MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rene's top 250 hip hop album's

zoeken in:
Rene1979
Beste hip hop liefhebber.

In deze topic komt mijn top 250 hip hop album's!
Voorwaarde die ik mezelf stel is dat ik ze zelf origineel in bezit moet hebben. Deze platen komen dus allemaal uit mijn collectie.
Vannacht gaan de eerste 10 albums erop. En zo zal ik proberen elke dag 5 of 10 albums hierin te plaatsen. Voor eventuele pindakaas verzoekjes. Stuur een pm. Hoop dat je er plezier aan heb.

Vertel je dan ook wat over het album? Dan is het wel leuk ja . Hopelijk kom ik dan nog wat nieuws tegen.

Suc6

Leuk initiatief Rene! Ben zeer benieuwd, ook al ken ik je smaak wel een beetje. Veel succes met dit topic, ik zal het regelmatig bezoeken!

Rene1979
Thanx! Ga zeker wat erbij zetten over de albums..

RedLightCityBoy
Rene, ik wil je niet stalken, maar ik denk dat ik je erg vaak ga PM'en.

Rene1979
Geen probleem red;-)

Rene1979
250 - Jawat! - Ut Zwarte Aap (2005)

Jawat, bracht met ut zwarte aap zijn debuut. Nou weten de meesten dat ik niet een man ben die van nederlands houdt. Maar deze rapper weet mij wel te vermaken. met nummers als Batterij en Zwarte Koffie levert Jawat in mijn ogen een lekker en goed HipHop album af.

249 - Cypress Hill - Black Sunday (1993)

Cypress Hill. was een formatie waar ik vroeger veel naar luisterde. Lekkere duister beats met een toen nog erg goeie B-Real. Ik twijfelde eerst waar dit album moest komen in de lijst. Het is uiteindelijk in de staart van de lijst.

248 - Beastie Boys - Licensed to Ill (1986)

Wellicht een verassing in deze lijst is dit album. Beastie Boys zijn echter een van de formaties die mij kennis lieten maken met HipHop. Nummers als Brass Monkey luister ik nog steeds graag.

247 - Nappy Roots - Wooden Leather (2003)

Wellicht een van de eerste groepen met Outkast die een "goede" southside sound liet horen. Ik kocht dit album ooit puur op de pof en was er meteen weg van. Lekker relaxte sound met goede mc's. Maken voor mij dat Nappy Roots het noemen waard is.

246 - Cappadonna - The Pillage (1998)

Toch jammer dat Cappadonna het nooit echt gemakt heeft. De meeste Wu fans waren het er na dit album wel over eens dat Cappadonna een van de betere rappers en de Wu familie was. Helaas heeft hij na dit album niets fatsoenlijks meer gebracht. Toch eindigt dit album in mijn top 250. Omdat ik er nog steeds met plezier naar luister.

245 - Da Lench Mob - Guerillas in tha Mist (1992)

Da Lench Mob, is een groep waar Ice Cube in zat. Toen dit album net uitkwam heb ik hem grijs gedraaid. Een groep op Ice Cube na onbekende rappers over lekkere beats. Toch is Da Lench Mob altijd redelijk onbekend gebleven ondanks de hulp van Ice Cube.

244 - Fu-Schnickens - F.U. Don't Take It Personal (1992)

Ik vermoed dat weinig mensen deze groep kennen. De albums na hun debuut waren niet echt top. Maar dit album (debuut) daarin tegen wel! Als je van snelle rappers houdt en hier en daar een reaggea aanvoelende beat dan zou je dit album moeten luisteren RING THE ALARMS

243 - Rhymefest - Blue Collar (2006)

Rhymefest, kunnen we in een adem noemen met Consequence. Ik bedoel hiermee een protege van Kanye West. met zijn debuut levert hij mede dankzij de producers een lekker album. Daarbij vind ik Rhymefest ook nog een goede MC daarom een plaatsje in de 250.

