menu

Genres / Hip-Hop / Hip-Hop Thema Top 7

zoeken in:
avatar van Bedorvenkebab
Thema; Overleden artiesten (2013 - 2007); Pimp C (2007).

4 december 2007; Rapper Pimp C overlijdt na een overdosis.

Als afsluitend item heb ik helaas geen persoonlijke anekdote. Bennerd zal woest zijn. Wegens de tot dusver weinige respons in le topique (hoop dat mijn opvolger daar voor kan zorgen).
Ik heb niet met de muziek van pooier C, evenmin met de muziek van de formatie waarmee hij bekend is geworden, UGK. Muziek van voor mijn generatie, waar ik helaas nooit echt waardering voor heb leren te ontwikkelen in de vorm dat ik deze zelf wilde beluisteren.

Voor de fans sluit ik af met de enige track die hier nog wel eens mijn kamer vult;


avatar van thgryda
Mooie lijstjes van zowel Kebab als Hessel. Schitterend idee trouwens dat thema van jou, Kebab (al kan je toevallig Dilla niet eren omdat het geen top 8 is). Mooi ook dat je er een graffiti artiest bij hebt en niet alleen mc's. Die Belg kende ik overigens niet en ga ik zeker checken!!

avatar van Mb.
Mb.
Prima thema'tje! Altijd fijn om One Day te horen - goede afsluiter dus!

avatar van He$$el_01
Erg vette lijst BK. Inderdaad heel interessant dat je een graffitiartiest in je lijst hebt gezet. Ik heb zelf nooit heel veel met graffiti gehad. Ik vind het altijd vet om te zien en ik ken een aantal grote namen, maar veel verder ben ik nooit gekomen. Wel een leuk stukje over Iz en 5 Pointz.

A Buncha Niggaz is trouwens echt een klassieker inderdaad. Op een één of andere manier kwam ik er nu achter dat ik dat nummer vroeger heel veel heb beluisterd. Ik was het totaal vergeten, dus bedankt voor deze herontdekking.

En een heerlijke afsluiter. UGK, het blijft een zwaar onderschat duo. One Day is een pure klassieker.

avatar van Elohim
Leuk dat je die mensen gekozen hebt, je kan natuurlijk dan heel simpel de klassiekers langsgaan. Kende de meesten al wel, maar dat maakt het niet minder.

avatar van Mb.
Mb.
Niemand geïnteresseerd in een nieuwe lijst?

Gast
geplaatst: vandaag om 12:26 uur

geplaatst: vandaag om 12:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.