MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Rock Album van de Week

zoeken in:
trebremmit schreef:
Er zitten een aantal gave nummers tussen op dat album van Gong, jammer genoeg hou ik niet zo van die flauwe en zeurderige effecten en zang.

Ik heb ongeveer dezelfde mening over Gong. Track 2 is het hoogtepunt van het album. Een zeer tof nummertje

Casartelli (moderator)
Gong is hier nog niet binnen, maar ik kom er op terug zodra dat wel het geval is. Inmiddels Pharaoh Overlord ook maar in de rij gezet.

Pff.. Dit album is niet echt iets voor mij. Ik ben nu bij het derde nummer en ik ga hem wel afluisteren, maar ik vind het nogal saai. Zoalt Trebremmit al zegt, het hele nummer is gebaseerd op één riffje van 5 seconden, en als je 5 minuten doorspoelt hoor je nauwelijks verschil met wat je eerst hoorde. Niks voor mij, maar ik geloof zo dat het binnen zijn genre erg goed is.

Je moet ook niet doorspoelen want er zitten subtiele veranderingen in. Haastig luisteren heeft geen zin dan kun je het net zo goed helemaal niet luisteren.

Ik heb ook een stukje geluisterd en ik knal heb op den Ipod...volgende week vakantie dan kan ik hem in alle rust luisteren!!

Hier met twee rond rennen de kinderen is het héééél moeilijk om dat te doen!!!

Ik heb hem ook niet meteen doorgespoeld; bij het derde nummer merkte ik dat er nauwelijks verandering in zit en heb ik m voor de grap even doorgespoeld. Overmorgen is het vakantie; misschien bevalt hij dan beter.

Sorry, door zomer, wk en allerlei andere afleidingen nog weinig aandacht kunnen geven aan het topic. Een tussenstand:

- And So I Watch You From Afar: Best taai om naar meer dan een uur instrumentale riffrock te luisteren, maar ik ga het wel steeds lekkerder vinden. Hierop volgt zeker nog een stem en wellicht zelfs een bespreking.

-Gong: He, bah, nee, dit vindt ik zenuwslopend. Echt niet mijn muziek. Sorry, Misterfool, maar ik ga me hier onthouden van stemming denk ik. Bij deze zijn mijn progsandalen weer op zolder gezet.

-Pharaoh Overlord: Kan deze niet vinden op spotify, kan iemand een linkje sturen of is deze goed te beluisteren op Youtube net als Gong?

Hij is te beluisteren op youtube, maar ik wil je ook wel een linkje sturen, zeg het maar.

Ik heb het hem al gestuurd.

Misterfool
Pharaoh Overlord is een gewaagde keuze voor een Rock album van de week maar lost na 2 luisterbeurten zijn verwachtingen goed in. Het repetitive aspect was in ieder geval duidelijk aanwezig.

Eerlijk gezegd weet ik nog niet zo wat ik er mee moet. Aan de ene kant vind ik dit erg gewaagde stoere muziek en ik denk dat ik hier zeker geen onvoldoende voor ga geven(denk meer in de richting van de 3.5*). Daarentegen zou ik dit nooit zelf aanschaffen en weet ik er maar moeizaam in te komen.

In ieder geval leuk dat jullie het proberen! Het moet je wel liggen, ikzelf ben wel een liefhebber van stonerrock en bands zoals Sleep, Pharaoh Overlord en OM die stonnerrock nog weer een level verder brengen door alles te basseren op 1 riff.

Misterfool
ik zal ze eens uitchecken . Dit riekt naar een grondig onderzoek.

Goedemorgen allen, ten eerste gefeliciteerd!! Weer een ronde verder..

Ik wil graag vandaag mijn album plaatsen...ik ga namelijk straks op vakantie!!

Is dat een probleem??

Sir Spamalot (crew)
Overzichtje voor het gemak en ik probeer hier en daar een album mee te pikken.

week 01 (13/06/2010): hoi123 : And So I Watch You From Afar - And So I ... (2009)
week 02 (20/06/2010): misterfool : Gong - Camembert Electrique (1971)
week 03 (27/06/2010): trebemmit : Pharah Overlord - #1 (2000)
week 04 (04/07/2010): laboomza :
week 05 (11/07/2010): Joy4ever :
week 06 (18/07/2010): master-rens :
week 07 (25/07/2010): Nicholas123 :
week 08 (01/08/2010): Sandokan-veld :
week 09 (08/08/2010): Casartelli :
week 10 (15/08/2010): leander? :
week 11 (22/08/2010): Ferre :
week 12 (29/08/2010): Arrie :
week 13 (05/09/2010): Mastodonner :
week 14 (12/09/2010): ArthurDZ :

laboomza: zet uw inzending er maar bij, hoor, en een goede vakantie!

Heb net Pharaoh Overlord uitgeluisterd. Ik vind het leeuwendeel van het album zeer goed te doen. Die herhalingen storen me niet, ik vind het zelfs mooi. Hier en daar duurt een nummer wel wat te lang en kan ik mijn aandacht er niet meer zo goed bijhouden, maar over het algemeen is #1 een geslaagd album

laboomzaa schreef:
Goedemorgen allen, ten eerste gefeliciteerd!! Weer een ronde verder..

