bode well for those who, while objecting to drug use, can't resist a sample of Club Nouveau's Why You Treat Me So Bad.
5. Mos Def - Ms. Fat Booty (1999)
There were various suggestions for Mos Def, mainly for Mathematics, which doesn't appear to be on music streaming service We7 (which I used to build the playlist), so we opted for another popular choice – Ms Fat Booty, if only to impress upon the ignorant ear of a hip-hop novice the prevailing popularity of large female behinds within the rap community.
6. Gangstarr - Moment of Truth (1998)
7. Wu-Tang Clan - Bring da Ruckus (1993)
8. Kanye West - Jesus Walks (2004)
There were several nominations for Gang Starr, and we sided with Virtuallycircus's choice of Moment of Truth. Oh, and while I query whether an album in which one man offers to sodomise another with a piping hot coathanger is really a wise choice for the sceptical rap novice, there's no denying Enter the Wu-Tang Clan (36 Chambers) was a popular choice (so I opted for Bring Da Ruckus). Similarly, Kanye West's name was mentioned numerous times, as was his album The College Dropout, so in goes Jesus Walks.
9. Missy Elliot - Work It (2002)
I couldn't help noticing a lack of female nominations, perhaps unsurprising given I am a female who was always more fond of MC Lyte and Missy Elliott. With the brief in mind ("What's this hip-hop you speak of?" etc) I took up the few suggestions for Missy and added Work It.
10. Grandmaster Flash & The Furious Five (1982)
11. Pharcyde - Passin' Me By (1993)
12. Erik B. & Rakim - Paid in Full (1987)
13. The Roots ft. Cody Chestnut - The Seed 2.0 (2002)
14, A Tribe Called Quest - Can I Kick It? (1991)
Delving further back into rap history, Cytoskeleton offered "some classics from the days before sampling became outlawed. Rap music went down rapidly after that....", namely The Message by Grandmaster Flash & the Furious Five. Similarlly, Kezabien picked Pharcyde's Passin' Me By and many of you wanted Erik B a& Rakim's Paid in Full. Equally, there were many nods for the Roots, and I think The Seed (2.0) is a good place to start for those who like a groove as well as beats – similarly, in goes A Tribe Called Quest's Can I Kick It. NWA, Lupe Fiasco, Dead Prez, Biggie, Outkast and Roots Manuva all got your recommendations too.
---
Toevallig kwam ik iets tegen bij de Guardian dat wel aardig was:
Move over Jay-Z! Guardian readers pick a hip-hop playlist for beginners | Music | guardian.co.uk
Ik zal even selectief quoten cq. samenvatten:
1. Public Enemy - Bring the Noise (1991)
"Hip-hop was a social oppression-emergent music genre, so if you want to sample a little of its politically molten core, with some intellectual stimulation to boot, try (among others) Public Enemy – Bring the Noise". (Edifice)
2. Dead Prez - Hip Hop (2000)
Other readers have previously tried to induct newbies to hip-hop, namely their relatives. "I did this with my dad a while back", explained Kissmeneck. "He wanted to know what on earth I could possibly see in hip-hop after 20 years of listening to it, so I played him Dead Prez – Hip Hop".
3. Mobb Deep ft. 112- Hey Luv (2001)
JohnCondor said: "I've noticed repeatedly that people who hardly know anything about hip-hop really get taken by surprise and then carried away by Mobb Deep's 1995 album The Infamous." So I chose Hey Luv (featuring 112), from 2001's Infamy, to show off rap's senstive side.
4. Luniz - I Got 5 On It (1995)
While we're on the subject of relatives, I couldn't help but add john615's recommendation of Luniz's I Got 5 On It. Not necessarily the most popular choice, but it still sounds great, and I recall an older relative being exposed to this song on repeat at one family gathering only to finally ask: "What's this song about then?" Failure to grasp its meaning may bode well for those who, while objecting to drug use, can't resist a sample of Club Nouveau's Why You Treat Me So Bad.
5. Mos Def - Ms. Fat Booty (1999)
There were various suggestions for Mos Def, mainly for Mathematics, which doesn't appear to be on music streaming service We7 (which I used to build the playlist), so we opted for another popular choice – Ms Fat Booty, if only to impress upon the ignorant ear of a hip-hop novice the prevailing popularity of large female behinds within the rap community.
