MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / MuMestafette

zoeken in:
panjoe (moderator)
Kikkers en padden .

Gaat Principal de lijst nog invullen?

Dit topic gaan we gewoon weer doen. Het is zo leuk.

Dennisami
Wanneer mogen we hem invullen?

Grappig topic idd, tijd om die shit te kickstarten lijkt me.

Wat mij betreft mag Dennisami wel beginnen met het invullen van de lijst en daarna het stokje doorgeven aan een user naar keuze.

Yeah boy.

Dennisami
Stel jezelf voor in één zin:

- Ik ben Dennis 19 jaar woon nog thuis hou van muziek luisteren ^^.

Waar kom je vandaan?

- Cappelle a/d ijssel inmiddels woon ik in een God vergeten dorp.

Waar ben je momenteel mee bezig?

- Opleiding afmaken en daarna hopelijk nog studeren.

Geloof je in leven na de dood?

- Nee.

Hoe wil je later herinnerd worden?

- Als een eckte G natuurlijk.

Ben je gelukkig?

- Redelijk .

Wie of wat inspireert je?

- Een mooi verhaal.

Welke persoon (of wat) heeft je het meest geïnspireerd om te doen wat je doet?

- Ik zelf door goed naar mezelf te luisteren .

Wie tip je als de toekomst?

- Diggy simsons kijk ik nog wel naar uit.

Wat is de grootste misvatting over jou?

- Die zijn er teveel.

Als je terug kon in de tijd, waar ging je heen?

- Mee op avontuur met Columbus.

Waar ben je het meest trots op?

- Op mijn persoonlijkheid.

Waar ben je het minst trots op?

- De armoede in de wereld.

Wanneer heb je voor het laatst gehuild?

- Vorig jaar toen het me allemaal even te veel werd.

Wat wil je de komende tijd nog bereiken?

- Ik zou graag een HBO diploma willen behalen en een baan vinden waar ik gelukkig van word.

Wat was je eerste hiphopalbum?

- Eminem show, het eerste gekochte album was Allerdaagse waanzin

Wat is het laatste (hiphop)album dat je gekocht hebt?

- Life is good ik loop al weer wat achter alleen ik heb er nu gewoon niet echt het geld ervoor

Greatest MC ever?

- Persoonlijk kies ik voor Nas maar anders is het toch wel Rakim.

Best producer ever?

- DJ premier "De" sound van Hiphop

Wie is je favoriete DJ ever?

.

Wie is je favoriete Graffartist/kunstenaar?

- Escher omdat hij echt bijzondere tekeningen heeft gemaakt

Wie is je favoriete non-hiphopartiest?

- Kom ik later op terug

Wat is je favoriete aspect van hiphop?

- Het vernieuwende ook al is nieuw niet altijd beter. Maar ik heb ook het idee dat je met Hiphop veel meer kunt dan met andere Genre's door features etc. Ook heb je bijv Mixtape's wat je nergens anders vindt.

Wat zou je willen veranderen aan hiphop?

- Het haat gehalte mag wel wat dalen.

Je favoriete track op het moment?

- Q-tip Renessance rap omdat dit een vrolijk liedje is wat je eigenlijk niet echt tegenkomt.

Wat zijn je favoriete hiphopalbums?

- Mijn top 10 is redelijk up-to-date enkel wil ik het album van t.i nog vervangen.

Wat zijn je favoriete non-hiphopalbums?

- Zover ben ik nog niet

Wat zijn je favoriete films?

- Ik hou erg van films die rond de 1e en 2e wereldoorlog afspeelde zo heb ik gister nog een mooie film gezien genaamd : The Childeren of Huang Shi. Ook vond ik The Pianist erg mooi en aangrijpend.

Je favoriete boeken?

- Ik ben niet echt een boekenlezer misschien komt dit ooit nog.

Wat is je lievelingsgerecht?

- Lasange mmm heerlijk.

Doe je aan sport?

- Inmiddels zit ik niet meer op een sport vroeger heb ik wel een aantal jaren op voetbal gezeten. Wel fiets ik nog naar me werk heenweg ben ik ongeveer 40min onderweg dit 4/5 dagen per week is wel redelijk gezond toch?

Slechtste concert ooit?

- Ik heb er pas 3 mogen meemaken haha viel niks tegen!

Beste poppodium van Nederland?

- Melkweg?

Wackste personen op aarde?

