MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / de credibility van Snoop en Eazy-E

zoeken in:
Flakes schreef:
Wat wel zeker is dat Eazy E echt heeft gedealed enzo. Hij was ook een lid van de "Kelly Park Comptin" Crips. Van Snoop heb ik ook zoiets gehoord,ik dacht dat ie ook bij de crips zat als ik het goed heb begrepen.
Ze zullen vast zeker wel Ganster zijn geweest vooral Eazy, maar toen de bankrekeningen beleven groeien steeds minder ganster dingen gaan doen.
Alhoewel Eazy E en zijn eigen "Ruthless" record label (waar NWA bij zat) zat wel vol met leden van crips. Ice Cube, Dre enzo zijn nooit lid geweest van de crips of bloods gangs ondanks ze opgegroeid zijn in de ghetto van Compton.
Later toen Dre zijn eigen label oprichtte samen met Suge Knight, Death Row records, kreeg hij veel conflicten tegen Ruthless records. Dat komt waarschijnlijk niet alleen door zijn ruzie met Eazy maar ook omdat zijn co-oprichter Suge knight een hoge lid was van de "MOB Piru" Bloods. (tegenpartij van de crips).

Nee, Dre deed toen Ruthless werd opgericht al productiewerk voor de World Class Wreckin Crew, toen was hij pas 19 ofzo, oftewel hij was al met muziek bezig op jonge leeftijd, en dus niet met izich als ganster voor te doen. Ze hebben Dre daar gewoon weggehaald met een smak geld destijds, zelf was hij ook aan een avontuur toe vond ie.
Cube heeft volgens mij gewoon gestudeerd, d8 ik ooit ergens te hebben gelezen.
Dat vind ik dan gek aan dat stukje van Suge Knight, want hij heeft gewoon zijn Universiteit afgemaakt, hij had wel contacten met gangs, dat wist ik wel. Maar heeft ie er zelf ook echt bij gezeten ja?
Maar toen Suge Dr.Dre heb weggehaald bij Ruthless deed eazy geen gansterpraktijken meer, anders had Suge echt wel de verkeerde mensen aan de deur kunnen verwachtten, want ze hebben Jerry Heller onder druk de contractbeeindiging van Dr.Dre laten tekenen, tenminste dat word altijd gezegd, ma is nooit bevestigd omdat zoiets natuurlijk in de doofpot moet blijven.
Snoop was idd Cripmember en is daar wel vriendjes mee gebleven nadat ie bekend werd.

Misty44 schreef:
(quote)

Nee, Dre deed toen Ruthless werd opgericht al productiewerk voor de World Class Wreckin Crew, toen was hij pas 19 ofzo, oftewel hij was al met muziek bezig op jonge leeftijd, en dus niet met izich als ganster voor te doen. Ze hebben Dre daar gewoon weggehaald met een smak geld destijds, zelf was hij ook aan een avontuur toe vond ie.
Cube heeft volgens mij gewoon gestudeerd, d8 ik ooit ergens te hebben gelezen.
Dat vind ik dan gek aan dat stukje van Suge Knight, want hij heeft gewoon zijn Universiteit afgemaakt, hij had wel contacten met gangs, dat wist ik wel. Maar heeft ie er zelf ook echt bij gezeten ja?
Maar toen Suge Dr.Dre heb weggehaald bij Ruthless deed eazy geen gansterpraktijken meer, anders had Suge echt wel de verkeerde mensen aan de deur kunnen verwachtten, want ze hebben Jerry Heller onder druk de contractbeeindiging van Dr.Dre laten tekenen, tenminste dat word altijd gezegd, ma is nooit bevestigd omdat zoiets natuurlijk in de doofpot moet blijven.
Snoop was idd Cripmember en is daar wel vriendjes mee gebleven nadat ie bekend werd.

ik heb ook gelezen dat Suge Knight (altijd een grote kerel) een bodyguard is geweest van allerlei bekendheden vandaar dat ie in de bizniz is gekomen. Maar bij hem ist syandaard dat ie bij de bloods heeft gezeten, hij zat bij MOB Piru Bloods.
Of Dr. Dre idd gangstar weet ik niet, hij heeft iig niet bij de crips of bloods gezeten, want watje zegt klopt hij deed al vroeg muziek enzo. Producen deed ie pas bij NWA bij WCWC deed ie alleen DJ-en voor zover ik heb gelezen.
Buitenom dat IceCube en Dre zijn nog steeds altijd opgegroied in de ghetto.

