Muziek / Toplijsten en favorieten / Funky 45
zoeken in:
0
Mb.
geplaatst: 10 december 2015, 16:59 uur
Ik ben ook benieuwd.
Misschien moet je wel ff een moderator PM'en om de titel te veranderen.

0
geplaatst: 10 december 2015, 22:54 uur
Mb. schreef:
Ik ben ook benieuwd.
Ik ben ook benieuwd.
Inmiddels aangepast, en heel leuk om de enthousiaste reacties te horen (ook in de soul ladder)!
Ik moet die countdown van afvallers wel afmaken natuurlijk.
50. Darrow Fletcher - Improve
49. The Mighty Mocambos - Calling the shots
Want het nummer is helaas niet te vinden op Youtube. Het linkje in de band naam verwijst wel naar een ander leuk nummer van het zelfde album "The future is here" (de lp bevalt me erg goed!).
48. Marie Queenie Lyons - See And Don't See - Lekker, maar misschien iets meer funky soul dan soulful funk. Al staan er wel meer van die categorie in mijn 45.
0
geplaatst: 10 december 2015, 23:29 uur
De nummers van Charles Wright en Marie Queenie Lyons vallen ook bij mij in de smaak, en Cold Blood is een fijne ontdekking!
0
geplaatst: 12 december 2015, 11:41 uur
Ik ben nog niet eens echt begonnen, en ik maak al een foutje.
Op missende nummer 53 mag het lekker kleffe Dam Funk - One less day staan. Puur voor de administratie.
47. Jackie Dee - Love you wholeheartedly
46. Quincy Jones - Money Runner Een cool wachtmuziekje voor het echte werk..
Hoor ik daar vanaf 2:20 de eerste experimenten richting nummers als o.a. Get on the floor (deze vanaf 2:55) van "Off the wall"? Misschien wordt het weer tijd voor een 2e draaitafel, want dit mixt lekker door hoor ik nu.
Op naar mijn funky 45 dan.
De afvallers postend en terugluisterend hoop ik dat ik de juiste keuzes heb gemaakt, en ook dat de uiteindelijke lijst een beetje in de smaak valt.
Hopelijk bevat het een paar verassingen. Het zijn niet allemaal heel exotische platen, maar vaak net iets andere keuzes dan the usual suspects (om het een beetje fris te houden dus). Één nummer per artiest met naast de pure funk wat funky soul, wat instrumentaal werk en af en toe een funky Afrikaanse klank.
Op missende nummer 53 mag het lekker kleffe Dam Funk - One less day staan. Puur voor de administratie.
Hoor ik daar vanaf 2:20 de eerste experimenten richting nummers als o.a. Get on the floor (deze vanaf 2:55) van "Off the wall"? Misschien wordt het weer tijd voor een 2e draaitafel, want dit mixt lekker door hoor ik nu.

Op naar mijn funky 45 dan.
De afvallers postend en terugluisterend hoop ik dat ik de juiste keuzes heb gemaakt, en ook dat de uiteindelijke lijst een beetje in de smaak valt.
Hopelijk bevat het een paar verassingen. Het zijn niet allemaal heel exotische platen, maar vaak net iets andere keuzes dan the usual suspects (om het een beetje fris te houden dus). Één nummer per artiest met naast de pure funk wat funky soul, wat instrumentaal werk en af en toe een funky Afrikaanse klank.
0
geplaatst: 12 december 2015, 12:41 uur
Minneapolis schreef:
Heb erg genoten van deze update. Kende beiden nog niet, maar geweldige nummers, zeg.
0
geplaatst: 12 december 2015, 12:42 uur
Poeha schreef:
Heb erg genoten van deze update. Kende beiden nog niet, maar geweldige nummers, zeg.
(quote)
Goed om te horen.

0
Mb.
geplaatst: 12 december 2015, 17:33 uur
Die van Jackie Dee kende ik ook nog niet. Lekkere lome groove! 

0
geplaatst: 13 december 2015, 00:00 uur
De afvallers beluisterend, valt er nog heel veel te genieten straks, als de nummers in de lijst (nog) beter zijn!!! 

0
geplaatst: 13 december 2015, 13:16 uur
jeroentjuhh schreef:
De afvallers beluisterend, valt er nog heel veel te genieten straks, als de nummers in de lijst (nog) beter zijn!!!
Dat hoop ik dan maar. Het is niet voor niks dat ik even smokkelde door ze te willen noemen.

