Genres / Rock / Het Punk Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 23 februari 2013, 09:44 uur
De inzending van bennerd probeer ik zo vlug mogelijk te beluisteren.
Nails // Unsilent Death ken ik en die vind ik héél vet!
Nails // Unsilent Death ken ik en die vind ik héél vet!
0
geplaatst: 23 februari 2013, 18:34 uur
leander? schreef:
Jammer, weer een die ik al ken
Maar ik zal hem weer eens opzetten. Wat ik me herinner is fijne grind/crustcore, maar af en toe wel een beetje cheesy gitaarsolo's.
Jammer, weer een die ik al ken
Maar ik zal hem weer eens opzetten. Wat ik me herinner is fijne grind/crustcore, maar af en toe wel een beetje cheesy gitaarsolo's. Wat jij volgens mij bedoelt zit alleen in No Servant als ik goed heb geluisterd. Om daar nou een onvoldoende voor te geven..

0
geplaatst: 24 februari 2013, 13:52 uur
bennerd schreef:
Geen probleem hoor, je hebt het tenminste geprobeerd. Waarvoor hulde
Je bent meer een liefhebber van de pure punk?
(quote)
Geen probleem hoor, je hebt het tenminste geprobeerd. Waarvoor hulde
Je bent meer een liefhebber van de pure punk? Punk = wat in je hoofd zit.
M'n cd- en platenverzameling staat alfabetisch in 2 delen gesplitst: punk en niet-punk.
O.a. The Sex Pistols en The Exploited staan in de niet-punk afdeling.
The Disposable Heroes of Hiphoprisy (met Michael Franti) en Rage Against the Machine staan wel bij de punkgroepen.
En ik schat dat ik naar zowat de helft van wat ik ooit kocht maar 1 keer geluisterd heb; alleen gekocht om wat de band te vertellen heeft.
Soms zijn er best wel moeilijke gevallen. Nota bene in 1 van m'n eigen bands Nations on Fire bleken bij het laatste optreden 2 Vlaams-nationalisten te spelen... (de ontdekking daarvan was dan meteen ook de reden waarom dat het laatste optreden geworden is...)
0
geplaatst: 24 februari 2013, 13:56 uur
Ik ga hoe dan ook eens wat van die punkbands uit de jaren 80 beluisteren die in je top 10 staan, Boenga.
0
geplaatst: 24 februari 2013, 18:33 uur
Boenga schreef:
Punk = wat in je hoofd zit.
M'n cd- en platenverzameling staat alfabetisch in 2 delen gesplitst: punk en niet-punk.
The Disposable Heroes of Hiphoprisy (met Michael Franti) en Rage Against the Machine staan wel bij de punkgroepen.
(quote)
Punk = wat in je hoofd zit.
Hulde voor die uitspraak
Waarbij ik vooral kijk naar het muzikale aspect om iets te bestempelen als 'punk', kijk jij dan vooral naar de boodschap? Heel interessante denkpiste, die ook gewoon helemaal klopt. Public Enemy staat ook bij punk?Soms zijn er best wel moeilijke gevallen. Nota bene in 1 van m'n eigen bands Nations on Fire bleken bij het laatste optreden 2 Vlaams-nationalisten te spelen... (de ontdekking daarvan was dan meteen ook de reden waarom dat het laatste optreden geworden is...)
Die hebben overigens een reünie in de planning.
niels94 schreef:
Ik ga hoe dan ook eens wat van die punkbands uit de jaren 80 beluisteren die in je top 10 staan, Boenga.
Idem. Government Issue en Dead Kennedys zijn in ieder geval top, MDC vind ik wat minder.
0
geplaatst: 24 februari 2013, 18:39 uur
Nails is in ieder geval goed bevallen. Die heerlijke buzzsawgitaarsound die je ook bij Entombed hoort snijdt lekker grof door de mix heen. Goed beukalbum. Ik ben benieuwd naar het tweede album dat volgende maand uitkomt.
0
geplaatst: 24 februari 2013, 18:47 uur
Don Cappuccino schreef:
Die heerlijke buzzsawgitaarsound die je ook bij Entombed hoort snijdt lekker grof door de mix heen.
Die heerlijke buzzsawgitaarsound die je ook bij Entombed hoort snijdt lekker grof door de mix heen.
Een reden waarom ik dit album leuk vind. Wat geluid en brute energie betreft doet het aan de betere death metal denken.
0
geplaatst: 24 februari 2013, 19:24 uur
Check dan zeker ook Black Breath, beiden! Klinkt nog net iets meer als een hardcoreband die Entombed covert, inclusief dat buzzsawgeluid. Alle drie de albums zijn geweldig, imo.
0
geplaatst: 24 februari 2013, 19:46 uur
Ik zet de naam Black Breath op de harde schijf in mijn achterhoofd.
0
geplaatst: 25 februari 2013, 09:01 uur
bennerd schreef:
Edward Goodlife: Vlaams-nationalist, vleeseter, bierdrinker... ik vrees dat hij, als enige originele lid, dan toch wel alle teksten zal moeten aanpassen (quote)