Ja dat klopt, Suge heb zijn universiteit afgemaakt. Daarna werd hij lijfwacht omdat ie lichamleijk nogal een groot voordeel had ten opzichte van veel mensen. Hij zat idd een beetje in die scene.
Veel rappers probeerde in hun eentje de top te halen, in de hoop een goede demo ergens een platencontract op zou leveren.
Toen het begon te rommelen bij Ruthless en Gansta Rap populaider was dan ooit zag Suge knight zijn kans om met zijn spaarcenten en een flinke lening bij een crimineel die in de bak zat. een eigen bedrijfje te beginnen, omdat hij bekend was met de scene en niet stom was vanwege zijn universitaire achtergrond zag hij hier wel brood in. Want een zelfstandige onderneming die zich met rap bezig hield was er nog niet.
Ma ja, goede Gansta Rap producers waren vrij zeldzaam en die heb je toch nodig.De beste die tot dusver bekend was zat vast aan een contract, maar had wel het geld voor de inverstering om mede eigenaar te kunnen worden en wou dat op zich ook wel.
Hier begon eigenlijk het hele gedonder rondom Deathrow al, vanaf dag 1 hebben ze zich gewoon teveel ingelaten met vage praktijken en verkeerde handelswijzes.
vanaf het moment dat Harris ( de mede-inversteerder van Suge) erachter kwam dat suge zich niet aan de afspraken hield en zelf met de eer liep te strijken werd Harris boos.
Toen begonnen de incidenten, Snoop moest voorkomen voor moord, Tupac werd doodgeschoten, Dre was neit meer tevreden met Suge die een enorme attitude op had gebouwd en wilde vertrekken.
Al met al, denk ik wel dat zekere straatgansters wel iets te maken hadden met de aanval op Snoop en de moord op Tupac, Ze wilden Suge`s oogappeltjes van kant maken zodat zijn Suge weer es met beide voeten op de grond kwam te staan. Hij had zoveel vijanden, bij de eastcoast had ie zich niet geliefd gemaakt door zijn optreden op de mtv awards van `94 waarbij hij ( In NY) gewoon zei dat alle goede rappers naar Deatrow zouden moeten komen ( P Diddy`s imperium was toen ook in opmars). Maar ook in het kamp van Ruthless mochten ze hem niet zoals zoveel andere. Maar een ding staat vast, alle vage zaakjes van Suge zorgden uiteindelijk toch wel voor ``gang related`` incidenten. Maar de waarheid weet alleen de man zelf, en die zal zwijgen tot zijn dood.

CaliLove
Suge Knight was vroeger een niet onverdienstelijk American Football-speler en werd daarna idd lijfwacht van Bobby Brown(dit was allemaal vóór het ontstaan van Death Row Records).

ik kan wel met eazyfan meegaan dat snoop dogg echt heel erg overschat is nmaar mijn bescheiden mening.

eazyfan
Snoop's eerst Cd is classic en terecht, maar daarna kreeg die gast echt een te dikke nek. Ik bedoel Eazy-E mag dan geen zo'n classic gedropt hebben maar die E deed ten minste niet zo overdreven.

raffael77
Eazy-e is altijd gangsta gebleven en Snoop is overgestapt naar bling bling R&B hitjes.

eazyfan
Eazy-E is echt gebleven, gansta zou ik niet durven zeggen, ik bedoel als je zo'n groot label had en bekendheid (in die tijd dan), dan kan je moeilijk nog gaan dealen en mensen overhoop schieten. (wat hij wel deed voor hij label had).

Akonner
Snoop Dogg brengt meer humor en dat vind ik ook wel belangrijk.

CaliLove
Akonner schreef:
Snoop Dogg brengt meer humor en dat vind ik ook wel belangrijk.

Check "Gimme That Nut" , "Hit The Hooker" en "Sippin' on a 40" van Eazy-E maar n's. Ze zijn nu niet om je kapot te lachen maar er komt wel een kleine glimlach op je gezicht als je deze beluistert.

eazyfan
CaliLove schreef:
(quote)

Check "Gimme That Nut" , "Hit The Hooker" en "Sippin' on a 40" van Eazy-E maar n's. Ze zijn nu niet om je kapot te lachen maar er komt wel een kleine glimlach op je gezicht als je deze beluistert.
en Nobody Move dan, die is wel grappig, ik bedoel Akkoner heeft Eazy-Duz-It wel op #2 staan. en Snoop op #9 en #10, dus hij vindt ze allebei wel goed

Akonner
Ja maar als het om humor gaat blijf ik bij snoop, de teksten van eazy zijn beter, de stem van snoop bevalt mij beter, de flow van Eazy is lekkerder, de samenwerkingen van eazy zijn beter, de samenwerkingen van snoop dogg zijn origineler, snoop dogg heeft een eigen taal (en voor zover ik weet eazy niet) Eazy is niet zo commercieel, Snoop is lekker om te luisteren als je aan het 'Chillen' (wat een fout woord trouwens) bent. Eazy voor een serieuze bui.

