MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Top Hip Hop Albums 2010

zoeken in:
Ik moet heel eerlijk bekennen dat dit mijn jaarlijstje is:

1. Die Antwoord - 5 EP
2. Die Antwoord - $O$
3. Plan B - The Defamation of Strickland Banks

Met zo'n jaarlijstje mag je ook liegen hoor.

't is dat jij dat bent, dat ik die opmerking slik.

Je slikt wel vaker heb ik vernomen.

MAS
Die antwoord is even grappig maar eigenlijk barslecht. $O$ was echt om te kotsen.

Rene1979
Slowgaze schreef:
Ik moet heel eerlijk bekennen dat dit mijn jaarlijstje is:

1. Die Antwoord - 5 EP
2. Die Antwoord - $O$

Dan zou ik eens wat meer muziek luisteren. Dit voegt natuurlijk niets toe aan dit topic. Zou zeggen durf je horizon te verbreden. Al is dat heel moeilijk voor sommige users. Kan niet wachten tot weer de eerste "Souljaboy op 1" top 10 komt.

Even geduld, dat album moet ik nog beluisteren.

Rene1979 schreef:
Dan zou ik eens wat meer muziek luisteren. Dit voegt natuurlijk niets toe aan dit topic. Zou zeggen durf je horizon te verbreden.

Dit verbreedt de horizon van dit forum toch juist? Ik denk dat hij een van de weinigen is die deze albums aandraagt.

MAS
Gisteren Elighs album voor het eerst geluisterd. Die komt misschien nog wel in mijn top 10.

Die wil ik ook nog ff checken. Lees er veel goeds over!

Rene1979 schreef:
(quote)

Dan zou ik eens wat meer muziek luisteren. Dit voegt natuurlijk niets toe aan dit topic. Zou zeggen durf je horizon te verbreden. Al is dat heel moeilijk voor sommige users. Kan niet wachten tot weer de eerste "Souljaboy op 1" top 10 komt.

Als ik mijn top 10 met de jouwe vergelijk, ben ik denk ik niet degene met de minst brede smaak. Of nee, heb je het nu alleen over hiphop?
(Bovendien, ik heb dit jaar nauwelijks albums gecheckt, vandaar.)

Rene1979
Slowgaze schreef:

Als ik mijn top 10 met de jouwe vergelijk, ben ik denk ik niet degene met de minst brede smaak. Of nee, heb je het nu alleen over hiphop?
(Bovendien, ik heb dit jaar nauwelijks albums gecheckt, vandaar.)

Mijn smaak beperkt zich tot Jazz/Soul/Hip Hop. Maar dat is mijn inziens niet relevant. Dit Topic heet Hip Hop top 10, en niet Hip Hop top 3. En als je maar 3 hip hop albums's heb geluisterd dit jaar. Dan kan je moeilijk spreken van een toplijstje. Daarmee bedoel ik dus, het voegt niets toe en misschien moet je je meer verdiepen als je echt van Hip Hop houdt.

Rustig, Rene, ik plaag je maar wat. Die verdieping komt heus wel, ik richt me nu alleen meer op klassiekers die ik nog moet checken. Die ontwikkeling zet zich ook door wat betreft andere genres hoor, ik ben meer iemand die graag een back catalogue opbouwt.
Of mijn bericht wat toevoegt is een tweede, maar wat dat betreft sluit ik me aan bij Silky & Smooths opmerking: ik heb jullie die albums niet aan zien dragen.
Laten we vooral lief en constructief blijven, overigens. Of moet ik jou naar je rock top 10 dit jaar vragen? (Ik neem aan dat een deel van jullie me toch als een "rocker" ziet.)

Mb.
Gewoon lekker posten hoor, Slowgaze. Rene heeft een groot hart, maar hij vindt het soms moeilijk om zijn mening vriendelijk naar voren te brengen. Vraag maar aan Kno. Ow, nu plaag ik je ook maar wat hoor, Rene!

Overigens heet dit topic Top Hip Hop Albums 2010, dus een top 3 is prima geschikt. En wat maakt het uit dat iemand Die Antwoord, of Lil' Weezy van mij part, leuk vind? Sluit me aan bij S&S. Het zou maar een saaie voorspelbare boel worden als iedereen de The Roots bovenaan zou zetten.

PS: Slowgaze, ik ken jou als user verder niet, maar ik zou gewoon zeggen dat je lekker door moet gaan met Hip-Hop ontdekken. In je eigen tempo en op je eigen manier. Dat werkt het beste, vind ik.

Rene1979

Soms ben ik best lief.

