MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Top Hip Hop Albums 2010

zoeken in:
Rhythm & Poetry schreef:
Ik wacht nog op de juiste versie van Kanye West, maar het is al bijna zeker dat My Beautiful Dark Twisted Fantasy mijn favoriete album van het jaar gaat worden.

Dit is toch vrij onverwacht, niks tegen kanye, ik vond zijn eerste drie albums master. Maar had niet meteen gedacht dat jij het zou diggen Thx voor de tip bij dat grey crow album, wou em al checken

Koning-Phong schreef:
SCHAAM JE Harco om Wu-Massacre goed te keuren !
Ja, en laten we dan gezellig Before I Self Destruct een 3,5* geven tegenover 2* voor Capital Punishment.

Weurd MJ, weurd..

Rene1979
Ik vind Wu-Massacre ook een stuk beter dan Before i Sel Destruct...
MJ....

Ik verwacht niet veel wijzigingen meer aan mijn top 10.. Al zijn er wel wat albums in Japan uitgekomen die nu pas doorkomen hier in huize Rene. Tha Connection is daar een goed voorbeeld van.

Koning-Phong
MJ

Meningen verschillen he, geef wat hints waarom Wu Massacre zo goed is dan?
Omdat Wu-Tang legends zijn? Ik hou ook van ze, maar ben ook straight honest.

Jij hebt zelf Micheal Jackson in jouw top tien staan lol

Ach zijn dood heeft op iedereen impact he , en lees eerst mijn berichten eens op Capital Punishment etc voordat je je zegje doet.

Haha, metéén spreek je jezelf in de eerste zin tegen, en dan heb ik het nog niet eens over de rest van het bericht; zal het je dan ooit nog eens lukken om een fatsoenlijk bericht te posten? Nu kan ik het namelijk weer niet serieus nemen en er niet op ingaan.

Koning-Phong = Raffael 77 V2.0

Wu Massacre was wel een enorme teleurstelling trouwens. Dat terzijde.

Koning-Phong
Spreek ik mezelf tegen?? Huh !! Waarom dan?? Omdat ik ze erken als legends moet ik meteen alles maar goed vinden??

En dus spreek ik mezelf tegen??? Nou Nou

En dat van CP bedoel ik, lees mijn bericht waarom ik het een 2 gaf.

Bedorvenkebab
?????

Je spreekt jezelf tegen omdat je iemand veroordeelt om zijn mening over een bepaalde CD. Vervolgens als iemand hetzelfde tegen jou doet, gebruik je als argument dat meningen verschillen. Behoorlijk hypocriet dus.

Heb dit jaar nog niks nieuws gecheckt. Zie ook dat er weinig interessants voor mij is uitgekomen. Stuk of 5, 6 albums die ik nu even dounleen.

Update (vaste vormen enzo...)

1. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy 4,5*
2. Kid Cudi - Man on the Moon II: The Legend of Mr. Rager
3. Sage Francis - Li(f)e
4. Bonobo - Black Sands

5. Eligh - GreyCrow 4*
6. Celph Titled & Buckwild - Nineteen Ninety Now
7. The Roots - How I Got Over
8. Freeway & Jake One - The Stimulus Package
9. Hidden Orchestra - Night Walks
10. El-P - Weareallgoingtoburninhellmegamixxx3

Het zou wel mooi zijn als er nog een vijfde hiphopalbum komt dat ik een 4,5 ga geven.

Rene1979
Geef je Eligh er toch 1

Jablonski
Iemand hier die dat album van Prose heeft gechecked?? Ik vind het alleraardigst, maar goed, ik heb altijd al een licht afwijkende smaak gehad ;p

Jablonski schreef:
Iemand hier die dat album van Prose heeft gechecked?? Ik vind het alleraardigst, maar goed, ik heb altijd al een licht afwijkende smaak gehad ;p

Bedoel je dit hieronder?

Klinkt wel aardig. Raps en beat passen erg goed bij elkaar; ze zijn beide heel goed uitgebalanceerd. Het is wel wat eentonig en simpel, verder. Wel iets voor Masta Ace-fans, lijkt me. Maar goed, dit album staat niet eens op MusicMeter. Dus ik denk niet dat iemand het gecheckt heeft.