- Op dit moment Assad

Dopeste personen op aarde?

- Justin Bieber.

Over vijf minuten word je doof, je kan nog één nummer luisteren... welke?

- Nas - Blunt ashes.

Aan wie geef je het estafettestokje door, en waarom?

- He$$el_01, Ongeveer zelfde leeftijd ben wel benieuwd of ik hier en daar kan relativeren

Welke vraag wil je aan hem of haar stellen?

-Wanneer was de laatste keer dat je dronken was?

Freestyle een stukje: teken iets, rap iets, maak een filmpje, post een track, post een link, post een filmpje, een foto, vertel een anekdote, whatever.

Swek/Swek/Swek

Dennisami schreef:

- Ik ben Dennis 19 jaar woon nog thuis hou van muziek luisteren ^^.

Vreemde kerel, die Dennisami.

Dennisami
Arrie schreef:
(quote)

Vreemde kerel, die Dennisami.

That's what she said

Top Dennis. Heb je naar Hessel ook al een PM verzonden? Dan weet hij dat hij nu aan de beurt is.

Dennisami
Rhythm & Poetry schreef:
Top Dennis. Heb je naar Hessel ook al een PM verzonden? Dan weet hij dat hij nu aan de beurt is.

Thx, dat was ik idd vergeten maar ik heb hem nu op de hoogte gebracht.

Tik 'em aan ouwe!

Dennisami
Rhythm & Poetry schreef:
Tik 'em aan ouwe!

Ik kan er niet bij :0 Bluetooth boks dan maar!

Oké, lachen dat dit topic weer is begonnen. Enige probleem is dat ik de komende dagen niet in de buurt van mijn pc ben te vinden ( zit nu even met de iPad). Anders gaat er nu nog even iemand anders, dan vul ik hem dit weekend in. Of vinden jullie het geen probleem om even te wachten?

Dit weekend is al bijna. Zat er aan te denken om iedereen ongeveer 7 dagen te geven om de lijst in te vullen.

- Ik ben Hessel en ik woon in Zaanstad.

Waar kom je vandaan?

- Zaanstad dus, Westzaan om precies te zijn.

- Bedrijfskunde universiteit, tweede jaartje al weer.

- Niet echt. Reïncarnatie vind ik de theorie die nog het meest logisch lijkt, onder meer omdat moleculen zelf natuurlijk ook niet vergaan en weer via de cyclussen van de natuur ergens anders terecht komen. Waarom zou dit niet met je 'ziel' gebeuren. Maar echt gelovig ben ik in ieder geval niet. Ik ga er toch vooral van uit dat we maar één keer leven. Wel zo makkelijk.

- Als de grootste Hip Hop kenner eva.

Ben je gelukkig?

- Ach. wat is geluk. Ik heb alles wat ik echt nodig heb, maar toch wil ik meer. Net zoals iedereen toch?

Maar ik ben best gelukkig hoor.

- Verhalen over mensen die vele tegenslagen hebben gekend en toch iets van hun leven hebben proberen te maken. Mij is alles altijd redelijk makkelijk aan komen waaien, maar ik/we moeten nooit vergeten dat dit zeker niet voor iedereen het geval is.

- Niemand in het bijzonder. Ben altijd redelijk van mijn eigen kunnen uit gegaan, hoewel ik eigenlijk ook nog niks echt heb bereikt in mijn leven...

- Tja, lastig. XV vind ik een talentvolle rapper. Big Baby Ghandi kan ook wel wat, als hij niet probeert TE eigenzinnig te doen. Hopsin heeft nog een hele toekomst voor zich. Sean Strange vind ik een erg goede rapper, hoewel die wel al iets langer meedoet.

- Geen idee.

- Romeinse tijd, altijd lachen met die Romeinen. Ik zou ook wel eens in het NY van de golden age willen kijken.

- Mijn geloof in eigen kunnen.

- Het feit dat dit soms iets te groot wordt.

- Net, toen mijn koekje brak... Dat was balen.

Maar serieus, geen idee. Erg lang geleden in ieder geval. Ben meer een opkropper.

- Studie halen, baantje zoeken (en dan nu eens echt zoeken) en wat meer kennis op doen naast school, door bijvoorbeeld boeken te lezen.

- GRODT uiteraard. Voor meer mensen van mijn leeftijd denk ik. Hoewel ik hem niet echt bezat. Ik ging old skool alle nummers los downloaden en daarna op mijn MP3 zetten.

