Genres / Hip-Hop / Het B-woord
zoeken in:
0
leander?
geplaatst: 21 januari 2016, 14:52 uur
Hip-hop is voor mij één van die genre's waar ik nooit echt in gekomen ben, hoewel de sfeer en ethetiek me wel aanspreken. De laatste tijd ben ik wat artiesten aan het proberen, maar ik loop toch echt aan tegen het overmatig gebruik van het woord "bitch". Niet dat ik principieel tegen scheldwoorden ben, maar ik kan de muziek dan gewoon niet meer zo goed serieus nemen. Over het algemeen heb ik weinig moeite met politieke-incorrectheid in muziek (ik luister genoeg xenofobe en chauvinistische black metal), maar hier heb ik toch meer moeite het te negeren. Is dit een overdreven reactie volgens jullie? Misschien hebben jullie tips voor goede hip-hop waar het woord minder of niet wordt gebruikt?
0
nedbed
geplaatst: 21 januari 2016, 16:05 uur
Ik begrijp op zich wel dat je hier moeite mee hebt, helemaal als je niet gewend bent veel naar hiphop te luisteren. Toch zou het heel zonde zijn als je je hier niet overheen kunt zetten. Want ook de hiphop, waarin scheldwoorden zoals ''bitch'' gebruikt worden, heeft zo ontzettend veel te bieden en zit ondanks het niet al te nette taalgebruik vol met geweldige taalvondsten en prachtige teksten. Goede rappers die het relatief netjes houden zijn er ook zeker. Hier een aantal tips:
A Tribe Called Quest
Atmosphere
Cyne
Cannibal Ox
Blu & Exile
Cunninlynguists
Common
Mos Def
Talib Kweli
The Pharcyde
The Roots
A Tribe Called Quest
Atmosphere
Cyne
Cannibal Ox
Blu & Exile
Cunninlynguists
Common
Mos Def
Talib Kweli
The Pharcyde
The Roots
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 januari 2016, 16:10 uur
leander? schreef:
Hip-hop is voor mij één van die genre's waar ik nooit echt in gekomen ben, hoewel de sfeer en ethetiek me wel aanspreken. De laatste tijd ben ik wat artiesten aan het proberen, maar ik loop toch echt aan tegen het overmatig gebruik van het woord "bitch". Niet dat ik principieel tegen scheldwoorden ben, maar ik kan de muziek dan gewoon niet meer zo goed serieus nemen. Over het algemeen heb ik weinig moeite met politieke-incorrectheid in muziek (ik luister genoeg xenofobe en chauvinistische black metal), maar hier heb ik toch meer moeite het te negeren. Is dit een overdreven reactie volgens jullie? Misschien hebben jullie tips voor goede hip-hop waar het woord minder of niet wordt gebruikt?
Ik ben het volstrekt met je eens. Hiphop kan best erg goed zijn, soms zelfs fantastisch, maar het gescheld en gestraattaal maakt het vaak erg ordinair, platvoers en ongeïnspireerd.
0
leander?
geplaatst: 21 januari 2016, 16:16 uur
Bedankt voor de bemoedigingen en tips
Ik ga er zeker even naar kijken, nedbed.
Ik ga er zeker even naar kijken, nedbed.
0
geplaatst: 21 januari 2016, 16:19 uur
leander? schreef:
Over het algemeen heb ik weinig moeite met politieke-incorrectheid in muziek (ik luister genoeg xenofobe en chauvinistische black metal), maar hier heb ik toch meer moeite het te negeren. Is dit een overdreven reactie volgens jullie?
Raar dat je dan over zo'n woord struikelt. Overigens is bitch (zeker tegenwoordig) vaker een scheldwoord voor een man dan een vrouw in vele rapteksten (althans, ik neem dat het seksisme je struikelblok is).Over het algemeen heb ik weinig moeite met politieke-incorrectheid in muziek (ik luister genoeg xenofobe en chauvinistische black metal), maar hier heb ik toch meer moeite het te negeren. Is dit een overdreven reactie volgens jullie?