242 - Jedi Mind Tricks - A History of Violence (2008)

Jedi Mind Tricks is opzeker mijn favo rapgroep. Met Superproducer Stoupe en top MC Vinnie is ook dit een geslaagd project, Wat dit voor mij het minste album van JMT maakt is Jus Allah. Waar hij vroeger een goede mc was verpest hij het hier behoorlijk. Je zult alle albums van de groep tegnkomen in de rest van de lijst. Maar deze dus op plek 242.

241 - 2Pac - Me Against the World (1995)

2pac, de man met het meeste charizma in hip hop. Deze man was van alle markten voorzien. En kon ook nog eens goed rappen. Het verhaal gaat dat hij zoveel teksten schreef en opnam dat hij zo 20 albums kon vullen. Dit blijkt ook wel aan het aantal albums na zijn dood. RIP 2pac

Dat album van Fu lijkt mij wel interessant, ga ik binnekort maar eens achteraan.

raffael77
Ik doe niet mee sorry.

Zoals je het doet vind ik leuk maar de meeste mensen eindegen altijd bij honderd ofzo.

Het verotte is ook dat je vaste albums moet kiezen hiervoor.
Aangezien ik er heel erg veel heb is het kiezen moeilijker.

Ik was ook al gevraagt door Juju bij een soort gelijk forum maar dan Top 500.

Mocht ik deelnemen dan doe ik denk ik daar eerder mee omdat daar veel meer albums te zien zijn.

Wel vind ik jou manier van albums droppen wel erg goed met zo'n verhaaltje erbij.

raffael77
raffael77 schreef:
Ik doe niet mee sorry.

Zoals je het doet vind ik leuk maar de meeste mensen eindegen altijd bij honderd ofzo.

Het verotte is ook dat je vaste albums moet kiezen hiervoor.
Aangezien ik er heel erg veel heb is het kiezen moeilijker.

Ik was ook al gevraagt door Juju bij een soort gelijk forum maar dan Top 500.

Mocht ik deelnemen dan doe ik denk ik daar eerder mee omdat daar veel meer albums te zien zijn.

Wel vind ik jou manier van albums droppen wel erg goed met zo'n verhaaltje erbij.

Ik denk dat ik maar ff moet terug komen.
Ik zie dat jij de enige bent die albums doet dus ik ga me er eens in mengen ok.

Rene1979
Raff het enige wat je maar hoeft te doen is kijken welke albums ik post En ik zal je beloven ik maak hem af tot 1;-)
Er komen vandaag 5 albums bij...

Rene1979
240 - Psycho Realm - The Psycho Realm (1997)

Nog een groepje waar B-Real inzat. En nog een paar gasten. Deze cd heb ik in de tijd ook best grijs gedraaid. Gewoon lekker "oldskool" cypress sound.

239 - Killarmy - Dirty Weaponry (1998)

Dat Wu-tang vele aftakkingen heeft weten we.. Waar het bij boot camp ophoudt met een paar groepen. Zijn er bij Wu ontelbare. Toch wist dit album mij te verassen. Met leden zoals 9th prince en 4th disciple is dit een erg geslaagd Wu product.

238 - Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back (1988)

Ik zal niet onder stoelen of banken steken dat ik nooit veel met Public heb gehad. Dit vond ik toch een lekker album. Bijna iedereen kent dit album wel dus ga er niet teveel over vertellen.

237 - DJ Muggs - Presents the Soul Assassins, Chapter I (1997)

Dat dit album uit kwam was hij niet uit me cd speler te trekken. Muggs natuurlijk bekend van Cypress Hill, leverde hiermee een lekker product op af. Vooral de track met Dr. Dre en B Real.