Je laat het alleen niet zo vaak zien.
't kan trouwens zowaar nog een top 5 worden bedenk ik mij net.

Rene1979
Nee klopt laat het niet vaak zien
Maar kom maar op met die top 5.. En als je Hip Hop tipjes wil dan kan ik je die wel geven.
Rock heb ik vaak geprobeerd maar niet mijn ding.
Gitaren vind ik alleen leuk in Blues muziek

Ik check die plaat van Sticks (want dat is een baas) & A.R.T. nog eens en allicht check ik die nieuwe van Kanye ook. Ik vond zijn vorige wel wat matig, maar deze schijnt wel erg goed te zijn, toch?

En Soulja Boy ga ik uiteraard ook achteraan.

Rene1979
Soaljaboy is het album van het jaar. Gevolgd door Kanye. Zie mijn top 10 en alles wat er net buiten valt.

Rhythm & Poetry schreef:
Je slikt wel vaker heb ik vernomen.

ooooowww

edit: Zeker rene's top tien 2010 checken slowgaze, het is wel vaak rustigere jazzy muziek... Mijne trouwens ook eigenlijk Maar er zijn zeker betere hh albums als die antwoord kan ik je verzekeren. Album van sticks was ik geen onverdeelde fan van. Anyway je moet niks forceren, maar als rocker is the roots mss een goeie start ?

2010 is wat mij betreft een van de betere jaren van na 2000 al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet heel erg veel nieuwe albums check. Met The Roots, Atmosphere, Kno en Celph Titled & Buckwild is dit jaar in ieder geval een topjaar. Fresku en Kleine Jay & Cartes zijn eigenlijk de enige nederlandse hiphop releases die ik gechecked heb en die bevallen mij ook wel.

Klopt ik snap die uitspraken omtrend een mager jaar ook niet echt, naar mijn mening is er dit jaar veel goeds uitgekomen

01. Flying Lotus – Cosmogramma
02. Kanye West – My Beautiful Dark Twisted Fantasy
03. Tumi And The Volume – Pick a Dream
04. Madlib – Medicine Show No. 3: Beat Konducta in Africa
05. The Roots – How I Got Over
06. Shad – TSOL
07. Freeway & Jake One – The Stimulus Package
08. Theophilus London – I Want You
09. Flying Lotus – Pattern+Grid World
10. John Legend & The Roots – Wake Up

Rene1979
Top 10 HipHop Tracks in willekeurige volgorde.

The Left - Statistics
Collective Efforts - So Cold
Bop Alloy - Another Day In The Life
The Roots - How i Come Over
MindsOne - Torchbearers
Hell Razah - Return of the Renaissance
SmooVth - Little Boy Blue
Atmosphere - To All My Friends
Eligh - Miss Busdriver
Dessa - Dixon's Girl

Moeilijk Moeilijk..

1. Celph Titled
2. Bop Alloy
3. Kno
4. The Roots
5. Atmosphere
6. Shad
7. Kanye West
8. Cartes (alst mag zonder kleine jay)
9. Qwel & Maker
10. Damu The Fudgemunk

Eligh moetk nog even checken..

Hier komt mijn Grote Hiphop 2010 Top Vijf:

5. John Legend & The Roots - Wake Up!
4. Die Antwoord - $O$
2. Sticks & A.R.T. - Alledaagse Waanzin
1. Die Antwoord - 5 EP

Is het zo goed?

P-DawG
Moet je wel eerst even een ander topic aanmaken en het daarin droppen dan is het cool.

Top 4, want Wake Up! is soul .

thgryda schreef:

edit: Zeker rene's top tien 2010 checken slowgaze, het is wel vaak rustigere jazzy muziek... Mijne trouwens ook eigenlijk Maar er zijn zeker betere hh albums als die antwoord kan ik je verzekeren. Album van sticks was ik geen onverdeelde fan van. Anyway je moet niks forceren, maar als rocker is the roots mss een goeie start ?

"Rocker" staat tussen haakjes, is dus met enige ironie. Wat betreft The Roots, jazeker, die vind ik hip. Ken dat nieuwe album van ze niet, maar ik heb Phrenology en Things Fall Apart. Public Enemy's 2e heb ik ook erg hoog zitten en ik luister nu vaak naar het debuut van de Wu-Tang Clan.
Maar dat is dus niet 2010 allemaal.

Rene1979
Thanks Thgryda, maar ja Slowgaze mijn top 10 is geen must maar luisteren doet je misschien verbazen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:40 uur

geplaatst: vandaag om 00:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.