Gelukkig voor jou zijn er net zoveel rappers die zéér beperkt of überhaupt niet schelden, dus er blijft nog genoeg over.
0
leander?
geplaatst: 21 januari 2016, 16:23 uur
Ik denk dat het toch te maken heeft met het feit dat de ergste blackmetal vocalisten over het algemeen uit europa komen en in hun eigen taal "zingen". Het is een beetje krom, maar ik vind het toch moeilijker te negeren als ik het daadwerkelijk kan verstaan.
Wat betreft de betekenis van het woord: Als het wordt gebruikt om mannen te denigreren is dat wat mij betreft minstens zo seksistisch. Het impliceert dat vrouwelijk zijn voor mannen iets slechts is. Maar dat is een heel andere discussie.
Wat betreft de betekenis van het woord: Als het wordt gebruikt om mannen te denigreren is dat wat mij betreft minstens zo seksistisch. Het impliceert dat vrouwelijk zijn voor mannen iets slechts is. Maar dat is een heel andere discussie.
0
geplaatst: 21 januari 2016, 16:31 uur
leander? schreef:
Wat betreft de betekenis van het woord: Als het wordt gebruikt om mannen te denigreren is dat wat mij betreft minstens zo seksistisch: het impliceert dat vrouwelijk zijn voor mannen iets slechts is. Maar dat is een heel andere discussie.
Dat vind ik nogal vergezocht en bijna feministisch. Als je een man uit zou ''schelden'' voor ''vrouw'' gaf ik je gelijk, maar ''bitch'' ís simpelweg al een scheldwoord. Idd om in eerste instantie een vrouw te beledigen, maar ik zie niet in wat er seksistisch jegens vrouwen is om een man voor ''bitch'' uit te schelden gezien de term in zijn algemeenheid sowieso al beledigend bedoeld is.Wat betreft de betekenis van het woord: Als het wordt gebruikt om mannen te denigreren is dat wat mij betreft minstens zo seksistisch: het impliceert dat vrouwelijk zijn voor mannen iets slechts is. Maar dat is een heel andere discussie.
0
leander?
geplaatst: 21 januari 2016, 16:35 uur
"Bijna feministisch" Bedoel je daarmee dat er niets ergers bestaat dan dat?
Ik heb het overigens in dit geval (het gebruik van 'bitch' om een man aan te duiden) niet over seksisme jegens vrouwen, maar over seksisme jegens mannen.
Verder respecteer ik je mening natuurlijk. De rest van je punten zijn fair, al ben ik het er niet mee eens.
Ik heb het overigens in dit geval (het gebruik van 'bitch' om een man aan te duiden) niet over seksisme jegens vrouwen, maar over seksisme jegens mannen.
Verder respecteer ik je mening natuurlijk. De rest van je punten zijn fair, al ben ik het er niet mee eens.
0
geplaatst: 21 januari 2016, 16:41 uur
leander? schreef:
"Bijna feministisch" Bedoel je daarmee dat er niets ergers bestaat dan dat?
Daar bedoel ik simpelweg mee dat het wat feministisch overkomt. Je hoeft het er natuurlijk niet mee eens te zijn, maar ik neem aan dat je snapt waarom ik met die term aan kom zetten."Bijna feministisch" Bedoel je daarmee dat er niets ergers bestaat dan dat?
Juist jegens de vrouw, gezien je zelf zei: Het impliceert dat vrouwelijk zijn voor mannen iets slechts is.
Daarmee wordt de man dus beledigd in jouw ogen omdát hij als vrouw (in dit geval ''bitch'') wordt weggezet.
0
leander?
geplaatst: 21 januari 2016, 16:52 uur
Daar bedoel ik simpelweg mee dat het wat feministisch overkomt.
Dat zie ik niet als iets negatiefs.
