MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Punk Album van de Week

zoeken in:
Ik sta nu wat achter maar nu we naar huis gestuurd zijn op school ivm te weinig leerkrachten door de sneeuw, ga ik daar verandering in brengen.
Nails klinkt in ieder geval al erg vet.
Vette productie, lekkere schreeuw en de coole riff en drumpartijen vliegen je rond de oren.

EDIT: bericht over NRA - Leaded op de pagina te vinden. Nu beginnen aan Jaspers inzending.
De omschrijving en de negatieve commentaren van sommige maken me toch benieuwd.

JSPR_G: Acres // Acres

Ja, ik moest hier ook wel de punkinsteek zoeken en niet vinden.
Enfin, de muziek dan: op zich geen slechte plaat, maar ook allerminst een heel goede plaat. Ik heb dit soort postmetal al beter horen brengen. Stukken beter.
Deze mannen nemen genoegen met de 'regels' van het genre een beetje inspiratieloos toe te passen en geven het geen eigen invulling, geen eigen smoel. Op zich geen must natuurlijk, maar op die manier ben ik wel vlug verveeld en verlang ik naar de écht goeie bands in dit subgenre.
Next!

Ik heb More Than Life nog eens een kans gegeven, muzikaal best in orde alleen die zanger gaat me op een gegeven moment erg tegenstaan. Door die man wordt het een erg vermoeiend album ook al duurt het maar een half uur.

Nails was trouwens ook niet helemaal mijn ding, wat te lomp ofzo en te eentonig.

Zeg...mag ik meedoen??

Zekers!

week 01 (14-02-2013): bennerd: More Than Life - Love Let Me Go (2010)
week 02 (21-02-2013): aslan: Nails - Unsilent Death (2010)
week 03 (28-02-2013): trebremmit: NRA - Leaded
week 04 (07-03-2013): jspr_g: Acres - Acres (2012)
week 05 (14-03-2013): sxesven:
week 06 (21-03-2013): McSavah:
week 07 (28-03-2013): Don Cappuccino:
week 08 (04-04-2013): Boenga:
week 09 (11-04-2013): platedraaier:
week 10 (18-04-2013): kobe bryant fan:
week 11 (25-04-2013): niels94:
week 12 (02-05-2013): leander?:
week 13 (09-05-2013): Kronos:
week 14 (16-05-2013): Dexter:
week 15 (23-05-2013): essence
week 16 (30-05-2013): laboomzaa

Je bent Thirdeyedcitizen vergeten, die ga ik er even tussen zetten.

week 01 (14-02-2013): bennerd: More Than Life - Love Let Me Go (2010)
week 02 (21-02-2013): aslan: Nails - Unsilent Death (2010)
week 03 (28-02-2013): trebremmit: NRA - Leaded
week 04 (07-03-2013): jspr_g: Acres - Acres (2012)
week 05 (14-03-2013): sxesven:
week 06 (21-03-2013): McSavah:
week 07 (28-03-2013): Don Cappuccino:
week 08 (04-04-2013): Boenga:
week 09 (11-04-2013): platedraaier:
week 10 (18-04-2013): kobe bryant fan:
week 11 (25-04-2013): niels94:
week 12 (02-05-2013): leander?:
week 13 (09-05-2013): Kronos:
week 14 (16-05-2013): Dexter:
week 15 (23-05-2013): essence:
week 16 (30-05-2013): ThirdEyedCitizen:
week 17 (06-06-2013): laboomzaa:

essence schreef:
JSPR_G: Acres // Acres

Ja, ik moest hier ook wel de punkinsteek zoeken en niet vinden.
Enfin, de muziek dan: op zich geen slechte plaat, maar ook allerminst een heel goede plaat. Ik heb dit soort postmetal al beter horen brengen. Stukken beter. !

Het mag mierenneuken zijn, maar ik hoor er beduidend meer post-hardcore dan post-metal in. In feite klinkt het wat als More Than Life, Landscapes en dergelijke die de epiek van Cult of Luna willen vermengen in hun melodieuze hardcore.

Vind Acres ook meer post-metal, met de beste wil van de wereld kan ik er weinig hardcore in ontdekken.
Het heeft tot nu toe van deze ronde in ieder geval het minst met punk te maken.

sxesven is aan de beurt.

PM'erd gestuurd?

Zal ik dan even doen.

sxesven
Ik zal er vanavond eentje posten, mijn zoontje is vandaag jarig dus heb atm niet zo veel tijd

Hiep Hiep voor jouw zoontje sxesven!

Feli aan je zoon!

sxesven
Thanks bros! Vandaag ook nog visite gehad, dus het duurde allemaal wat langer. Leker punk in ieder geval, met de brute familie aan de brute slagroomtaart met brute kinderliedjes over de speakers. Weettog.

