Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 12 december 2013, 20:12 uur
Songs Ohia: Liever niet dat album, maar zo'n brakke demo maakt veel goed. Hou wel van zijn lo-fi nummers. 7.6
0
geplaatst: 12 december 2013, 20:15 uur
Die demo's zijn erg mooi ja, maar ook het hele album vind ik geweldig... juist ook de afwisseling tussen zijn verschillende stijlen en periodes bevalt me wel.
0
geplaatst: 12 december 2013, 20:20 uur
2013 was ook het jaar van het heen gaan van Jason Molina.. ik heb vandaag 'Let Me Go' op vinyl gekocht.. puur omdat de CD daarbij zit en die niet los te krijgen is...
Dat is eigenlijk het laatste dat hij (fulllength) op plaat heeft gezet, diep treurige muziek; het ergste is dat het allemaal waar is
Een van mijn lievelings artiesten.
Dat is eigenlijk het laatste dat hij (fulllength) op plaat heeft gezet, diep treurige muziek; het ergste is dat het allemaal waar is
Een van mijn lievelings artiesten.
0
Hendrik68
geplaatst: 12 december 2013, 21:09 uur
Doet me niet heel veel dit. Vind het allemaal wat depressief overkomen allemaal, maar dat kan aan mij liggen. Niet slecht, maar gewoon een naar sfeertje dat mij afschrikt, niet prettig om naar te luisteren. Hang er geen cijfer aan. Ken er verder ook niks van, misschien dat hij ooit optimistischer klonk. Dit nodigt in ieder geval niet uit tot meer.
0
geplaatst: 12 december 2013, 21:12 uur
Hij heeft nooit optimistisch geklonken, livin' the blue life
Overleden aan een niet meer functionerende lever dit jaar..
Dit is ook zo mooi
Overleden aan een niet meer functionerende lever dit jaar..Dit is ook zo mooi

0
geplaatst: 12 december 2013, 21:30 uur
Al een tijdje geen Jason Molina geluisterd, bedankt voor de reminder.
0
geplaatst: 14 december 2013, 00:51 uur
Een tijdje geleden postte ik een video van Vashti Bunyan en naar aanleiding daarvan ben ik weer eens in de jaren-70-vrouwen-hoek gedoken. De eerste (logische?) stap was het herbeluisteren van Paralellograms van Linda Perhacs, wiens verhaal aardig wat overeenkomsten kent met dat van Bunyan.
Paper Mountain Man is wat mij betreft één van de hoogtepunten:
(in 2014 komt er een nieuwe cd van Linda Perhacs, ik ben heel erg benieuwd!)
Paper Mountain Man is wat mij betreft één van de hoogtepunten:
(in 2014 komt er een nieuwe cd van Linda Perhacs, ik ben heel erg benieuwd!)
0
geplaatst: 14 december 2013, 01:45 uur
De cd van Linda Perhacs is prachtig, maar dit nummer vind ik een van de mindere. Niet dat hij slecht is maar er staan betere op. Voor het album een acht, voor dit nummer een zesje. En dat nieuwe album, daar ben ik ook erg benieuwd naar.
0
Hendrik68
geplaatst: 14 december 2013, 11:12 uur
Linda Perhacs is toch een stuk minder dan Bunyan, nummer is wat rommelig en het mist de X factor die Bunyan wel had. 6.
0
geplaatst: 14 december 2013, 11:13 uur
Algehele feel van het album is een stuk meer psychedelisch, met verschillende lagen vocalen ook. Dit nummer wijkt daar wat van af, toch leuk. 7.8
0
geplaatst: 14 december 2013, 22:09 uur
Ik heb dat album toevallig in bestelling staan, een 7 voor deze.
Vast niet onbekend, maar hij mag wel weer eens langs komen. Dat de muziek voor altijd mag leven..
Vast niet onbekend, maar hij mag wel weer eens langs komen. Dat de muziek voor altijd mag leven..
0
geplaatst: 14 december 2013, 23:09 uur
Molina blijft altijd geweldig, daar wil ik niet direct weer een cijfer op gaan plakken..
Wat Perhacs betreft ga ik qua commentaar (behalve het rommelige) mee met Hendrik, en qua cijfer met Ducoz.. een 7 dus.
Tja.. Vic, is al een hoop over gezegd, ken dit nummer nog niet, maar heb voor mijn gevoel wel betere nummers van hem gehoord... Het concert dat ik van hem zag in paradiso zal me ook nog wel een tijd bijblijven.. desondanks erg fijn 8,3
Wat Perhacs betreft ga ik qua commentaar (behalve het rommelige) mee met Hendrik, en qua cijfer met Ducoz.. een 7 dus.
Tja.. Vic, is al een hoop over gezegd, ken dit nummer nog niet, maar heb voor mijn gevoel wel betere nummers van hem gehoord... Het concert dat ik van hem zag in paradiso zal me ook nog wel een tijd bijblijven.. desondanks erg fijn 8,3
0
geplaatst: 15 december 2013, 01:23 uur
Wow, Vic Chesnutt wat een held. Ik beb een aantal cd's van hem en dus waardeer ik dit ook, geweldig! 8
0
geplaatst: 15 december 2013, 01:27 uur
Trouwens de cover cd van de Cowboy Junkies is ook zeer de moeite waard.