- Food & Liquor 2: The Great American Rap Album. Tekstueel heerlijk. Heb wel al een tijdje niet zo veel meer gekocht omdat ik een arme student ben.

Greatest MC ever?

- Lastig, lastig. Het hangt er maar net van af waar je van houdt en voor mij persoonlijk waar ik zin in heb. Big L is qua wordplay, flow en punchlines heel erg sterk. Erg jammer dat hij maar één echt album heeft uitgebracht. Lupe is vooral qua metaforen ongelofelijk goed terwijl hij daarnaast ook nog een heerlijke flow heeft, en ook zeker wordplay. Ik denk dat het tussen die twee rappers gaat.

Best producer ever?

- Geen flauw idee. Producers zijn bij mij nog een beetje ondergewaardeerd. Mr. Green, Dan the Automater (toch?), Dj Premier, RZA vind ik allemaal erg vet.

- DJ GI Joe

- Geen idee, ik ken alleen Banksy van naam, en dat is niet echt alleen graffiti volgens mij.

- Freddie Mercury misschien. Ik ken er te weinig om het met zekerheid te zeggen. Hij had in ieder geval een gouden stem.

- Het feit dat het veelzijdig is, maar toch altijd een betrouwbaar iets heeft. De vele kunsten binnen het Hip Hop ook. Freestylen, storytelling, wordplay, sampelen, dj'ing. Het heeft allemaal wel iets geniaals.

- Meer supergroepen. Ik heb het gevoel dat een 'crew' bij veel rappers het beste naar boven haalt. Lekker tegen elkaar aan freestylen en bij elk nummer proberen het nummer als enige te 'killen'.

- Veranderd bij mij zo vaak en ik heb ook nooit echt één favoriet. Nummers die ik op dit moment graag luister: Man of the Hour van Virtuoso, 1Train, 4Th Chamber en The Coolest.

- Check me top 10 swa. Veranderd nog wel eens, maar de top drie staat al een tijdje vast.

- Mezzanine en Even in The Quietest Moments...

- Scarface, Usual Suspects. Voor de rest ken ik eigenlijk te weinig films. Ik hou van films met sterke personages en niet te veel poes pas. Niet te veel hedendaagse Hollywood crap voor mij.

Je favoriete boeken?

- Cosa Nostra (over de Siciliaanse Maffia, die de Cosa Nostra wordt genoemd). Empire of Illusion, over de hedendaagse maatschappij en dan vooral de USA. Rubicon, over de teloorgang van de Romeinen. Vroeger vond ik boeken over de middeleeuwen en verder terug erg leuk. Tegenwoordig lees ik meer informatieve boeken. Geen verhaaltjes dus.

- Ik vind veel dingen erg lekker. Pizza Salami of Tonno gaat er altijd wel in. Daarnaast heb ik vooral een dure smaak ben ik bang.

Doe je aan sport?

- Jazeker, Tennis. Al een redelijk lange tijd. Ik heb ook nog een tijdje gevoetbald.

Tennis is sowieso mijn favoriete sport, maar ik kan van alle sporten wel genieten.

Slechtste concert ooit?

- Ik ga niet zo heel veel, maar de concerten die ik heb mogen bezichtigen waren allemaal erg vet.

- Melkweg

- Er zijn heel veel wacke mensen. Mensen die (proberen te) verdienen aan oorlogen bijvoorbeeld. Mensen die andere mensen onderdrukken. Mensen die andere mensen vermoorden, verkrachten enz. Ik zou niet weten wat erger is.

- Gabriel Iglesias. Wat een held is dat.

Over vijf minuten word je doof, je kan nog één nummer luisteren... welke?

- Pacewon & Mr.Green - Children Sing. Gewoon omdat de sound zo ongelofelijk vet is. Heerlijke beat en geweldige freestyle verses van Pacewon. Niks speciaals, alles geniaals.

- S&S, omdat hij zo'n vet plaatje heeft.

- Hoe is je liefde voor Hip Hop/muziek begonnen?

Wanneer was de laatste keer dat je dronken was?

Vorige week zaterdag.

Freestyle een stukje: teken iets, rap iets, maak een filmpje, post een track, post een link, post een filmpje, een foto, vertel een anekdote, whatever.

video

Hoera! En weet S&S ook al dat hij aan de beurt is?