Ik heb lang langer langst getwijfeld over mijn nominatie, en in welke hoek ik het zou zoeken; de namen die het niet zijn geworden komen wellicht in de komende rondes nog eens aan de beurt, en daarmee deze week dus geen vuige rommelpunk of screamo maar een geweldige moderne hardcoreplaat. Ik zag dat Ben en Frank er al op gestemd hebben, dus die kunnen deze week gebruiken om hem gewoon weer eens te draaien (sowieso hoor je hem in ieder geval ééns per week op te zetten), voor de rest is 'ie hopelijk nieuw:

(afbeelding)
The Chariot - Long Live (2010)

The Chariot is een gristelijke band, maar dat hoor je er verder wel/niet aan af (I dunno, hoe klinken gristelijke bands?); Long Live ramt als een malle en verenigt alles in zich wat ik kan waarderen aan moderne hardcore. En is hopelijk ook wat voor jullie. Ongeveer overal op internet wel te vinden, maar als iemand moeite heeft hoor ik het wel. Enjoy, bros.

Geweldige nominatie! Die hoes alleen al is punkpunkerpunkst. De plaat is nog beter.

Evan perks is go!

Het zijn harde, hele harde tijden op dit forum voor mensen die allergisch zijn aan metal...

Misschien wel, want het grappige is dat ik niet écht veel met punk heb en meer met metal, terwijl dit punk album van de week me meer bevalt dan het metal album van deze week.

Heerlijk extreem chaotische en energieke herrie is dit.

Boenga schreef:
(quote)

Het zijn harde, hele harde tijden op dit forum voor mensen die allergisch zijn aan metal...

Ik verwacht dat het vanaf vier april goed zit. Voor twee weken.

Oren zijn nog wat aan het napiepen, maar nu al is het vermelden waard dat dit de beste pavdw tot dusver is!

Toevallig een van The Chariot die ik nog niet heb beluisterd.

One Wing vond ik geweldig en The Fiancee is een heerlijke beukplaat. Ik ben dus erg benieuwd naar Long Live.

Long Live heerst One Wing er zo heel erg hard uit... OW was echt een flauwe herhalingsoefening in vergelijking met die eerste.

Erg fijne plaat inderdaad, lekker rauw. Zal m weer eens opzetten. Veel van deze ronde ken ik voorlopig al, maar zal NRA en Acres binnenkort gaan opzoeken.

Ik ken alleen One Wing en die vind ik geweldig, dus van deze verwacht ik erg veel.

sxesven
Boenga schreef:
(quote)

Maar Long Live is toch echt een reguliere hardcoreplaat. Ik vermoed dat de toevoeger dezelfde tactiek heeft toegepast als de kunstgreep die ik pleeg te gebruiken bij het toevoegen van sommige hardcore of screamo: zowel metal als punk als genre invoeren.

Ik herhaal in dit geval wat een paar weken terug ook al schreef:
Boenga schreef:
Ik hou toch al niet zo van de schreeuwers.
Trouwens ook niet van crust of van zelfs maar 1 procentje metal invloeden. Een van m'n favoriete one-liners komt van Jello Biafra: Crossover is just another word for lack of ideas.

DRI is daarvan de perfecte illustratie: de eerste twee vinyls (2 EP's) zijn punk; vanaf 'Dealing with it' en zeker op 'Crossover' zijn er de metalinvloeden - nog véél minder dan bij bv The Chariot; maar de platen waren sneller m'n huis uit dan ze er in kwamen...

Ik zie niet hoe dit zou illustreren dat crossover is just another word for lack of ideas. Ik zie in die uitspraak alleen maar een mislukte poging om objectief de eigen smaak als geïnspireerder voor te stellen.

Iemand als Jello Biafra mag van mij gerust elitair doen over punk, daar heb ik geen enkel probleem mee. Wel leuk dat net hij heeft meegedaan met Melvins en Napalm Death

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat Boenga alle punk waar een beetje metal/crust in zit rotslecht mag vinden. Ieder z'n ding.

sxesven schreef:
Ik vermoed dat de toevoeger dezelfde tactiek heeft toegepast als de kunstgreep die ik pleeg te gebruiken bij het toevoegen van sommige hardcore of screamo: zowel metal als punk als genre invoeren.

Klopt. Hardcore valt anders tussen wal en schip. Door zowel de punk-tag als de metal-tag te gebruiken vat je het wel nog goed samen.

Jello Biafra spreekt zichzelf wel vaker tegen. Voor iemand die niet van "Crossover" zou houden zitten er namelijk behoorlijk wat moeilijk te categoriseren bands op zijn platenlabel Alternative Tentacles.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:10 uur

geplaatst: vandaag om 08:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.