Ik kwam het ergens tegen maar mede omdat het niet op de site stond, heb ik het niet beluisterd. Nu even on topic update :

4.5*

1. Kno - Death is Silent
2. The Roots - How I got Over
3. Marcus D and Substantial - are... Bop alloy

4*

4. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (erg onverwacht mss zelfs 4.5 en top 3)
5. Collective Efforts - Freezing World
6. Eligh - Grey Crow
7. The Left - Gas Mask
8. Celph Titled and Buckwild - Nineteen Ninety Now
9. Atmosphere - To All My Friends & Blood Makes The Blade Holy-The Atmosphere EPs
10. Freeway and Jake One - The Stimulus Package

Jablonski
Je kunt het op bandcamp aanschaffen en er zijn op genoeg sites snippets van te luisteren (en wat nummers en snippets op youtube), het album is een goed geheel. Een paar dope guestappearances, mja, me likes.

Ik wachtte een tijdje geleden nog even met een voorlopige top 10 van 2010-albums omdat er nog een hele hoop potiëntele kanshebbers aankwamen, maar die vielen eigenlijk allemaal tegen (bijv. Kno, Celph Titled; alhoewel ik wist dat Buckwild produceerde, Q-Unique en Hell Razah) en alleen Kanye is er, onverwachts, bijgekomen. Ik kan niet eens een top 10 maken met albums van 4* of hoger en dan is die van 0118 nota bene een mixtape:

1. The Lost Children of Babylon - Zeitgeist: The Spirit of the Age
2. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
3. Killah Priest - The 3 Day Theory
4. Fresku - Fresku
5. DJ Muggs vs Ill Bill - Kill Devil Hills
6. Emancipator - Safe in the Steep Cliffs
7. 0118 - Kapers op de Kust

Maar goed, er komen nog kanshebbers aan dus ik laat me graag verrassen. Wel is het zo dat 2010, als je ziet welke artiesten album hebben gedropt, absoluut tegenvalt. Ik bedoel, albums van o.a Everliven Sound, Q-Unique, Vinnie Paz, Kno, Hell Razah, Hitfarmers en AotP hebben allemaal niet geleid tot een top 10-plek terwijl het allemaal kanshebbers waren. En dan zijn er nog een aantal artiesten, waarvan ik weliswaar geen wereldalbum verwachtte, die met tegenvallers kwamen.

Jablonski
Ik zal me binnenkort eens bezighouden met een toplijstje te maken van dit jaar. En mijn (zeer) lang geleden, gemaakte voornemen om veel te gaan raten eens waarmaken. Peace

Rene1979
1. The Roots - How I Got Over (2010)
2. Bop Alloy - Substantial & Marcus D Are Bop Alloy (2010)
3. Celph Titled & Buckwild - Nineteen Ninety Now (2010)
4. Collective Efforts - Freezing World (2010)
5. MindsOne - Self Reliance (2010)
6. Eligh - GreyCrow (2010)
7. Atmosphere - To All My Friends, Blood Makes the Blade Holy: The Atmosphere Ep's (2010)
8. Hell Razah - Heaven Razah (2010)
9. The Left - Gas Mask (2010)
10. SmooVth - Little Boy Blue (2010)

Album's die er net buiten vallen, maar wel allemaal een 4 hebben gekregen. Zo zijn er toch heel veel goede album's uitgekomen dit jaar. De top 10 zoals hij nu is, is definitief. De enige die daar verschil in kan brengen als onverwachts toch Chico & The Man uitkomt.

Deacon the Villain & Sheisty Khrist - N.W.L. (2010)
Rakaa - Crown of Thorns (2010)
Koncept - Playing Life (2010)
Killah Priest - The 3 Day Theory (2010)
7L & Esoteric - 1212 (2010)
The Lost Children of Babylon - Zeitgeist: The Spirit of the Age (2010)
Freeway & Jake One - The Stimulus Package (2010)
Richie Cunning - Night Train (2010)
Hellsent - False Profit (2010)
Dessa - A Badly Broken Code (2010)
Marco Polo & Ruste Juxx - The eXXecution (2010)
Apollo Brown - The Reset (2010)
Blacastan - Blac Sabbath (2010)
Braille - Weapon Aid (2010)
Reflection Eternal - Revolutions Per Minute (2010)
Shad - TSOL (2010)
PackFM - I F*cking Hate Rappers (2010)
Kero One - Kinetic World (2010)
El Da Sensei & The Returners - GT2: Nu World (2010)
Dark Time Sunshine - Vessel (2010)
Qwel & Maker - Owl (2010)
Mega Ran & K-Murdock - Forever Famicom (2010)
Roc Marciano - Marcberg (2010)
Black Milk - Album of the Year (2010)
Main Flow - Return of the Castle (2010)
Moe Pope - Life After God (2010)
Skyzoo & !llmind - Live from the Tape Deck (2010)
Kno - Death Is Silent (2010)
EQ - Out the Ashtray of L.A. (2010)
ShinSight Trio - Where's There a Moon That Is Mine (2010)