Rhythm & Poetry schreef:
Hoera! En weet S&S ook al dat hij aan de beurt is?

Nu wel.

Mijn naam is Jelle [in koor: Hoi Jelle!]

Waar kom je vandaan?

Hindeloopen. Een kleine dorpje dat dapper weerstand bied aan de Friese overheersers.

Ik kijk Eurotrip.

Ik geloof in leven voor de dood en ik hoop op leven na de dood.

Als iemand die beroemd is geworden met wat hij leuk vond om te doen.

Ben je gelukkig?

Altijd gelukkig, zelden tevreden.

Forever begins... ("It was in the wind when she said Dilla was gone
That's when I knew we'd live forever through song" - Common). Deze quote is een soort lijfspreuk geworden. J Dilla is dood, maar zijn muziek leeft voort. Dat geldt voor alles; muziek, sport, kunst etc. Met alles wat je doet laat je een afdruk achter.

Kanye West. Die man streeft altijd naar vernieuwing en perfectie, in wat hij ook doet. Iets waar ik ook naar streef en wil streven.

Ik ga mee met Hessel: XV, één van de grootste talenten die momenteel rondloopt. Ik verwacht erg veel van hem komende jaren.

Dat The Cool cooler is dan The Game, terwijl The Game de eindbaas is...

1950, zodat ik bewust de opkomst van de popmuziek mee kan maken. Vooral de gloriedagen van de soul lijken mij erg vet. Ook ben ik benieuwd naar de Golden Era. Illmatic voelt voor mij al nostalgisch aan, terwijl dat nergens is op gebaseerd. Ik wil die tijd wel bewust meemaken.

Dat ik voor steeds grotere namen mag ontwerpen.

Mijn gebrek aan discipline.

Als lieve mensen lief doen en als iemand hen pijn doet krijg ik een brok in mijn keel. En bij Father's Day van ChinoXL moest ik ook even slikken. Echt huilen weet ik zo 123 niet meer.

Studie afronden (nog een half jaar) en een lange reis door de Verenigde Staten maken.

Eminem Show heb ik destijds als eerste gebrand en The Prophet van 2Pac heb ik als eerste gekocht. Dat blijft een classic verzamelaar.

Voor Sinterklaas heb ik The Cool, How I Got Over en St. Elsewhere gekregen. Als laatst gekocht is denk ik Cruel Summer (dope hoes!).

Greatest MC ever?

Q-Tip is al ruim 20 jaar het meest constant op een erg hoog niveau, dus hij is 'the greatest'. Common komt kort na hem.

Beste producer ever?

J Dilla op nummer één, die vent was echt geniaal. Een gedeelde tweede plaats is er voor Kanye West, Exile en Danger Mouse. Stuk voor stuk briljante en innovatieve producers.

DJ Khaled

Ik zit met een dikke lach achter de PC als ik werk van Banksy bekijk en Jean Michel Basquiat vind ik ook erg dope. Hij heeft mij Facebook omslag zelfs gemaakt! Verder is graffiti niet mijn ding. Ik weet dat het erg lastig om te maken, maar heel veel lijkt op elkaar.

Gil Scott-Heron en Michael Jackson.

Killer Mike heeft het nummer R.A.P. Music gebaseerd op mijn liefde voor hip-hop. Het is veelzijdig en ik denk dat er geen genre is waarin zoveel genres gemixt worden. Hip-hop wordt gemixt met jazz, soul, rock, punk, house, blues en weet ik veel wat. Volgens mij is dat wel bijzonder. Dus verbroedering vind ik ook een goed reden.

Ik vind dat hip-hop gezien moet worden als een lifestyle/subcultuur en een manier om muziek te orderen, niet als muziek zelf. Daarvan krijg je belachelijke reacties. Laat de grenzen lekker vervagen, dat doen de artiesten namelijk ook!

1 Train van A$AP Rocky en House of Balloons / Glass Table Girls van The Weeknd.

Heb geen favorieten meer (zie mijn top-10), al blijf ik Below the Heavens op alle fronten enorm sterk vinden!

Pieces of a Man (Gil Scott-Heron), St. Elsewhere (Gnarls Barkley) en Nevermind (Nirvana) zijn zo albums waar ik nu aan denk, maar ik heb geen favoriet.