Idem. Government Issue en Dead Kennedys zijn in ieder geval top, MDC vind ik wat minder.
Puur muzikaal vind ik 'You' van GI de beste plaat die ooit gemaakt is, met 'Caring Line' en 'Hole in the Scene' als absolute uitschieters.
0
geplaatst: 25 februari 2013, 10:42 uur
Kronos schreef:
De band is nochtans al eens gepasseerd in het MAvvdW, Koronos. Een inzending van mezelf
.H I E R
Maar je vond het blijkbaar niets
:Kronos schreef:
Ik vind hier echt niks aan. Muzikaal wel om aan te horen, maar over het hele album dat onvoorstelbaar eentonige geschreeuw hangt me gewoon de keel uit. Welk nummer je waar ook opzet, het is steeds van hetzelfde, en dan zijn 40 minuten er 38 te veel voor mij.
Ik vind hier echt niks aan. Muzikaal wel om aan te horen, maar over het hele album dat onvoorstelbaar eentonige geschreeuw hangt me gewoon de keel uit. Welk nummer je waar ook opzet, het is steeds van hetzelfde, en dan zijn 40 minuten er 38 te veel voor mij.
0
geplaatst: 25 februari 2013, 16:27 uur
essence schreef:
De band is nochtans al eens gepasseerd in het MAvvdW, Koronos. Een inzending van mezelf
Aha, toch! De naam Black Breath deed ook een belletje rinkelen, maar toen ik naar de albums ging kijken herkende ik geen enkele hoes en dacht ik te verwarren met Death Breath en hun album Stinking Up the Night.
0
geplaatst: 28 februari 2013, 00:02 uur
Een album welke een half uur duurt en twintig nummers telt, dat moet wel punk zijn 
Deze Amsterdamse band was behoorlijk populair in de jaren negentig, het waren skaters en de oprichter Aziz had een skatewinkel in Amsterdam.
De muziek is snelle punkrock met wat hardcore invloeden en melodieus. Een beetje Black Flag met Descendents ofzoiets. Ik ging er toen in iedere geval wel hard op, goeie herinneringen aan.
NRA - Leaded

Deze Amsterdamse band was behoorlijk populair in de jaren negentig, het waren skaters en de oprichter Aziz had een skatewinkel in Amsterdam.
De muziek is snelle punkrock met wat hardcore invloeden en melodieus. Een beetje Black Flag met Descendents ofzoiets. Ik ging er toen in iedere geval wel hard op, goeie herinneringen aan.

