Genres / Hip-Hop / de credibility van Snoop en Eazy-E
zoeken in:
0
geplaatst: 6 oktober 2005, 01:04 uur
Ik neem aan dat je met underground in het geval van Eazy E gangster bedoelt? Eazy is natuurlijk net zo underground als mijn kruin. En over zijn gangsterheid sluit ik me mooi bij Monsta Kody aan.
En DHC is echt ernstig wack. Kwamen alleen even in opspraak met die uitermate trieste Hirsi Ali diss maar verder kunnen ze niets. En ja, Brain en Raymzter zijn wel een paar maatjes te groot voor hen.
En DHC is echt ernstig wack. Kwamen alleen even in opspraak met die uitermate trieste Hirsi Ali diss maar verder kunnen ze niets. En ja, Brain en Raymzter zijn wel een paar maatjes te groot voor hen.
0
geplaatst: 6 oktober 2005, 10:24 uur
Diesel schreef:
Eazy is een semi-underground oldskool rapper is de juiste benaming.
Eazy is een semi-underground oldskool rapper is de juiste benaming.
Is er ergens (op wikipedia of zo) een artikel over deze 'hiërarchie' onder rappers te vinden misschien?
0
geplaatst: 6 oktober 2005, 16:18 uur
Deze discussie is net zo leuk en van belang als die over Toto.
0
Diesel
geplaatst: 6 oktober 2005, 16:46 uur
BoordAppel schreef:
Ik neem aan dat je met underground in het geval van Eazy E gangster bedoelt? Eazy is natuurlijk net zo underground als mijn kruin.
Ik neem aan dat je met underground in het geval van Eazy E gangster bedoelt? Eazy is natuurlijk net zo underground als mijn kruin.
Wel goed lezen he. Eazy's STIJL is UNDERGROUND.
BoordAppel schreef:
Je bent grappig. DHC heeft niet als doel beroemd te worden en Diss Der Bitches veegt alles van Brainpower en Raymzter van tafel.
0
geplaatst: 6 oktober 2005, 17:04 uur
Ik snap nog steeds niet wat er underground is aan de stijl van Eazy
. Vind het allesbehalve underground eigenlijk.
En DHC is al helemaal lachwekkend, sorry.
. Vind het allesbehalve underground eigenlijk.En DHC is al helemaal lachwekkend, sorry.
0
geplaatst: 6 oktober 2005, 17:07 uur
Wel goed lezen he. Eazy's STIJL is UNDERGROUND.
Ik weet niet wat ik me voor moet stellen bij een stijl die underground is. Wat ik van Eazy ken klinkt als zoveel hiphop. Best leuk maar er is niets underground aan.
DHC heeft niet als doel beroemd te worden
Dat is fijn voor DHC, het blijft wack. Neem nu die Hirsi Ali diss, tekstueel stelt het echt niets voor, een beetje schelden met kanker dit en kanker dat, geweldig
.Brainpower en Raymzter kunnen dan wel commercieel zijn (valt ook wel mee trouwens), het is echt lichtjaren beter dan DHC.
0
geplaatst: 6 oktober 2005, 20:41 uur
Pfff. DHC. Ik zal er maar niet over beginnen.
En ik maak me niet druk om hun credibility. It's all about the music baby.
En ik maak me niet druk om hun credibility. It's all about the music baby.
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 01:16 uur
Diesel schreef:
DHC heeft niet als doel beroemd te worden.
DHC heeft niet als doel beroemd te worden.
Dat lijkt me ook een heel goed doel voor DHC.
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 15:57 uur
word het zowiezo is niet dat de tijd dat er over hiphop gesproken wordt die wel de moeite waard is ?
0
Diesel
geplaatst: 7 oktober 2005, 18:41 uur
Heel wat DHC haters hier zeg. Feit is dat DHC het best in de smaak valt bij Hagenezen. DHC teksten zijn eigenlijk niet geschikt voor niet Hagenezen en dat blijkt maar weer, ook op musicmeter.
0
Diesel
geplaatst: 7 oktober 2005, 18:46 uur
Kos schreef:
Tja. Welke DHC nummers heb je al gehoord?
0
geplaatst: 9 oktober 2005, 16:19 uur
Diggedieblaal..
DHC en hiphop? Dat heeft niets met haten te maken, enkel puur met het feit dat het geen hiphop is.
Dat ze in Den Haag niet al te rijkelijk bedeeld zijn met hiphop das jammer, maar ik denk wel dat Nuc, Supreme Court en Sores wat meer in de smaak vallen.
Sowieso is de term 'haten' terrein aan het winnen. Als iets gewoon kut is, dan mag dat gezegd worden.
DHC en hiphop? Dat heeft niets met haten te maken, enkel puur met het feit dat het geen hiphop is.
Dat ze in Den Haag niet al te rijkelijk bedeeld zijn met hiphop das jammer, maar ik denk wel dat Nuc, Supreme Court en Sores wat meer in de smaak vallen.
Sowieso is de term 'haten' terrein aan het winnen. Als iets gewoon kut is, dan mag dat gezegd worden.
0
geplaatst: 9 oktober 2005, 22:45 uur
Als DHC bedoeld is als parodie is het wel geslaagd, als het serieus bedoeld is voel ik vooral plaatsvervangende schaamte.
0
geplaatst: 9 oktober 2005, 23:10 uur
Monsta Kody schreef:
Als DHC bedoeld is als parodie is het wel geslaagd, als het serieus bedoeld is voel ik vooral plaatsvervangende schaamte.
Ooow, DHC is gewoon de Spinal Tap van de hip-hop!

