Genres / Hip-Hop / de credibility van Snoop en Eazy-E
zoeken in:
0
geplaatst: 29 september 2005, 16:59 uur
Bij Eazy E - It's On (Dr. Dre) 187um Killa (1993):
Voor jou is Snoop Dogg wellicht een zware jongen maar voor real life gangsters als Dresta, Eazy en B.G. Knocc Out is Snoop Dogg wel degelijk een studio gangster.
Als Snoop fake is , is Eazy E dat ook ...
Alsof Snoop vroeger niet rapte over shizzel my nizzel , bitches etc .....
Voor jou is Snoop Dogg wellicht een zware jongen maar voor real life gangsters als Dresta, Eazy en B.G. Knocc Out is Snoop Dogg wel degelijk een studio gangster.
Dat Snoop Dogg een studio gangster is heeft hij trouwens hoogst persoonlijk duidelijk gemaakt met zijn laatste albums Paid tha Cost to Be da Bo$$ en Rhythm and Gangster. Slap geouwehoer over shizzel my nizzel, fat bitches, golden rings, pimp cars en bla bla bla.
.
.

0
Diesel
geplaatst: 30 september 2005, 00:34 uur
sn@ke schreef:
Snoop is fake, Eazy-E was dat niet. Twee totaal verschillende rappers. Er is een groot verschil tussen studio en underground.
sn@ke schreef:

Ik gaf zijn laatste twee albums alleen als voorbeeld. Ik heb Snoop Dogg altijd al een slechte rapper gevonden, zowel zijn vroege als zijn latere werk doet me heel weinig. Funny character maar in mijn ogen nooit briljant als rapper.
0
geplaatst: 30 september 2005, 15:41 uur
0
geplaatst: 3 oktober 2005, 20:22 uur
Underground ? Hebben we het over dezelfde eazy die met NWA in z'n hoogdagen in heel hiphopland en ver daarbuiten bekend was door o.a "fuck the police "...????
Snoop heeft op z'n debuut doggy style een onmiskenbare scherpe flow , + de funky productie van dre
Snoop heeft op z'n debuut doggy style een onmiskenbare scherpe flow , + de funky productie van dre
0
geplaatst: 3 oktober 2005, 22:33 uur
Ik denk niet dat iemand hier iets zinnigs kan zeggen over wie wel of niet een echte gangster was. Waarschijnlijk hebben ze allemaal wel te maken gehad met straatcriminaliteit of in een gang gezeten, maar toen ze bekender werden was het daarmee waarschijnlijk over. Het is vrijwel onmogelijk om een bekende rapper te zijn en daarnaast een keiharde O.G. Ik denk persoonlijk dat noch Eazy noch Snoop sinds de tijd dat ze bekend zijn geworden nog veel hebben meegedaan aan bendeoorlogen en drive by shootings.
0
geplaatst: 3 oktober 2005, 23:56 uur
Nou ja, Snoop is toch wel in een aardige moordzaak verwikkeld geraakt toen hij al bekend was
.
.
0
geplaatst: 4 oktober 2005, 00:23 uur
Wat ik altijd heb gehoord en gelezen is dat Eazy E ooit een redelijk succesvolle drugsdealer was die aardig wat kapitaal had opgebouwd en dit had geïnvesteerd in de oprichting van Ruthless Records.
0
geplaatst: 4 oktober 2005, 12:57 uur
Monsta Kody schreef:
Volkert G was ook in een moordzaak verwikkeld..
Volkert G was ook in een moordzaak verwikkeld..
Die zou dan ook geloofwaardig zijn in een "ik ga je vermoorden"-distrack.
0
moviefreak#1
geplaatst: 4 oktober 2005, 17:39 uur
Ik heb de oplossing : Ze zijn allebei nep !!!
En even voor de duidelijkheid : Drugsdealen en moordzaken zijn niet cool !!!
En even voor de duidelijkheid : Drugsdealen en moordzaken zijn niet cool !!!
0
geplaatst: 4 oktober 2005, 17:46 uur
I gonna give ya some muthafucking bullets in ya muthafucking face, muthafucka! Kill the damn muthafucking moviefreak #1 !!