Volgorde bepaling vind ik erg lastig. Eigenlijk vind ik deze 10 minstens zo sterk als veel nummers die volgen. Soms kies ik ook gewoon voor leuk of variatie. Hoe dan ook.. Let's start!
0
geplaatst: 13 december 2015, 13:32 uur
Ik wilde gelijk even duidelijk maken waar we hier mee bezig zijn. En wel bij de eerste toon: FUNK! 
45. The Fatback Band - Backstrokin'
Zeker niet het meest hoogstaande nummer, maar dat intro vind ik onweerstaanbaar.
Sowieso wilde ik iets van Fatback noemen.
Deze vond ik net wat cooler dan Got to learn how to dance van het album "Yum Yum" met die geweldige hoes. Het aanstekelijke Yum Yum (give me some), heeft dezelfde vette bas als dit Backstrokin'. Over bas gesproken, Mr. Bass man vind ik ook een lekkere tune van ze.

45. The Fatback Band - Backstrokin'
Zeker niet het meest hoogstaande nummer, maar dat intro vind ik onweerstaanbaar.
Sowieso wilde ik iets van Fatback noemen.
Deze vond ik net wat cooler dan Got to learn how to dance van het album "Yum Yum" met die geweldige hoes. Het aanstekelijke Yum Yum (give me some), heeft dezelfde vette bas als dit Backstrokin'. Over bas gesproken, Mr. Bass man vind ik ook een lekkere tune van ze.
0
geplaatst: 13 december 2015, 17:02 uur
44. Barbara King - What i did in the street
Wat je hier hoort is de zogenaamde disco versie (helaas met een abrupt einde), maar die vind ik wat prettiger dan het origineel wat wel weer een leuk intro heeft. Het manco van het origineel vind ik het refrein.
Het enige wat ik over het nummer kan zeggen is dat ik het ken van een verzamelaar ("Sister Funk2") die ik inmiddels al weer heb verkocht.
Mijn andere favoriet van dat album was Hard Drivers feat. Vivian Lee - Since I Was A Little Girl. Deel 1 heb ik nog wel. Daar komen nog 2 funky soul dames van langs, maar dat is puur toeval want die kende ik al langer.
Wat je hier hoort is de zogenaamde disco versie (helaas met een abrupt einde), maar die vind ik wat prettiger dan het origineel wat wel weer een leuk intro heeft. Het manco van het origineel vind ik het refrein.
Het enige wat ik over het nummer kan zeggen is dat ik het ken van een verzamelaar ("Sister Funk2") die ik inmiddels al weer heb verkocht.
Mijn andere favoriet van dat album was Hard Drivers feat. Vivian Lee - Since I Was A Little Girl. Deel 1 heb ik nog wel. Daar komen nog 2 funky soul dames van langs, maar dat is puur toeval want die kende ik al langer.
0
geplaatst: 13 december 2015, 17:24 uur
Fatback: gewoon een cool nummer, zoals funk moet zijn
Barbara King - geef mij dan toch maar het origineel
Barbara King - geef mij dan toch maar het origineel

0
Mb.
geplaatst: 13 december 2015, 19:50 uur
Dat nummer van de Fatback Band vind ik niet goed. Geef mij maar de no-nonsense aanpak die ze op Mr. Bass Man etaleren. Het nummer van Barbara bevalt mij beter dan je openingssong, maar ik had wel voor het origineel gekozen. Het origineel heeft meer pit.
Enfin, ik ben benieuwd naar de rest. Kom maar op!
Enfin, ik ben benieuwd naar de rest. Kom maar op!

