MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Rock Album van de Week

zoeken in:
- hoi123
- Misterfool
- trebremmit
- laboomzaa
- Joy4ever
- master-rens
- Nicholas123
- Sandokan-veld
- Casartelli
- leander?
- Ferre
- Arrie

Het lijkt me een goed idee om gewoon downloadlinkjes te PM'en naar iedereen die meedoet. En een maximale stemmengrens ben ik ook voor. 20 stemmen is wat dat betreft prima.

Ok, ik pm wel een link voor downloaden naar iedereen op de lijst. Enige probleem is wel dat het via isohunt is, ik ben niet goed bekend met megaupload. Als je virusscanner het niet toelaat, dan excuses. Oja, 20 stemmengrens is wel goed, maar ik ben niet voor moeilijk doen als een album 10 stemmen meer heeft.

Ik zou zelf toch de voorkeur geven aan wat meer stemmen, omdat er toch vrij veel rockfans op de site zitten, en dus erg veel relatief onbekende albums al ver boven de 20 stemmen zitten. Eerlijk gezegd heb ik zelf ook niet echt veel rockplaten die zo weinig stemmen hebben, en ik toch de moeite waard vindt om in de groep te gooien, dus dat wordt nog puzzelen als ik aan de beurt ben.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar 40 of, wat mij betreft zelfs 43 (waarom eigenlijk die obsessie voor ronde getallen? ).

Maar voor mij is het geen 'breekpunt in de formatie' van dit topic.

Laten we inderdaad maar gewoon 40 doen.

Misterfool
Ik heb voor volgende week al iets leuks gevonden
Een album heeft helaas net 20 stemmen maar is goed te vinden op het internet. Of moet ik dan toch een album van meer dan 40 stemmen hebben?.

Het album van hoi123 vind ik trouwens erg lekker . zit nu al aan het denken rond de 4*.

Lekker album wel, alleen het verveelt nogal snel. Wat veel van hetzelfde.

Misterfool, het mag niet meer zijn dan 40 stemmen, maar er is geen minimum grens voor stemmen.

Casartelli (moderator)
Het album van And So I Watch You From Afar doet wel wat aan Explosions in the Sky denken, maar met wat meer nadruk op hoog gepingel, waardoor het iets meer een ADHD-indruk achterlaat. Ik las bij het album al over het huwelijk tussen postrock en mathrock. Wie geen genoeg kan krijgen van dit soort muziek zou ook Bolt of Canvas Solaris eens kunnen proberen.

Ik vind de muziek persoonlijk wel entertainend, maar genericiteit ligt in deze hoek altijd wel op de loer. Het album had wat korter gemogen. Laat ik eens optimistisch op 3½* inzetten.

Misterfool
and so i watch you from afar. Met mathrock was ik tot nu toe niet bekend, dus ik nam dit album tot me als zijnde een wat heavy postrock album. Een mislukking was het allerminst want ik ken het album 4* toe en zit te kijken of ik mischien een kleine recensie ga schrijven.

hoi123
-Misterfool
-trebremmit
-laboomzaa
- Joy4ever
-master-rens
- Nicholas123
- Sandokan-veld
- Casartelli
- leander?
- Ferre
- Mastodonner

Yann Samsa
Arrie staat er niet meer tussen? Dat wordt dan:
- hoi123
- Misterfool
- trebremmit
- laboomzaa
- Joy4ever
- master-rens
- Nicholas123
- Sandokan-veld
- Casartelli
- leander?
- Ferre
- Arrie
- Mastodonner

sorry, my bad

Casartelli (moderator)
Iemand nog wat indrukken van And So I Watch You from Afar?

- hoi123
- Misterfool
- trebremmit
- laboomzaa
- Joy4ever
- master-rens
- Nicholas123
- Sandokan-veld
- Casartelli
- leander?
- Ferre
- Arrie
- Mastodonner
-ArthurDZ

Misterfool
rock album van de week 21-06-2010 tot 28-06-2010

(afbeelding)

1.Radio Gnome (0:28)
2. You Can't Kill Me (6:20)
3. I've Bin Stone Before (2:36)
4.Mister Long Shanks: O Mother I Am Your Fantasy (5:57)

5. Dynamite: I Am Your Animal (4:32)
6.Wet Cheese Delirium (0:34)
7.Squeezing Sponges over Policemen's Heads (0:13)
8.Fohat Digs Holes in Space (6:22)
9. Tried So Hard (4:38)
10. Tropical Fish: Selene (7:36)
11.Gnome the Second (0:26)
totale tijdsduur: 39:42

trek jullie progsandalen maar aan, we gaan de oevers van het helal verkennen met de pothead pixies. Psychedelische muziek met hier en daar jazzinvloeden. Prachtige muziek al zeg ik het zelf.

Drukke week gehad, maar er komt zeker een stem en beoordeling bij And So I Watch..., en ik haal mijn progsandalen alvast van zolder voor deze.

Casartelli (moderator)
Progsandalen zijn goed tegen de tenenkaas... en deze elektriese schimmelkaas ligt hier inmiddels in de pindakaas.

Misterfool
en zijn er al impressie's binnen

Ik ga hem vandaag downloaden, morgen of overmorgen nog een impressie. Ik ben overigens wel benieuwd naar de korte nummertjes (1,6,7 en 11); wat is daar precies in te horen?

Ik ga hem zo beluisteren, het album van vorige week vond ik weinig aan, veel te eentonig, ook geen sterren gegeven omdat ik het maar 1 keer heb beluisterd

And So I Watch You From Afar vond ik wel aardig, maar niet goed genoeg om hem regelmatig te draaien laat staan de CD te kopen.

Ga vanavond of morgen de nieuwe beluisteren

Is hij klaar met downloaden, kan ik het bestand niet openen....
Heeft iemand hier nog een downloadlink?

Misterfool
hij staat ook op youtube
ik heb al de meeste tracks aanklikbaar gemaakt.

Ja, ik heb het album twee keer geluisterd. En op de een of andere manier heeft het iets van David Bowie weg..

Klinkt leuk...maar ben nog niet om!! Zal hem zo nog een keertje draaien..

Er zitten een aantal gave nummers tussen op dat album van Gong, jammer genoeg hou ik niet zo van die flauwe en zeurderige effecten en zang.

Ik heb nu alle nummers beluisterd, op 11, 7 en 1 na. Jammer dat ik die niet heb, want dan zou ik dit album zeker 4* geven, en anders nog wat hoger. Hele goede muziek, doet me erg denken aan Pink Floyd.

Ja, maar ik vind het toch wat handiger om ze echt op Itunes te hebben. Is er echt niemand hier die een goed downloadadres heeft?

Ach, ik kan nu tenminste op Camembert Electique stemmen. Ik geef 4*

Volgens mij ben ik deze week aan de beurt.

Ik hoop dat jullie dit album kunnen waarderen, alhoewel het echt voor liefhebbers van psychedelica en repititieve muziek is.

Pharaoh Overlord - #1

(afbeelding)

Deze band met leden van Circle komt uit Finland en is meester in het uitbouwen van een nummer met 1 riff, invloeden komen uit krautrock/stonerrock en psychedlica.
Ik kan hier echt enorm van genieten maar je moet er wel de tijd voor nemen en het als een trance achtige trip ervaren.
Veel plezier!

Gast
geplaatst: vandaag om 10:03 uur

geplaatst: vandaag om 10:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.