MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Rock Album van de Week

zoeken in:
Ik ook niet..:)

Ik heb wel een plaatje die ik kan ingooien. Dat is dus zondag dat het begint?

Laten we eerst maar even wachten tot we minimaal 5 man hebben toch?
Of willen jullie meteen zondag beginnen?

Mij goed om te wachten op een 5de man.

Ik doe mee.

- Fake_world
- Bardt1980
- Laboomzaa
- Cornucopi
- Paparyis

En dat zijn er 5

Ik stel voor dat Fake_world maandag het spits afbijt.
Vervolgens werken we het rijtje sequentieel af.

Ieder die nog mee wil doen kan gaandeweg aan het lijstje toegevegd worden.

Ok, ik post morgenvroeg ofwel laat in de middag het album.

Het album van de week: Floating Me - Floating Me (2011)

Zoals altijd, een man van weinig woorden zijnde, wens ik jullie veel luisterplezier.

Ieder op zijn manier uiteraard. Maar ik zou er voor het gebruikersgemak wel even op z'n minst een Spotify link en/of een Grooveshark link bij plaatsen.

Vergelijking met Karnivool, ben nieuwschierig!

*edit: ik zie dat het album in 2011 hier al rockalbum van de week is geweest, klopt dat?

Ik zit helaas niet op spotify of grooveshark, dus kan er niet echt bij helpen. Youtube doet het ook altijd goed? Verder zit er een spotify-link op de pagina zelf.

Zou kunnen? ik heb zitten zoeken maar nergens wat gevonden. Indien dit zo is, laat het dan weten en ik kom morgen met een nieuw.

Naast de foto van de plaat staat een spotify link!! Hem een keer langs laten komen vandaag en klinkt fijn!!

@Bardt1980: Juist, ik zie het ook bij het album staan nu, totaal over gekeken...
Valse start en een nieuwe?

Nee hoeft voor mij niet hoor. Ik vind het een prima album tot nu toe en ben blij dat je hem gepost hebt

Deze plaat was op 3 augustus 2011 ook al Rock album v/d week [permalink] (aangebracht door Papartis)

Klopt, lees even wat posts terug.
Als het écht een probleem is kan ik Fake_World ook nog een herkansing geven en hem weer aan het eind van het lijstje plaatsen?

Voor mij geen probleem hoor. Ik heb momenteel haast geen tijd om op MuMe te zijn. Maar als ik kan kom ik graag wel eens piepen, en tot mijn verbazing zie ik dat de nieuwe plaat van de week een oude bekende is

Floating Me is een prima band en het album verdient de extra aandacht.
Voor mij ook geen probleem om de nominatie te laten staan.
Ga hem weer eens draaien.

Hier de opener van het album (You Tube)

Die vocale climax aan het einde van sugar

Ok dan is de beurt nu aan mij.

Ik heb deze keer gekozen voor een stukje onvervalste stevige Post-Rock uit het land van Picasso en de Matadors genaamd Toundra!

Toundra -III

(afbeelding)

(afbeelding)

Hoewel het album de titel III draagt heb ik maar 2 albums van de band kunnnen ontdekken.
Liefhebbers van And So I Watch You From Afar en Russian Circles zullen deze muziek ook wel kunnen waarderen.
Op dit album zal Toundra absoluut niet opnieuw het wiel uitvinden op Post-Rock gebied (net als zoveel bandjes uit het genre) Maar wat zou het, ik vind het een heerlijk album die meer waardering zou moeten krijgen.

Luisteren op Spotify kan hierrr

Luisteren op Grooveshark kan daarrrr

Hallo allemaal,

Vandaag mag ik een album posten. Ik wilde eigenlijk de EP van de heren doen! Klik hier als je die alsnog wilt luisteren èn als je het niet eens bent met mijn voorstel.

Ik ging vanochtend eigenlijk even op zoek naar wat info over de band en kwam er tot mijn verbazing achter dat ze eind vorig jaar een album hebben uit gebracht!

Dus ik wil die als rock album van de week voorstellen. Ik zelf ken de plaat dus ook niet en weet dus niet of het ontdekking of teleurstelling wordt.

Blue Aside-The Moles of a D...

Ik had graag nog een stukje willen schrijven, maar zie dat ik moet racen om de kinders van school te halen!!

Veel plezier ermee!!

Cheers Vincent.

- Fake_world
- Bardt1980
- Laboomzaa
- Cornucopi
- Paparyis
- jasper1991

Iki heb volgens mij ook wat leuks.

Cornucopi kom er maar in!

Cornucopi is vergeten dat het zijn beurt is volgens mij
Wil jij Paparyis anders in zijn plaats?

Oops. Helemaal vergeten... Je m'excuse...

Ik wil het hebben over een heuse cultband, die wat mij betreft op de zelfde hoogte als Black sabbath staat: Pentagram. Vette riffs van Victor Griffin en met Bobby Liebling als lopend lijk, frontman en de duivel ineen. Check het uit: Pentagram - First Daze Here

Hier de clip van Forever My Queen

Er is overigens ook gave docu gemaakt over Bobby Liebling. Hier de trailer Last Days Here De hele docu is ook wel op internet te vinden.

Niet direct mijn smaak dat Pentagram. But who knows...

Logo lijkt veel op dat van Kvelertak (of omgekeerd). Ben benieuwd. Meer metal dan rock, maar goed.
Laten we het trouwens vanaf hier maar weer oppakken met de rondes.

Vandaag plaats ik mijn Rock album van de week.

Widespread Panic - Dirty Side Down (2010)

(afbeelding)

Deze USA band heeft een prima Live reputatie.
Voor de liefhebbers van Allman Brothers Band, Gov't Mule en dat soort bands.

Dit album staat ook op Spotify.

Pentagram heeft wel wat weg van Atomic Rooster vind ik.

Voorlopig overzicht van de ingezonden albums. Commentaar is welkom.

- Fake_world - Floating Me - Floating Me (...
- Bardt1980 - Toundra - III (2012)
- Laboomzaa - Blue Aside - The Moles of a...
- Cornucopia - Pentagram - First Daze Here...
- Papartis - Widespread Panic - Dirty Si...
- jasper1991 -

Volgens mij kan Jasper1991 zijn album plaatsen.
Jammer dat er zo weinig (of niet) gereageerd wordt op de albums.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:55 uur

geplaatst: vandaag om 09:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.