Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 20 november 2012, 20:59 uur
The Wooden Sky, een Canadese alt-country formatie. In 2009 brachten ze al een mooi plaatje uit met If I Don't Come Home...., en dit jaar trekken ze de goede lijn door met Every Child a Daughter, Every Moon a Sun. Hoewel ze het misschien geen heel album volhouden, laten enkele songs van deze plaat toch een ongelofelijk talent zien. Waaronder Child of the Valley hieronder. Dit is ook nog eens een prachtige opname in een kerk in Toronto. Het nummer start bij 1.30, en stop vooral niet voordat de drums inkomen.
0
Hendrik68
geplaatst: 21 november 2012, 00:35 uur
Wel een band om nader te onderzoeken, dit nummer overtuigt me bepaald nog niet. Men heeft de neiging een beetje te moeilijk te willen doen. 6.5.
0
geplaatst: 21 november 2012, 12:28 uur
Ja, mooi
Vooral die viool raakt bij mij de gevoelige snaar! Een 8.
Vooral die viool raakt bij mij de gevoelige snaar! Een 8.
0
Hendrik68
geplaatst: 21 november 2012, 14:50 uur
Ik heb inmiddels een onderzoek ingesteld. Het nieuwste album van the Wooden Sky staat nog niet op Spotify, ik heb wel When lost at sea uit 2007 beluisterd. Dat vind ik redelijk, maar zou ik niet zelf willen hebben. Men is teveel zoekende op dat album. Ik mag er van uit gaan dat ze op het laatste album wat gegroeid zijn. Ben er zeker wel benieuwd naar.
0
geplaatst: 21 november 2012, 17:13 uur
Die strings uit een chip vind ik jammer, net als dat onweer...heeft de compositie m.i. niet nodig: 6,5
0
geplaatst: 23 november 2012, 03:09 uur
Nog meer uit Canada van het album Strand of Oaks - Leave Ruin (2009)
0
geplaatst: 25 november 2012, 16:55 uur
Ik lig nu uit te brakken in m'n bed van een doorgehaald nachtje uitgaan en dan komt dit toch wel erg goed tot z'n recht 
Vind New Paris ook zo'n mooi nummer. Als je ervoor in de juiste stemming bent, is deze muziek goud. Een dikke 8.

Vind New Paris ook zo'n mooi nummer. Als je ervoor in de juiste stemming bent, is deze muziek goud. Een dikke 8.
0
geplaatst: 26 november 2012, 16:15 uur
Heb het straks om 18.00 uur druk, maar ik wil dit toch graag even aan jullie voorleggen:
0
Hendrik68
geplaatst: 26 november 2012, 16:38 uur
Strand of Oaks en Black Prairie, beiden ken ik niet. Ben blij ze nu wel te kennen. Black Prairie is niet direct onderscheidend, maar wel een soort muziek waar ik niet snel genoeg van krijg. Een 7,5.
Strand of Oaks. Ik weet nog niet hoe een heel album klinkt, maar dit nummer vind ik werkelijk geniaal. Moet het hele album maar eens luisteren. Voor dit nummer een dikke 9.
Strand of Oaks. Ik weet nog niet hoe een heel album klinkt, maar dit nummer vind ik werkelijk geniaal. Moet het hele album maar eens luisteren. Voor dit nummer een dikke 9.
0
geplaatst: 26 november 2012, 18:52 uur
Strand of Oaks - End in Flames : 8,4
Black Prairie - Nowhere, Massachusetts :8
Black Prairie - Nowhere, Massachusetts :8
0
geplaatst: 26 november 2012, 20:50 uur
Black Prairie onlangs ontdenkt en enorm leuk bevonden. Bestaat uit o.a. 3 leden van The Decemberists en ik kan dit nog beter waarderen dan TD.
8,5
8,5
0
geplaatst: 27 november 2012, 16:39 uur
Met Black Prairie kon ik vrij weinig, maar met schaamrood op den kaken moet ik dan ook bekennen dat ik the Decembrists niet heel boeiend vind. Tsja, kwestie van slechte smaak 
Aan de andere kant vind ik Strand of Oaks wél heel mooi, vnl.door z'n mooie stem. Klinkt door de echo trouwens mooi vol, terwijl 't toch spaarzaam bij 'slechts' een gitaar en zang blijft. Jawel, mooi nummer.
(wel een 7,5 à een 8 waardig, vind ik zo)