Non (gedeeltelijk) Hip Hop Top 9

1. Andreya Triana - Lost Where I Belong (2010)
2. Aloe Blacc - Good Things (2010)
3. Sharon Jones & The Dap-Kings - I Learned the Hard Way (2010)
4. Kings Go Forth - The Outsiders Are Back (2010)
5. John Legend & The Roots - Wake Up! (2010)
6. Eli "Paperboy" Reed & the True Loves - Come and Get It! (2010)
7. Georgia Anne Muldrow & Declaime - Someothaship (2010)
8. Leela James - My Soul (2010)
9. Dutch - A Bright Cold Day (2010)

Waarvan Andreya Triana de plaat van het jaar is.

MAS
Ik ken 5 albums uit je top 10 nog niet.:P Misschien toch maar eens gaan checken. Deacon the Villain & Sheisty Khrist - N.W.L. is toch nog niet uit?

Ik ga ook eens kijken wat mijn top10 is. Op MuMe heb je nu een mooi overzichtje van je stemmen.

Rene1979 schreef:
'10 Top-10

Je hebt Lost Where I Belong in je top-10, maar niet hier?

Vanwege het nogal zielige aantal albums dat ik volledig, goed genoeg heb gecheckt voor een cijfer uit 2010 bestaat mijn lijstje vooral uit de grote (underground) namen van dit jaar.

1. B. Dolan - Fallen House, Sunken City (2010)
2. Kid Cudi - Man on the Moon II: The Legend of Mr. Rager (2010)
3. Dark Time Sunshine - Vessel (2010)
4. Junk Science - A Miraculous Kind of Machine (2010)
5. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)
6. The Roots - How I Got Over (2010)
7. Sage Francis - Li(f)e (2010)
8. Gil Scott-Heron - I'm New Here (2010)
9. Kno - Death Is Silent (2010)
10. Fresku - Fresku (2010)

(Nu ik dit zo bekijk bedenk ik me dat ik toch echt veel meer nog goed moet beluisteren, want er is toch aardig wat uitgekomen. Shad, Qwel, zelfs Atmosphere..)

Silky & Smooth schreef:
(quote)
Kom op, dat is toch geen hiphop?

Rene1979
Silky & Smooth schreef:
(quote)

Klopt omdat het geen Hip Hop is, en dit een Hip Hop topic is
Maar heb het onderin aangepast.

Ik was nog niet helemaal wakker denk ik. Verkeerd gelezen.

Rene1979
Haha geeft niks. Andreya Triana is het album van het jaar. Heel krap gevolgd door The Roots en Bop Alloy

Is NWL al uit dan Rene ? Anyway dringend Smoovth uitchecken en is lost where i belong dan echt zo goed, ik ben geen honderd procent soul fan maar kan toch al eens genieten van John Legend of Marvin Gaye en consoorten. Ik denk niet dat chico and the man nog uitkomt dit jaar dus de enige die nog in de top 10 zouden kunnen komen zijn smoovth en deacon the villain. Al zou mindsone ook nog wat kunnen groeien.

MAS
NWL is inderdaad al uit.

Rene had me al gePMd toch bedankt baas

Mb.
thgryda schreef:
is lost where i belong dan echt zo goed

Ik zal zeggen: probeer het is. Sommige mensen, zoals bijv. Rene, vinden het briljant. Anderen daarentegen vinden het een veilige slaapplaat. Smaak is om over te twisten, maar als jij jezelf prima weet te vermaken met moderne 'soul' van John , dan moet je jezelf ook prima kunnen vermaken met Andreye.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:40 uur

geplaatst: vandaag om 17:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.