0
geplaatst: 14 december 2015, 20:23 uur
Leuk die reacties. Muzikaal gezien ben ik het met jullie eens wat betreft die Barbara king, maar zoals ik al zei hebben ze dat referein flink opgeknapt. Ik ben het ook wel eens wat betreft Mr. Bass man denk ik.
Ik ga door, slick as i can:
43. Edwin Starr - Easin' In
Dat basloopje ook aan het eind..
Ik ga door, slick as i can:
43. Edwin Starr - Easin' In
Dat basloopje ook aan het eind..
0
geplaatst: 14 december 2015, 20:35 uur
Plek 42 wordt improviseren zie ik nu.
Het was eigenlijk bedoeld voor Judith Hill - Jammin' in the basement, maar blijkbaar zit de Prince opsporingsdienst op Youtube ook achter al het geproduceerde werk aan.
Jammer, want ik wil eigenlijk wel linkjes plaatsen. Ik wil wel even kwijt dat ik het één van de leukste albums van afgelopen jaar vind (en ik wilde graag iets van nu posten)..
Wel vond ik dit leuke filmpje dat een indruk geeft van het album (Back in time) en Judith Hill. Voor zover nog niet bekend.
Het was eigenlijk bedoeld voor Judith Hill - Jammin' in the basement, maar blijkbaar zit de Prince opsporingsdienst op Youtube ook achter al het geproduceerde werk aan.
Jammer, want ik wil eigenlijk wel linkjes plaatsen. Ik wil wel even kwijt dat ik het één van de leukste albums van afgelopen jaar vind (en ik wilde graag iets van nu posten)..
Wel vond ik dit leuke filmpje dat een indruk geeft van het album (Back in time) en Judith Hill. Voor zover nog niet bekend.
0
geplaatst: 14 december 2015, 20:36 uur
Eigen schuld.. bij deze gaat ie naar:
42. Chi-Lites - Are You My Woman? (Tell Me So)
We kennen ze vooral van de zoete liedjes als "Oh girl" en "Have you seen her", maar dat ze daarnaast kunnen swingen is ook het productie team Beyonce niet ontgaan.
Deze remix is ook erg lekker!
42. Chi-Lites - Are You My Woman? (Tell Me So)
We kennen ze vooral van de zoete liedjes als "Oh girl" en "Have you seen her", maar dat ze daarnaast kunnen swingen is ook het productie team Beyonce niet ontgaan.
Deze remix is ook erg lekker!
0
geplaatst: 14 december 2015, 23:42 uur
Toch al een paar lekkere plaatjes, zeker van The Fatback Band en The Chi-Lites.
Overigens zijn er meer muziekdiensten dan alleen YouTube.
Dat nummer van Judith kun je op SoundCloud vinden, goed nummer!
Judith Hill - Jammin' In The Basement by Melting Post | Free Listening on SoundCloud
Overigens zijn er meer muziekdiensten dan alleen YouTube.
Dat nummer van Judith kun je op SoundCloud vinden, goed nummer!
Judith Hill - Jammin' In The Basement by Melting Post | Free Listening on SoundCloud
0
geplaatst: 15 december 2015, 00:22 uur
Niet eens aan gedacht. Bedankt!
Inderdaad een goed nummer. Vooral die blazersolo's.
Inderdaad een goed nummer. Vooral die blazersolo's.
0
geplaatst: 15 december 2015, 14:01 uur
Heb nog niet alles kunnen beluisteren, maar Easin In heb ik altijd beter gevonden dan War. Heerlijk mellow en toch superfunky, fijne keuze. Dat nummer van Jackie Dee is ook lekker sexy, gewoon die vuige, ietwat misleidende gitaar in het begin al is superb!
0
geplaatst: 15 december 2015, 21:15 uur
Gaat wel erg hard hier!
Ik kom er niet aan toe om alles (nu) te luisteren, maar volg dit topic zeker wel.
Ik kom er niet aan toe om alles (nu) te luisteren, maar volg dit topic zeker wel.
0
geplaatst: 15 december 2015, 21:23 uur
Fatback's nummers die je niet in de Funky 45 zet, maar wel naar refereert in je stukje eronder vind ik eigenlijk beter dan het nummer in je lijst. Dit geldt ook voor het nummer van Barbara. Er zit meer groove in het origineel.
Maar hoe dan ook is het tot nu toe al geslaagd voor mij. Ik ken geen enkel nummer.
Maar hoe dan ook is het tot nu toe al geslaagd voor mij. Ik ken geen enkel nummer.
0
geplaatst: 15 december 2015, 22:37 uur
Dan zal ik de komende dagen maar bij 1 nummertje per dag houden (of misschien zo even een pauze nemen) om niet te hard te gaan. 
Ik denk dat deze je ook we aanspreekt kemm (ik zag je staan bij het album).
41. Sylvia Striplin - You Can't Turn Me Away
Sylvia Striplin.. Van een lange en succesvolle carrière kunnen we niet spreken, maar haar door Roy Ayers geproduceerde solo debuut mocht er zijn. You can't turn me away was de B kant van single Give me your love.
Ik zeg solo album, want, na wat zoekwerk blijkt dat ze is ze ook (bescheiden) te horen is op Aquarian Dream - You're a star en Eighties ladies - Turned on to you. Te veel disco naar mijn smaak (zeker voor dit topic), maar het leek me toch geinig om even te vermelden.
Maar goed.. You can't turn me away vind ik een stuk funkier en spannender.
Een beetje van de categorie Asha Puthli - Right down here, mijn grootste geluksmomentje van de platenbeurs een paar weken terug, toen ik de plaat ineens tegenkwam. Ik geloof dat ze al wel eens voorbij is gekomen in de soul topics.