NRA - Leaded

0
geplaatst: 28 februari 2013, 00:38 uur
Ah, eentje die ik niet ken, al kan ik mij herinneren dat je me deze ooit eens getipt hebt. Ben benieuwd!
0
geplaatst: 28 februari 2013, 10:56 uur
Ik kan niet zo 1,2,3 een download vinden, maar op Soulseek is het wel te vinden en op last.fm is het gratis te downloaden en te luisteren.
Last.fm
Last.fm
0
geplaatst: 28 februari 2013, 13:27 uur
trebremmit schreef:
Ik kan niet zo 1,2,3 een download vinden, maar op Soulseek is het wel te vinden en op last.fm is het gratis te downloaden en te luisteren.
Last.fm
Last.fm
Aha, Last.FM will do. Bedankt!
0
geplaatst: 28 februari 2013, 14:15 uur
Meer Descendents dan Black Flag - gezien het tempo. Zou het trouwens kunnen dat ik ze ergens midden de jaren '90 in Brussel zag spelen in het voorprogramma van Descendents ? Dat was in de Vaartkapoen, maar ik vind niets terug over het optreden.
Muzikaal is het best ok, ik hou wel van dat soort tempo, met een basisritme en niet te veel overbodige extra's - zoals ellenlange solo's en van die dingen.
De frontman doet z'n werk ook naar behoren, alleen de klank van z'n stem is niet iets wat opvalt of bijblijft.
Ik heb even gezocht naar lyrics, benieuwd naar wat ze te vertellen hebben; maar er is helaas weinig terug te vinden..
0
geplaatst: 28 februari 2013, 14:28 uur
Dat zou best kunnen, Bill Stevenson heeft wel eens een album van hun geproduceerd.
0
geplaatst: 3 maart 2013, 23:37 uur
Zonet Leaded beluisterd. Klinkt goed. Een leuk melodieus album maar nergens bijzonder vind ik.
0
geplaatst: 7 maart 2013, 12:34 uur
Tijd om weer wat verder weg te gaan van het echte punkgeluid.
De band die ik wens voor te stellen heeft nog geen langspeler uitgebracht. De 20 minuten durende EP van deze britten is echter veelbelovend. Post-hardcore met post-rock en ambient invloeden noemen ze het op sputnik. Zoiets zal het wel zijn. Ze produceren een redelijk zwaar en episch geluid, gecombineerd met hartverscheurende vocals. Prachtig.
Acres - Acres (2012)

Gratis legaal te downloaden (en te beluisteren) op hun bandcamp.
Het nummer Treasures is mijn favoriet.
De band die ik wens voor te stellen heeft nog geen langspeler uitgebracht. De 20 minuten durende EP van deze britten is echter veelbelovend. Post-hardcore met post-rock en ambient invloeden noemen ze het op sputnik. Zoiets zal het wel zijn. Ze produceren een redelijk zwaar en episch geluid, gecombineerd met hartverscheurende vocals. Prachtig.
Acres - Acres (2012)