Zelfde verhaal als hierboven. Films als The Godfather, Scarface en Usual Suspects zijn geweldig, maar dat zijn bijna alle films uit toplijstjes. Ik geniet net zoveel van American Pie als Drive en van Harry Potter als Lord of the Rings. Sommige films kijk ik zelfs alleen voor de visuele aspecten (Iron Sky, Prometheus). Gewoon lekkere Hollywood(-achtige) films. Een tip van mij: Talk to Me, over een donkere radioreporter tijdens de rassenrellen. Erg indrukwekkend!

Je favoriete boeken?

De Siciliaan is echt een heldenboek en geeft je een indruk van de mafia wereld. Mario Puzo is sowieso een goede schrijver! Verder heb ik onlangs de biografieën van Common en Jay-Z gelezen. Erg interessant om deze twee rappers (een gevoelsmens en een zakenman) naast elkaar te leggen.

Geroosterd brood met roomboter en pure hagelslag met een cracker met veel kaas on the side.

Doe je aan sport?

Ja, voetbal.

Slechtste concert ooit?

Ik ga alleen naar concerten waar het voor 99% zeker is dat het feest wordt, zoals Wiz Khalifa, Kid Cudi, Swedish House Mafia, Waylon en Watch the Throne.

Geen idee. Ziggo Dome was vet...

Mensen die letterlijk over lijken gaan en die andere mensen bewust helemaal kapot maken om er zelf beter van te worden. Daarbij kan ik ook nergens ook maar een beetje begrip vinden voor pedofielen en zo'n iemand die een basisschool uitmoordt. Om terug te komen op die huilvraag: die pasfoto's in het AD waren ook hard om te zien...

Mensen die doen waar ze plezier in hebben.

Pyramids van Frank Ocean. Dat is een prachtige nummer en duurt ook nog eens 10 minuten!

thomzi50, hij weet veel van hip-hop (dúh) en ik ben benieuwd naar zijn antwoorden!

Waarom Batman?

Afgelopen vrijdag en zaterdag. All-in eten en drinken...

Ik heb twee filmpjes die ik wil delen met jullie:

Acht je de kans groot dat Thomas tijdig de lijst in gaat vullen? Hij is de drukste man van Nederland.

Family Guy

Voor de rest ook leuk stukje. XV is inderdaad de toekomst.

Rhythm & Poetry schreef:
Acht je de kans groot dat Thomas tijdig de lijst in gaat vullen? Hij is de drukste man van Nederland.

Nee, maar ik heb het hem gevraagd. Zo niet, dan vraag ik iemand anders!

Ulfat-e-Zulmat
Doe je aan sport?

Ja, ik masturbeer.

Silky & Smooth schreef:
(quote)

Nee, maar ik heb het hem gevraagd. Zo niet, dan vraag ik iemand anders!

Dit ga ik morgen doen. Bedankt voor het verzoek.

Ik ben Thomas.

Waar kom je vandaan?

Amsterdam.

Ik voltooi een roman, mijn tweede, schrijf veel verhalen en interviews, en denk verder na over toekomstige (schrijf)projecten. En ik geef bijles, een paar keer per week. En tot gister was ik ook nog bezig met Hiphopleeft.

Nee, al betekent dat ook niet dat ik er per se niet in geloof. Ik kan hier niets zinnigs over zeggen en probeer me gewoon alleen bezig te houden met mijn huidige leven.

Streng, maar rechtvaardig. Talentvol. Gedisciplineerd. IJverig. Betrouwbaar.

Ben je gelukkig?

Daar denk ik eigenlijk nooit over na. Volgens mij is dat de eigenschap van geluk: dat je niet teveel bij je gemoedstoestand stilstaat. Dus, ja, je zou kunnen zeggen dat ik gelukkig ben. Denk ik.

Muziek, literatuur, films. Eigenlijk alles wat ik kwalitatief gezien waardeer. De films van David Lynch hebben bijvoorbeeld niets te maken met wat ik schrijf, toch stimuleren ze altijd om zelf ook te creëren, en om daarbij mijn eigen stem te volgen, niet de eventuele verwachtingen van de buitenwereld. Bij schrijven inspireren Slug (Atmosphere), Grunberg en Hermans me vooral.

Hermans. Heel simpel: ik las zijn boek Nooit Meer Slapen en wilde daarna zelf ook schrijven. Al schreef ik toen wel al veel recensies. Daarvoor was er niet één duidelijke inspiratiebron, dat was gewoon mijn liefde voor hiphopmuziek. (En mijn geldingsdrang natuurlijk, want waarom wil iemand nou weer mijn meningen lezen?)