Juist jegens de vrouw, gezien je zelf zei:
(quote)
Daarmee wordt de man dus beledigd in jouw ogen omdát hij als vrouw (in dit geval ''bitch'') wordt weggezet. Het wordt een beetje semantisch hier, maar wat ik dus bedoelde was dat wanneer een man 'bitch' wordt genoemd (als je ervan uitgaat dat dat woord 'vrouw' als geïmpliceerde betekenis heeft. Daar valt, zoals je terecht opmerkt, over te discussiëren) om te laten weten dat zijn gedrag wordt afgekeurd, dan zeg je daarmee dus dat mannen zich alleen op een 'mannelijke' manier mogen gedragen en dat is wat mij betreft seksisme (met seksisme bedoel ik hier: 'wanneer iemand wordt beoordeeld op basis van zijn of haar geslacht) jegens die man/mannen in het algemeen.
0
geplaatst: 21 januari 2016, 17:04 uur
Of ''feministisch'' in deze discussie positief of negatief is laat ik in het midden.
Verder vind ik het nog steeds seksisme jegens vrouwen en niet mannen (dat zou het zijn wanneer een man wordt beledigd omdát ie man is), maar daar laat ik het nu bij zodat de discussie niet nog meer offtopic gaat (met muziek heeft het namelijk weinig meer te maken).
Verder vind ik het nog steeds seksisme jegens vrouwen en niet mannen (dat zou het zijn wanneer een man wordt beledigd omdát ie man is), maar daar laat ik het nu bij zodat de discussie niet nog meer offtopic gaat (met muziek heeft het namelijk weinig meer te maken).
0
geplaatst: 21 januari 2016, 22:53 uur
leander? schreef:
Wat nedbed al zegt, zou zonde zijn om over zo'n woord te struikelen. Het is een grote beperking op gebied van reputatie van hiphop, al die scheldwoorden. Maar deze zijn eigenlijk betekenisloos, natuurlijk de oorsprong waarom ze in eerste instantie ooit gebruikt zijn kennen we allemaal, maar die betekenissen hebben de woorden allang verloren. Denk jij aan poep als iemand 'shit' zegt als ie iets laat vallen? Heel random voorbeeld, maar zo is het ook met woorden als bitch, nigga, faggot, etc. Het gebruik ervan is totaal losgetrokken van de 'originele' betekenis van het woord. Bitch wordt gebruik als woord voor mannen (vaak negatief), vrouwen (niet eens per se negatief), voor degene zelf, maar ook voor hele random dingen zoals een kapotte auto, supermarkt die bepaalde producten niet heeft, of weet ik veel wat, haha.Hip-hop is voor mij één van die genre's waar ik nooit echt in gekomen ben, hoewel de sfeer en ethetiek me wel aanspreken. De laatste tijd ben ik wat artiesten aan het proberen, maar ik loop toch echt aan tegen het overmatig gebruik van het woord "bitch". Niet dat ik principieel tegen scheldwoorden ben, maar ik kan de muziek dan gewoon niet meer zo goed serieus nemen. Over het algemeen heb ik weinig moeite met politieke-incorrectheid in muziek (ik luister genoeg xenofobe en chauvinistische black metal), maar hier heb ik toch meer moeite het te negeren. Is dit een overdreven reactie volgens jullie? Misschien hebben jullie tips voor goede hip-hop waar het woord minder of niet wordt gebruikt?