Ik wil graag vandaag mijn album plaatsen...ik ga namelijk straks op vakantie!!

Is dat een probleem??

En??

Misterfool
absoluut geen probleem, plaats maar!

* And So I Watch You From Afar - 3,5*
* Pharah Overlord 4*

(afbeelding)

The Devil's Blood

Veel weet ik er niet over te schrijven, alleen dat ze varkens bloed elk optreden over hun hoofd mieteren. Laat je daar niet door afschrikken, de muziek is om te smullen!!

Fijne psychedelische rock met een zangeres.

Misterfool
satanisten
ik denk dat ik oversla

The Devil's Blood ken ik en vind ik erg goed! Gitaarpartijen die doen denken aan Thin Lizzy, heerlijk album.

Misterfool schreef:
satanisten
ik denk dat ik oversla

Doe nou niet!! Het is echt héél goed!! Dit is een ondekkings topic toch!!

@ trebremmit...ik zag je stem er al tussen staan...maar ik kom je overal tegen...:)

Nu voor het eerst Devil's Blood over de speakers. Een soort melodieuze hardrock van de oude school. Niet echt mijn muziek, dus moeilijk om referentiepunten te noemen, maar ere wie ere toekomt: ik mag dit plaatje wel. Wel veel genreclichés, ik weet niet hoe lang het me blijft boeien, maar allemaal verrekte leuk uitgevoerd.

And So I Watch You From Afar staat nog steeds in de rotatie, gaat waarschijnlijk neerkomen op 3,5* of 4*. Ik vraag nog bedenktijd.

Pharaoh Overlord heb ik nog niet kunnen beluisteren (probleem met de link, Hoi123 PM gestuurd).

Ik loop nou al vier weken achter met mijn eerste stem, schande, ik weet het. Kan allerlei flauwe smoesjes gaan bedenken maar het gaat vast niet beter worden. (stel je mijn luistergedrag voor als een puppy die aan alles wil snuffelen, maar zijn aandacht niet twee seconden op hetzelfde kan houden). Wees ervan verzekerd dat ik alles wat hier geplaatst wordt minstens één keer ga beluisteren, al is het, Gargamelsgewijs, het laatste wat ik doe.

Je bent volgende week aan de beurt, eerst The Devils Blood.

trebremmit schreef:
Je bent volgende week aan de beurt, eerst The Devils Blood.
Ik kreeg een mailtje van hoi123

edit: je hebt gelijk. Ik toedeledokie mijn bijdrage er weer uit.

Shitshitshit ik kan echt niet organiseren! Het spijt me, ik ben nogal chaotisch de laatste tijd.

De eerste luisterbeurt van The Devil's Blood beviel me trouwens wel, gaat wel rond de 4* uitkomen denk ik.

Casartelli (moderator)
Ik loop al aardig achter inmiddels, maar Gong is nu beluisterd. Een ander album van Gong is me eerder al vrij matig bevallen en ook hier schiet het niet echt op, al wordt het naar het eind toe wat beter. Veel stukken vind ik toch wat flauw. Hier en daar zitten wel wat klanken van de eerste Pink Floyd albums, wat geen diskwalificatie is (het klinkt verder eigen genoeg). Een heel krappe 3*.

* And So I Watch You From Afar - And So I Watch You From Afar - 3½*
* Gong - Camembert Electrique - 3*
* Pharaoh Overlord - #1 - volgt nog
* The Devil's Blood - The Time of No Time Evermore - volgt nog

Casartelli (moderator)
En inmiddels ook The Devil's Blood beluisterd. Deze muziek bevat de ingrediënten die mij aan zouden moeten spreken, maar op een of andere manier glijden de liedjes wat anoniem voorbij. De zangeres doet me aan Anouk denken, wat dan weer geen pre is. De muziek lijkt inderdaad in de jaren '70 geworteld, maar dan met een wat modernere productie. Het lange nummer doet me wel wat aan de Britse jaren '90 band Strangelove denken. Aardig.
Nou, ik ben nog niet echt het zonnetje in huis in dit topic, maar laten we het ook hier even op 3 krappe sterren houden. Dat varkensbloed helpt niet echt mee trouwens, mais soit...

Ondertussen heb ik op alle beluisterde albums gestemd. The Devil's Blood moet ik nog beluisteren.

* And So I Watch You From Afar - And So I Watch You From Afar - 3,5*
* Gong - Camembert Electrique - 3*
* Pharaoh Overlord - #1 - 3,5*
* The Devil's Blood - The Time of No Time Evermore - volgt nog

Ondertussen ook The Devil's Blood beluisterd. Ik hou er niet zo van. Muzikaal is het meestal wel oke, maar die zangeres bezorgd mij koude rillingen. Ze lijkt qua stem inderdaad een beetje op Anouk, wat de luisterbaarheid ook niet ten goede komt. 2 sterren

Gast
geplaatst: vandaag om 14:55 uur

geplaatst: vandaag om 14:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.