De toekomst van wat? Van muziek? Geen idee. O, ja wel, Master P. Hij gaat heel hard terugkomen. Google maar "Al Capone". Zijn nieuwe tape.

Dat ik arrogant ben.

Hoelang? Stel ik heb een maandje te besteden, dan zou ik twee dagen WO2 meepakken, één dag WO1, wat adelhuizen in de 18e eeuw, en verder zou ik ook lekker in de jaren 60, 70 en 80 willen snuffelen. In 1988 zit ik in Compton.

Dat ik nog voor mijn 23e mijn tweede boek uitbreng, wat denk ik grotendeels een gevolg is van mijn zelfdiscipline (daar ben ik dus in zekere zin het meest trots op)

Dat ik relatief vaak mensen (onnodig) gekwetst/beledigd heb.

Een half jaar geleden.

Boek twee uitbrengen, boek drie schrijven, mijn studie (volgend jaar) afmaken en verder hoop ik nog wat losse opdrachten binnen te slepen/ideeën te krijgen voor losse stukken.

Warren G - Take A Look Over Your Shoulder. Waarom? Geen idee. Ik kocht het toen ik acht was, het album was net uit en ik vond de hoes er leuk uitzien. Dat album heb ik toen héél vaak gedraaid, en daarna kwam 2001 van Dr. Dre uit. Die kocht ik direct en sindsdien ben ik min of meer verslaafd aan het genre

C-Murder - Screamin' 4 Vengeance. Een halve dollar via Amazon. Een koopje.

Greatest MC ever?
Kool Keith, Rakim, Ice Cube. Slug

Beste producer ever?
Dr. Dre. Ant. RZA.

DJ Premier. Al dankt hij dat duidelijk vooral aan zijn productiekwaliteiten.

Hier weet ik te weinig van voor een zinnig antwoord.

Hans Zimmer. De koning van de soundtrack. Al luister ik ook heel graag naar Tom Waits.

Voor mij heeft hiphop altijd gedraaid om het rauwe, het directe, het ongepolijste. Geef mij maar een ongecompliceerde beat en een oprecht geëmotioneerde MC, dan een jazzy of uitgekiend vrolijk nummertje. Hiphop was, en is in sommige gevallen, een manier om stemlozen een stem te geven, en wanneer ik die urgentie meen te horen, de urgentie dat iemand het genre gebruikt omdat hij geen andere uitweg meer ziet, geniet ik het meest van de muziek. Bij Fresku krijg ik die indruk bijvoorbeeld ook heel erg.

Ik? Aan hiphop veranderen? Ik zou willen dat er iets meer eigenzinnige geesten opstonden, dat er iets meer wordt afgestapt van die gepolijste Frank Ocean en Kendrick Lamar-muziek - los van een kwalitatief oordeel, is dat natuurlijk nogal gelikt gemaakt. Volgens mij kan hiphop sterker worden als het rauwe weer meer op de voorgrond komt, zonder dat er krampachtig wordt vastgehouden aan oude formules (daarom vond ik het album van Killer Mike ook zo goed, daarom gaan veel oldschoolartiesten zo op hun bek).

Tom Waits - All The World is Green

Dr. Dre - The Chronic, N.W.A. - Straight Outta Compton, Atmosphere - You Can't Imagine How Much Fun We're Having, Wu-Tang - Enter The Wu-Tang

Tom Waits - Rain Dogs, Hans Zimmer - The Thin Red Line, Angelo Badalamenti - Mulholland Drive, Nick Cave & Warren Ellis - The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford.

Een ordelijke top10, ditmaal:
1. Mulholland Dr. (2001)
2. American Beauty (1999)
3. Vozvrashchenie (2003)
4. Untouchables, The (1987)
5. Adaptation. (2002)
6. Stalker (1979)
7. Heimat - Eine Deutsche Chronik (1984)
8. Godfather, The (1972)
9. One Flew over the Cuckoo's Nest (1975)
10. Dogville (2003)

Je favoriete boeken?
Lolita. De Asielzoeker. Nooit Meer Slapen. Is dit een mens. Oblomov. Het Proces.

Een boterham met pindakaas en hagelslag. Maar wel met precies de goeie hoeveelheden, en het goeie brood. En geroosterd.