Wat te denken van Automobile of I'd Rather Fuck With You, vooral de eerste --> Ook niet helemaal serieus, maar wel erg leuk.

Lees nu overigens het boek van Jerry Heller, de manager van Eazy-E en Ruthless Records, weet niet hoe veel i vkan hem moet geloven, maar hij houdt continu vol dat alle NWA leden eigenlijk geen recht van spreken hadden. Ze deden niet dat wat ze rapten, ze zagen het alleen gebeuren. Zo zei hy ook dat Eazy-E eigenlijk weinig dealde.

eazyfan
Eazy-E schijnt al het geld om Ruthless te starten bij elkaar gedealt te hebben, erg weinig lijkt me dat nou ook weer niet.

CaliLove
thomzi50 schreef:
Wat te denken van Automobile of I'd Rather Fuck With You, vooral de eerste --> Ook niet helemaal serieus, maar wel erg leuk.

Lees nu overigens het boek van Jerry Heller, de manager van Eazy-E en Ruthless Records, weet niet hoe veel i vkan hem moet geloven, maar hij houdt continu vol dat alle NWA leden eigenlijk geen recht van spreken hadden. Ze deden niet dat wat ze rapten, ze zagen het alleen gebeuren. Zo zei hy ook dat Eazy-E eigenlijk weinig dealde.

Jerry Heller doesn't know shit..........
And he ain't shit either......

Ik denk dat Jerry Heller in ieder geval er meer van weet dan wij bij elkaar

CaliLove
thomzi50 schreef:
Ik denk dat Jerry Heller in ieder geval er meer van weet dan wij bij elkaar

De visie van een blanke jood op de hip-hop industrie en manier van leven van mensen in South Central LA van toen kan nooit 100% juist zijn, ik vraag me trouwens af of hij ooit wel n's in South Central is geweest........

KSPR
CaliLove schreef:
(quote)

De visie van een blanke jood op de hip-hop industrie en manier van leven van mensen in South Central LA van toen kan nooit 100% juist zijn, ik vraag me trouwens af of hij ooit wel n's in South Central is geweest........

Waar slaat dat blankje jood nou weer op? Gewoon een schandalig vooroordeel. Bah.

Relax
CaliLove schreef:
(quote)

De visie van een blanke jood

Jij bent zeker zwart ?

KSPR
Relax schreef:
(quote)

Jij bent zeker zwart ?

Hij is halfje...

Kos
KSPR schreef:
[

Waar slaat dat blankje jood nou weer op? Gewoon een schandalig vooroordeel. Bah.
Hij is toch ook een blanke Jood? . wat is daar vooroordeel aan?

Geen een succesvolle rapper zal toch altijd blijven hosselen op straat. Dat doe je alleen als je niet genoeg geld hebt. Dat had eazy vast wel op een gegeven moment. Dan zou vrijwel iedereen doen, steeds wat minder met criminele zaken op straat.

Ze hebben daar tevens ook niet veel tijd voor om op de straathoek te staan. Ze zijn daarbij ook veel te bekent en het risico is onnodig om te nemen voor die gasten.

Akonner
Kan deze racistische zooi over joden verwijderd worden?

Heb hier nergens ook maar iets rascistisch gelezen.

Akonner
Nou in 010 denken ze daar anders over...

ontopic dan maar weer, en niet of het wel of geen goede jood is of dat je wel zwart bent of wit?

KSPR
Kos schreef:
(quote)
Hij is toch ook een blanke Jood? . wat is daar vooroordeel aan?

"De visie van een blanke jood op de hip-hop industrie en manier van leven van mensen in South Central LA van toen kan nooit 100% juist zijn,"

Hij brengt het alsof Jerry Heller's visie niet juist is omdat hij een blanke jood is...

Kos
Ja, en hij dus geen reet weet van ghetto life in South central. Wat is daar racistisch aan.

Dat hele credibility-verhaal boeit me geen zak, maar het is op zich wel grappig om er achter komen welke artiesten nu Bloods en Crips zijn (of zich daarmee affiliëren of whatever). Da's meestal wel te achterhalen door hun kledij en/of tracktitels

KSPR
Kos schreef:
Ja, en hij dus geen reet weet van ghetto life in South central. Wat is daar racistisch aan.

Ik zei niet dat het racistisch is. Maar ik vind het wél een vooroordeel.

Maja back on topic dan maar.

t-h-y-$
raffael77 schreef:
Eazy-e is altijd gangsta gebleven en Snoop is overgestapt naar bling bling R&B hitjes.

Daar is eazy in 1995 al overleden, wie weet hoe het nu was geweest.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:37 uur

geplaatst: vandaag om 14:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.