Groot probleem van hiphop, is dat mensen niet luisteren naar de teksten, wat juist zo'n essentieel deel en de charme van hiphop is. Die scheldwoorden vallen dan op en zijn vaak het enige dat mensen horen, terwijl de context waarin ze gezegd worden en de vaak metaforische betekenis ervan totaal niet begrepen worden. Bijvoorbeeld van mij favoriete hiphopgroep Atmosphere, die nedbed ook al aanhaalde, waar het totaal niks met vrouwen te maken heeft:
I can see it all laid out in my past while trying to catch what it's about in my last breath /
Pull the toxins in, and I bet death's about to box me in, but before this bitch comes to get some, /
I'mma do my job on this m-i-c, and feed you a thick one
Pull the toxins in, and I bet death's about to box me in, but before this bitch comes to get some, /
I'mma do my job on this m-i-c, and feed you a thick one
Of van de groep CunninLynguists (heerlijke metafoor vind ik overigens):
But life's a skinny bitch, it's a struggle to get a handle
En kan zo nog 100 voorbeelden aanhalen. Overigens, ben ik het eens met je dat ik het woord misschien ook liever niet hoor. Maar je moet het even loslaten en dan ga je mooie dingen ervaren binnen hiphop!
0
geplaatst: 22 januari 2016, 21:09 uur
Ik geloof dat op deze plaat geen enkele keer het B woord valt...
0
geplaatst: 23 januari 2016, 13:39 uur
Deze is ook mooi...

Spit so many verses sometimes my jaw twitches
One thing this party could use is more b... booze
One thing this party could use is more b... booze

0
buizen
geplaatst: 23 januari 2016, 22:04 uur
Da's wel een hele vette song/track.
Loom, dreigend, laid-back, alles tegelijk.
De tekst heb ik even geen zin in om in te verdiepen.
Maar het klinkt awesome.
Ook weer met koperblaaswerk he, maakt toch verschil.
0
FRIPI
geplaatst: 24 januari 2016, 23:59 uur
De essentie van b.i.t.c.h heeft te maken met vrouwen die de baas in huis zijn. Het staat voor Be In Total Control of Him.
Dus zo'n zeur vrouw waarbij de man nooit iets goeds kan doen. Het is echt een kut wijf op zijn Nederlands gezegd. Dit is echter misbruikt door ja toch weer de gangster rap generatie. De term bitch werd gebruikt in negatieve zin en hiphop stond weer negatief in het nieuws.
Al vind ik nummers als Candy Shop veel vrouw onvriendelijker dan bitch maar het werd hier al gezegd dat veel mensen meestal niet naar de tekst luisteren dus ook vaak niet begrijpen waar het over gaat.
Dus zo'n zeur vrouw waarbij de man nooit iets goeds kan doen. Het is echt een kut wijf op zijn Nederlands gezegd. Dit is echter misbruikt door ja toch weer de gangster rap generatie. De term bitch werd gebruikt in negatieve zin en hiphop stond weer negatief in het nieuws.
Al vind ik nummers als Candy Shop veel vrouw onvriendelijker dan bitch maar het werd hier al gezegd dat veel mensen meestal niet naar de tekst luisteren dus ook vaak niet begrijpen waar het over gaat.
0
geplaatst: 25 januari 2016, 08:22 uur
FRIPI schreef:
De essentie van b.i.t.c.h heeft te maken met vrouwen die de baas in huis zijn. Het staat voor Be In Total Control of Him.
Gekke afkorting voor een vrouwtjeshond
Laten we wel wezen, FRIPI, die betekenis zal er dan later bij verzonnen zijn. Bitch is direct vertaald 'teef' en, net als teef in het Nederlands, gewoon een scheldwoord voor vrouwen dat vermoedelijk al heel lang bestaat. Ikzelf heb er vaak weinig moeite mee, maar ik kan me voorstellen dat leander? dat wel heeft, zeker als hij weinig hiphop heeft geluisterd. Ik zou hem daar ook niet op aanvallen. Het punt van Harderwiek is wel fair: als alleen de scheldwoorden je opvallen zonder dat je de context hoort, kan het ook zijn dat je juist mooie dingen mist. Dat in hiphop vaak 'straattaal' gebruikt wordt, is misschien even wennen, maar het loont om je daar overheen te zetten.