Doe je aan sport?
Ja, veldvoetbal, zaalvoetbal en sportschool.

Slechtste concert ooit?
Ach, ik denk Talib Kweli eind 2009 in de Melkweg. Al zijn er nog wel wat gegadigden.

Paradiso.

Leugenaars. Poseurs. En, iets specifieker: mensen die bij elke potentiële politieke maatregel denken dat er inbreuk wordt gemaakt op hun privacy, meteen boos worden, voor 500 euro vuurwerk kopen en vervolgens gaan zeuren over de recessie.

Mensen die bereid zijn voor hun ideeën te knokken, die bereid zijn ergens in te investeren, en tegelijk oprecht zijn en er altijd zijn als hun naaste omgeving hen nodig heeft.

thomzi50, hij weet veel van hip-hop (dúh) en ik ben benieuwd naar zijn antwoorden!
Waarom Batman?

Dank voor het estafettestokje, hopelijk vallen de antwoorden in de smaak. Waarom Batman? Waarom Batman wat? Waarom Batman de beste superheldenfilms heeft gemaakt? Waarom het zo'n held van me is? Simpel: Batman kan niks. Hij heeft geen magische krachten, hij is niet van staal, hij vliegt niet, hij heeft geen spinnenwebben. Het enige wat hij heeft is een goed pak, een goeie conditie en veel geld. Daardoor staat hij per definitie dichter bij de 'gewone man' dan alle superhelden. Daarom voel ik het meer als hij liefdesverdriet heeft dan als een andere superheld dat heeft. Daarom ben ik blijer als hij wint. O, en die Christoper Nolan-films zijn gewoon héél goed en strak gemaakt. Ten slotte, wat ik ook een groot pluspunt vindt aan Batman: zijn voorliefde voor de nacht. Die deel ik volkomen.

Vannacht. Het einde van Hiphopleeft. Dat moest gevierd worden. Of betreurd. Wat dan ook, er moest gedronken worden.

Twee muziek-gerelateerde filmpjes waar ik graag naar kijk: de eerste, véél van mijn helden bijeen, de tweede, vanaf minuut 3:00 The Orange Suit man die Jay-Z en DMX er even helemaal uitrapt.

Dat stukje over Batman

Goed verhaal, Thomas!
Knap dat je al twee romans hebt geschreven, kan ik daar ergens meer info over vinden?

Hierbij moet je natuurlijk wel een nieuw iemand aanwijzen en een vraag verzinnen om dit toffe topic draaiende te houden.

Bedankt voor de antwoorden Thomas en in het speciaal voor het Batman antwoorden. Dat zijn precies de redenen waarom Batman voor mij, na Captain America, op de laatste plaats komt: hij kan niks. Gelukkig zijn er The Joker, Bane, Chris Nolan, Fox en Alfred die de films de moeite waard maken. Geef mij maar Iron Man, met én zonder pak!

En om nog op jouw vraag te antwoorden, Hessel:

He$$el_01 schreef:
- Hoe is je liefde voor Hip Hop/muziek begonnen?

Net als bij 90% van de hiphoppers: omdat Eminem en 50 Cent cool waren. Vervolgens leer je wat 2Pac, Xzibit en Dr. Dre kennen, allemaal vet! Toen kwam ik in aanraking met torrents en daar viel heel veel Dirty South te downloaden. Lil' Wayne, T.I. en een schat aan Codeine Mixtapes creëerden mijn liefde voor Dirty South.

Later kwam ik terecht op MusicMeter en niet lang daarna schreef ik mij in, omdat ik MJ_DA_MAN vervelend vond en ik mij graag wilde mengen in de discussies. Zodoende leerde ik Atmosphere en CYNE kennen. Underground is het een tijdje helemaal voor mij geweest; lekker haten op Rick Ross, Lil' Wayne en Soulja Boy.

Gelukkig ben ik tot de conclusie gekomen dat ik kan houden van Rick Ross én Atmosphere, de oude én nieuwe Nas en dat Lil' Wayne nog steeds dezelfde held is die ik jaren geleden non-stop op shuffle had staan.

Inmiddels staat mijn iTunes-bieb vol met meer dan 1000 hiphopalbums en ik ben hard op weg deze collectie fysiek te maken. En wat ik niet leuk vind gaat de prullenbak in, geen gezeur!

Gast
geplaatst: vandaag om 12:04 uur

geplaatst: vandaag om 12:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.