6. Gangstarr - Moment of Truth (1998)
7. Wu-Tang Clan - Bring da Ruckus (1993)
8. Kanye West - Jesus Walks (2004)
There were several nominations for Gang Starr, and we sided with Virtuallycircus's choice of Moment of Truth. Oh, and while I query whether an album in which one man offers to sodomise another with a piping hot coathanger is really a wise choice for the sceptical rap novice, there's no denying Enter the Wu-Tang Clan (36 Chambers) was a popular choice (so I opted for Bring Da Ruckus). Similarly, Kanye West's name was mentioned numerous times, as was his album The College Dropout, so in goes Jesus Walks.
9. Missy Elliot - Work It (2002)
I couldn't help noticing a lack of female nominations, perhaps unsurprising given I am a female who was always more fond of MC Lyte and Missy Elliott. With the brief in mind ("What's this hip-hop you speak of?" etc) I took up the few suggestions for Missy and added Work It.
10. Grandmaster Flash & The Furious Five (1982)
11. Pharcyde - Passin' Me By (1993)
12. Erik B. & Rakim - Paid in Full (1987)
13. The Roots ft. Cody Chestnut - The Seed 2.0 (2002)
14, A Tribe Called Quest - Can I Kick It? (1991)
Delving further back into rap history, Cytoskeleton offered "some classics from the days before sampling became outlawed. Rap music went down rapidly after that....", namely The Message by Grandmaster Flash & the Furious Five. Similarlly, Kezabien picked Pharcyde's Passin' Me By and many of you wanted Erik B a& Rakim's Paid in Full. Equally, there were many nods for the Roots, and I think The Seed (2.0) is a good place to start for those who like a groove as well as beats – similarly, in goes A Tribe Called Quest's Can I Kick It. NWA, Lupe Fiasco, Dead Prez, Biggie, Outkast and Roots Manuva all got your recommendations too.
---
0
geplaatst: 6 november 2010, 22:24 uur
No. 3 Had Shook Ones pt. II moeten zijn van Mobb Deep voorderest verder een toplijst voor beginners
.
.
0
geplaatst: 6 november 2010, 22:44 uur
Ik vind de lijst niet al te best. Hoewel de nummers van Mos Def, Kanye West, ATCQ, The Roots en Pharcyde wel aanraders zijn. Ik zal binnenkort weer een lijst samenstellen van 10 nummers. Was dit topic geheel uit het oog verloren.
0
geplaatst: 6 november 2010, 22:52 uur
Wat is er mis mee? Voor beginners lijkt het me een prima lijst. Al had van Mobb Deep natuurlijk Shook Ones, Pt. 2 gekozen moeten worden (word @ Stapler).
0
geplaatst: 6 november 2010, 22:56 uur
Ik vind de balans niet al te best (te weinig moderne underground). Bovendien zou ik mensen niet meteen van die agressieve hiphop aanraden (PE, dead prez, Wu-Tang Clan). Daarnaast vind ik de keuze van sommige nummers opmerkelijk (Mobb Deep bijvoorbeeld) en aan andere tracks heb ik gewoon een hekel (Missy Elliot, Luniz, Grandmaster Flash).
0
geplaatst: 7 november 2010, 00:34 uur
Hier mijn tips voor beginners. Ik heb het zo veelzijdig mogelijk proberen te maken (instrumentaal, vocaal, oud, nieuw, mainstream, underground):
1. P.O.S - Goodbye
2. Blockhead - You've Got Maelstorm
3. Heavy D - Don't Curse
4. Kid Cudi - Soundtrack 2 My Life
5. CunninLynguists - The Gates
6. Bonobo - Transmission 94 (Parts 1 & 2)
7. Black Star - Respiration
8. Raekwon - Verbal Intercourse
9. Common - The Corner
10. Marley Marl - The Symphony
1. P.O.S - Goodbye
2. Blockhead - You've Got Maelstorm
3. Heavy D - Don't Curse
4. Kid Cudi - Soundtrack 2 My Life
5. CunninLynguists - The Gates
6. Bonobo - Transmission 94 (Parts 1 & 2)
7. Black Star - Respiration
8. Raekwon - Verbal Intercourse
9. Common - The Corner
10. Marley Marl - The Symphony
0
geplaatst: 7 november 2010, 00:42 uur
Dude, waarom altijd dat gezeik dat je niet met harder werk begint, soms is zo'n klap in je gezicht wel goed. 

0
geplaatst: 7 november 2010, 00:43 uur
En sowieso staat er zowel harder werk als minder hard werk in die lijst, dus lijkt me niks mis mee.
0
geplaatst: 7 november 2010, 00:44 uur
Vaak denken beginners dat hiphop spierballenmuziek is die veel agressie oproept. Daarom zou ik dergelijke nummers niet aanraden, omdat ze die gedachten al (kunnen) onderstrepen. Liever verras ik ze met muziek die ze niet verwachten, laten kunnen ze zich verdiepen in PE of Wu-Tang Clan.