0
Vento Vivimus
geplaatst: 15 december 2013, 13:04 uur
Shangri-la schreef:
Inderdaad met Demons, ook een album dat ik in een vorig leven op dit forum plaatste, richtten de Cowboy Junkies een mooi monument op voor Vic Chesnutt. Punt van kritiek op dat album is dat hoewel de Junkies dicht bij VC"s originele uitvoeringen blijven, ze het wel allemaal erg netjes binnen de lijntjes kleuren en daarmee net de essentie van Vic's versies missen.
Vergelijk bijvoorbeeld de twee uitvoeringen van 'Supernatural' eens met elkaar. Twee live versies: die van Vic Chesnutt en die van de Junkies.
0
geplaatst: 15 december 2013, 17:11 uur
Waiting for Henry: 6,5
Songs Ohia: 6,7, ik vind het 2e nummer dat je plaatst mooier.
Linda Perhacs: sluit me volledig aan bij Shangri-La, ik heb dit album op 4,5 sterren staan maar dat komt niet door dit nummer, 6,5.
Vic Chesnutt: 7,3
Songs Ohia: 6,7, ik vind het 2e nummer dat je plaatst mooier.
Linda Perhacs: sluit me volledig aan bij Shangri-La, ik heb dit album op 4,5 sterren staan maar dat komt niet door dit nummer, 6,5.
Vic Chesnutt: 7,3
0
geplaatst: 15 december 2013, 21:43 uur
Linda Perhacs. Best geinig. Een 7.
Vic Chesnutt. Tussen de beste man en mij is nooit echt een klik geweest. Ik vind dit nummer ook gewoontjes. Een 6.
Dan nu wat rustige "bandcamp-folk" van German Error Message. Ik ga er lekker op. Als je het mooi vindt, check dan ook het album waar dit van afkomt (voor niets binnen te halen!).
Vic Chesnutt. Tussen de beste man en mij is nooit echt een klik geweest. Ik vind dit nummer ook gewoontjes. Een 6.
Dan nu wat rustige "bandcamp-folk" van German Error Message. Ik ga er lekker op. Als je het mooi vindt, check dan ook het album waar dit van afkomt (voor niets binnen te halen!).
0
geplaatst: 16 december 2013, 01:27 uur
Ik vind dit nummer mooi beginnen maar de zang vind ik wat saai helaas. 6
0
Hendrik68
geplaatst: 16 december 2013, 09:32 uur
Vic Chesnutt: Ik heb hetzelfde als Daniel. Ook ik heb nooit aan Chesnutt kunnen wennen en elk album noodzaakt me altijd hem voortijdig af te breken. Word er bijna net zo depressief van als bij Molina. Net of ze het leven allemaal geen bal kan schelen. Hoe begrijpelijk soms ook, muziek vanuit dat standpunt staat te ver van mij af. Vanuit dat licht bezien valt dit filmpje me nog alleszins mee. 6.
German error message: Zolang er niet gezongen wordt prima. Past meer bij de zomer, deze muziek. Maakt me in ieder geval wel een ietsje vrolijker dan het filmpje ervoor. Daarom een half puntje meer: 6,5.
German error message: Zolang er niet gezongen wordt prima. Past meer bij de zomer, deze muziek. Maakt me in ieder geval wel een ietsje vrolijker dan het filmpje ervoor. Daarom een half puntje meer: 6,5.
0
geplaatst: 16 december 2013, 11:15 uur
German Error Message, mij te slap, de zang kan ik ook niet tegen, maar ook als er niet gezongen wordt vind ik het weinig boeiend.. 3,2
0
geplaatst: 16 december 2013, 12:19 uur
German Error Message: 5.5 slap zooitje. Kan me voorstellen als dit een lief vrouwstemmetje had, ik dit wel leuker had gevonden.
0
geplaatst: 16 december 2013, 16:28 uur
Dan Baker: 6,5
Songs: Ohia: 7. In tegenstelling tot anderen hier heb ik het liever wel met wat meer aankleding.
Linda Perhacs: niets voor mij
Vic Chesnutt: had er nog nooit van gehoord, blijkbaar nogal een icoon. Het pakt me niet.
German Error Message: 5,5
Songs: Ohia: 7. In tegenstelling tot anderen hier heb ik het liever wel met wat meer aankleding.
Linda Perhacs: niets voor mij
Vic Chesnutt: had er nog nooit van gehoord, blijkbaar nogal een icoon. Het pakt me niet.
German Error Message: 5,5
0
geplaatst: 16 december 2013, 16:37 uur
German Error Message: kabbelt leuk door maar het pakt me niet. 5.
0
geplaatst: 16 december 2013, 22:02 uur
Ik vind het wel tof dit, maar ik denk niet dat ik er meer van ga beluisteren.
Doet me een beetje aan de vroege Giant Sand/Drive By Truckers/Richmond Fontaine denken.
Allemaal, toen, eind jaren '90. Soort van unverseel gruizelig geluid. Denk ook aan Uncle Tupelo e.d.
7 van mij.
Doet me een beetje aan de vroege Giant Sand/Drive By Truckers/Richmond Fontaine denken.
Allemaal, toen, eind jaren '90. Soort van unverseel gruizelig geluid. Denk ook aan Uncle Tupelo e.d.
7 van mij.
0
Hendrik68
geplaatst: 16 december 2013, 23:25 uur
Van mij ook.een 7. Ik zou hier nog wel eens wat meer van willen horen.
0
geplaatst: 16 december 2013, 23:31 uur
Leuk liedje, ik sluit me aan bij bovenstaand commentaar. 7.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.