0
geplaatst: 9 oktober 2005, 23:16 uur
De credibility van DHC is zo'n beetje wel vastgesteld denk ik
.
.
0
eazyfan
geplaatst: 16 augustus 2006, 20:49 uur
nu effe ON-Topic, Snoop vs. Eazy-E
net als Nelly vs. KRS-One
,Eazy is een veel betere rapper, daarvoor zijn zoveel bewijzen, Snoopy had 1 goede Cd de rest is zeer zwak, Eazy werd met de Cd sterker, E's dissen hadden zelf zoveel invloed op Death Row dat Dr. Dre terug wou keren naar Ruthless, Snoop is serieus overschat, en E echt onderschat
.www.eazye.nl
.
net als Nelly vs. KRS-One
,Eazy is een veel betere rapper, daarvoor zijn zoveel bewijzen, Snoopy had 1 goede Cd de rest is zeer zwak, Eazy werd met de Cd sterker, E's dissen hadden zelf zoveel invloed op Death Row dat Dr. Dre terug wou keren naar Ruthless, Snoop is serieus overschat, en E echt onderschat
.www.eazye.nl
.
0
Melle K
geplaatst: 16 augustus 2006, 21:45 uur
Diesel schreef:
Echte underground rappers? dan gooi ik DHC (Den Haag Connection) in de ring. 100% Den Haag underground.
Echte underground rappers? dan gooi ik DHC (Den Haag Connection) in de ring. 100% Den Haag underground.
Ja als ik 10 minutjes in een microfoon kanker dit kanker dat roep over een goedkope beat ben ik ook underground, maar het heeft gewoon geen moer met muziek te maken.
En Eazy-E studiogangster?
De man betaalde alle studiokosten van NWA contant, hij heeft zijn centen al voordat hij rapte verdient, op een niet al te bonafide manier denk ik.
Natuurlijk leefde hij als rapper niet meer het 'leven van de straat', daarvoor had hij gewoon veel te veel te verliezen.
Verder heb ik geen idee van hoe Crip Snoop wel niet was, of hoe gevaarlijk Eazy was op straat, want het interesseert me geen hol, het gaat om de muziek die ze maken lijkt mij.
0
geplaatst: 24 augustus 2006, 20:13 uur
De meeste NL rappers zijn studio rappers.
Trouwens, mij interesseert het ook niet ze nou wel of niet alles mee hebben gemaakt wat ze beweren. Zolang het maar wel "geloofwaardig is". Dat is bij NL rap totaal niet het geval.
Trouwens, mij interesseert het ook niet ze nou wel of niet alles mee hebben gemaakt wat ze beweren. Zolang het maar wel "geloofwaardig is". Dat is bij NL rap totaal niet het geval.
0
geplaatst: 27 augustus 2006, 10:37 uur
eazyfan schreef:
Snoopy had 1 goede Cd de rest is zeer zwak,
Snoopy had 1 goede Cd de rest is zeer zwak,
Eazy niet