Gratis legaal te downloaden (en te beluisteren) op hun bandcamp.
Het nummer Treasures is mijn favoriet.
0
leander?
geplaatst: 7 maart 2013, 17:01 uur
Vet! mooie tip, Jasper. Eerste indruk is zeer goed. Zowel muziek als artwork.
0
leander?
geplaatst: 7 maart 2013, 17:03 uur
week 01 (14-02-2013): bennerd: More Than Life - Love Let Me Go (2010)
week 02 (21-02-2013): aslan: Nails - Unsilent Death (2010)
week 03 (28-02-2013): trebremmit: NRA - Leaded
week 04 (07-03-2013): jspr_g: Acres - Acres (2012)
week 05 (14-03-2013): sxesven:
week 06 (21-03-2013): McSavah:
week 07 (28-03-2013): Don Cappuccino:
week 08 (04-04-2013): Boenga:
week 09 (11-04-2013): platedraaier:
week 10 (18-04-2013): kobe bryant fan:
week 11 (25-04-2013): niels94:
week 12 (02-05-2013): leander?:
week 13 (09-05-2013): Kronos:
week 14 (16-05-2013): Dexter:
week 15 (23-05-2013): essence
week 02 (21-02-2013): aslan: Nails - Unsilent Death (2010)
week 03 (28-02-2013): trebremmit: NRA - Leaded
week 04 (07-03-2013): jspr_g: Acres - Acres (2012)
week 05 (14-03-2013): sxesven:
week 06 (21-03-2013): McSavah:
week 07 (28-03-2013): Don Cappuccino:
week 08 (04-04-2013): Boenga:
week 09 (11-04-2013): platedraaier:
week 10 (18-04-2013): kobe bryant fan:
week 11 (25-04-2013): niels94:
week 12 (02-05-2013): leander?:
week 13 (09-05-2013): Kronos:
week 14 (16-05-2013): Dexter:
week 15 (23-05-2013): essence
0
geplaatst: 7 maart 2013, 17:16 uur
0
geplaatst: 8 maart 2013, 08:49 uur
Helemaal eens met wat Kronos schrijft.
Het lukt me bovendien langs geen kanten om in de muziek op te gaan, om me daar in in te leven; en dus ook niet om er van te genieten... Sorry, JSPR_G....
Het lukt me bovendien langs geen kanten om in de muziek op te gaan, om me daar in in te leven; en dus ook niet om er van te genieten... Sorry, JSPR_G....
0
geplaatst: 8 maart 2013, 12:12 uur
Juist de inzending van trebremmit beluisterd:
Skatepunk of poppunk of hoe je het ook wil noemen: het is niet echt mijn ding. Ook deze plaat brengt daar geen verandering in. Al moet ik zeggen dat dit wel één van de betere platen is die ik in dit punkgenre mocht horen. Niet dat ik er al zoveel heb gehoord, maar toch genoeg om het niet écht te mogen.
Enfin, al bij al wel een aardig plaatje dit, maar 'mijn' punk is altijd iets ranziger.
Op naar de inzending van JSPR_G.
Skatepunk of poppunk of hoe je het ook wil noemen: het is niet echt mijn ding. Ook deze plaat brengt daar geen verandering in. Al moet ik zeggen dat dit wel één van de betere platen is die ik in dit punkgenre mocht horen. Niet dat ik er al zoveel heb gehoord, maar toch genoeg om het niet écht te mogen.
Enfin, al bij al wel een aardig plaatje dit, maar 'mijn' punk is altijd iets ranziger.
Op naar de inzending van JSPR_G.
0
geplaatst: 8 maart 2013, 12:54 uur
Dacht dat ik Acres al een keer had besluisterd, maar dat blijkt Acres. te zijn (met punt dus), Amerikaanse twinkle daddies. Ben eigenlijk een beetje uitgekeken op deze stijl. Niet dat een More Than Life er zover vanaf staat, maar die hele opbouw van nummers zoals hier begint me tegen te staan, vooral die gitaar de hele tijd. Het blijft nu constant beladen, maar dan op een manier waarop ik het gevoel krijg dat ze zichzelf te serieus nemen. Ze proberen echt veels te episch te klinken. Doet erg denken aan Caravels, alleen die klinken rauwer (zowel instrumentaal als vocaal), wat mij beter bevalt. Of Pianos Become the Teeth, daar heeft het misschien nog meer van weg. Het zou ook fijn zijn als er af en toe een verlichtend stukje inzat, bijvoorbeeld wat math-y gepingel tussendoor of zo. Sorry voor deze negativiteit
Vind het niet slecht hoor, maar weinig verrassends.
NRA - Leaded nog niet geluisterd buiten een paar nummers. Vermoedelijk ook niet iets wat ik vaker zal opzetten
Vind het niet slecht hoor, maar weinig verrassends.NRA - Leaded nog niet geluisterd buiten een paar nummers. Vermoedelijk ook niet iets wat ik vaker zal opzetten

0
geplaatst: 8 maart 2013, 21:31 uur
Met de voorgaande berichten over Acres ben ik het wel eens.
Lijkt me ook niet veel meer met punk te maken hebben, vind het meer post metal met een vreselijke zanger.
Lijkt me ook niet veel meer met punk te maken hebben, vind het meer post metal met een vreselijke zanger.
* denotes required fields.