Ik denk dat deze je ook we aanspreekt kemm (ik zag je staan bij het album).
41. Sylvia Striplin - You Can't Turn Me Away
Sylvia Striplin.. Van een lange en succesvolle carrière kunnen we niet spreken, maar haar door Roy Ayers geproduceerde solo debuut mocht er zijn. You can't turn me away was de B kant van single Give me your love.
Ik zeg solo album, want, na wat zoekwerk blijkt dat ze is ze ook (bescheiden) te horen is op Aquarian Dream - You're a star en Eighties ladies - Turned on to you. Te veel disco naar mijn smaak (zeker voor dit topic), maar het leek me toch geinig om even te vermelden.
Maar goed.. You can't turn me away vind ik een stuk funkier en spannender.
Een beetje van de categorie Asha Puthli - Right down here, mijn grootste geluksmomentje van de platenbeurs een paar weken terug, toen ik de plaat ineens tegenkwam. Ik geloof dat ze al wel eens voorbij is gekomen in de soul topics.
0
geplaatst: 16 december 2015, 22:53 uur
De volgende ken je ook denk ik Reijersen. Ik plaatste 'm al eerder in een ander topic waar je regelmatig langs kwam.
40. Johnny "Hammond" Smith - Shifting Gears
Ik weet niet hoe jazz-funk hier gewaardeerd wordt, maar ik vind dit een topper in z'n soort. Muzikaal sterk en erg groovy. Johnny "Hammond" Smith, omdat Johnny Smith te algemeen, en Johnny Hammond B-3 Smith waarschijnlijk te specifiek was denk ik zo.
Van he zelfde album "Gears" klinkt het veel mellower Fantasy mij als een Roy Ayers (daar is hij weer) of Blackbirds nummer in de oren.
Helaas kost dit wel een andere jazz-funk klassieker een plek in mijn lijst.
Namelijk: Herbie hancock - Hang up your hang ups
Alleen al vanwege de mooie 70's beelden (mooie Amerikaanse auto's en NY: I love it) moet deze toch even in de spotlight!
Ik hoor de comments al: "die vind ik beter"
Ze zijn me muzikaal eigenlijk even lief, maar Shifting Gears heb ik meer geschiedenis mee. Ja, ik smokkel, maar het is ook verdraaid lastig om het bij 45 te houden als je elke dag je funky platen doorloopt ter voorbereiding op je stukje..
Janet Jackson deed er dit mee (gewaagd met zo'n klassieker, maar best cool eigenlijk).
Het is niet de eerste keer dat Hancock's muziek is gebruikt voor een lekker dansbaar plaatje. Als je net zo oud bent als ik weet je wat er met Wiggle waggle is gebeurd. ..if you don’t agree.. zyke
40. Johnny "Hammond" Smith - Shifting Gears
Ik weet niet hoe jazz-funk hier gewaardeerd wordt, maar ik vind dit een topper in z'n soort. Muzikaal sterk en erg groovy. Johnny "Hammond" Smith, omdat Johnny Smith te algemeen, en Johnny Hammond B-3 Smith waarschijnlijk te specifiek was denk ik zo.