Anders kun je nog altijd Aesop Rock gaan luisteren, mocht je iets subtieler taalgebruik zoeken (en dat is een serieuze aanrader)

0
geplaatst: 25 januari 2016, 10:49 uur
FRIPI schreef:
Wat is er vrouwonvriendelijk aan een nummer over seks? Hij rapt nota bene nog 'you can have it your way, how do you want it?'.
0
FRIPI
geplaatst: 25 januari 2016, 10:57 uur
niels94 schreef:
Laten we wel wezen, FRIPI, die betekenis zal er dan later bij verzonnen zijn. Bitch is direct vertaald 'teef' en, net als teef in het Nederlands, gewoon een scheldwoord voor vrouwen dat vermoedelijk al heel lang bestaat.
Ikzelf heb er vaak weinig moeite mee, maar ik kan me voorstellen dat leander? dat wel heeft, zeker als hij weinig hiphop heeft geluisterd. Ik zou hem daar ook niet op aanvallen. Het punt van Harderwiek is wel fair: als alleen de scheldwoorden je opvallen zonder dat je de context hoort, kan het ook zijn dat je juist mooie dingen mist. Dat in hiphop vaak 'straattaal' gebruikt wordt, is misschien even wennen, maar het loont om je daar overheen te zetten.
Anders kun je nog altijd Aesop Rock gaan luisteren, mocht je iets subtieler taalgebruik zoeken (en dat is een serieuze aanrader)
(quote)
Laten we wel wezen, FRIPI, die betekenis zal er dan later bij verzonnen zijn. Bitch is direct vertaald 'teef' en, net als teef in het Nederlands, gewoon een scheldwoord voor vrouwen dat vermoedelijk al heel lang bestaat. Ikzelf heb er vaak weinig moeite mee, maar ik kan me voorstellen dat leander? dat wel heeft, zeker als hij weinig hiphop heeft geluisterd. Ik zou hem daar ook niet op aanvallen. Het punt van Harderwiek is wel fair: als alleen de scheldwoorden je opvallen zonder dat je de context hoort, kan het ook zijn dat je juist mooie dingen mist. Dat in hiphop vaak 'straattaal' gebruikt wordt, is misschien even wennen, maar het loont om je daar overheen te zetten.
Sorry Niels maar de vertaling teef klopt niet helemaal want de directe vertaling is kreng. (Niet te vaak Google translate gebruiken want die klopt vaker niet)
Nu is het zeker discutabel maar KRS-One en anderen hebben het al vaker uitgelegd in interviews wat bitch voor hun in hiphop betekent. Echter dit woord is misbruikt op de verkeerde manier waardoor nu velen denken dat het voor teef, slet of hoer staat.
0
FRIPI
geplaatst: 25 januari 2016, 10:58 uur
Arrie schreef:
Wat is er vrouwonvriendelijk aan een nummer over seks? Hij rapt nota bene nog 'you can have it your way, how do you want it?'.
(quote)
Jij bent er zeker ook zo eentje die denkt dat hoer zijn het oudste vrouwelijke beroep is. I rest my case.
Wat er fout is aan dat nummer is dat de man domineert ten opzichte van de vrouw.
99% van de vrouwen doet dit niet vrijwillig. Vrijwillig houdt in eigen keuze. De meesten echter zitten er voor schulden, college geld, gedwongen door pooier.
Dit zijn geen vrijwillige keuzes maar onderdrukking.
50ct maakt de vrouw belachelijk door te tonen dat ze alleen goed zijn voor sex.
0
geplaatst: 25 januari 2016, 11:13 uur
Zo erg als jij het schetst is het nou ook weer niet, maar echt smaakvol is het natuurlijk ook, zo'n clip. Al waren er in die tijd (zo'n 10/15 jaar geleden) natuurlijk tig van dat soort nummers/clips waardoor men, volledig begrijpelijk, een vervelend beeld kreeg van hiphop. Hoewel het natuurlijk allemaal voor de centen is worden vrouwen als lustobject neergezet in zo'n video, iets wat ik toentertijd, ondanks mijn leeftijd (clips zijn voornamelijk gericht op tieners), ook al vond.