236 - Joell Ortiz - The Brick: Bodega Chronicles (2007)

Joell zou het helemaal gaan maken bij Aftermath. Daarvoor moest dit album echter gedropt worden. Dit is een lekker product geworden met als topper de track hip hop. Dit zou een voorproefje moeten zijn voor wat er bij aftermath allemal ging komen... Maar zoals gewoonlijk is ook Joell gedropt op Aftermath.

dion_odinot
Leuk initiatief. Ik ga het zeker volgen

Zeer dope Rene. Zijn al heel veel albums die ik nog niet ken pff

Rene1979
nega schreef:
Zeer dope Rene. Zijn al heel veel albums die ik nog niet ken pff

Zou zeggen hou t in de gaten;-)

Rene1979
235 - Young Buck - Straight Outta Cashville (2004)

Uit het G-Unit kamp (toen nog) het debuut van Young Buck.
Deze plaat is gewoon lekker agressief. Buck vind ik gewoon een fijne mc. Hoewel zijn teksten soms kant noch wal raken is dit tich een fijn album geworden.

234- Xzibit - Restless (2000)

Toen Xzibit besloot met Dre te gaan werken kwam hij met dit album op de proppen. En ik moet zeggen het is een fijn eindproduct geworden. Hier en daar een paar kleine missers. Toch blijf ik Xzibit een van de beste westcoast rappers vinden.

233 - T.I. - King (2006)

Velen zullen mij voor gek verklaren dat dit album in mijn 250 staat,
Maar dit was mijn eerste kennismaking met de rapper T.I.
Zijn rustige manier van over redelijk drukke beats rappen bevalt mij goed. En het brengt weer een beetje de zomer in je boven..

232 - Postmen - Revival (2001)

Voordat Postmen, Postman werd.. was dit het tweede album wat ze brachten. Ik denk dat dit album niet veel introductie nodig heeft. Gewoon een fijn engelstalig product van nederlandse bodem.

231 - G-Unit - Beg for Mercy (2003)

Zo commercieel als de pest, maar toch een fijn album..
Wederom zullen mensen zeggen he G-unit?? Maar de drie mc's die meewerkten aan dit album waren in die tijd op hun hoogtepunt.
U zult Looyd Banks en 50 cent verderop nog tegen komen...:-)

Rene1979
230 - DMX - It's Dark and Hell Is Hot (1998)

Het debuut van de man met de rauwe stem. DMX, was in min ogen een vernieuwing toen hij uitkwam met dit album. Ondertussen komt deze man alleen nog in het nieuws als hij weer met pensioen gaat of als hij met drugs is opgepakt...

229 - Brooklyn Zu - Chamber # 9, Verse 32 (2008)

Broolyn Zu, weer een Wu groep. Dit keer is/was Ol'dirty de leider.
Pas na zijn dood komt het debuut album.. Meer een ode aan de man die deze groep opstartte. Erg fijn Wu album..

228 - Typhoon - Tussen Licht en Lucht (2007)

Het tweede nederlandse album in mijn lijst. Ditmaal Typhoon, een man die net als Jawat! thuishoort in zwolle. Brengt hier een relax nederlands product met zeer sterke lyrics.

227 - Warren G - Take a Look over Your Shoulder (Reality) (1997)

The G Funk....met Warren G als uitvinder. Deze man is geen top mc, maar door zijn eigen producties. Maakt hij dit tot een zeer lekker product. I Shot The Sherrif als topper...

226 - Sunz of Man - The Last Shall Be First (1998)

Killah Priest en Hell Razah samen in een groep. Dat moet een goed album zijn. En inderdaad dit is een lekker Wu gerelateerd album... Er zijn zoveel groepen binnen de Wu Fam. Maar dit is wel weer een voorbeeld van een groep die ook op eigen benen kan staan.

Dj2Jelle
Rene1979 schreef:

247 - Nappy Roots - Wooden Leather (2003)

Wellicht een van de eerste groepen met Outkast die een "goede" southside sound liet horen. Ik kocht dit album ooit puur op de pof en was er meteen weg van. Lekker relaxte sound met goede mc's. Maken voor mij dat Nappy Roots het noemen waard is.