@ Arrie, dat was dus ook niet het enige wat ik had aan te merken op de lijst. Mijn overige klachten staan er ook nog tussen.
@ Arrie, dat was dus ook niet het enige wat ik had aan te merken op de lijst. Mijn overige klachten staan er ook nog tussen.

0
geplaatst: 7 november 2010, 00:53 uur
Ja, er zou misschien wel een nummer underground hiphop tussen kunnen. Verder ben ik het met je eens wat betreft de Mobb Deep-track en blijf je altijd het punt van persoonlijke smaak houden, maar dat maakt het lijstje op zich niet minder.
Ik vind trouwens dat je in zo'n lijstje juist alle aspecten moet belichten. Had wat mij betreft ook nog wel een Dr. Dre-track (van z'n eerste album of eentje van Doggystyle) tussen mogen staan.
Ik vind trouwens dat je in zo'n lijstje juist alle aspecten moet belichten. Had wat mij betreft ook nog wel een Dr. Dre-track (van z'n eerste album of eentje van Doggystyle) tussen mogen staan.
0
geplaatst: 16 november 2010, 23:12 uur
In Genres > R&B en Hip-Hop > Met welke track zou je een hiphopleek/hater willen overtuigen?:
Kom je ook dikwijls in een situatie terecht waarbij een goede maat je vertelt dat hij hiphop helemaal niets vindt en dat hij het zelfs niet kan uitstaan? Ikzelf heb op zo'n moment altijd de neiging om eens één zotte, échte hiphoptrack te laten horen, ipv de 50's en zelfs de Kanyes.
En toch, wat is voor jou een échte hiphoptrack die iemand toch een beetje kan overtuigen van de creativiteit? Ga je voor ATCQ? Wu-Tang? Lootpack? Blu? Kurtis Blow? Jedi Mind Tricks?
remember: je hebt 1 kans, en je moet weten dat een "Accordion" van Madvillain wellicht in slechte aarde valt bij iemand die hiphop associeert met televisie. Bij mij duurde het bijvoorbeeld ontzettend lang vooraleer ik Madvillain en zelfs Enter the Wu kon appreciëren.
En dus is mijn keuze, na lang twijfelen tussen Pete Rock, Kankick, Dj Premier, enz, devolgende:
Deze track is ideaal vind ik: het is funky, gebruiksvriendelijk, kleurrijk, catchy en grappig. Zelfs al is de persoon in kwestie er niet helemaal voor te vinden, dan kan ie altijd nog eens grijnzen bij "voulez-vous, mandez-vous, cou-cou, les pous-pous".
Ik heb al mensen kunnen overtuigen met deze track.
Wat zijn jullie keuzes?
Kom je ook dikwijls in een situatie terecht waarbij een goede maat je vertelt dat hij hiphop helemaal niets vindt en dat hij het zelfs niet kan uitstaan? Ikzelf heb op zo'n moment altijd de neiging om eens één zotte, échte hiphoptrack te laten horen, ipv de 50's en zelfs de Kanyes.
En toch, wat is voor jou een échte hiphoptrack die iemand toch een beetje kan overtuigen van de creativiteit? Ga je voor ATCQ? Wu-Tang? Lootpack? Blu? Kurtis Blow? Jedi Mind Tricks?
remember: je hebt 1 kans, en je moet weten dat een "Accordion" van Madvillain wellicht in slechte aarde valt bij iemand die hiphop associeert met televisie. Bij mij duurde het bijvoorbeeld ontzettend lang vooraleer ik Madvillain en zelfs Enter the Wu kon appreciëren.
En dus is mijn keuze, na lang twijfelen tussen Pete Rock, Kankick, Dj Premier, enz, devolgende:
Deze track is ideaal vind ik: het is funky, gebruiksvriendelijk, kleurrijk, catchy en grappig. Zelfs al is de persoon in kwestie er niet helemaal voor te vinden, dan kan ie altijd nog eens grijnzen bij "voulez-vous, mandez-vous, cou-cou, les pous-pous".
Ik heb al mensen kunnen overtuigen met deze track.
Wat zijn jullie keuzes?
0
geplaatst: 16 november 2010, 23:14 uur
Jezus, hoe eng is dit, precies als ik dit topic aanklik, om te bekijken en A Tribe Called Quest - Luck of Lucien zie staan, ben ik dat nummer ook aan het luisteren. Puur toeval. 

0
geplaatst: 16 november 2010, 23:29 uur
Haha, inderdaad. 
