The Cure - Seventeen Seconds (1980)

Label: Fiction

1. A Reflection (2:09)
  2. Play for Today (3:39)
  3. Secrets (3:19)
  4. In Your House (4:06)
  5. Three (2:36)
  6. The Final Sound (0:52)
  7. A Forest (5:55)
  8. M (3:03)
  9. At Night (5:54)
  10. Seventeen Seconds (4:01)
  11. Cult Hero - I'm a Cult Hero * (2:59)
  12. Cult Hero - I Dig You * (3:25)
  13. Another Journey by Train [Home Demo] * (3:12)
  14. Secrets [Home Demo] * (3:40)
  15. Seventeen Seconds [Live 1980] * (3:59)
  16. In Your House [Live 1980] * (3:32)
  17. Three [Studio Alt Mix] * (2:45)
  18. Cult Hero - I Dig You [Live 1980] * (3:36)
  19. Cult Hero - I'm a Cult Hero [Live 1980] * (3:21)
  20. M [Live 1980] * (2:56)
  21. The Final Sound [Live 1980] * (0:26)
  22. A Reflection [Live 1980] * (1:39)
  23. Play for Today [Live 1980] * (3:46)
  24. At Night [Live 1980] * (5:37)
  25. A Forest [Live 1980] * (6:28)
avatar van Juul1998B
At night werd gisteren live gespeeld net als a forest maar wat klinkt at night live goed zeg!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Helemaal mee eens.!
Was een geweldige live uitvoering van At Night.
Band was sowieso in topvorm.

Zag deze top band voor het eerst in 1979 in het Zuiderpark in Rotterdam ( samen met Fisher- Z)

avatar van RonaldjK
Ik ben niet jaloers op Neal Peart. Ik ben niet jaloers. Ik ben niet jaloers.

avatar van Queebus
Ik wel...

avatar van fatima
Neal Peart schreef:

Ja, was daar ook bij, heb er nog mooie foto's van. Het was de tweede keer dat The Cure optrad buiten de UK. De eerste keer was in juli van dat jaar in Groningen, en daarna dus op 9 september op Newpop in Rotterdam. De setlist was:
10.15 Saturday Night, Accuracy, Grinding Halt, Another Day, Object, Subway Song, Foxy Lady, Plastic Passion, Boys Don't Cry, Fire In Cairo, Killing An Arab en Do the Hansa. Allemaal songs van Three imaginary boys en een paar b-kantjes. Leek nog totaal niet op de muziek van Seventeen seconds (en Robert Smith leek nog totaal niet op Robert Smith).

fatima schreef:

Ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers...

Maar goed, ik was toen net drie jaar, dus ik had er waarschijnlijk niet veel aan gevonden.

avatar van fatima
Je kan fragmenten van dat optreden alsnog bekijken: er staan enkele opnames op Youtube, te vinden via "the cure newpop rotterdam".

Jaaaaa, leuk, dank!

avatar van Poeha
Vermoeiend is het woord wat me het eerst te binnen schiet na het integraal beluisteren van het gehele album. Deze viel me niet mee. Mij veel te zwaar, deprimerend. Op basis van Play for Today hier meer van verwacht. Een aantal instrumentaaltjes c.q. korte nummers, daar kun je je nog wel overheen zetten, maar verder weinig verheffends. Is dit dezelfde band die later met het geniale Lullaby zou komen? Nou ja, een artiest moet groeien na verloop van tijd en dat hebben ze zeker gedaan. Had hier liever wat meer van Robert Smith vocaal gehoord dan de repeterende uitingen van o.a. nieuweling Simon Gallup. Het is maar goed dat de geweldige tracks A Forest en Play for Today hierop staan. Verder niet zo aan mij besteed.
Met moeite peuren ze er hier nog een 3 sterren uit.

avatar van RonaldjK
Dan ben je van de (vrolijker) pop van de groep. Voor mij is dit met de twee opvolgers absolute wereldtop, daarna vind ik het juist minder worden. Al is Lullaby een heul lekker liedje!