0
geplaatst: 25 januari 2016, 11:19 uur
De clip heb ik niet meegenomen, maar tekstueel gaat het toch gewoon om vrijwillige seks van beide kanten? Heeft echt helemaal niks met prostitutie te maken. Het refreintje van Olivia zorgt er juist voor dat het duidelijk wordt dat zij hem niet alleen een plezier doet maar hij haar ook. Waarom je dan allerlei gedoe over prostitutie erbij moet halen, is me een raadsel. Of kan je me aanwijzen waar in de tekst er impliciet of expliciet naar prostitutie wordt verwezen?
0
FRIPI
geplaatst: 25 januari 2016, 17:31 uur
Het is precies wat ik zei.
Candy shop is een verwijzing naar een bordeel waar je kan kiezen uit veel verschillende vrouwen (smaken).
Ik schets geen erger beeld want dit is precies wat het is. Het is een nummer dat de vrouw als sex object wordt weg gezet.
Sex verkoopt.
Candy shop is een verwijzing naar een bordeel waar je kan kiezen uit veel verschillende vrouwen (smaken).
Ik schets geen erger beeld want dit is precies wat het is. Het is een nummer dat de vrouw als sex object wordt weg gezet.
Sex verkoopt.
0
geplaatst: 25 januari 2016, 17:43 uur
Ha, nee, volgens mij is 'candy shop' hier een metafoor voor hun lichaam.
In ieder geval zeker niet voor een bordeel.
Dat de clip de vrouw als lustobject wegzet, kan ik nog in meekomen. Maar de tekst niet. Daarin is het duidelijk dat zowel de man als de vrouw seks willen, en dat ze elkaar een plezier doen (en niet één kant op). Als de vrouw hierin als seksobject wordt weggezet, wordt de man dat net zo goed.
In ieder geval zeker niet voor een bordeel.Dat de clip de vrouw als lustobject wegzet, kan ik nog in meekomen. Maar de tekst niet. Daarin is het duidelijk dat zowel de man als de vrouw seks willen, en dat ze elkaar een plezier doen (en niet één kant op). Als de vrouw hierin als seksobject wordt weggezet, wordt de man dat net zo goed.
0
geplaatst: 25 januari 2016, 18:11 uur
Afgaande op de annotaties bij genius (dat zeker in geval van populaire hiphop een betrouwbaar medium is) lijkt het me dat Arrie het juist heeft.
Here 50 uses ‘'candy shop" as a sexual innuendo for his bedroom. Now 50 is a smooth fellow so he’ll have no problem getting a girl to join him in his bedroom, especially when teasing her with his "lollipop", an innuendo for his.. penis. Notice how he says "I’ll let you"; not everyone is getting a taste! Also, he’ll like for you to continue until he climaxes.
You know, girls do love their candy!
You know, girls do love their candy!
Again, using ‘'candy shop" as sexual innuendo for her bedroom. Now it’s time for the woman to offer her treats!
Her treats are so good you will have no other choice but to buy out the candy shop. You’re for sure going to make it rain. She too, shares 50’s passion for the climax!
Her treats are so good you will have no other choice but to buy out the candy shop. You’re for sure going to make it rain. She too, shares 50’s passion for the climax!
0
geplaatst: 25 januari 2016, 20:13 uur
FRIPI schreef:
Sorry Niels maar de vertaling teef klopt niet helemaal want de directe vertaling is kreng. (Niet te vaak Google translate gebruiken want die klopt vaker niet)
Nu is het zeker discutabel maar KRS-One en anderen hebben het al vaker uitgelegd in interviews wat bitch voor hun in hiphop betekent. Echter dit woord is misbruikt op de verkeerde manier waardoor nu velen denken dat het voor teef, slet of hoer staat.