Aan de andere kant vind ik Strand of Oaks wél heel mooi, vnl.door z'n mooie stem. Klinkt door de echo trouwens mooi vol, terwijl 't toch spaarzaam bij 'slechts' een gitaar en zang blijft. Jawel, mooi nummer.
(wel een 7,5 à een 8 waardig, vind ik zo)
0
geplaatst: 27 november 2012, 21:03 uur
In mn voorstel-post had ik de naam Ar Re Yaouank laten vallen, en sommigen vroegen zich af wat dat voor muziek is. Het was een Bretonse folkrockband (1986-1998) - de naam is Bretons voor: de jonge Breton -, legendarisch geworden in Bretagne omdat ze de traditionele dansmuziek vernieuwden en daarmee de jeugd (die die traditie veelal was vergeten) trokken naar de fest-noz (de traditionele locale volksfeesten). De individuele leden gaan in andere groepen overigens verder met hun vernieuwende folk(rock). (Bron: Wiki)
Een paar linkjes:
Een paar linkjes:
0
geplaatst: 28 november 2012, 10:15 uur
De bombarde ( de kleine hobo achtige toeter) en biniou ( de doedelzak) geven de Bretonse folkmuziek een heel eigen karakter, maar na een nummertje of twee, drie heb ik het er meestal wel mee gehad.
gemiddelde voor de drie clips: 7,
maar dus met beperkte houdbaarheid.
gemiddelde voor de drie clips: 7,
maar dus met beperkte houdbaarheid.
0
geplaatst: 28 november 2012, 11:19 uur
Strand of Oaks: 6.
Black Prairie: 7. Een punt aftrek voor de stem, een bonuspunt voor de Dobro.
Dat laatste bevalt me niet echt. Ik heb het onderste filmpje gezien en dat nodigde mij niet uit om meer te bekijken.
Black Prairie: 7. Een punt aftrek voor de stem, een bonuspunt voor de Dobro.
Dat laatste bevalt me niet echt. Ik heb het onderste filmpje gezien en dat nodigde mij niet uit om meer te bekijken.
0
geplaatst: 28 november 2012, 14:32 uur
Nog een folk-paarl voor de zwijnen gegooid 
Ditmaal van Blowzabella

Ditmaal van Blowzabella
0
geplaatst: 1 december 2012, 01:49 uur
Gas erop?? Nou sorry, ik word het niet warm of koud onder. Net als de voorgaande berichten.
0
geplaatst: 1 december 2012, 10:06 uur
Blowzabella doet in verte denken aan Gotan Project, maar dan minder goed. Een 5.
Er zijn veel bandjes als Cowbell, scoort net een voldoende. Een 6.
Drie filmpjes van Ar Re Yaouank? Pff, liever kwaliteit dan kwantiteit.
Drie filmpjes van Ar Re Yaouank? Pff, liever kwaliteit dan kwantiteit.
0
geplaatst: 1 december 2012, 14:26 uur
Blowzabella: 5,7
Cowbell: vocalen lijken voor mijn gevoel niet helemaal te passen bij het instrumentale gedeelte...: 6,5
Cowbell: vocalen lijken voor mijn gevoel niet helemaal te passen bij het instrumentale gedeelte...: 6,5
0
geplaatst: 1 december 2012, 18:13 uur
Ik vind Blowzabella wel charmant. Over Cowbell ben ik het wel eens met Oldfart: vooral het 'tallulah' past niet helemaal
0
geplaatst: 1 december 2012, 19:12 uur
0
Hendrik68
geplaatst: 1 december 2012, 19:23 uur
Ja inderdaad, dat ge-Tallulah de hele tijd is wel een beetje jammer, want ik vind dit best wel lekker verder. Lekkere instrumentatie en voor de rest zijn de vocalen ook wel in orde. Alleen dus dat Talullah. Een 7.
Blowzabellah en dat Bretonse bandje daarboven, allen een 6. Leuk voor even, maar bepaald niet opzienbarend.
Blowzabellah en dat Bretonse bandje daarboven, allen een 6. Leuk voor even, maar bepaald niet opzienbarend.
0
geplaatst: 3 december 2012, 09:39 uur
Ik zoek de laatste weken nog wat releases uit 2012 die ik over het hoofd heb gezien, bang dat ik iets mis... 
Deze wou ik jullie niet onthouden:
Mick Flannery - Heartless Man

Deze wou ik jullie niet onthouden:
Mick Flannery - Heartless Man
0
geplaatst: 4 december 2012, 09:36 uur
Mooie ontdekking. Hij wordt hier op MuMe ook geprezen door een select gezelschap, dus de moeite waard om eens nader te onderzoeken. Voor dit nummer: 8
0
Hendrik68
geplaatst: 4 december 2012, 09:57 uur
Ben blij dat je me deze niet onthouden hebt Spoelie. Wat een mooi nummer is dit zeg. Ik heb de naam wel eens voorbij zien komen, maar daar houdt het wel zo'n beetje mee op. Normaal gesproken ben ik niet zo van de rijk georkestreerde nummers, maar dit is een positieve uitzondering. Voor dit nummer een 9 en nu direct op zoek naar zijn albums.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.