Ik gebruik trouwens vaak Gorillaz - Clint Eastwood. Geen pure hip-hop maar wel met rap, en ook redelijk toegankelijke rap, heb ik het idee. Verder gewoon heerlijk loom trackje met een leuke clip erbij. Apen die de Thriller-dans doen, succes gegarandeerd.

Ik gebruik trouwens vaak Gorillaz - Clint Eastwood. Geen pure hip-hop maar wel met rap, en ook redelijk toegankelijke rap, heb ik het idee. Verder gewoon heerlijk loom trackje met een leuke clip erbij. Apen die de Thriller-dans doen, succes gegarandeerd.

0
Improvision
geplaatst: 17 november 2010, 00:20 uur
EDIT:
Of:
Alleszins niets met te veel 'explicit lyrics', want daar haken veel mensen ook op af.
Hangt er ook van af wie je probeert te overtuigen natuurlijk. Een metalhead zal meer iets hebben met Atmosphere of Immortal Technique.
0
geplaatst: 17 november 2010, 10:28 uur
Hmmm goeie vraag heb ik me ook al vaak afgevraagd...
Ik denk als ik iets old school, pure hip hop zou moeten kiezen dan waarschijnlijk New York State of Mind van Nas of I Used to Love H.E.R. van common. Al kunnen veel mensen toch echt wel 36 chambers apprecieren. Een metalfan vroeg me pas nog: wordt dit soort hip hop nog gemaakt. Hij vond het lekker agressief en hongerig klinken en tot op vandaag het enige goeie hip hop album dat hij ooit gehoord had. Hij had hem zelfs nog ooit gekocht ! Nu denk ik dat stillmatic en the infamous qua stijl erg in de buurt komen. Nieuwere dingen vond hij te zagerig zelfs wu tang forever vond hij al meer aansluiten bij de zoals hij het noemde 'aanstellerige saaie yo yo muziek van tegenwoordig'. Dus er is wel degelijk appreciatie voor de old school van fans van andere muziek genres...
In de nieuwere stal zou ik ofwel een nummer van be kiezen (weer common, ik denk dat hij gewoon toegankelijk is) of natuurlijk van atmosphere. Ik denk dan dat ik voor painting zou gaan of allessinds een citroen nummer. Maar dat is natuurlijk een beetje cheaten omdat atmosphere toch vaak invloeden uit andere genres gebruikt... Daarom zou ik ook voor painting gaan omdat dat nummer wel puur hip hop is. Als ze echt typische hip hop zouden willen horen dan zou ik this is for hip hop van the loyalist, steady van cyne of letter from the government van brother ali kiezen.
Ik denk als ik iets old school, pure hip hop zou moeten kiezen dan waarschijnlijk New York State of Mind van Nas of I Used to Love H.E.R. van common. Al kunnen veel mensen toch echt wel 36 chambers apprecieren. Een metalfan vroeg me pas nog: wordt dit soort hip hop nog gemaakt. Hij vond het lekker agressief en hongerig klinken en tot op vandaag het enige goeie hip hop album dat hij ooit gehoord had. Hij had hem zelfs nog ooit gekocht ! Nu denk ik dat stillmatic en the infamous qua stijl erg in de buurt komen. Nieuwere dingen vond hij te zagerig zelfs wu tang forever vond hij al meer aansluiten bij de zoals hij het noemde 'aanstellerige saaie yo yo muziek van tegenwoordig'. Dus er is wel degelijk appreciatie voor de old school van fans van andere muziek genres...
In de nieuwere stal zou ik ofwel een nummer van be kiezen (weer common, ik denk dat hij gewoon toegankelijk is) of natuurlijk van atmosphere. Ik denk dan dat ik voor painting zou gaan of allessinds een citroen nummer. Maar dat is natuurlijk een beetje cheaten omdat atmosphere toch vaak invloeden uit andere genres gebruikt... Daarom zou ik ook voor painting gaan omdat dat nummer wel puur hip hop is. Als ze echt typische hip hop zouden willen horen dan zou ik this is for hip hop van the loyalist, steady van cyne of letter from the government van brother ali kiezen.
0
geplaatst: 17 november 2010, 11:15 uur
NY State of Mind lijkt me juist geen goede. Toen ik voor het eerst Illmatic hoorde, kon ik er nog niet zoveel mee... 36 Chambers lijkt me al helemaal geen goede om mee te beginnen, juist veel te aggressief, wat mensen vaak juist afschrikt van hip-hop.
0
geplaatst: 17 november 2010, 11:35 uur
Kweetniet hoor, maar is dit topic al niet 3 keer eerder voorbij gekomen?
* denotes required fields.