(quote)
Nee, een bitch is letterlijk een teef (vrouwtjeshond). Daar heb ik geen Google Translate voor nodig. Heb uit nieuwsgierigheid maar even opgezocht hoe het precies zit ook
"Old English bicce "female dog," probably from Old Norse bikkjuna "female of the dog" (also fox, wolf, and occasionally other beasts), which is of unknown origin. Grimm derives the Old Norse word from Lapp pittja, but OED notes that "the converse is equally possible." As a term of contempt applied to women, it dates from c. 1400; of a man, c. 1500, playfully, in the sense of "dog." Used among male homosexuals from 1930s. In modern (1990s, originally African-American vernacular) slang, its use with reference to a man is sexually contemptuous, from the "woman" insult (bron)
1400 - dat is een flink stukje voordat Ice Cube begon te rappen.
Laten we er verder over ophouden, zo'n interessante discussie is het niet. Het lijkt me logisch dat bitch tegenwoordig gewoon een scheldwoord is. Dat gangsterrappers het 'misbruiken' door elke vrouw zo aan te duiden, en dat het daarvoor in raps alleen voor vervelende vrouwen was voorbehouden, dat zou zomaar kunnen. Daar mag leander? zich aan storen. Al zou het veel leuker zijn als hij zich juist meer in hiphop gaat verdiepen en er meer van leert genieten, natuurlijk.
0
geplaatst: 25 januari 2016, 20:56 uur
FRIPI schreef:
FRIPI schreef:
Een bitch is gewoon een vrouwtjeshond. Een trouwe (lees slaafse) vrouwtjeshond. Wat het overduidelijk maakt dat met bitch een slet/hoer bedoeld wordt. Zeker gezien de mismaakte trots waarmee rappers het vaak zeggen. Het wordt ongetwijfeld gebruikt als scheldwood voor kreng, net zoals men een kreng net zo makkelijk voor hoer uitmaakt. En de woordspeling B.I.T.C.H. is leuk bedacht, maar ik kan mij niet voorstellen dat iemand vraagt "waar zijn krengen zijn" of dat iemand graag wil dat zijn meisje "zo'n zeur vrouw waarbij de man nooit iets goeds kan doen" is.
0
FRIPI
geplaatst: 25 januari 2016, 22:25 uur
Dat bitch teef is als zijnde hond wist ik al jaren.
Het ging hier toch of B word in hiphop.
Zo betekent THUG in Old English ook kings of all kings men (verwijzend naar belangrijkste persoon na God alsof hij zelf een God is) daar komt deze zin ook vandaan "Who Lives Like a Thug Dies Like A Thug" (verwijzing is Wie zich als God gedraagt zal ook doodgaan als een God) en het heeft totaal niet met gangsters te maken. Dat naamkaartje kreeg het wanneer onwetenden het gingen misbruiken.
Hipster is van oorsprong iemand die zijn eigen dress code heeft en een unieke muziek smaak heeft en vooral de anderen niet volgt.
Echter is Hipster tegenwoordig een mainstream persona die verre staat van eigen en vooral de trendsetter is.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet wat de intentie is van dit topic.
Het ging hier toch of B word in hiphop.
Zo betekent THUG in Old English ook kings of all kings men (verwijzend naar belangrijkste persoon na God alsof hij zelf een God is) daar komt deze zin ook vandaan "Who Lives Like a Thug Dies Like A Thug" (verwijzing is Wie zich als God gedraagt zal ook doodgaan als een God) en het heeft totaal niet met gangsters te maken. Dat naamkaartje kreeg het wanneer onwetenden het gingen misbruiken.
Hipster is van oorsprong iemand die zijn eigen dress code heeft en een unieke muziek smaak heeft en vooral de anderen niet volgt.
Echter is Hipster tegenwoordig een mainstream persona die verre staat van eigen en vooral de trendsetter is.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet wat de intentie is van dit topic.
* denotes required fields.