MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Commerciële hip-hop: tegenwoordig erger dan vroeger?

zoeken in:
Terwijl ik al breakdansend in mijn Zoo York-kloffie graffiti op de muur spuit, genietend van het door Pete Rock geproduceerde meesterwerk Center of Attention van InI - je weet wel, dat album met die meesterlijke scratches en tekstueel sterke rappers - klop ik mezelf op de borst: ik weet tenminste nog wat echte hiphop is. In tegenstelling tot die schrijvers van Hiphopleeft: vanochtend las ik nog dat een cultuurbarbaar Watch the Throne een drie-en-een-half had gegeven. Wat dat betreft kunnen ze die site beter “Hippopleeft” noemen.

Lees het vervolg van de opinie op Hiphopleeft: Echte hiphop, echte ergernis

Stop gewoon met die discussie, er zal altijd plat commerciele muziek zijn en er zal commerciele hh zijn die je dan weer wel ligt. Zo is kanyes laatste solo ook commercieel maar die vind ik vet terwijl ik 808s kak vind, als je iets goed vindt, luister het dan gewoon

thgryda schreef:
Stop gewoon met die discussie...

Dan gaat de site dood.

Ik verkies trouwens de meeste hip-hop die vandaag de dag 'commercieel' genoemd wordt boven de zolderkamerhiphop. Waarom? Geen idee.

Ik zie echt bijna nooit de namen genoemd worden toen ik rap/hiphop luisterde. In die tijd ook het meer populaire spul en wellicht commercieel, al luisterden de meeste mensen die ik kende het niet echt......ook erg veel electro er in...die mix van electro/rap/hiphop is wel waar mijn voorkeur het meest lag.

En dan heb ik het over Kurtis Blow, de eerste LL cool J platen, New cleus, Mantronix (mja, misschien meer electro), Man Parrish (idem), Fat boys (voor die Chubby Checker plaat), Afrika Bambaataa, Soul sonic force, Grandmaster Flash, Melle Mel, Dynamix 2, Utfo, Whodini, Jonzun crew, Schoolly boys, Stetsasonic, Duke Bootee, The masterdon committee, Universal funk, West street mob, Per cussion, Egyptian lover, Run DMC, Two sisters, de 2 Beat street albums.....Beat street breakdown van Melle Mel, met misschien de heerlijkste scratches ooit, etc...
Ik heb ook nog zo'n verzamelbox van de eerste 9 vinyl Electro platen.....mix-albums van diverse artiesten/tracks.

MAS
Ik kan dat vaak ook wel waarderen. Hoe heeft die verzamelbox?

MAS schreef:
Ik kan dat vaak ook wel waarderen. Hoe heeft die verzamelbox?

Essential electro. Hier is een link, voor info en tracklists.... Various - Essential Electro - The Business (Vinyl, LP) at Discogs

(afbeelding)

En ik had het niet helemaal correct, het zijn de eerste 5 lp's, de andere 4 zijn andere verzamelaars/mixen. Ik heb dit ooit voor een schamele 50 gulden destijds gekocht.

MAS
Bedankt! Ziet er heel dope uit. Die wil ik zeker bemachtigen.

MAS schreef:
Bedankt! Ziet er heel dope uit. Die wil ik zeker bemachtigen.

Zeker de moeite waard, echt een stukje muziekgeschiedenis ook. Succes met zoeken in ieder geval.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:17 uur

geplaatst: vandaag om 18:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.