Ben hier wel benieuwd naar.

Rene1979
Dj2Jelle schreef:
(quote)

Ben hier wel benieuwd naar.

Hoop dat er nog meer voor je kom maar denk het wel....
Heb zojuist hem helemaal in excel gezet...
Morgen weer 10 albums...

Young Buck, T.I. en G-unit hoger dan het beste album van PE...
Jij hebt écht niks met PE
Maar verder leuk initiatief hoor

Rene1979
Tja sorry;-) heb inderdaad weinig met PE

Je hebt 250 albums origineel? Dan ben je sowieso een echte liefhebber..props

Rene1979
Om precies te zijn heb ik er 583 origineel...

raffael77
Goed bezig man. respect. Toch nog iemand die cd's spaard.

Ik heb er zo'n 1100.(hiphop)

De rest is funk, soul, jazz en ook wat pop maar dat is omdat ze niet altijd een hokje te plaatsen zijn.(Katie Melua, Eva Cassidy en Lily Allen)

Eva is ook wel te vinden onder Country, Soul en zelfs Jazz.
Zeer muzikaal. Sorry een beetje offtopic.

Maar ik zal spoedig starten.

Katie Melua en Lily Allen zijn anders toch echt gewoon twee standaard popartiesten, maar goed.

Rene, staan wat albums tussen die ik alleraardigst vind. Onder meer de albums van Typhoon en Public Enemy. Toch vind ik dat er behoorlijk wat troep in staat , je weet wel welke albums ik bedoel dan . Inderdaad tof dat jij zo'n brede collectie hebt, ik ben nu toch ook meer cd's aan het kopen en zit nu aan de 103 . Heb nog een hele weg te gaan om net zoveel cd's in mijn bezit te hebben als jij en raffael.

Rene1979
Rhythm & Poetry schreef:
Katie Melua en Lily Allen zijn anders toch echt gewoon twee standaard popartiesten, maar goed.

Rene, staan wat albums tussen die ik alleraardigst vind. Onder meer de albums van Typhoon en Public Enemy. Toch vind ik dat er behoorlijk wat troep in staat , je weet wel welke albums ik bedoel dan . Inderdaad tof dat jij zo'n brede collectie hebt, ik ben nu toch ook meer cd's aan het kopen en zit nu aan de 103 . Heb nog een hele weg te gaan om net zoveel cd's in mijn bezit te hebben als jij en raffael.

Ha ha ik weet welke je bedoeld;-)
Zijn ook dan het beste van de commercieele..
Maar je weet wat er nog gaat komen he?

Zeker, er komen nog prachtige albums aan .

Rene1979
Rhythm & Poetry schreef:
Zeker, er komen nog prachtige albums aan .

Ja jij kent mijn volledige lijst...Volgens mij zwerft deze ook wel ergens op je pc;-) En ja de troep...Ach daarom staan ze ook op plekken boven de 200....Alles wat ik in mijn 250 heb staan vind ik wel goed....

@ Raff....Ben benieuwd man naar je lijstje.....

Pff ziekelijk dat jullie alles orgineel hebben, ik heb er maar 30 ofzo maar probeer elke week 1 of 2 cds kopen. Volgende word Dare iz a darkside en Deltron3030

ManMonster
T.I., G-Unit en dergelijke zijn niet echt mijn kopje thée maar heel hoog staan ze dan ook niet, bij Beastie Boys vind ik dan de verassing dat hij zo laag staat, ook Cypress Hill zou ik wat hoger zetten denk ik.. Maar ja eens je keuzes moet gaan maken is dat alles behalve een makkelijke beslissing natuurlijk. Ben benieuwd naar wat nog komen zal.. Ow en respect voor ze allemaal orgineel te hebben, zo hoort het ook!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:54 uur

geplaatst: vandaag om 00:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.