0
geplaatst: 4 oktober 2005, 18:01 uur
Jordy schreef:
(quote)
Dat klopt

Maar wat ik wilde zeggen was dat je niet perse een hardcore gangster bent als je in een moordzaak verwikkeld bent.
0
geplaatst: 4 oktober 2005, 18:42 uur
Natuurlijk zijn het allemaal acteurs. Maar net zoals ik het niet erg vind dat Al Pacino geen echte mafiabaas is, vind ik het ook niet erg dat dit geen echte gangsters zijn.
0
geplaatst: 4 oktober 2005, 18:57 uur
Jordy schreef:
Natuurlijk zijn het allemaal acteurs. Maar net zoals ik het niet erg vind dat Al Pacino geen echte mafiabaas is, vind ik het ook niet erg dat dit geen echte gangsters zijn.
Alleen is Pacino acteur en zijn die rappers muzikanten.
0
geplaatst: 4 oktober 2005, 21:13 uur
Jordy schreef:
en...
en...
nou, je vergelijkt ze met elkaar, maar de één acteert een personage, de andere acteren hun leven. Dat moeten ze allemaal zelf weten, maar ik kan het tot op zekere hoogte daarom wel eens zijn met VanDeGriend (EDIT: die inmiddels vrolijk zijn berichtje heeft verwijderd
).
0
geplaatst: 4 oktober 2005, 21:39 uur
0
geplaatst: 4 oktober 2005, 22:07 uur
De hele gangsta - hiphop draait vaak om leugens en lucht ... het imago is erg belangrijk. Vanaf hun bekendheid zijn Snoop en Eazy E beiden vrij braaf gebleven , me dunkt. Zoals gezegd echte gangster en bekende rapper , dat gaat niet samen ... of kan niet lang duren.Voor hun bekendheid zullen ze beiden wel geen watjes geweest zijn.Maar begin niet met "die is fake en die niet ...". Ik erger me niet aan dat acteerwerk , want ik doseer m'n hoeveelheden gangsta - hiphop perfect zodat het nog wel genietbaar kan blijven.
0
geplaatst: 5 oktober 2005, 10:05 uur
Jordy schreef:
Je komt vaak bij Snoop Dogg over de vloer?
(quote)
Je komt vaak bij Snoop Dogg over de vloer?
Leuk, maar, als je implicatie juist is, vind ik het toch een beetje triest dat die lui niet zichzelf kunnen zijn zodra er een camera of microfoon op ze gericht wordt. Maar goed, ieder zijn meug.
0
geplaatst: 5 oktober 2005, 10:25 uur
Ik snap niet waar jullie je zo druk over maken. Wat voor mij telt is de muziek. Ik ga een artiest echt niet afschrijven omdat die zichzelf niet kan zijn voor de camera.
Oh, nu lees ik de topic weer.
Het is toch niet zo omdat je geen gangster (meer) bent dat je daar geen geloofwaardige teksten over kan schrijven?
Verder is het logisch dat als je eenmaal platen begint te verkopen je stopt met het gangster-gedoe. Leuk, hoor. Rijk zijn in de gevangenis. Heb je veel aan.
Oh, nu lees ik de topic weer.

Het is toch niet zo omdat je geen gangster (meer) bent dat je daar geen geloofwaardige teksten over kan schrijven?
Verder is het logisch dat als je eenmaal platen begint te verkopen je stopt met het gangster-gedoe. Leuk, hoor. Rijk zijn in de gevangenis. Heb je veel aan.
0
Diesel
geplaatst: 6 oktober 2005, 00:14 uur
Elke rapper kan claimen underground te zijn, slechts enkelen zijn het. Hoeveel Eazy-E ook in de spotlights kwam te staan, hij bleef rappen met zijn Compton maatjes. Toch een teken van underground. Toch is het vooral Eazy's stijl dat underground genoemd wordt. Niet dat hij dat is als persoon. Eazy is een semi-underground oldskool rapper is de juiste benaming.
Echte underground rappers? dan gooi ik DHC (Den Haag Connection) in de ring. 100% Den Haag underground.
Voor de liefhebbers:
(download KazAa)
(DHC leden: MC Rico, Chillouh, Freaky Jason, Omar Montana)
DHC - 180 cc
DHC - Bemoei Je Met Je Eigen Bisnizz
DHC - Erkan.
DHC - Hirsi Ali Diss
DHC - Fuck Die Commerciële Kankerzooi
DHC - Diss Der Bitches SBM Amersfoort
DHC - Fuck Schalkwijk
DHC - Na De Schok
DHC - Ali B Diss
Ali B? Brainpower? Baas B? Lange Frans? Raymzter?
DHC veegt de vloer met ze aan.
En dan heb je die Grote Waal, Kleine Waal underground rappers die de jongens van DHC proberen te dissen. Na de DHC Diss van XDMG lag heel Den Haag in een deuk. Was dat dan het antwoord van die flikkers van XDMG op Bemoei Je Met Je Eigen Busniss?
Ook SBM Amersfoort werd de grond in geboord door DHC. SBM probeerde iets terug te doen met nummers als Fuck DHC en Haat Van De Straat maar ver kwamen ze zeker niet. Na Diss Der Bitches kon SBM en XDMG inpakken en wegwezen. Dat gebeurde uiteraard ook. DHC rocks, luister en oordeel zelf.
Echte underground rappers? dan gooi ik DHC (Den Haag Connection) in de ring. 100% Den Haag underground.
Voor de liefhebbers:
(download KazAa)
(DHC leden: MC Rico, Chillouh, Freaky Jason, Omar Montana)
DHC - 180 cc
DHC - Bemoei Je Met Je Eigen Bisnizz
DHC - Erkan.
DHC - Hirsi Ali Diss
DHC - Fuck Die Commerciële Kankerzooi
DHC - Diss Der Bitches SBM Amersfoort
DHC - Fuck Schalkwijk
DHC - Na De Schok
DHC - Ali B Diss
Ali B? Brainpower? Baas B? Lange Frans? Raymzter?

DHC veegt de vloer met ze aan.
En dan heb je die Grote Waal, Kleine Waal underground rappers die de jongens van DHC proberen te dissen. Na de DHC Diss van XDMG lag heel Den Haag in een deuk. Was dat dan het antwoord van die flikkers van XDMG op Bemoei Je Met Je Eigen Busniss?
Ook SBM Amersfoort werd de grond in geboord door DHC. SBM probeerde iets terug te doen met nummers als Fuck DHC en Haat Van De Straat maar ver kwamen ze zeker niet. Na Diss Der Bitches kon SBM en XDMG inpakken en wegwezen. Dat gebeurde uiteraard ook. DHC rocks, luister en oordeel zelf.* denotes required fields.