Wat vind je dan van een album als Tha Last Meal? Prima plaat toch.
Ze zijn allebei niet geloofwaardig, maar wat maakt dat eigenlijk uit? Het gaat mij puur om de muziek, en als ze dan nog iets intelligents verkondigen is dat meegenomen. Het is gewoon een imago dat wordt verkocht en niet te serieus genomen moet worden.
0
geplaatst: 28 augustus 2006, 10:59 uur
T.O. schreef:
Wat ik altijd heb gehoord en gelezen is dat Eazy E ooit een redelijk succesvolle drugsdealer was die aardig wat kapitaal had opgebouwd en dit had geïnvesteerd in de oprichting van Ruthless Records.
Wat ik altijd heb gehoord en gelezen is dat Eazy E ooit een redelijk succesvolle drugsdealer was die aardig wat kapitaal had opgebouwd en dit had geïnvesteerd in de oprichting van Ruthless Records.
En zo is het ook, Eazy heeft zijn platenlabel bij elkaar verdiend met hosselen. Hij was DAARVOOR echt een ganster uit the hood. Ma toen hij bekend werd was dat echt wel over hoor.
Snoop klootte ook aar een beetje aan op straat, hij rapte en dealde wat. Verder zat hij in The Crips. Toen hij bekend werd bleef hij er wel vriendjes mee, maar natuurlijk ging hij toen meer de straat op voor een deal of een drive by. Eigenlijk zegt deze post niks. Iemand die in de schijnwerpers staat zit echt niet meer een straatbende, dat weet toch iedereen.
0
geplaatst: 28 augustus 2006, 17:51 uur
Misty44 schreef:
, maar natuurlijk ging hij toen meer de straat op voor een deal of een drive by. .
, maar natuurlijk ging hij toen meer de straat op voor een deal of een drive by. .
minder lijkt me eerder

0
geplaatst: 29 augustus 2006, 11:24 uur
DHC, dat zijn toch die kerels van "ik steek je met een spies, want je bent vies" ?

0
geplaatst: 31 augustus 2006, 11:08 uur
Wat wel zeker is dat Eazy E echt heeft gedealed enzo. Hij was ook een lid van de "Kelly Park Comptin" Crips. Van Snoop heb ik ook zoiets gehoord,ik dacht dat ie ook bij de crips zat als ik het goed heb begrepen.
Ze zullen vast zeker wel Ganster zijn geweest vooral Eazy, maar toen de bankrekeningen beleven groeien steeds minder ganster dingen gaan doen.
Alhoewel Eazy E en zijn eigen "Ruthless" record label (waar NWA bij zat) zat wel vol met leden van crips. Ice Cube, Dre enzo zijn nooit lid geweest van de crips of bloods gangs ondanks ze opgegroeid zijn in de ghetto van Compton.
Later toen Dre zijn eigen label oprichtte samen met Suge Knight, Death Row records, kreeg hij veel conflicten tegen Ruthless records. Dat komt waarschijnlijk niet alleen door zijn ruzie met Eazy maar ook omdat zijn co-oprichter Suge knight een hoge lid was van de "MOB Piru" Bloods. (tegenpartij van de crips).
Ze zullen vast zeker wel Ganster zijn geweest vooral Eazy, maar toen de bankrekeningen beleven groeien steeds minder ganster dingen gaan doen.
Alhoewel Eazy E en zijn eigen "Ruthless" record label (waar NWA bij zat) zat wel vol met leden van crips. Ice Cube, Dre enzo zijn nooit lid geweest van de crips of bloods gangs ondanks ze opgegroeid zijn in de ghetto van Compton.
Later toen Dre zijn eigen label oprichtte samen met Suge Knight, Death Row records, kreeg hij veel conflicten tegen Ruthless records. Dat komt waarschijnlijk niet alleen door zijn ruzie met Eazy maar ook omdat zijn co-oprichter Suge knight een hoge lid was van de "MOB Piru" Bloods. (tegenpartij van de crips).
0
geplaatst: 31 augustus 2006, 11:46 uur
Flakes schreef:
Dre enzo zijn nooit lid geweest van de crips of bloods gangs.
Dre enzo zijn nooit lid geweest van de crips of bloods gangs.
Dre is meer zo begonnen.

0
eazyfan
geplaatst: 31 augustus 2006, 11:48 uur
maar eigenlijk heb ik wel veel respect voor Dre.en E was even gangsta met al zijn geld
,maar als je zo bekend bent kan je niet meteen alle dagen Bloods omleggen enzo,E is en was 100% gangsta
.* denotes required fields.