Van he zelfde album "Gears" klinkt het veel mellower Fantasy mij als een Roy Ayers (daar is hij weer) of Blackbirds nummer in de oren.
Helaas kost dit wel een andere jazz-funk klassieker een plek in mijn lijst.
Namelijk: Herbie hancock - Hang up your hang ups
Alleen al vanwege de mooie 70's beelden (mooie Amerikaanse auto's en NY: I love it) moet deze toch even in de spotlight!
Ik hoor de comments al: "die vind ik beter"
Ze zijn me muzikaal eigenlijk even lief, maar Shifting Gears heb ik meer geschiedenis mee. Ja, ik smokkel, maar het is ook verdraaid lastig om het bij 45 te houden als je elke dag je funky platen doorloopt ter voorbereiding op je stukje..Janet Jackson deed er dit mee (gewaagd met zo'n klassieker, maar best cool eigenlijk).
Het is niet de eerste keer dat Hancock's muziek is gebruikt voor een lekker dansbaar plaatje. Als je net zo oud bent als ik weet je wat er met Wiggle waggle is gebeurd. ..if you don’t agree.. zyke
0
geplaatst: 16 december 2015, 23:30 uur
Wiggle Waggle is echt dope, maar je vergeet Cantaloupe Island.
Leuke update met veel herkenbare samples. Ken je deze van Kool G. Rap & DJ Polo ook? Wel een ander genre, maar Beyonce was niet de eerste die de Chi-Lites ontdekt had.
Edwin Starr's nummer was ook een feest van herkenning. Ice-t vond Easin' In ook de moeite waard.
Ik moet ook op zoek naar dat album van Judith Hill.
Leuke update met veel herkenbare samples. Ken je deze van Kool G. Rap & DJ Polo ook? Wel een ander genre, maar Beyonce was niet de eerste die de Chi-Lites ontdekt had.
Edwin Starr's nummer was ook een feest van herkenning. Ice-t vond Easin' In ook de moeite waard.
Ik moet ook op zoek naar dat album van Judith Hill.
0
geplaatst: 16 december 2015, 23:43 uur
Leuk principal2000!
Die van Ice-t kende ik wel, maar Kool G. niet. Ha, nu hoor ik de sample.. Wat minder nadrukkelijk aanwezig, maar inderdaad..
Ik zie dat Big Daddy Kane mee doet? Van hem vond ik "Prince of Darkness" uit 1991 erg leuk. Uit de tijd dat Hiphop nog erg fijne groovy en jazzy samples gebruikte. Dat album zeker.
Net als jazz-funk (of funk-jazz, weet ik het) krijgt de hiphop ook een eigen notering trouwens. Als het mag hier.
Judith Hill's album is zeer de moeite waard vind ik.
Die van Ice-t kende ik wel, maar Kool G. niet. Ha, nu hoor ik de sample.. Wat minder nadrukkelijk aanwezig, maar inderdaad..
Ik zie dat Big Daddy Kane mee doet? Van hem vond ik "Prince of Darkness" uit 1991 erg leuk. Uit de tijd dat Hiphop nog erg fijne groovy en jazzy samples gebruikte. Dat album zeker.
Net als jazz-funk (of funk-jazz, weet ik het) krijgt de hiphop ook een eigen notering trouwens. Als het mag hier.

Judith Hill's album is zeer de moeite waard vind ik.
0
geplaatst: 17 december 2015, 00:00 uur
Hoe Kool G. Rap de sample gebruikte vond ik stukken beter dan Beyonce. Heb trouwens sowieso weinig met Beyonce.
De Jazz-funk (of hoe je het ook wilt noemen) nummers die je postte, vind ik wel goed, maar ik weet niet of ik teveel hiervan moet horen. Ik mis toch wel de vocalen (bij Herbie) en dat gecombineerd met de -veelal- langere speelduur, maakt het dat het minder snel blijft hangen. Maar er zit in beide nummers wel een lekkere funky groove.
Grappig, ik heb juist Prince Of Darkness (nog) niet van BDK. Wel Long Live The Kane, It's A Big Daddy Thing & Looks Like A Job For. Hij is een beetje vergelijkbaar met LL Cool J (niet qua stijl). Smooth en hard door elkaar. Die combi werkt niet altijd.
De Jazz-funk (of hoe je het ook wilt noemen) nummers die je postte, vind ik wel goed, maar ik weet niet of ik teveel hiervan moet horen. Ik mis toch wel de vocalen (bij Herbie) en dat gecombineerd met de -veelal- langere speelduur, maakt het dat het minder snel blijft hangen. Maar er zit in beide nummers wel een lekkere funky groove.
Grappig, ik heb juist Prince Of Darkness (nog) niet van BDK. Wel Long Live The Kane, It's A Big Daddy Thing & Looks Like A Job For. Hij is een beetje vergelijkbaar met LL Cool J (niet qua stijl). Smooth en hard door elkaar. Die combi werkt niet altijd.
0
geplaatst: 17 december 2015, 00:09 uur
Ik herken wat je zegt over de jazz-funk nummers, en dat is precies de reden waarom ik er niet te veel van in mijn lijst wilde zetten, en dat ik Shifting Gears met z'n variatie verkoos boven het lange Hang up. Mijn "hiphop periode" hield halverwege dat jaren 90 op toen de sound killer werd.
0
geplaatst: 17 december 2015, 06:51 uur
Zowel Herbie als "Hammond" maken natuurlijk uitstekende funky tracks.
0
geplaatst: 17 december 2015, 22:00 uur
Minneapolis schreef:
Nooit geweten...wow. Maar toen ik dat laatste zinnetje las, wist ik (uiteraard) al genoeg. Weer wat geleerd

Edit: En voor The Chi-Lites/Beyonce geldt hetzelfde...ennuh... lekkerrrrrrrr.
Die Judith Hill moet ik zeker gaan checken, dat klinkt mieters

* denotes required fields.