Prince - Art Official Age (2014)

Pop / Funk
Label: Warner Bros.

1. Art Official Cage (3:41)
  2. Clouds (4:34)
  3. Breakdown (4:04)
  4. The Gold Standard (5:53)
  5. U Know (3:56)
  6. Breakfast Can't Wait (3:54)
  7. This Could Be Us (5:12)
  8. What It Feels Like (3:53)
  9. Affirmation I & II (0:40)
  10. Way Back Home (3:05)
  11. Funknroll (4:08)
  12. Time (6:49)
  13. Affirmation III (3:27)
Schnee
1 Album? 1 single misschien, met ook nog eens een matige b kant

avatar van Funky Bookie
Daar gaan we het duidelijk niet over eens worden

avatar van lowieke
Geweldige plaat. Tegen mijn verwachting in om eerlijk te zijn. Zeker na de eerste tonen van het album zakte de moed behoorlijk in de shoenen. Maar nog in hetzelfde nummer hersteld Prince zich bijzonder goed.

Te gekke hoes ook!

Vandaag eindelijk op vinyl, dus hard door de speakers laten schallen en het gekke is dat het opeens veel beter binnen komt. Dat is onverwacht want eerlijk gezegd was Art Official Age al behoorlijk weggezakt op zo'n korte termijn.

aERodynamIC schreef:
Vandaag eindelijk op vinyl,...

Ik heb toch maar voor de cd gekozen. Is er nog iets bijzonder aan die vinylversie? Zitten hier wel teksten bij?

De cd is maar een kale bedoening, tegenover zijn werkje met 3rdEyeGirl.

Geen idee hoe de cd eruit ziet maar inderdaad i.t.t. 3rdEyeGirl geen teksten. Twee albums in witte innersleeves en nauwelijks info in de binnenhoes (beide albums hebben uitklaphoezen).

Bij 3rdEyeGirl ook een witte innersleeve maar wel een tekstvel die je open kunt slaan.

avatar van Kronos
Bij de 3rdEyeGirl cd zit een boekje met foto's en teksten. Bij Art Official Age niks. Die lijn is blijkbaar doorgetrokken naar de vinyl versies.

Bedankt voor de info.

Ja dat moet haast wel. Maar echt heel gek: dit album komt ineens binnen. Misschien toch maar een halfje erbij gooien binnenkort. Ter vergelijk: dat gevoel heb ik bij Plectrumelectrum minder. Die vond ik al leuker maar komt door de vinyl-beleving niet anders over of zo.

avatar van Kronos
Ik had deze nieuwe albums van Prince eigenlijk nog niet gehoord. Gewoon maar gekocht.

De eerste luisterbeurt viel alvast niet tegen.

avatar van Madjack71
Sorry beste mensen, maar dit vind ik echt een bout plaat. De muziek gaat m.i. nergens heen, blijft niet plakken en heeft niets wat mijn aandacht weet te trekken, laat staan vast te houden en dat meer als 50 minuten lang, trek ik niet. M.i. lijkt het dat de muze Prince na Diamond & Pearls definitief heeft verlaten en sindsdien is alles een soort van echo wat ooit was. Zij het dat ik sinds die tijd Prince ook niet meer gevolgd heb, of wat dat aangaat hij bij het grote publiek is blijven hangen. Zingen en gitaar spelen kan de beste man nog wel, maar interessante muziek maken niet meer, naar mijn smaak.

avatar van Funky Bookie
Vanaf Diamonds And Pearls????
Dan heb je minimaal 2 Prince klassiekers (The Gold Experience en The Rainbow Children) gemist en minimaal 2 hele goede albums (Love Symbol en Chaos And Disorder).

avatar van Marty McFly
Funky Bookie schreef:
Vanaf Diamonds And Pearls????

Je vergeet Lotusflower!

avatar van Madjack71
...zal er nog eens een paar voorbij laten komen via de stream. ..ben benieuwd

avatar van Kronos
Doe geen moeite zou ik zeggen. Een paar leuke albums zal je misschien nog vinden. Maar klassiekers?
Vergeet het.

avatar van Funky Bookie
Daar worden we het zeker niet over eens.

avatar van thelion
De laatste paar dagen van het jaar weer eens alle voor mij relevante albums van het afgelopen jaar aan het herbeluisteren.
Dat deze worp van Prince geen top 10 materiaal zou worden stond al wel vast maar heb hem toch met 0.5* verhoogt naar 4* omdat hij eigenlijk niets onderdoet voor dat andere album dat hij dit jaar heeft uitgebracht Prince & 3rdEyeGirl - Plectrumelectrum (2014).

2 Albums die van een even constant nivo zijn (het is jammer maar Prince is wat studio albums betreft wel over zijn hoogtepunt heen), neemt niet weg dat beide albums best wel de moeite waard zijn deze de Funky R&B kant de andere de Funk-Rock kant.
Gelijkwaardig tweeluik dus beiden 4*

Ik merk ook wel dat dit album langzaam wat meer richting die met 3rdEyeGirl is gekropen (die is in waardering verder niet meer vooruit gegaan maar blijf ik wel de leukste van de 2 vinden).

avatar van lennon
^ik heb m gisteren ook op de draaitafel gehad, en vond m eigenlijk steeds lekkerder worden. Dat viel me ook op. Grappig dat meerdere mensen dat ook hebben. Verhoog nog niet naar 4, maar ben er positiever over dan een paar maanden terug.
Manco van Plectrumelectrum blijft de (teveel) bijdragen van de dames....helaas

Ik verhoog ook niet omdat ik Plectrum Electrum leuker vind. Het grappige is dat ik dit album ook vooral waardeer als ik het op de draaitafel leg met het geluid wat hoger

aERodynamIC schreef:

LP klinkt zeker erg goed, en verhoogt voor mij ook het luister genot

avatar van ArthurDZ
Glibberig en vaak behoorlijk melig, maar toch vind ik dit best een leuk plaatje eigenlijk. Er staan met Breakdown, The Gold Standard, This Could Be Us en Funknroll namelijk toch weer de nodige pareltjes op, en alleen U Know en Way Back Home vind ik totaal niks. Die vrouwenstem tussendoor vind ik eigenlijk ook best prettig om naar te luisteren #confession. Was het mogelijk geweest, dit album kreeg 3.75 van me.

avatar van lennon
Net art official age weer eens goed beluisterd.

Door die opmerkingen van Tyka (dat ze al 3 jaar voor Prince stierf wist dat hij niet lang meer had, dat zou hij haar zelf verteld hebben) ga je die segues anders luisteren... en zeker dat einde... het lijkt een soort acceptatie van het einde te zijn. Alleen blijft de vraag. als dat echt zo was.. waarom dan geen testament?

avatar van Funky Bookie
Mijn waardering voor Way Back Home is flink toegenomen. Ik vind het nummer veel slimmer in elkaar zitten dan ik eerder dacht. De 3.5* die ik heb gegeven haalt ie echter met flinke moeite.

avatar van davevr
Die This could be us vind ik eigenlijk een goed nummer. Super smooth. Breakfast can wait ook. Hoewel ik deze eerst echt niet goed vond vind ik die steeds beter. Ga ik ze opzetten als ik zin heb in Prince? Nee hoor. Maar dat is enkel en alleen omdat de standaard die hij zelf gemaakt heeft zo hoog is. Way Back home is echt een goed nummer. Beste op de plaat.

avatar van Deranged
Clouds bevat een paar zieke gitaar moves.